Gå til innhold

Vilje og styrke og sånn


Vilje*

Anbefalte innlegg

Begynte å skrive dette innlegget i dagboken min, men så tenkte jeg at jeg skal prøve å være flink til å loggføre litt i en egen treningsdagbok fremover. Håper det kan gi en ekstra giv til å få en strukturert trening.

Jeg brukte morgenen til å lage en skikkelig spilleliste med joggemusikk. 14 sanger som jeg kan løpe i takt til. Det er det neste som funker for meg. Jeg hater å løpe, men klarer å kose meg med musikken såpass at jeg glemmer at det er det jeg faktisk gjør. Men da MÅ det være riktig takt.

Så da er sommeren planlagt, her skal det jogges :)

Så tenkte jeg å sette noen personlige målestokker mtp tradisjonell styrke. Tidligere har jeg bare trent for å trene fordi det er gøy, og det har alltid funket. Men nå skal det gjøres litt annerledes.

I går testa jeg to ting og kom frem til følgende:

Max 12X50kg i markløft

og så klarte jeg 18 fullverdige push-ups fra tærne før det stoppa.

Syns det er et bra utgangspunkt, men gøy å måle fremgang.

Så hva skal fremgangen være?

Jeg tror jeg vil teste ut litt mer på markløftet. Se hvor mange ganger jeg klarer 55 kg?

Og så vil jeg teste nedtrekk (den er jeg dårlig på tror jeg)

Knebøy skal også testes

Dette ble rotete :sjenert:

Ett mål til: mindre rot i målene :sjenert:

Endret av Vilje*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk: Under listen i "mine innlegg" har denne boken hele 55 sider :klø: Da er det jammen noen treninger jeg ikke har fått med meg :fnise:

Jeg trener. Jeg trener ca 5 dager i uka. Men jeg klarer ikke å få til noe system i den treningen. Egentlig skulle jeg ønske jeg fikk til å logge styrketrening i riktig rekkefølge og utholdenhetstrening med god fordeling og progresjon. og med riktige pauser til restitusjon.

Foreløpig blir det bare rot, men jeg trener.

Denne uken:

Mandag: 45 min aerobic, 45 min styrke i sal

Tirsdag: ca 30 min intervalltrening på tredemølle 8x2 min med 1 min pause

nedtrekk 8x35 kg 3 sett

hantelroing 10x12 kg og 8x14 kg

benpress 8x100 kg 2 sett

(så gikk tiden fra meg og jeg måtte hjem til mann og barn)

Onsdag: 30 min aerobic 30 min styrke i sal

Torsdag: Møkkadag, orket ingenting

Fredag: aerobic

Lørdag: (skal enten løpe ute med den fine joggespillista mi, eller trene samme som på tirs)

Søndag: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin trening i dag.

Løp først 30 min på mølla, så trente jeg styrke (klarte 6x60 kg i markløft)

Avslutta med 20 min på mølla og tok en Coopertest. Klarte 2200 m på 12 min. Tror jeg gikk litt hardt ut, i tillegg var det etter all annen trening, så jeg håper på å slå meg selv ganske snart.

Brukte lang tid på bevegelighetstrening av hofteleddsbøyeren og hamstrings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny, fin trening i dag.

45 min på mølla med intervalltrening.

Styrketrening rygg og masse coretrening.

I kveld har jeg også danset masse, så alt i alt har det vært en aktiv dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye 45 min på tredemølla, 9,5 km/t

Forsøkte meg på å slå antall push ups siden sist, men kom til 18 stk og der stoppa det.

Trente skuldre og så måtte jeg danse litt og da forstrakk jeg en muskel bak på låret gitt. Er ikke 20 år lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror dette blir en uke med minimalt med aktiviteter. Trøster meg med at jeg fikk trent fra meg for noen dager på kurs i helgen med bortimot 16 timer og 7 skift med trerningstøy. Vi koser oss også med Wii i regneværet, så noe aktivitet blir det jo.

Fra neste uke av blir det fullt kjør igjen. Jeg er nødt til å få en rutine på styrketreningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Fant deg!! :)

16 timer i helga?? :dåne: Er du instruktør eller noe sånt?

Det er ikke bare du som trenger rutine på styrketreningen, men jeg trenger også å orke å prioritere den når det er så mye annet moro der ute... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ja, noe sånt ;) Det er utfordringen min, å få struktur på egentreningen når det går så mye bort i jobben. Jeg har ambisjonene i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...