Lillemy144 Skrevet 23. september 2003 #1 Del Skrevet 23. september 2003 er det? på skolen min mener de at jeg er satanist for de jeg tror på ånder, er anti-krist og kler meg i svart. er jeg en satanist BARE på grunn av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. september 2003 #2 Del Skrevet 23. september 2003 er det? på skolen min mener de at jeg er satanist for de jeg tror på ånder, er anti-krist og kler meg i svart. er jeg en satanist BARE på grunn av dette? Tror ikke det er så lurt å bruke så mange begreper hvis man ikke forstår hva de betyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 23. september 2003 #3 Del Skrevet 23. september 2003 er det? på skolen min mener de at jeg er satanist for de jeg tror på ånder, er anti-krist og kler meg i svart. er jeg en satanist BARE på grunn av dette? Nei. Satanisme er en egen religion/livssyn. Kall deg for all del ikke satanist før du har satt deg skikkelig inn i hva det er og vet om du hører til denne religionen eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 23. september 2003 #4 Del Skrevet 23. september 2003 Det samme burde vel så fall gjelde for de som kaller seg kristen også. På lik måte som det finnes hobby satanister, så finnes det hobby kristene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 23. september 2003 #5 Del Skrevet 23. september 2003 Det samme burde vel så fall gjelde for de som kaller seg kristen også. På lik måte som det finnes hobby satanister' date=' så finnes det hobby kristene.[/quote'] Helt klart. Etter min mening burde man ikke si man tilhører en religion uten at man har satt seg inn i hva den går ut på og vet at dette passer for en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2003 #6 Del Skrevet 6. oktober 2003 Kjære lille Lillemy144 Hva mener du med at du er anti-krist? Jeg går ut i fra at det du mener er at du definitivt ikke er kristen, derfor må jeg bare forklare begrepet for deg. Anti-krist er på en måte satans motvekt til Jesus, dvs satans sønn. Er ikke rart at folk tror du er satanist hvis du kaller deg det. Hvis man ikke tror på noen religion er man ateist. Er det kanskje det du mener? Du må lære deg hva begrepene betyr før du bruker de. Klem T Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2003 #7 Del Skrevet 6. oktober 2003 Manji skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M@rit@ Skrevet 7. oktober 2003 #8 Del Skrevet 7. oktober 2003 Ja Anti-krist er Satans motvekt til Jesus som Gjest sier, Satans sønn om du vil... Det er ikke så lurt å slenge rundt seg med begreper man ikke aner hva betyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 9. oktober 2003 #9 Del Skrevet 9. oktober 2003 Nei, du er ikke satanist pga av det, men mange har lett fo å mene det, dersom du kaller deg selv for anti-krist. Det du egentlig sier da, er at du er Djevelens Sønn(eller i ditt tilfelle datter, da ). Det du heller burde si, er at du er anti-kristen eller ateist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 9. oktober 2003 #10 Del Skrevet 9. oktober 2003 Ifølge Tanum er anti-krist motstander av Jesus. Dette gjør deg ikke akkurat til en djevelspire, men de fleste vil nok tenke sitt. Hvis man f.eks ikke tror på kristendommen vil det være litt pussig å kalle seg motstander av Jesus, hva er vitsen liksom? Kanskje du skulle gå over til å si at du et anti-kristendom e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2003 #11 Del Skrevet 9. oktober 2003 Anti- krist er ikke en hvilken som helst motstander av Jesus. Fra Cappelens leksikon: Gudsrikets motstander som i følge enkelte skildringer i Det nye testamentet opptrer som en forløper for Kristi gjenkomst (dvs dommedag), og varsler om at den er nært forestående. (Jfr. 1 Joh 2,18 og 22; 4,3 og 2 Joh 7.) I opposisjonelle kirkelige kretser i middelalderen kom flere ganger den oppfatningen til uttrykk at paven var Antikrist. [...] Hvis du går rundt og kaller deg anti- krist, så er du enten litt uvitende eller gjennomført ond og har grunn til å tro at djevelen hadde en finger med i spillet når du ble født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 9. oktober 2003 #12 Del Skrevet 9. oktober 2003 gjennomført ond og har grunn til å tro at djevelen hadde en finger med i spillet når du ble født. Du mener vel seriøst ikke dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 9. oktober 2003 #13 Del Skrevet 9. oktober 2003 Antikrist kan tolkes flere måter. Her fra nettet: antikrist ~krist m1 1 djevel som Kristus ifølge Det nye testamente skal seire over like før dommedag 2 overf: motstander av kristendommen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 9. oktober 2003 #14 Del Skrevet 9. oktober 2003 Men sjølv om det her er snakk om overført tyding: Er Lillemy144 verkeleg ein motstandar av kristendommen, eller berre ikkje kristen? Om det er det første alternativet som er rett, så undrar eg på korleis denne motstanden gir seg utslag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2003 #15 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvis du går rundt og kaller deg anti- krist, så er du enten litt uvitende eller gjennomført ond og har grunn til å tro at djevelen hadde en finger med i spillet når du ble født. Manji skrev Du mener vel seriøst ikke dette? Tok kanskje litt i, men jeg velger selvfølgelig å tro det første. Vet at det utfra det som står i bibelen er rimelig å definere anti-krist som en som fornekter Jesus som Frelseren, men den vanlige betydningen, og det de fleste normalt først ville tenke på er én spesiell, demonisk "person". Derfor ville jeg være forsiktig med å kalle meg anti-krist, selv om jeg ikke tror på gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 10. oktober 2003 #16 Del Skrevet 10. oktober 2003 18 Mine barn, nå er det den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at den siste tid er kommet. 19 De er utgått fra oss, men de var ikke av oss. Hadde de vært det, da ville de blitt hos oss. Slik skulle det bli klart at ikke alle er av oss. 20 Men dere er blitt salvet av Den Hellige, og alle har dere kunnskap. 21 Det er ikke fordi dere ikke kjenner sannheten jeg skriver, men fordi dere kjenner den og vet at ingen løgn kommer fra sannheten. 22 Og hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus? Han er Antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen. 23 Den som fornekter Sønnen, har heller ikke samfunn med Faderen; den som bekjenner Sønnen, har også samfunn med Faderen. (1.Joh) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. oktober 2003 #17 Del Skrevet 10. oktober 2003 18 Mine barn, nå er det den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at den siste tid er kommet. 19 De er utgått fra oss, men de var ikke av oss. Hadde de vært det, da ville de blitt hos oss. Slik skulle det bli klart at ikke alle er av oss. 20 Men dere er blitt salvet av Den Hellige, og alle har dere kunnskap. 21 Det er ikke fordi dere ikke kjenner sannheten jeg skriver, men fordi dere kjenner den og vet at ingen løgn kommer fra sannheten. 22 Og hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus? Han er Antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen. 23 Den som fornekter Sønnen, har heller ikke samfunn med Faderen; den som bekjenner Sønnen, har også samfunn med Faderen. (1.Joh) Og dette ble altså skrevet for ca to tusen år siden, og allerede da var de i den siste tiden. Den begynner å bli lang den tiden synes jeg, men i evighetens perspektiv så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 10. oktober 2003 #18 Del Skrevet 10. oktober 2003 Heh, aner vi litt skremselspropaganda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 10. oktober 2003 #19 Del Skrevet 10. oktober 2003 Ja, jeg prøver selvfølgelig å skremme livet av dere, hedning som jeg er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 10. oktober 2003 #20 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hørte jeg hedning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå