Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken musikk har du på mp3'en når du skal trene? jeg trenger noen musikktips =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
får meg i gang, og så fortsetter jeg med mer av Volbeat og annen musikk i samme sjanger :)
Gjest hogwash
Skrevet

Muse, Air, Them crooked vultures.

Kroneksempel for min del, Muse - Hysteria:

:digge:

Skrevet

- Prodigy: Firestarter (denne er knall å bruke til intervaller, sangen varer rett under fire min)

- Basement Jaxx: Mange knallgode, spesielt fra samlealbumet deres (utgitt 2004 eller noe rundt der)

- DumDum Boys

- Mye fra ST til Tomb Raider I

Skal jeg jogge rolig eller trenger noe for å kule egget, så er klassisk musikk perfekt (Eric satie, Grieg, Debussy, Saint-Saens, John Rutter, Vivaldi, Tschaikovsky, Faure). Anbefales :)

Men kan ikke fatte og begripe all verdens splitte bramseil at "artister" som Lady Gaga, Dizzie Rascal, Cascada og The Saturdays selger i bøttevis. Ingen av dem kan bøye verb, ikke en gang på sitt eget morsmål.....

Skrevet

Selv bruker jeg mye Dire Straits når jeg jogger, og hvis jeg føler meg litt lat så setter jeg også på Arnej, Tiesto, Armin van Buuren etc og får opp tempoet litt.

Skrevet (endret)

Det er litt forskjellig, som regel er jeg mest glad i rock og metal. Av og til litt andre ting og - og jeg er nok ikke like kresen på musikken når jeg trener som ellers. Jeg må jo selvfølgelig like det, men ofte er det rytmen og drivet som er det aller viktigste.

For tiden går det veldig mye i disse sangene:

Three Days Grace - Animal I Have Become

Children of Bodom - Hate Me!

Hollywood Undead - Sell Your Soul

Er jeg i det melodramatiske hjørnet så kan jeg kjøre på med noe sånt som

Er jeg i rølpehumør funker ting som

Også har man gla'musikken:

Dropkick Murphys - Sunshine Highway

Finntroll - Trollhammeren

Og så videre. Hører også av og til på ting som Depeche Mode, enkelte typer techno (er ikke så mye jeg liker av det) og noe pop. Det som funker best er vel uansett å finne noe som man liker veldig godt og som har en rytme som passer til det en skal drive med :)

Endret av Pingting
Skrevet

Takk for svar :klemmer:

Skrevet

Jag blir helt till mig när jag lyssnar på Rammstein! Det är så sjukt mycket energi i musiken och all vrede och ilska man bär inom sig vill ta sig ut. :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jag blir helt till mig när jag lyssnar på Rammstein! Det är så sjukt mycket energi i musiken och all vrede och ilska man bär inom sig vill ta sig ut. :jepp:

Hmm, har du mye vrede og sinne inni deg? :/ Glad jeg ikke foeler det sann!

Skrevet

Hmm, har du mye vrede og sinne inni deg? :/ Glad jeg ikke foeler det sann!

Inte mer än andra. Ibland är det skönt att få ut sina aggressioner! Och jag lovar dig att jag är långt ifrån den enda som känner så. ;) Men vad skönt för dig att du aldrig blir frustrerad!

Skrevet

Jeg har hatt Turisas på trenings-shuffel'en min ganske lenge nå. Funker fett!

Ellers bruker jeg mye av den musikken jeg hører på til vanlig; Metallica, Dimmu Borgir, Finntroll, Infected Mushroom, Ensiferum og diverse trance/techno.

Skrevet

musikken som får meg i gang er Pitbull, Flo Rida,, Timbaland osv... :)

Skrevet

får meg i gang, og så fortsetter jeg med mer av Volbeat og annen musikk i samme sjanger :)

Kan tenke den får en i gang igjen, ja.

Nice tråd, her var det mye å sjekke ut.

Min løpemusikk begynner (litt tilfeldig) med Girls & Boys av Blur og nå er det blitt slik at jeg blir helt gira bare jeg hører den starter :ler:

For rolig oppvarming fortsetter den med Blondie - one way or another.

Drar på litt med Muse - Uprising i oppoverbakkene

God fart, lange ut med Kelis - Bossy

Miserlou (Pulp Fiction, usikker på artist) gir futt i bena, samme gjør Foo Fighters - Pretender

Nå har jeg akkurat begynt med mer styrketrening og er spent på hva som kommer til å gjøre seg der.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er litt forskjellig, som regel er jeg mest glad i rock og metal. Av og til litt andre ting og - og jeg er nok ikke like kresen på musikken når jeg trener som ellers. Jeg må jo selvfølgelig like det, men ofte er det rytmen og drivet som er det aller viktigste.

For tiden går det veldig mye i disse sangene:

Three Days Grace - Animal I Have Become

Children of Bodom - Hate Me!

Hollywood Undead - Sell Your Soul

Er jeg i det melodramatiske hjørnet så kan jeg kjøre på med noe sånt som

Er jeg i rølpehumør funker ting som

Også har man gla'musikken:

Dropkick Murphys - Sunshine Highway

Finntroll - Trollhammeren

Og så videre. Hører også av og til på ting som Depeche Mode, enkelte typer techno (er ikke så mye jeg liker av det) og noe pop. Det som funker best er vel uansett å finne noe som man liker veldig godt og som har en rytme som passer til det en skal drive med :)

Her var det mange fine sangtittler du...

Skrevet

Her var det mange fine sangtittler du...

Beklager, skal skifte til å høre på pop med hjerte-smerte eller utelukkende glade titler med det samme.

Vent.......nei.

Skrevet

Volbeat er herlig å trene til! Volbeat funker uansett hva en gjør ved nærmere ettertanke :)

For øyeblikket har jeg også Children of Bodom, Metallica og Dark Tranquility på mp3-spilleren. Men det varierer. Jeg trener veldig godt og yter det lille ekstra når musikken har energi og er litt hard. Forøvrig funker også Rob Zombie, Three Days Grace, Backyard Babies! :)

Skrevet

Glow - nye sangen til madcon er helt fantastisk å trene til (i hverfall sykling og løping). Syntes lady gaga har mange melodier som passer yppelig til sittups/pushups og den type trening (selv om sange i seg selv kanskje ikke er av de aller beste.. :gjeiper: )

Skrevet

Backyard Babies er et must på treningsspillelistene mine! også mye Def Leppard, Mötley Crüe, Warrant, Cinderella, Wig Wam...og pantera, men da tar jeg i litt for mye :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...