Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #1 Del Skrevet 12. juni 2010 La oss si du møter ei jente eller en gutt. H*n virker som drømmepartneren, men så treffer du vennene hans/hennes. La oss si at det viser seg at vennene hans/hennes virker som noe dophuer, party-people, ville, gale og vulgære. Hva hadde dere da tenkt om drømmepartneren deres? Ville dere revurdert hele det vidunerlige dere var på vei til å få i sammen? hva hvis vennene til drømmepartneren din virket/ var som det stikkmotsatte av hvordan din drømmepartner tilsynelatende virket å være? Er det slik at man kan kjenne en person på vennenes hans/hennes? Ville ditt valg med tanke på å gå inn i et forhold med din drømmepartner gitt deg en brems hvis vennene hans/hennes var helt på trynet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. juni 2010 #2 Del Skrevet 12. juni 2010 La oss si du møter ei jente eller en gutt. H*n virker som drømmepartneren, men så treffer du vennene hans/hennes. La oss si at det viser seg at vennene hans/hennes virker som noe dophuer, party-people, ville, gale og vulgære. Hva hadde dere da tenkt om drømmepartneren deres? Ville dere revurdert hele det vidunerlige dere var på vei til å få i sammen? hva hvis vennene til drømmepartneren din virket/ var som det stikkmotsatte av hvordan din drømmepartner tilsynelatende virket å være? Er det slik at man kan kjenne en person på vennenes hans/hennes? Ville ditt valg med tanke på å gå inn i et forhold med din drømmepartner gitt deg en brems hvis vennene hans/hennes var helt på trynet? Ja, man kan kjenne en person på vennene hans/hennes. Men det finnes som alltid ingen regel uten unntak. Mange er uheldige med de kompisene de tilfeldigvis kommer borti tidlig i livet og dermed er det lett å havne feil og få dårlige vaner. Det er ikke så lett å stå alene utenfor. Spesielt ikke når man er ung. Derfor, hvis du virkelig ønsker å gå inn i et forhold med din drømmepartner, så blir din første oppgave å kutte hans/hennes omgang med alle de vennene som er helt på trynet. Hvis det ikke er mulig å påvirke personen til å endre sin oppførsel, så er det ikke din drømmepartner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelenaR Skrevet 12. juni 2010 #3 Del Skrevet 12. juni 2010 Nei, det vil ikke alltid gjelde. For mange vil det i løpet av livet oppstå situasjoner der man velger (eller tar de vennene man får..) å være sammen med folk man i andre kanskje ikke ville valgt. Her tenker jeg på når man flytter, når man går fra et forhold (gjerne et der vennene har vært felles eller i utgangspunktet "tilhørt" den andre parten. Det er mange andre situasjoner der jeg kan se for meg at vennene ikke nødvendigvis er representative for ens personlighet. Men selvfølgelig; om dette er venner man har hatt over lang tid og de har stor betydning i livet til personen, vil jeg anta de sier endel om personligheten. Men for noen vil det bare si at de har litt vanskelig for å finne nye venner/ at de er veldig lojale (mot venner de har hatt siden barneårene evt.) Tror man skal være forsiktig med å dømme etter en person venner, men heller se på det som en del av hela pakka. Tror det viktige er å se på helheten til personen, deriblant hvilket forhold en har til vennene sine, mer enn hvem vennene er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 12. juni 2010 #4 Del Skrevet 12. juni 2010 Ville ditt valg med tanke på å gå inn i et forhold med din drømmepartner gitt deg en brems hvis vennene hans/hennes var helt på trynet? Ville soleklart vært en brems hvis drømmepartneren hadde en saueflokk av venner med lik bakgrunn, like meninger etc. ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #5 Del Skrevet 12. juni 2010 hvis dama jeg datet hadde en flokk venner som drakk seg drita på rødsprit hver helg og røykte hasj innimellom ville det selvsagt sagt en god del om henne!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 12. juni 2010 #6 Del Skrevet 12. juni 2010 Ville vært vanskelig å få noe klart inntrykk av meg via mine venner. Mye fordi det er en del spennvidde på de.. alder (yngste er 24, eldste 88), nasjonalitet, bakgrunn, interesser, type person osv. Det er m.a.o ikke alltid så veldig mange fellesnevnere bortsett fra at de er mennesker. Kan hende de representerer ulike sider av meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 12. juni 2010 #7 Del Skrevet 12. juni 2010 Derfor, hvis du virkelig ønsker å gå inn i et forhold med din drømmepartner, så blir din første oppgave å kutte hans/hennes omgang med alle de vennene som er helt på trynet. Hvis det ikke er mulig å påvirke personen til å endre sin oppførsel, så er det ikke din drømmepartner. Dersom en mann prøver å få meg til å kutte min omgang med vennene mine, regner jeg at han er en svært usikker og psyk mann. Mine venner er i alle aldre, farger, fasonger, legninger, religioner og bakgrunner. Dog trives jeg best med tydelige mennesker, som jeg føler er lettere å forholde meg til, og jeg trives også godt med menn som venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. juni 2010 #8 Del Skrevet 12. juni 2010 Dersom en mann prøver å få meg til å kutte min omgang med vennene mine, regner jeg at han er en svært usikker og psyk mann. Det er her snakk om venner som oppfører seg helt på trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 12. juni 2010 #9 Del Skrevet 12. juni 2010 Det er aldri partners oppgave å bestemme den andres omgangskrets. Man regner med at en partner har nok omløp i hodet til å ta egne valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 12. juni 2010 #10 Del Skrevet 12. juni 2010 Når man er singel er vennene våre det viktigste man har. Om en mann man da er på dealern med kommer og stiller spørsmålstegn rundt vennene, og starter kampanjer så man skal velge bort disse til fordel for ham, så tror jeg de fleste voksne mennesker vil sette store spørsmålstegn ved denne mannens oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 12. juni 2010 #11 Del Skrevet 12. juni 2010 Til en viss grad så forteller vennene våre hvem vi er. Det er ikke uten grunn at det heter at like barn leker best. som regel velger vi venner som er like oss selv i verdier og holdninger. Det er faktisk også gjort forskning på at vi velger venner som er like oss selv utseendemessig. Men selv om vi ofte velger venner som er like oss selv så er vi ikke vennene våre og det er ikke alltid at man er lik vennene sine. Samtidig er det vel lite sannsynlig at man vil trives i selskap med noen som er diametralt forskjellige fra en selv. Det bør jo være noe en har felles for å trives som venner. Hadde mannen min hatt mange venner som var slik ts beskriver og bare sånne venner hadde jeg nok rygget litt unna. Jeg hadde i hvert fall spurt han om hans forhold til dop og festing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 12. juni 2010 #12 Del Skrevet 12. juni 2010 Når man er singel er vennene våre det viktigste man har. Om en mann man da er på dealern med kommer og stiller spørsmålstegn rundt vennene, og starter kampanjer så man skal velge bort disse til fordel for ham, så tror jeg de fleste voksne mennesker vil sette store spørsmålstegn ved denne mannens oppførsel. Som jeg skrev så velger vi som regel venner som er like oss selv til en viss grad, så om partneren har mye imot vennene til sin utkårede så er de kanskje ikke de rette for hverandre som par heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 12. juni 2010 #13 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg kan bekrefte at dette ikke alltid stemmer. Jeg har masse forskjellige venner, og noen av dem har jeg ikke stort annet til felles med enn at vi har det gøy på fest sammen. Jeg har også en bestevenninne som jeg har en utrolig kjemi med på et dypere plan men som er totalt forskjellig fra meg "på utsiden". Folk som ikke kjenner henne (eller meg) vil nok tro vi er totalt ulike og synes det er merkelig at vi i det hele tatt er venner. Og sånn er det vel egentlig med mange av vennene mine. Som nevnt over her, så er det noe med at vennene mine appelerer til de forskjellige sidene mine. Noen kan jeg også være sterkt uenig med ideologisk men ha det vannvitti gøy sammen med. Venner sier derfor ikke nødvendigvis så mye om en person. Men dersom vedkommende har KUN venner av samme kaliber, så er det jo grunn til å mistenke at personen er av samme type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikken Skrevet 13. juni 2010 #14 Del Skrevet 13. juni 2010 Kvinner/menn kommer og går, gode venner varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elijah Skrevet 13. juni 2010 #15 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Nei, dette medfører ikke riktighet. Jeg er ofte uenig med mine venner (og folk forøvrig). Endret 13. juni 2010 av Elijah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #16 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg kjenner av erfaring at når en er ung: type 17-21 år så har man stor omgangskrets med mange varierte personer. Mine venner var alt fra dophuer til evangelister i den perioden der. Men nå, i en alder av nesten 30 år så har jeg kuttet ut dophuene, fordi de er selvdestruktive og trives best sammen med folk med like interesser, og kuttet ut evangelistene, fordi de er kjedelige og jeg personlig syns de er dumme som må tro på noe annet enn seg selv for å bli en bedre person. Så sitter jeg igjen med noen få nære venner som jeg kan ringe til når jeg eller de har det vondt, møte på en kafe når jeg eller de trenger å prate, gå ut med når vi vil gå ut. Vi kan føre gode nære samtaler på et intimt plan, og reise på ferier sammen. Vi har dessuten pløyet byen for restauranter og trives med å møtes en gang i uka ca. Hvilke venner du har kommer vel helt an på hvilken periode i livet du selv er i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx82 Skrevet 15. juni 2010 #17 Del Skrevet 15. juni 2010 Ja, man kan kjenne en person på vennene hans/hennes. Men det finnes som alltid ingen regel uten unntak. Mange er uheldige med de kompisene de tilfeldigvis kommer borti tidlig i livet og dermed er det lett å havne feil og få dårlige vaner. Det er ikke så lett å stå alene utenfor. Spesielt ikke når man er ung. Derfor, hvis du virkelig ønsker å gå inn i et forhold med din drømmepartner, så blir din første oppgave å kutte hans/hennes omgang med alle de vennene som er helt på trynet. Hvis det ikke er mulig å påvirke personen til å endre sin oppførsel, så er det ikke din drømmepartner. Men her er det jo ikke snakk om at den potensielle partneren har en uønsket/dårlig oppførsel, det er vennene hans/hennes som har en type atferd man ikke synes noe om.. Jeg har flere venner som er ulike, de færreste har vel en vennegjeng som nærmest er kloninger, og så lenge mine venners eventuelle uakseptable atferd/holdninger/meninger ikke påvirker min oppførsel og tankegang - hvorfor skulle jeg da kutte dem ut? Og kanskje enda viktigere - hvilken rett skulle en potensiell kjæreste ha i forhold til å be meg kutte ut vennene mine fordi han ikke liker dem? Det er bare sært! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. juni 2010 #18 Del Skrevet 15. juni 2010 Men her er det jo ikke snakk om at den potensielle partneren har en uønsket/dårlig oppførsel, det er vennene hans/hennes som har en type atferd man ikke synes noe om.. Jeg har flere venner som er ulike, de færreste har vel en vennegjeng som nærmest er kloninger, og så lenge mine venners eventuelle uakseptable atferd/holdninger/meninger ikke påvirker min oppførsel og tankegang - hvorfor skulle jeg da kutte dem ut? Og kanskje enda viktigere - hvilken rett skulle en potensiell kjæreste ha i forhold til å be meg kutte ut vennene mine fordi han ikke liker dem? Det er bare sært! Hvordan skal en person som knapt kjenner deg, vite hvordan dine venner påvirker deg? Selv om du vet det. Og hvorfor skulle du ville ha venner som har en uakseptabel (helt på trynet) oppførsel? Det tjener ikke du noe på heller. Det sier seg selv at en ny person i ditt liv ville ha god grunn til å bli betenkt over noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sæzzy Skrevet 15. juni 2010 #19 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvordan skal en person som knapt kjenner deg, vite hvordan dine venner påvirker deg? Selv om du vet det. Og hvorfor skulle du ville ha venner som har en uakseptabel (helt på trynet) oppførsel? Det tjener ikke du noe på heller. Det sier seg selv at en ny person i ditt liv ville ha god grunn til å bli betenkt over noe sånt. Faktisk litt enig. I hvertfall hvis personen hadde venner slik ts bruker som eksempel. Jeg hadde i hvertfall hatt betenkligheter med en slik person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 15. juni 2010 #20 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvorfor skal h*n gidde å henge med mennesker h*n ikke har noe til felles med? Man kjenner en person på vennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå