LetThemEatCake Skrevet 19. juni 2010 #81 Del Skrevet 19. juni 2010 Jag är inte vän med någon av mina ex, men min sambo är väldigt god vän med i alla fall ett av sina. De är som bror och syster och han glömmer hela tiden bort att de var kärestor en gång i tiden. Men så var de ju goda vänner innan de blev tillsammans.. Jag tycker jättemycket om henne och jag har inga problem med att de är vänner! Han har däremot andra ex som jag får direkt ont av att han har kontakt med.. Alla förhåller sig olika till ex-kärestor. För min del har det alltid varit onda slut med mycket ilska och skam inblandat, och det har inte funnits någon vettig anledning att hålla kontakten. Men min sambo verkar ha utvecklat flera vänskapliga band till sina ex, även om kärleken är borta för längesedan. Folk är olika! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #82 Del Skrevet 19. juni 2010 De eksene jeg er venner med var jeg heller aldri uvenner med, det var ytre grunner til at forholdene ikke fungerte. Dermed forblir de i livet mitt som gode og nære venner. Det har ingenting med avhengighet eller svakhet å gjøre. Det handler om nære medmennesklige relasjoner som ikke kunne fortsette i et parforhold. Typisk kvinnfolk sikkert! Ekte mannfolk ekke så svake som dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #83 Del Skrevet 19. juni 2010 Jag är inte vän med någon av mina ex, men min sambo är väldigt god vän med i alla fall ett av sina. De är som bror och syster och han glömmer hela tiden bort att de var kärestor en gång i tiden. Men så var de ju goda vänner innan de blev tillsammans.. Jag tycker jättemycket om henne och jag har inga problem med att de är vänner! Han har däremot andra ex som jag får direkt ont av att han har kontakt med.. Alla förhåller sig olika till ex-kärestor. För min del har det alltid varit onda slut med mycket ilska och skam inblandat, och det har inte funnits någon vettig anledning att hålla kontakten. Men min sambo verkar ha utvecklat flera vänskapliga band till sina ex, även om kärleken är borta för längesedan. Folk är olika! Ja, herregud! Det finnes mange merkelige folk i denne verden - det er sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. juni 2010 #84 Del Skrevet 19. juni 2010 Kjære Steinar, hva er det som gjør at når du ikke har svar så går du i "Typisk Kvinnfolk"-modus. I et vennskap er man to, så om jeg har noen venner som også er ekser, så må de være venner med meg også. De setter pris på meg i livet sitt, selv om ytre omstendigheter gjorde at vi ikke kunne være kjærester. Jeg betviler ikke et sekund at de har mere manndom i lillefingeren enn du har i hele kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #85 Del Skrevet 19. juni 2010 Jag är inte vän med någon av mina ex, men min sambo är väldigt god vän med i alla fall ett av sina. De är som bror och syster och han glömmer hela tiden bort att de var kärestor en gång i tiden. Men så var de ju goda vänner innan de blev tillsammans.. Jag tycker jättemycket om henne och jag har inga problem med att de är vänner! Han har däremot andra ex som jag får direkt ont av att han har kontakt med.. Du får sette ned foten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 19. juni 2010 #86 Del Skrevet 19. juni 2010 Du får sette ned foten. Angående de besvärliga exen så har jag satt ned foten. Angående den fantastiska flickan så skulle jag gärna träffa henne mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #87 Del Skrevet 19. juni 2010 Kjære Steinar, hva er det som gjør at når du ikke har svar så går du i "Typisk Kvinnfolk"-modus. I et vennskap er man to, så om jeg har noen venner som også er ekser, så må de være venner med meg også. De setter pris på meg i livet sitt, selv om ytre omstendigheter gjorde at vi ikke kunne være kjærester. Jeg betviler ikke et sekund at de har mere manndom i lillefingeren enn du har i hele kroppen. Hvis ikke du hadde tatt initiativet til å fortsatt være venner, så hadde det aldri skjedd. Det kan jeg vedde mye på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #88 Del Skrevet 19. juni 2010 Angående de besvärliga exen så har jag satt ned foten. Angående den fantastiska flickan så skulle jag gärna träffa henne mer! Ja, det funker vel så lenge du ser på henne som din venninne også. Noe det ellers ikke hadde gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evalilja Skrevet 19. juni 2010 #89 Del Skrevet 19. juni 2010 Steinar40: Hva I Alle Dager! Dine svar viser at du burde virkelig tenke deg litt om. Du har nok ikke svar på alle problemer. Jeg syns du burde vise ydmykhet og glede deg over at det finns mennesker der ute som er fulle av kjærlighet for hverandre selv om det ikke er som kjærester. Flere spør om råd og jeg har selv gjort det. Det jeg har lært om dette er at INGEN kan forstå hva som finns i den lille sirkelen som er forhold. Da mener jeg alle typer forhold. Forhold mellom mor og barn, mellom to venner, mellom to ekser og spessielt mellom to kjærester. Det er greit å gi råd utifra sine egne erfaringer for noe annet kan man ikke, men da må det være klart at du kan ta feil. Veldig feil. Og det må du innse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. juni 2010 #90 Del Skrevet 19. juni 2010 Hvis ikke du hadde tatt initiativet til å fortsatt være venner, så hadde det aldri skjedd. Det kan jeg vedde mye på! Jaha, det er faktisk ikke jeg som har tatt initiativet til noe som helst. Så, vil du ha kontonummeret mitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #91 Del Skrevet 19. juni 2010 Steinar40: Hva I Alle Dager! Dine svar viser at du burde virkelig tenke deg litt om. Du har nok ikke svar på alle problemer. Jeg syns du burde vise ydmykhet og glede deg over at det finns mennesker der ute som er fulle av kjærlighet for hverandre selv om det ikke er som kjærester. Flere spør om råd og jeg har selv gjort det. Det jeg har lært om dette er at INGEN kan forstå hva som finns i den lille sirkelen som er forhold. Da mener jeg alle typer forhold. Forhold mellom mor og barn, mellom to venner, mellom to ekser og spessielt mellom to kjærester. Det er greit å gi råd utifra sine egne erfaringer for noe annet kan man ikke, men da må det være klart at du kan ta feil. Veldig feil. Og det må du innse. Jeg har ingen problemer med å innse at jeg kan ta feil. Og at jeg faktisk har gjort feil. Men jeg går ikke rundt i utgangspunktet og mener at jeg tar feil. Hvis noen mener at jeg tar feil, så blir det da dennes oppgave å overbevise meg om at jeg virkelig tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #92 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Jaha, det er faktisk ikke jeg som har tatt initiativet til noe som helst. Så, vil du ha kontonummeret mitt? Kan ikke se at det blir nødvendig i nærmeste fremtid hehe Jeg er nemlig helt overbevist om at grunnen til at du er venner med ekser, hovedsaklig er din skyld. Endret 19. juni 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. juni 2010 #93 Del Skrevet 19. juni 2010 Jaha, og de fleste har sier at du tar feil. Det GÅR an å være venner med ekser og eller mennesker av motsatt kjønn, uten at det går ut over eksisterende eller kommende forhold. Er man ydmyk og innehar følelser, så er dette fullt mulig. Ikke å være venner med alle, men det handler om å ha gangsyn nok til å se at det eneste ekser har til felles er at de er ekser. Grunnen til at de ble ekser kan være svært mange, når disse ikke var vonde eller vanskelige, men rent ytre omstendigheter, så kan man fortsette å være venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. juni 2010 #94 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg er nemlig helt overbevist om at grunnen til at du er venner med ekser, hovedsaklig er din skyld. SKYLD? Som om det skulle være galt, mener du? Så var vi tilbake til å kunne innrømme at man tar feil, Steinar. Det er ingens SKYLD at noen blir venner. Man er venner fordi man er glad i hverandre. I mine gitte eksempler, ble initiativet tatt av mennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #95 Del Skrevet 19. juni 2010 Jaha, og de fleste har sier at du tar feil. Det GÅR an å være venner med ekser og eller mennesker av motsatt kjønn, uten at det går ut over eksisterende eller kommende forhold. Er man ydmyk og innehar følelser, så er dette fullt mulig. Ikke å være venner med alle, men det handler om å ha gangsyn nok til å se at det eneste ekser har til felles er at de er ekser. Grunnen til at de ble ekser kan være svært mange, når disse ikke var vonde eller vanskelige, men rent ytre omstendigheter, så kan man fortsette å være venner. Ja, det går tydeligvis an, men fornuftig vil det ofte ikke være. Mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #96 Del Skrevet 19. juni 2010 SKYLD? Som om det skulle være galt, mener du? Så var vi tilbake til å kunne innrømme at man tar feil, Steinar. Det er ingens SKYLD at noen blir venner. Man er venner fordi man er glad i hverandre. I mine gitte eksempler, ble initiativet tatt av mennene. Typisk vil det nok være sånn at ekser bare forblir venner hvis dama vil og er motivert for det. Dvs at det er hun som styrer det med sin innstilling. Det er et kjent faktum at det ofte er mannen som har størst nytte av slike ulikt-kjønn vennskap. Derfor er det ikke overraskende at mannen utnytter muligheten. Problemer oppstår da først når en ny mann/kjæreste kommer inn i hennes liv, eller en ny kvinne/kjæreste i hans liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. juni 2010 #97 Del Skrevet 19. juni 2010 Steinar, du tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #98 Del Skrevet 19. juni 2010 Steinar, du tar feil. Nope, jeg kan ikke se noe som beviser eller forteller meg at jeg tar feil her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. juni 2010 #99 Del Skrevet 19. juni 2010 Fordi vi er kvinner da, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #100 Del Skrevet 19. juni 2010 Fordi vi er kvinner da, eller? Nei, fordi det sier seg selv at når et individ har nær kontakt med ekser, så vil det ofte skape problemer eller komplisere når en ny kjæreste kommer inn i bildet. Dette er helt naturlig og dermed logisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå