Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #81 Del Skrevet 9. juni 2010 Det må jeg nesten si jeg syns er en litt spesiell holdning Kristian. Det er da ganske vesentlig at en livspartner er til å stole på, er et vennlig og godt menneske og/eller er lik en selv i verdisyn og holdninger osv om du skal leve med henne? Å være en bitch er altså ingen dealbreaker for deg, så lenge man er en ærbar bitch Virker ikke som du har lest den siste setningen du siterte fra Kristian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. juni 2010 #82 Del Skrevet 9. juni 2010 Vil bare ikke at de som har litt mine holdninger skal rakke ned på andre med komentarer som løse, billige, osv. Dere som har mere motsatt holdning burde også slutte med komentarer som kontrolerende, gammeldags, etc. Tror bare begge leirer burde respektere hverandre og bare vite at det er mer enn nok å ta av blant det motsatt kjønn med akkurat dine holdninger. Akseptere hverandre er nok et bedre uttrykk her enn respektere. Samtidig må man også akseptere at folk i fra disse ulike leirene absolutt ikke passer i sammen på noen som helst måte. Det beste er da helt enkelt å ikke ha noe som helst med hverandre å gjøre - noe man heller ikke har ute i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 9. juni 2010 #83 Del Skrevet 9. juni 2010 Uenig. Det er mer interessant for meg (kall det moral eller ei) om den potensielle dama mi har en forkjærlighet for å suge og knulle ukjente menn på byens utesteder, og har hatt 17 ONS, enn om hun skulker jobben, og ikke er så hjelpsom av seg. Men nokså innlysende at hun bør være normal på alle de nevnte områdene skal hun være nogenlunde tiltalende. Shit. Med andre ord så driter du i om den nye dama de er et bra menneske så lenge hun hun ikke har drevet med noe som kan gjøre deg sjalu? Jeg vil heller ha en som bryr seg om andre mennesker, så lenge han er snill og grei og ikke gjør andre mennesker noe vondt så må han da for guds skyld ha hatt sex med så mange han vil. Er det bare på KG menn har et sånt steinaladersyn på ting? Personlig er jeg veldig lite opptatt av sex. Sjelden jeg prater om det osv, og jeg synes bare det er teit når gutter (eller jenter) skal spørre meg om spørsmål av seksuell karakter. Sex er rett og slett ikke noen big deal for meg. Det er noe man gjør når man har lyst fordi det er deilig, og så lenge man beskytter seg er det ikke farlig heller. Les litt nøyere før du svarer. Jeg uthevet for deg det jeg skrev om at hun også naturlig nok også må være normal på andre områder. Har ingenting med sjalusi å gjøre. Det må jeg nesten si jeg syns er en litt spesiell holdning Kristian. Det er da ganske vesentlig at en livspartner er til å stole på, er et vennlig og godt menneske og/eller er lik en selv i verdisyn og holdninger osv om du skal leve med henne? Å være en bitch er altså ingen dealbreaker for deg, så lenge man er en ærbar bitch Les litt nøyere før du svarer. Jeg uthevet for deg det jeg skrev om at hun naturlig nok også må være normal på andre områder. Har du ikke fått med deg at greia mi nettopp er at jeg skal ha en partner med samme verdisyn som meg - å at et av de områdene jeg skal ha likhet på - er synet på sex/sex og følelser osv. ja da kan jeg ikke hjelpe deg. Folk her as.. Tror jeg uttømmende må angi "jeg vil ikke ha en dame med 30 partnere, heller ikke en dame som har hale, heller ikke en dame med 12 fingre, heller ikke en dame som er ond, heller ikke en dame som er satanist, heller ikke en dame som slår små barn OSV OSV...ellers kommer kontringen "jasså, så så lenge antallet er lavt, så er det greit at hun er ond, manipulerende og heroinmisbruker". :dåne: Hvor er det dere tar ting fra, snakk om saklighet *rister på hodet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 9. juni 2010 #84 Del Skrevet 9. juni 2010 Vi snakker åpent om alt. Så ja, han vet hvor mange partnere jeg har hatt. Synes det er godt å ha en partner som jeg kan fortelle alt til uten å bli dømt.. Vi har ingen hemmeligheter for hverandre og det er herlig :-). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. juni 2010 #85 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Les litt nøyere før du svarer. Jeg uthevet for deg det jeg skrev om at hun naturlig nok også må være normal på andre områder. Har du ikke fått med deg at greia mi nettopp er at jeg skal ha en partner med samme verdisyn som meg - å at et av de områdene jeg skal ha likhet på - er synet på sex/sex og følelser osv. ja da kan jeg ikke hjelpe deg. Folk her as.. Tror jeg uttømmende må angi "jeg vil ikke ha en dame med 30 partnere, heller ikke en dame som har hale, heller ikke en dame med 12 fingre, heller ikke en dame som er ond, heller ikke en dame som er satanist, heller ikke en dame som slår små barn OSV OSV...ellers kommer kontringen "jasså, så så lenge antallet er lavt, så er det greit at hun er ond, manipulerende og heroinmisbruker". :dåne: Hvor er det dere tar ting fra, snakk om saklighet *rister på hodet* Jeg innrømmer glatt at jeg satte den på spissen, men det var litt for fristende gitt Unnskyld! Det jeg lurer på er hvorfor nøkkelen til all mulig kunnskap om din fremtidige/mulige partner ligger i nettopp dette ANTALLET partnere hun har hatt før du kom inn i bildet og hvorfor man ikke bare kan snakke om sex, om holdninger, om verdier og moral? Jeg har ikke hatt noen problemer med å skjønne omtrent hvor landet ligger for de jeg har vært i innledningsfasen til et forhold gjennom: Hvordan han oppfører seg mot meg, hva han forteller om, hva han liker, hvilke holdninger han har til eksen, til unger (om han har det) til sex generelt, til kroppen sin, til venner osv osv osv... Alle disse tingene forteller meg det jeg trenger å vite - og etterhvert som vi utforsker hverandre og vår FELLES seksualitet, så er det kanskje naturlig å snakke om preferanser og fantasier og spørsmålet "har du prøvd XXXX" kan dukke opp - da svarer jeg og han også (om han er den typen mann jeg vil være sammen med). Det er klart enhver står alldeles fritt til å legge akkurat de kriteriene til grunn for partnerskap som de vil - om jeg ikke vil være sammen med mørkhårede menn, så meg om det. Men da bør jeg også holde meg for god til å kaller alle mørkhårede for "billige, teite, tullete, umoralske" e.l. Så lenge det ikke skader meg eller noen andre at de er mørkhårede så kan jeg vel la dem være nettopp det helt i fred. En eller annen anonym lenger opp her etterlyste gjensidig respekt for hverandres eventuelle syn på seksualitet og åpenhet - Amen to that Endret 12. juni 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 9. juni 2010 #86 Del Skrevet 9. juni 2010 Akseptere hverandre er nok et bedre uttrykk her enn respektere. Samtidig må man også akseptere at folk i fra disse ulike leirene absolutt ikke passer i sammen på noen som helst måte. Det beste er da helt enkelt å ikke ha noe som helst med hverandre å gjøre - noe man heller ikke har ute i virkeligheten. Du bør vel også akseptere (og respektere) at ikke alle tenker som deg, og at man ikke må ha hatt mange partnere selv for å kunne akseptere at andre har hatt det. Tenke seg til, det finnes faktisk fungerende forhold der tidligere sexpartnere ligger 30 i antall fra hverandre. Og det går bra! Dette er nettopp fordi man ikke behøver å være opptatt av antall, uten at man selv har mye baggasje. Selv om det er viktig for deg, betyr ikke det at det er viktig for andre. Og dersom du ikke kan respektere det synes jeg det blir noe dobbeltmoralsk av deg å snakke om viktige verdier i et fungerende forhold. For min del sier manglende respekt mye, mye mer om en person enn antall sengepartnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 9. juni 2010 #87 Del Skrevet 9. juni 2010 Uansett, dette er jo noe man finner ut av mens man dater. Vi snakker om bl.a. sex, hvordan vi ser på sex, utroskap, one-nights osv. og finner vi ut at vi er så forskjellig på dette området at det ikke vil fungere mellom oss, så avslutter vi og går hver vår vei før ting blir for alvorlige. Det er ingen som må bli sammen med noen som ikke passer dem hvis de ikke vil, det er jo en frivillig sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 10. juni 2010 #88 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Jeg syns det i alle fall er bra at folk her har andre meninger og ikke bare nikker samtykkende til den gruppen her som forfekter synet "fortid er fortid, anntall partnere spiller ingen rolle " OG slikt syn på seksualitet og antall har alle selvsikre, kjekke, populære og avbalanserte mennesker". At jeg får pepper for det, er noe jeg tar med knusende ro! Jeg kan godt heller snakke om ONS og så anse hun som ikke interessant som partner fordi hun sier at det er hun veldig glad i og bestandig har praktisert hyppig. Kan ikke helt skjønne hvorfor det er så mye mer feil og trekke den samme slutningen - hun er ikke interessant for meg som partner - på at hun sier antallet f.eks. 24 stykk. Resultatet er det samme, interessen for fortiden er den sammme, det er jo kun språklig distinksjoner mellom de to alternativene. Endret 12. juni 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. juni 2010 #89 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Jeg syns det i alle fall er bra at folk her har andre meninger og ikke bare nikker samtykkende til den gruppen her som forfekter synet "fortid er fortid, anntall partnere spiller ingen rolle " OG slikt syn på seksualitet og antall har alle selvsikre, kjekke, populære og avbalanserte mennesker". At jeg får pepper for det, er noe jeg tar med knusende ro! Pepper og pepper - saken er vel at du aldri helt svarer på det det blir spurt om. I allefall ikke det jeg lurer på. Både jeg og Kate har spurt hvorfor nettopp dette antallet er så veldig viktig og da opplever jeg at du blir nesten sinna. Kanskje vi rett og slett oppriktig ikke forstår hvorfor et tall er så viktig og at vi faktisk forsøker å få en forklaring som gjør at vi lettere kan skjønne hva det er du mener og står for? Jeg kan godt heller snakke om ONS og så anse hun som ikke interessant som partner fordi hun sier at det er hun veldig glad i og bestandig har praktisert hyppig. Kan ikke helt skjønne hvorfor det er så mye mer feil og trekke den samme slutningen - hun er ikke interessant for meg som partner - på at hun sier antallet f.eks. 24 stykk. Resultatet er det samme, interessen for fortiden er den sammme, det er jo kun språklig distinksjoner mellom de to alternativene. Det er strengt tatt ikke bare språklig distinksjon mellom: Hvor mange har du hatt sex med og hvor mange av disse var ONS? og Har du hatt ons og hvordan ser du på det? Det ene spørsmålet er for meg åpent og fremtidsrettet og det andre fortidsfokusert og selvangivelseaktig - for meg - det ene vil det gi mening å få svar på og det andre ikke. Anyway... jeg lurer oppriktig på dette med det magiske tallet - og jeg stiller spørsmål for å få svar og for å få utdypet ditt syn - OG jeg respektere at du vil ha ei dame som bare har hatt et visst antall partnere før deg. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må understreke det Endret 12. juni 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #90 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Vil ikke bli sammen med en med masse one nights, siden jeg føler den personen ikke legger følelser i sex på samme måte. Jeg har ikke hatt mange damer, men jeg har vært i et langt forhold. Den myten om at kvantitet gjør deg til bedre elsker er bare tull. Man utvikler seg kanskje mer til og med med en man er trygg på i et forhold. Endret 12. juni 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 10. juni 2010 #91 Del Skrevet 10. juni 2010 Re Siste anonyme bruker, jeg har levd som du, allikevel trenger jeg ikke vite antallet til potensielle partnere, jeg ser heller ikke ned på de som har hatt ONS, eller elskere eller slike ting. Om jeg hadde funket i forhold med en som hadde hatt 80 partnere? Ja, det kom an på når han hadde hatt dem, om han er forholdsredd, syk, moralen han har nå, siste jeg datet hadde ikke hatt sex på over to år, jeg lurte mer på hvorfor det, enn hvor mange han hadde hatt sex med. Han var redd for nærhet og hadde potensproblemer. Det syns jeg var mer relevant for forholdet enn antallet han hadde hatt sex med. Osv OSv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 10. juni 2010 #92 Del Skrevet 10. juni 2010 Men du, siste anonyme her. Om vi traff hverandre, og du begynte å spørre meg om antall partnere.... tror du jeg noensinne ville si noe om det? Å spørre om antall partnere, er ikke noe som har skjedd meg siden jeg innledet mitt forhold nr to i slutten av tjueåra. Hvem eller hvor mange eller få jeg har hatt sex med, eller ikke hatt sex med, summen av det er det jo som gjør meg til den jeg er i dag. Og det er den jeg er i dag du møter, om du møter meg. Og det er hvem jeg er i dag som gjør meg interessant, ikke hvem jeg var som jomfruelig tenåring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 10. juni 2010 #93 Del Skrevet 10. juni 2010 Spør ikke om antall partnere, da jeg helst ikke vil vite det. Av en eller annen grunn blir jeg fortalt det uansett, vet ikke hvorfor... Kanskje andre mennesker har mer behov for å dele slikt enn jeg har. Forteller heller ikke, men dersom jeg hadde blitt spurt direkte om antall ville jeg svart, og fortalt sannheten. Det er ikke noe jeg skammer meg over på noen måte, bare ikke noe jeg føler for å snakke om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 10. juni 2010 #94 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Både jeg og Kate har spurt hvorfor nettopp dette antallet er så veldig viktig og da opplever jeg at du blir nesten sinna. Kanskje vi rett og slett oppriktig ikke forstår hvorfor et tall er så viktig og at vi faktisk forsøker å få en forklaring som gjør at vi lettere kan skjønne hva det er du mener og står for? Anyway... jeg lurer oppriktig på dette med det magiske tallet - og jeg stiller spørsmål for å få svar og for å få utdypet ditt syn - OG jeg respektere at du vil ha ei dame som bare har hatt et visst antall partnere før deg. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må understreke det Men jeg har jo sagt til det kjedsomlige at antallet (i mine øyne) også representerer synet på sex, synet på sex og forhold og egne intimitets og nærhetsgrenser, kortere sagt avspeiler visse trekk ved personligheten til den aktuelle personen.Det er jo et tall som representerer en livsstil/holdninger og type person. Å for å matche med personen/for at hun skal være tiltalende for meg må hun jo være lik meg på de overnevnte områdene, ellers er det ikke liv laga i den relasjonen. Å såklart tallet i seg selv er ikke nok. Sånn som visse brukere her, som sier de har et normalt tall, de har helt andre holdninger/synspunkt og tanker om det temaet enn meg uansett og er såklart da like uaktuelle for min del - selv om vi f.eks. har eksakt samme partneranntall. De som syns det er for privat å snakke om, og ingen har noe med det, de er også uaktuelle for min del. De syns jeg er for lukket og private til at de appelerer til meg - igjen for ulike meg selv - når det kommer til hva de anser som naturlig å dele med et menneske de skal/ønsker å bygge en åpen og nær relasjon til. Kort og godt så vil jeg kjenne min partner og at hun har det samme synet på åpenhet osv. som meg selv. Endret 12. juni 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #95 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Når det gjelder en kommende partner så er jeg menst opptatt av at han trener, spiser relativt sunt og at han er opptatt av å ha det gøy og artig å henge med. Om han har hatt 0 eller 100 partnere har ingen ting å si, men jeg vil helst ikke høre om det, for jeg synes det er turnoff med folk som skryter av hvor mange eller få de har hatt sex med. Jeg er så glad jeg har kommet meg dit i livet at jeg aksepterer at folk er forskjellige uten at det ene nødvendigvis er noe bedre enn det andre. Noen er skravlete, andre er stille, noen er rike, noen fattige osv, men alle har sin sjarm! Endret 12. juni 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 10. juni 2010 #96 Del Skrevet 10. juni 2010 Eg kan gjere greie for dei eg har vore med dei siste tjue åra. Held det? ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #97 Del Skrevet 10. juni 2010 Eg kan gjere greie for dei eg har vore med dei siste tjue åra. Held det? ;-) Husk å få med hva du har gjort med hver enkelt. Hvilke stillinger osv. Viktig å få med hvor mange ganger dere gjorde det, og om det var en ons, ført, date, kortere forhold eller lenger forhold Og ikke minst viktig med få med penisstørrelse samt om de har sixpack osv. Husk også på å nevne om dere brukte prevansjon og eventuell hva slags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramiacaramella Skrevet 10. juni 2010 #98 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Jeg har aldri spurt noen om det, rett og slett fordi jeg ikke føler det har noe med meg å gjøre. Det er hans sak, og det er uinteressant for meg. Jeg ble spurt av en jeg datet før, hvorpå jeg svarte ærlig. Min nåværende har aldri spurt meg, men hvis han noengang spør så svarer jeg. Men jeg har egentlig ikke noe behov for å vite hvor mange han har hatt, det ligger fortiden til. Endret 10. juni 2010 av caramiacaramella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 11. juni 2010 #99 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Å såklart tallet i seg selv er ikke nok. Sånn som visse brukere her, som sier de har et normalt tall, de har helt andre holdninger/synspunkt og tanker om det temaet enn meg uansett og er såklart da like uaktuelle for min del - selv om vi f.eks. har eksakt samme partneranntall. De som syns det er for privat å snakke om, og ingen har noe med det, de er også uaktuelle for min del. De syns jeg er for lukket og private til at de appelerer til meg - igjen for ulike meg selv - når det kommer til hva de anser som naturlig å dele med et menneske de skal/ønsker å bygge en åpen og nær relasjon til. Kort og godt så vil jeg kjenne min partner og at hun har det samme synet på åpenhet osv. som meg selv. Se der ja - det var jo et veldig utdypende svar med vekt på mer enn tallet. Takk skal du ha. Kompatibilitet er veldig viktig i et forhold, selvsagt, og nettopp derfor er det viktig å finne uta hvor landet ligger mht livssyn osv før man er for dypt inne i tingene Jeg er fortsatt helt unig med deg i forhold til metoden du bruker til å finne ut av et menneskes syn på livet på (og noen av konklusjonene du trekker), og jeg er uenig i at dette omtalte antallet faktisk sier noe om en persons personlighet, men det er helt greit og uenighet dør man jo ikke av. Endret 12. juni 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 11. juni 2010 #100 Del Skrevet 11. juni 2010 Å såklart tallet i seg selv er ikke nok. Sånn som visse brukere her, som sier de har et normalt tall, de har helt andre holdninger/synspunkt og tanker om det temaet enn meg uansett og er såklart da like uaktuelle for min del - selv om vi f.eks. har eksakt samme partneranntall. Jeg ønsker ikke å starte en krangel med deg (igjen), men jeg sliter med å forstå dette, derfor spør jeg. Er en kvinne med få (eller like antall som deg) sexpartnere uaktuell som partner fordi hun respekterer og aksepterer de som velger en annen og mer utsvevende livstil, selv om hun ikke praktiserer eller ønsker å praktiserer dette selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå