Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Murmel puttet tommelen i munnen tre timer etter han kom til verden, og nå gjør han det med én gang smokken faller ut. Jeg vil ikke ha tottebarn, storesøsteren min sov med tommel i munnen til hun var 12.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A sutter foreløpig på hele hånden sin, hun har ikke helt funnet tommelen enda. Men jeg tipper hun gjør det snart hvis vi ikke klarer å forhindre det. Bedre med smokk da ja! Jeg har noen liggende, kan jo teste det litt forsiktig om noen dager. Hun suger veldig bra på puppen nå, det er kun hvis puppen er for full ut hun vegrer seg fra å ta ordentlig tak. Og det er jo ikke hennes feil.

Nå har vi lagt oss, hun sover foreløpig i sin egen lille seng. Håper det varer. Må sove selv nå. :)

Skrevet

Tommelsutting til ungen er 12 år er forresten HELT uaktuelt hvis jeg får et ord med i laget ja!!

Jeg har glemt å fortelle at jeg fikk ny iPhone i fødegave av mannen! Fin underholdning mens jeg ammer! :tommelopp:

Skrevet

Innom og oppdaterer meg litt :klemmer:

Fødegave... nå ble jeg missunelig :snurt: Jeg fikk ingenting jeg selv om jeg nevte at det hadde vært en fin gest av han.. :jolie:

Skrevet

Tommelsutting til ungen er 12 år er forresten HELT uaktuelt hvis jeg får et ord med i laget ja!!

Jeg har glemt å fortelle at jeg fikk ny iPhone i fødegave av mannen! Fin underholdning mens jeg ammer! :tommelopp:

Jeg elsker å ha iphonen ved siden av meg når jeg ammer :)

så koselig fødegave da, ønsket du deg det eller????? jeg fikk Mac´en min da i fødegave......skikkelig overrasket!

Skrevet

Jeg fikk boblekåpe i fødegave. Godt å ha når jeg er ute og triller på kalde dager. Mac og iPhone hadde ikke vært dumt det heller! :gjeiper:

Håper du ligger og sover! God natt! :klem:

Skrevet

Jeg fikk heller ingenting :snurt: men mannen vet jo ikke hva det er en gang.... syntes det var nok med W som kom til verden vel :fnise:

Skrevet

Jeg måtte fortelle han at det var vanlig med en liten ting til mor ja, ellers tror jeg ikke jeg hadde fått noe. Og telefon tror jeg at jeg fikk fordi jeg fortalte han om en venninne av meg som fikk det, pluss at jeg har hatt samme telefonen nå i over tre år, og han syns jeg var håpløst utdatert. Jeg syns den funka fint til et jeg brukte den til jeg da. Men jeg ser nå at denne nye har et par gode kvaliteter.. :)

Oppe og mater nå for 3. gang i natt.

Skrevet

Jeg fikk heller ingenting :sjenert:

Jeg var helt sikker på at Goffel skulle suge på tommelen, men har foreløpig ikke gjort det i en alder av snart 6 mnd. Han hadde begge hendene inni munnen fra første dag, bare noen minutter gammel. :fnise: Ikke tar han smokk heller...

Skrevet

Så fin fødegave. :)

Håper dere har hatt en fin natt. :kose:

Skrevet

Jeg fikk heller ingenting.. Eller jo, en blomsterbukett med en blå elefantbamse oppi på sykehuset (som vi selvfølgelig glemte da vi dro hjem..) Men så er det jo morsdag og valentines også nå da.. :sjenert:

Skrevet

Ja, den morsdagen er jeg litt spent på. Jeg tror ikke mannen helt har reflekter over at nå er JEG mor, også i morsdags-sammenheng. Han har bursdag neste uke selv, så søndag skal vi til moren hans og feire det. Så jeg tipper morsdagen forbigås i stillhet her...

Natten har vært fin!! A har vært våken og spist 3-4 ganger (husker faktisk ikke hvor mange ganger...) og hun sovner igjen med en gang etterpå. Da er det faktisk ikke så problematisk å være våken så mange ganger! Jeg dropper bleieskift om natten nå. I begynnelsen sto jeg opp og tok dem, men jeg har funnet ut at det ikke er nødvendig. Mye lettere for oss begge å sovne igjen når vi slipper å stå opp og gå på badet også.

I dag er planen å gå ut en tur og kjøpe amme-te. Ellers skal vi bare kose oss. :)

Skrevet

Så fin fødegave du fikk! :jepp:

(ønsker meg selv ny tlf og har gitt klar beskjed om hvilken - så får se om han har tatt hintet)

Så kos å lese om hverdagen deres. Gleder meg sånn til det blir min tur!

:klemmer:

Skrevet

Kjempefin fødegave! Og grattis med ny tittel!

Skrevet

Jeg fikk heller ingen fødegave... :snurt:

Men jeg fikk verdens beste Poppel :fnise:

Godt å høre at du koser deg om dagen ;)

Gjest Neferet
Skrevet

Ny tittel! :hoppe: Så flink lille A er til å sove mellom nattmåltidene! Det må jo være deilig for deg også!! :)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Så bra at nettene går fint.

Kan jeg spørre... når skifter du bleie, eller hvor lenge har hun på bleien i strekk om natten? Bare greit å høre andres erfaringer ;)

Og tuuusen takk for pm'en, kjempe flott å høre fra en som nettopp har vært i situasjonen :jepp:

Skrevet

Vi skifter som regel bleie som det siste vi gjør før jeg legger meg i 24-tiden. Hvis hun bare sovner etter mating i løpet av natten, så lar jeg bare bleien være. Da kan hun faktisk ha på samme kanskje 7 timer.. Hun blir ikke sår av det, og virker ikke til å plages av det. Det er sikkert ikke det som anbefales i bøkene, men så lenge det funker for oss, kan jeg ikke helt se hvorfor jeg skal gjøre det annerledes. :)

Skrevet

Man trenger ikke bytte bleie med mindre de har bæsjet om natten :opplyser: Goffel går rundt 10-12 timer hver natt med samme bleie. Ikke noe problem :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...