Gå til innhold

Nå er dritten begynt !


Stor&Sterk

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd

Jeg har en stor plen som tar meg litt over en halvtime å klippe.

Jeg jobber til fem på hverdagene og er hjemme bortimot halv seks.

Da går jeg inn og lager middag.

Når jeg da har laget -og spist middag er klokken fort blitt halv syv-syv.

Vi bor i borettslag, og nærmeste naboen i rekkehuset vårt har to små barn som legger seg i syvtiden.

De har soverom ut mot den siden plenen min er på, og på sommerstid er vinduet åpent.

Jeg velger da å ta det hensynet at jeg IKKE klipper plen på hverdagene i syvtiden eller senere, så jeg ikke skal holde dem våkne.

Da er det bare lørdager og søndager igjen.

Lørdager jobber jeg til halv fire, og er da hjemme i firetiden.

Er været bra, går jeg da gjerne rett ut og klipper plenen, men sidan jeg bor på vestlandet er vi absolutt ikke garantert opplett akkurat i de tider en lørdag.

Så er det da middagslaging -og spising, og klokken er fort blitt syv igjen og barna legger seg.

Da er det søndagen igjen da.

Da har jeg fri og er hjemme hele dagen, og kan følge med på været, og legge klippingen til det tidspunktet det faktisk er opplett.

(Jeg begynner ikke tidligere enn 11-12 uansett vær da).

Kirketiden har jeg aldri tenkt noe over, da det er milevis til nærmeste kirke herifra.

Hadde jeg hatt en kirke i nabolaget hadde jeg nok tenkt mer på det.

(Var i en barnedåp engang, der nærmeste nabo til kirken var en bonde med stor åker. Han drev med innhøstingen akkurat i kirketiden, så vi måtte sitte å høre på den duringen fra traktoren.... :nei: )

Jeg har valgt å legge mest vekt på hensyn til de to små barna som er mine nærmeste naboer.

Har også en nabo med kraftig gresspollen-allergi.

Så av hensyn til henne prøver jeg faktisk også - så ofte det er mulig - å klippe samtidig med noen av de andre naboene, sånn at hun skal slippe at det henger enormt med pollen i luften hele dagen.

Men du mener kanskje fortsatt jeg er hensynsløs fordi jeg ofte klipper på lørdager eller søndager? :lete:

.

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

"Utilbørlig" betyr upassende/uriktig/urimelig.

Så da er det ifølge loven helt ok å klippe plenen på helligdager.

Og unødig (som også sto i det du uthevet) betyr lyd som ikke er nødvendig der og da.

Det er i følge loven ikke ulovlig å klippe gresset på søndagene, men det er ulovlig å klippe gresset i kirketiden, i og med at støyen fra gressklipperen er unødig støy... det må ikke gjøres der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke er kristen selv ser jeg ingen grunn til å bry seg om kirketider :ler: Helt greit å være stille og rolig frem til 10-11 da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Så lenge man ikke er kristen selv ser jeg ingen grunn til å bry seg om kirketider :ler: Helt greit å være stille og rolig frem til 10-11 da

Så norske lover gjelder kun for kristne? :klø:

(Jeg klarte ikke avgjøre om du var ironisk eller ikke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ulovlig i følge norsk lov å klippe gresset i kirketiden, det er bare en holdning fra gammelt av at man ikke skal gjøre arbeid som kan utsettes på søndager (siden det er en kristen hviledag) ;) Hvis du ikke tror meg får du ringe advokat eller politi og spørre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så norske lover gjelder kun for kristne? :klø:

(Jeg klarte ikke avgjøre om du var ironisk eller ikke...)

Du har nok ikke loven med deg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...