Gå til innhold

Skravletråd 2011


Tussi!

Anbefalte innlegg

Uff, trist å lese sånt kjære, kjære øyenstikker :kose: Håper det ordner seg så du får holde deg i denne tråden!

Jeg har termin 3. februar foreløpig, men regner med at det blir forandret når jeg skal på UL i uke 18. I dag har jeg vært på bikbok og kjøpt fire tightser for jeg får ikke på meg noen av buksene mine lenger :sur: Jeg trodde virkelig ikke at jeg skulle begynne å få mage allerede nå!

Kvalmen begynner å gi seg og jeg har fått virkelig dilla på appelsinjuice, selv om jeg aldri var noe særlig glad i det før. Litt artig :)

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stapler

Så trist for deg Øyenstikker. Men du vet at nå kan du bli gravid så vi håper det fester seg en ny spire raskt!

Jeg er veldig trøtt og sliten for tiden, men merker ikke mye andre graviditetssymptomer. I morgen runder jeg de magiske 12 ukene og på mandag skal vi på tidlig UL. Jeg er veldig spent, men gleder meg ikke noe særlig før jeg vet om alt er bra... Så jeg regner med jeg er nervøs i hele morgen og ikke minst på mandagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Jeg har vært veldig fin i formen siste uken,bare litt trøttere en normalt. Men kvalmen er borte,huden er renere(fikk veldig uren hud i begynnelsen) og generelt mer opplagt :)

Var på ul på onsdag og det var helt fantastisk!!! Så et bittelite foster som sprellet med armer og ben og hjertet slo og slo, ble nesten litt forelska jeg :hjerte:

Håper dere andre har det fint :)

Endret av Iza'bella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig fin i formen siste uken,bare litt trøttere en normalt. Men kvalmen er borte,huden er renere(fikk veldig uren hud i begynnelsen) og generelt mer opplagt :)

Var på ul på onsdag og det var helt fantastisk!!! Så et bittelite foster som sprellet med armer og ben og hjertet slo og slo, ble nesten litt forelska jeg :hjerte:

Håper dere andre har det fint :)

Wow!!! Er det sant ??? Så fantastisk det må ha vært å se den lille der inne!! Fikk du printa ut bilde av vidunderet ? :foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Wow!!! Er det sant ??? Så fantastisk det må ha vært å se den lille der inne!! Fikk du printa ut bilde av vidunderet ? :foto:

Ja,fikk hele 3 bilder av nurket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,fikk hele 3 bilder av nurket :)

Å, sukk....:happy: Gleder meg til jeg skal på UL i september, jeg!!! Leeeenge å vente, da, men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastisk Iza'bella! Rart hvor sterke følelser som oppstår :hjerte:

Jeg var på UL i uke 6+3 klokken 2 på natten (full dramatikk med vennegjengen i hælene) fordi at de fryktet svangerskap utenfor livmor, og allerede da kunne jeg se hjertet dunke, helt fantastisk! Deretter var jeg på UL i uke 7+2 for å fastsette termin og finne ut nøyaktig hvor langt jeg var på vei siden jeg ble gravid på pillen. Da kunne jeg tydelig se hodet og stumper av ben og armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Å, sukk....:happy: Gleder meg til jeg skal på UL i september, jeg!!! Leeeenge å vente, da, men.....

Da har du virkelig noe å glede deg til :) Og plutselig er vi i september!

Endret av Iza'bella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Så fantastisk Iza'bella! Rart hvor sterke følelser som oppstår :hjerte:

Jeg var på UL i uke 6+3 klokken 2 på natten (full dramatikk med vennegjengen i hælene) fordi at de fryktet svangerskap utenfor livmor, og allerede da kunne jeg se hjertet dunke, helt fantastisk! Deretter var jeg på UL i uke 7+2 for å fastsette termin og finne ut nøyaktig hvor langt jeg var på vei siden jeg ble gravid på pillen. Da kunne jeg tydelig se hodet og stumper av ben og armer.

Fantastisk, så bra at alt var i orden og den lille var på rett sted :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, endelig er jeg kvitt en del av trettheten. I går gikk jeg en lang tur, og vasket og ordnet litt hjemme. Uten at jeg trengte å sove på sofaen etterpå. Føler at de to siste månedene har jeg sovet bort :natti:

Gleder meg til jeg skal til UL jeg også. Bare så synd at det er en 7-8 uker igjen å vente. Håper de går fort.

6 dager igjen nå så passerer jeg den "magiske" 12 ukers grensen. Da skal jeg rope ut til hele verden at jeg er gravid :rope:

Nå er det kun arbeidsgiver som vet det. Vi har klart å holde det skjult for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Juhu, endelig er jeg kvitt en del av trettheten. I går gikk jeg en lang tur, og vasket og ordnet litt hjemme. Uten at jeg trengte å sove på sofaen etterpå. Føler at de to siste månedene har jeg sovet bort :natti:

Gleder meg til jeg skal til UL jeg også. Bare så synd at det er en 7-8 uker igjen å vente. Håper de går fort.

6 dager igjen nå så passerer jeg den "magiske" 12 ukers grensen. Da skal jeg rope ut til hele verden at jeg er gravid :rope:

Nå er det kun arbeidsgiver som vet det. Vi har klart å holde det skjult for alle andre.

Deilig når man begynner å få litt energi igjen! Kjenner også at jeg ikke trenger middagshvil hver dag lenger :)

Tiden til ul går nok fort, har dere bestemt om dere vil vite kjønn?

De 6 dagene går fort, fortell oss hvordan det har gått når du har "ropt det ut" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Da har jeg i alle fall vært en tur hos legen. Sist gang ble det full undersøkelse, mens denne gangen fikk jeg en vikarlege pga sommerferien og jeg måtte nærmest veilede henne gjennom i det hele tatt å få fylt ut et helsekort. Men, men.. Da har jeg i alle fall helsekortet mitt og kan kontakte jordmor etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iza`bella: Ja, jeg ønsker å vite kjønnet. Dette for at jeg tror det blir enklere for meg å finne et navn til den lille (nå klarer jeg ikke å bestemme meg for hverken gutte eller jentenavn) Og det blir enklere for meg å kjøpe klær og utstyr hvis jeg vet kjønnet. Har prøvd å finne kjønnsnøytrale klær nå, men synes stort sett at de er så kjedlige :sjenert:

AnneShirley: Jeg hadde en lignende opplevelse på min første svangerskapskontroll til legen. Jeg fikk ingen informasjon om svangerskapet, alt han sjekket var vekt, blodtrykk og lyttet på lungene mine... Ingen sjekk av urinprøven eller slikt. Spurte han når jeg skulle komme tilbake for neste sjekk og fikk til svar at dersom det ikke var noe spesielt så trengte jeg ikke å komme :skratte: Da forlot jeg legekontoret ristende på hodet å som et stort spørsmålstegn. Det er tross alt mitt første svangerskap og jeg kan tenke meg litt oppfølging da... Skal ringe jordmor etter helgen å håper på litt mer info der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Hei jenter!

Endelig er det liv i terminklubben :)

Føler at jeg er den eneste som sutrer over dårlig form, men jeg er kvalm nesten hele tiden, kaster opp og er kjempetrøtt. Har vært sykemeldt en stund nå, og formen har blitt verre etter at jeg passerte 12 uker :klø:

Har time til UL 16. august - det er ikke lenge til. Blir koselig å se den lille i magen :)

Håper alle her inne har en flott sommer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

:vinke: Hei jenter!

Endelig er det liv i terminklubben :)

Føler at jeg er den eneste som sutrer over dårlig form, men jeg er kvalm nesten hele tiden, kaster opp og er kjempetrøtt. Har vært sykemeldt en stund nå, og formen har blitt verre etter at jeg passerte 12 uker :klø:

Har time til UL 16. august - det er ikke lenge til. Blir koselig å se den lille i magen :)

Håper alle her inne har en flott sommer :klemmer:

Synes man skal ha lov å "sutre" om man ikke er i form jeg, spesiellt her inn siden man kanskje ikke alltid møter så mye forståelse i hverdagen :klemmer:

Håper formen din tar seg opp etterhvert så du får nyte graviditeten litt mer ;)

Spennende med ul :jepp: håper du vil dele med oss etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Iza'bella om at det er lov å sutre litt :) For å slenge meg på så har jeg nesten ikke blundet i hele natt :( Har bare ligget og vridd meg.

Men i dag er jeg 11 uker på vei! I følge gynekologen ihvertfall, selv om signaturen sier noe annet.. Håper den neste uken går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stapler

Hurra! Jeg har vært på ultralyd i dag og alt stod bra til!

Lille knøttet beveget seg og vi så hjertet slå! Tenk at det er en 5 cm lang baby inni magen min! :) Jeg ble helt forelsket...

Jeg ble satt noen dager tilbake da - i følge jordmor er jeg 11+5 i dag så jeg må visst holde meg på 1. trimester noen dager til! :) Men nå har jeg fått følelsen av at dette skal gå bra i og med at vi fikk se den lille bevege seg og hjertet som slo! Fantastisk følelse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at litt sutring er tillatt :fnise: Men skal holde det til et minimum!

Så koselig med UL, Stapler :) Det gjør det hele litt mer virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stapler

Ja, det var helt fantastisk å høre at alt stod bra til på UL! Har også kjøpt meg Angelsound som jeg fikk før helgen, men jeg turte ikke prøve den før vi hadde vært på UL. Så i går kveld etter bare 2 minutters leting fikk vi også hørt hjertelyden til den lille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel komme meg inn her jeg også og håpe at jeg blir her! Er 10+6 i dag, uten at jeg vet det helt for sikkert. Testet positivt to dager før vi skulle vår første tur til Trondheim for å sette i gang med prøverørsforsøk. Veldig overraskende, men selvfølgelig glad for at vi ikke trengte å sette i gang hele prosessen. Spesielt når man har fått svart på hvitt at dette kom vi nok ikke til å klare på egenhånd...

Men vi krysser fingrene for at alt går bra fremover, og gleder meg til å bli litt sikrere på hvor langt jeg er. Har jo helt sluttet med oversikt over EL og hvor lange syklusene er (for det varierer veldig fra måned til måned) - men tror nok at jeg har en ganske god pekepinn på hvor langt jeg har kommet. Foreløpig termin 5.februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...