Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Heisann Jeg lurer på hvilke mål dere på forumet her har satt dere i forhold til trening og kosthold. Enten nå eller tidligere. Hva har dere oppnådd? Har det gått på kilo, centimeter, kondisjon eller f.eks å klare å jogge en mil? Hvordan nådde dere målene deres? Meg: Jeg har hatt fokus på trening og kosthold en god stund nå, men er nok ikke så veldig flink til å følge opp planene mine. Jeg er f.eks altfor glad i mat og potetgull Jeg har likevel gått ned 5 kg det siste halvåret, med sunt kosthold og litt trening. Ingen ekstrem slankekur. Jeg drikker alkohol når jeg vil, spiser chips i ny og ne og ellers det jeg får servert/ønsker, men med litt mer bevissthet på mengde. Vil gjerne gå ned 4 kg til, men tror det kommer til å gå like sakte som de andre kiloene. Mitt fokus har altså i hovudsak vært på kilo. Jeg har selvsagt merka det på klesstr, men har brukt vekta som motivasjon. Vil gjerne høre deres historier på dette området!
Kenneth199 Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Mitt mål er å bygge litt masse, samt bli sterkere. Har økt fra 60kg til 72kg på et år med samme fettprosent. Forbedret Benkpress med 40kg. Forbedret Knebøy med 60kg. Forbedret Markløft med 60kg. Nå går det mot sommer månedene og en del utenlands reiser, så det blir nok en del alkohol fremover. Når høsten siger inn så blir jeg nesten avholds i 6-7 måneder. Hvor målet er å nå 80kg i kroppsvekt med samme fettprosent, samt forbedre alle løftene mine med 20-30kg. Nådde målene med dedikert trening/kosthold, moderat alkohol, mye hvile. Har også fått en del erfaringer på veien som er gode å ta med seg videre inn i treningsverdenen.
Rød Heltinne Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 (endret) Bryst: 70 cm Byste: 79 cm Midje: 61-62 cm Hofter: 81 cm Lår: 50 cm Legg: 34 cm Overarm: 24 cm Underarm: 22 cm EDIT: Har nye mål... Endret 19. desember 2010 av Pony the Pirate
Chanel.No5 Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har ikke målt kroppen min i den perioden, men jeg vet at i juni kunne størrelse 34 være for lite. Veide 49-50. Nå i vinter var jeg nede i 42, men la på meg etter at jeg begynte på Tolvon (til 45). Nå er jeg nesten nede i 43 kg. Størrelse 34 er for stort, og jeg må helst ha 32. Er det ett mål å bruke str. 32? Hvor høy er du om jeg får spørre..
Rød Heltinne Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 (endret) Mål og mål. Det bare ble sånn. Siden enkelte på ha det inn med teskje. Jeg er lav, og ville tippet 156, men nå er jeg usikker. Så vet rett og slett ikke. Endret 18. november 2010 av Pony the Pirate
Chanel.No5 Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Mål og mål. Det bare ble sånn. Jeg er rundt 156 =). Men synes ikke du det er lite å bare veie 43 kilo og bruke str 32? Når klær i størrelse 34 er for store så tror jeg ikke du har mye slanke bort akkurat.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Fra januar har jeg gått ned fra 82 til 68 kg. Magemålet har gått ned fra 99 til 86. Dette har jeg gjort ved å spise litt sunnere og bevege meg litt mer
Poppsilopp Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Jeg har som mål å gå ned ti kilo. Jeg er 1.59 høy og veier 71, har gått ned fra 73. Jeg har det på samme måte som deg TS, jeg har blitt mer oppmerksom på hva jeg spiser, men jeg koser meg også i ny og ned. Og blir jeg bedt i middag så takker jeg ikke nei til god mat. Tror ikke helt på disse super stenge diettene, funker sikkert i en periode, men så sprekker det. Jeg mener det er viktigere å være litt bevisst på kostholdet sitt, men at det er f.eks i helgene lov å kose seg litt 1
Leifr Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Mitt mål er å bygge litt masse, samt bli sterkere. Har tilsvarende mål, bare litt omvendt -- primærmålet er å holde kroppen i best mulig funksjon ved å bli grisesterk, og deretter forbli grisesterk etterhvert som jeg blir eldre. Har arvelige ryggproblemer og skal ikke bli like dårlig som faren min. Har nådd 185 kg i knebøy og 200 kg i markløft på under 1.5 år med trening, og det er vel ikke så verst for en 37 år gammel familiefar. Kroppsvekta har gått fra ca. 115 kg ned til 100 og så opp igjen, har dog en noe lavere fettprosent enn for halvannet år siden.
Mir Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 Jeg har et par kilo ekstra, og selvfølgelig er det en motivasjon å kunne føle seg vel med tanke på sosiale eventer. Det er dog ikke det jeg synes er viktigst. Min motivasjon er å kunne løpe langt. Jeg synes det er utrolig fascinerende å se på folk som har god kondisjon og det er virkelig befriende å kunne gjøre dette uten problemer! I tillegg til dette er det deilig å kjenne den faktiske virkningen det har på kroppen i dagliglivet. Ikke bli sliten, ha et stabilt søvn-og mat mønster, og følelsen av å være i kontroll og ha energi. Det med mat har kommet som en virkning av trening og sunnere livsstil. Hvis jeg spiser noe usunt og veldig fett og salt, så kan jeg føle meg ganske bedriten etterpå. Vondt i magen, hodet, iallefall føles det slik, og da er det lettere å velge de sunne tingene istedet. Vektnedgang er velkommen, men jeg føler jeg har flere ting som drar meg i riktig retning.
Gjest *Maja* Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 Hadde ikke noe mål da jeg endret kosthold og startet å trene annet enn at jeg ville bli strammere og komme meg i bedre fysisk form. Nå spiser vel jeg en del sunnere enn gjennomsnittet siden jeg har masse intoleranser som hevemidler, mais/potetstivelse, poteter, citrusfrukter, egg og laktose. Så her går det masse i ris og grov pasta med kylling/fisk etc. Jeg har vel gått ned ca. 5-6 kilo det siste året, og synes jeg ser bedre ut enn noen sinne. Er ikke tynn eller mager, men slank og muskuløs. Antydning til sixpack til og med! (I rett belysning) :gjeiper:
Kvelerslangen Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Jeg veide 83 kilo etter min andre fødsel, er 171 høy. Et halvt år etter fødselen var det fortsatt ingen tegn til vektnedgang, tross 2 timers lange daglige trilleturer med vogn. Da kuttet jeg ut smør, juice, lyst brød, kaker/gjærbakst, snacks og snpo til hverdags, innførte fri-sone fredag og lørdag i stedet. Samtidig begynte jeg å bruke pulsklokke og bestemte meg for ikke å ha puls under 110 på trilleturene, samt prøve å gå i bakker og komme opp i 160-170 i puls/bli svett. De første 10 kiloene rant av på kort tid, det var som om flesket smeltet i fornuftens lys. Nå veier jeg 69 kilo, og vekta går fortsatt ned, men mye saktere. Jeg veide 62-63 kilo da jeg gikk på vg skole, det er jo mange år og flere barn siden, men håper på å komme ned til ihverfall 65-67 kilo. Er usikker på hva som er min matchvekt. Jeg prøver nå å trene litt hardt kondis flere ganger i uka, samt at jeg har planer om å begynne med styrke og bli flinkere til å lage magre middagsretter. De andre måltidene går det greit å spise magert.
La Guapa Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 Jeg har gått ned 20 kilo det siste året. Trener fem dager i uka (jogging og ski om vinteren) (sykling og rollerblades om sommeren) Treningen ligger på 16 kilometer pr. dag. Kostholdet mitt er i fokus. Jeg spiser riktig, nok og drikker minst 1,5 liter vann pr. dag. Jeg koser meg med godteri, chips og kebab av og til....men ikke i samme mengdeforhold som før. Jeg har mye muskelmasse nå....ikke fett. Ser at kroppen har forandre seg mye og at jeg definitivt er mye mer definert i overkroppen. Lårene mine er forandret fra litt slappe i fisken til definerte og harde Det er utrolig tilfredsstillende. Jeg har 5 kilo igjen til målet som er 60 kilo Best av alt: Jeg er i mitt livs form og kan presse kroppen til max uten å føle at jeg skal besvime....Jeg tråkker fra mange i oppoverbakkene nå og det er digg
monkeyhub Skrevet 28. mai 2010 #14 Skrevet 28. mai 2010 Har som mål å bli sterkere! Har ikke annlegg for å få muskler, men løfter og løfter og gir meg ikke:) Ser at eg kan legge på litt etter litt på vektene, og det gir motivasjon! I tillegg ønsker eg å kunne løpe 5 km på 30 min, pr i dag bruker eg 32 (de første minuttene går med til oppvarming), og da har eg presset meg en del underveis. Tips til kor ofte eg må løpe for å nå dette målet tas i mot med takk! Håper dere andre når målene deres! Stå på!
Bernardette Skrevet 30. mai 2010 #15 Skrevet 30. mai 2010 Fra januar har jeg gått ned fra 82 til 68 kg. Magemålet har gått ned fra 99 til 86. Dette har jeg gjort ved å spise litt sunnere og bevege meg litt mer Oi det vil jeg og. Hvor høy er du? Så flinke dere er alle sammen.
madam_mim Skrevet 30. mai 2010 #16 Skrevet 30. mai 2010 Her var det mange flinke folk! Mine mål: Bygga musklar, mista flabb. Minska fra 74 til 66 kg. Fra 115 til under 100 cm over baken. Klara chins/pull-ups og dips. Ta mi eiga kroppsvekt i knebøy. 50 i benkpress. Løpa raskare/lengre. Eta godt og ta vare på meg sjølv. Gleda meg lika mykje over trening som eg gjør no. Er vel omtrent halvveis på styrkebiten, veier ca. 68 kg og har 105 cm over ræva. Det går framover.
Gjest Coarvi Skrevet 30. mai 2010 #17 Skrevet 30. mai 2010 Mine ikke altfor langsiktige mål er å greie å løpe 30 min nesten uten pause (dvs. et minutt eller to med gange kan jeg leve med). Håper å greie dette innen sommeren er over. Jeg vil også greie egen kroppsvekt i frontbøy, men dette ligger nok et stykke fram i tid takket være en sommerferie som starter om en uke og slutter i august, der jeg ikke får tilgang på vekter i det hele tatt (krise!!!). Så drømmer jeg også om å gå ned en størrelse i bukser (hovedsaklig fordi størrelsen jeg bruker nå egentlig er litt for stor, og jeg har virkelig ikke ønsker om å vokse mer inn i den størrelsen) og å få en livvidde på under 70 cm (målt på morgenen, før magen blir oppblåst ), men dette er virkelig ikke ting jeg stresser med, fordi jeg vet at det kanskje er litt uoppnåelig i forhold til hva jeg vil "ofre." Jeg orker ikke å bli noen slankefanatiker som skal være hysterisk på centimetrene så lenge jeg klarer å øke motstanden i styrkeøvelsene, for jeg er tross alt ganske fornøyd med meg selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #18 Skrevet 30. mai 2010 Meg: Ca 165 cm høy mellom 55 og 60 kg et sted (har ikke vekt) Bryst: 90 cm Midje: 70 cm Bredeste punkt over hofte/rumpe: 100 cm Har som hovedmål å bli sterkere, få bedre kondisjon, energioverskudd i hverdagen og generelt holde meg sunn. Utseendemessig er målet å bli slankere og mer muskuløs, dvs "stramme opp". Mindre fett og større muskler. Ønsker å beholde timeglassfiguren min, men vil se trent og stram ut, ikke slapp. Spiser relativt lavkarbo. Trener styrke ca to timer i uken, og kondisjon to til tre timer i uken. Begynte å trene igjen for kun et par måneder siden, etter en ekstremt lang periode uten fysisk aktivitet overhodet, så jeg har ikke klart å komme meg opp på et "trene hver dag"-nivå riktig enda. Øker sakte men sikkert treningsmengden!
Sekretæren Skrevet 30. mai 2010 #19 Skrevet 30. mai 2010 Veide 76 kg høsten 2008 (er 1,64 høy), begynte med styrketrening, og gikk ned til 63 kg på under et år. Der har jeg holdt meg stabilt. Blir fremdeles sterkere, og bygger muskler. Det er ikke vekta som har bevegd seg nedover det siste året, men fettprosenten. Jeg har kuttet ut hvete totalt (intoleranse), og sukker så godt det lar seg gjøre. Brød, pasta og ris er nesten borte fra kostholdet nå, brødet pga all hveten. Om jeg spiser brød, har jeg laget det selv. Jeg blir ikke mett av karbs i så stor grad som fett, så jeg regulerer kaloriinntaket mye lettere ved å kutte ut mye av det. Det er likevel ikke snakk om lavkarbo her. Jeg har klart å bygge styrke ved et moderat kaloriunderskudd, som gjerne nybegynnere gjør, men nå merker jeg at jeg må øke matinntaket for å bli sterkere Alt som har med matinntak er noe jeg tenker lite på, dvs det har blitt veldig intuitivt for meg. Jeg teller ikke kaloriene, men om jeg spiser når jeg er sulten, og stopper når jeg er passe mett, så styrer kroppen alt dette selv. Og den er lykkeligere nå, jeg er sjelden syk (bank i bordet), og når jeg først blir det, går det fort over. Det dreier seg ikke lenger om estetikk. Jeg vil bare bli sterkere og sterkere. Det som begynte med et ønske om å bli slankere, har blitt et ønske om å bli sterkere. Veldig mye sterkere. Har tenkt å delta i mitt første styrkeløftstevne til høsten, og i løpet av året vil jeg kvalifisere meg til NM. Jeg har en tendens til å gjøre ting grundig når jeg først setter i gang Kort oppsummert! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå