Gjest Marlo Skrevet 24. mai 2010 #41 Skrevet 24. mai 2010 Ser alle her tar det som en selvfølge at alle kan normer ang hva man skal ha på seg i ett bryllup. Det er faktisk ikke noen selvfølge at ALLE vet det Nei, men det er jo greit at ikke alle vet det, men når denne venninnen har fått beskjed om det og likevel ikke gidder å respektere det, så er det jo noe galt med denne venninnen. Tror ikke det handler så veldig mye om kjolen lengre, men om at venninnen ikke har sosiale antenner og ikke respekterer sin venninne
Elensire Skrevet 24. mai 2010 #42 Skrevet 24. mai 2010 uff...var leit at hun ikke ville ta til fornuft TS skjønner det må være vondt å møte veggen på noe slikt! I et siste forsøk så kan du jo maile henne artikkel fra KK og Elle om hvordan en skal kle seg i et bryllup...der står det svart på hvit at hvit er bruden sin farge, og at ingen skal bære den fargen bortsett fra bruden. hvis hun da ikke endrer kjolen, så ville jeg ha funnet meg en ny forlover. Du har strukket deg mer enn langt nok...det er DERES dag, og det må hun bare forstå. Så langt virker det som at hun vil stjele oppmerksomheten fra dere! og det vil hun lykkes med om hun stiller i bryllupet i den kjolen, både som forlover og vanlig gjest. folk kommer til å snakke om henne hele kvelden. Hun er virkelig ikke en god vennine! Bryllup feires med de en er glad i, og de som står en nær...det vil si de som virkelig vil feire deres lykke og kjærlighet...jeg syns ikke at "venninen" din faller inn under den kategorien lenger!
Piper Skrevet 24. mai 2010 #43 Skrevet 24. mai 2010 Ser alle her tar det som en selvfølge at alle kan normer ang hva man skal ha på seg i ett bryllup. Det er faktisk ikke noen selvfølge at ALLE vet det Jeg tar det som en selvfølgelighet at alle vet at det er bruden som bærer brudekjole, og at man som gjest ikke stiller i brudekjole. Når det står alternativ brudekjole, er det og blir en brudekjole. og kan man ikke såpass, er man veldig lite opplyst, og bør iallefall høre på bruden når hun sier at man ikke kan gå kledd slik som forlover. Man trasser ikke og sier at man skal gå med hva man vil 1
Darkannie Skrevet 24. mai 2010 #44 Skrevet 24. mai 2010 Ser alle her tar det som en selvfølge at alle kan normer ang hva man skal ha på seg i ett bryllup. Det er faktisk ikke noen selvfølge at ALLE vet det Øøøh, ALLE vet da vel at man ikke stiller i BRUDEKJOLE i noen andre sitt bryllup!!!??
Disturbed Skrevet 24. mai 2010 #45 Skrevet 24. mai 2010 Det er for mye brudekjole over den kjolen til at jeg kunne valgt den, og jeg vil vel tro majoriteten av alle kvinns ville styrt unna som forlover eller bare gjest i et bryllup. Samtidig kan jeg ikke dy meg for å tenke at skal det ikke mer til enn en kjole for å stjele oppmerksomheten fra brura, så er det jaggu meg tafatt brud og merkelig bryllup...!? Jeg har iallefall aldri vært i noe bryllup der det har vært noen tvil og der brura har fått akkurat all den oppmerksomheten hun har krav på og mere til. Samtlige damer kunne stilt i hvit brudelignende kjole, det ville likevel ikke vært noen tvil... Så selvom jeg helt klart støtter det at man holder seg laaangt unna kjoler som kan forveksles med brudekjoler, så er det nok også svært liten fare for at denne forloveren din faktisk kommer til å stjele din oppmerksomhet. Som andre sier, hun blir nok heller gjenstand for generell misbilligelse.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mai 2010 #46 Skrevet 24. mai 2010 Ser alle her tar det som en selvfølge at alle kan normer ang hva man skal ha på seg i ett bryllup. Det er faktisk ikke noen selvfølge at ALLE vet det Nei det er helt greit. Men nå har trådstarter to ganger gjort oppmerksom på at den kjolen ikke er aktuell, tilbudt seg å kompensere for både retur og hjelpe med ny kjole. Men nei, nix, njet - her er det ikke mulig å rikke seg. Man skal være litt kørka for å tro at andre enn bruden kan stille i brudekjole i et bryllup. Men kanskje det er det hun legger i brudekjole ...? Ikke vet jeg. Faktum er at jenten har kjøpt en kjole som hun ikke kan bruke i NOEN anledninger uten å få kommentaren: jøss har du brudekjole på deg?
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mai 2010 #47 Skrevet 24. mai 2010 Så selvom jeg helt klart støtter det at man holder seg laaangt unna kjoler som kan forveksles med brudekjoler, så er det nok også svært liten fare for at denne forloveren din faktisk kommer til å stjele din oppmerksomhet. Som andre sier, hun blir nok heller gjenstand for generell misbilligelse. Er ikke det å stjele oppmerksomhet da? Ta fokuset vekk fra paret som feirer dagen? Tenk på at alle som ser bildene i ettertid vil tenke --- øh hadde forloveren også brudekjole? Eller "Hvem er det han har giftet seg med her, var det dobbelt bryllupp". Selv om jeg skjønner hva du mener - at de som kjenner dem ikke vil ta feil, er det likevel slik at smakløsheten til forloveren som har en sentral rolle vil bli kommentert og ta oppmerksomhet. Det er nettopp det som er problemet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #48 Skrevet 24. mai 2010 Er det ikke vanlig at forloveren også er med til fotografen og tar bilder sammen med bruden? Og i ettertid vil det alltid bli spørsmål om "hvem er bruden på bildene"? Nei, dette lukter råtten fisk langveisfra. Tror TS sin forlover er ute etter å ødelegge dagen til sin venninne av en eller annen grunn. Kan ikke se noe annet likt, ingen gjør noe sånt bare fordi.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #49 Skrevet 24. mai 2010 Er det ikke vanlig at forloveren også er med til fotografen og tar bilder sammen med bruden? Jo. Vi satt foten ned da min manns forlover ville ha mørkeblå dress, svart skjorte og svart slips. Hadde min forlover villet ha på seg brudekjole, hadde jeg i hvert fall steilet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #50 Skrevet 24. mai 2010 Ser alle her tar det som en selvfølge at alle kan normer ang hva man skal ha på seg i ett bryllup. Det er faktisk ikke noen selvfølge at ALLE vet det Nei, selvfølgelig har ikke alle full oversikt over alt som er av skikk og bruk når det gjelder bryllup. Men for det første er det ganske innlysende at man ikke bruker brudekjole med mindre man er ...brud? For det andre ville jeg da virkelig forventet at noen som skal være forlover evner å sette seg inn i normal skikk og bruk for bryllup eller i det minste snakker med bruden om dette (og klarer å ta et hint når bruden to ganger nevner at hun har problemer med kjolen). TS: leit å høre at det ikke gikk så bra Kanskje litt dumt å fortsette å rippe opp i dette, men jeg ville virkelig vurdert å sende en link til denne diskusjonen til venninna di. Det virker som om hun har begrenset innsikt i dette med do's and dont's i bryllup. Hvis hun ser at samtlige personer her inn reagerer negatvt på dette - kanskje det når frem?
fink Skrevet 24. mai 2010 #51 Skrevet 24. mai 2010 Hun kan jo spare kjolen til sitt eget bryllup hvis hun så gjerne vil bruke den
Disturbed Skrevet 24. mai 2010 #52 Skrevet 24. mai 2010 Er ikke det å stjele oppmerksomhet da? Ta fokuset vekk fra paret som feirer dagen? Tenk på at alle som ser bildene i ettertid vil tenke --- øh hadde forloveren også brudekjole? Eller "Hvem er det han har giftet seg med her, var det dobbelt bryllupp". Selv om jeg skjønner hva du mener - at de som kjenner dem ikke vil ta feil, er det likevel slik at smakløsheten til forloveren som har en sentral rolle vil bli kommentert og ta oppmerksomhet. Det er nettopp det som er problemet. Ja, du har faktisk helt rett! Det blir kjipt for brura uansett hvordan man vrir og vender på det, når kjolen faktisk er en brudekjole som her. TS: ser det ikke er lenge til bryllupet, men har du noe som helst sjans for å bytte forlover? Vil du virkelig ha en forlover som viser seg som såpass dårlig venninne som hun er? Velger en kjole som er en brudekjole og ikke ta noe som helst hensyn til hva du synes om det... Ikke god venninne, ikke forlover!
hegejenta30 Skrevet 24. mai 2010 #53 Skrevet 24. mai 2010 Tok en kaffe med henne tidligere. Gikk mildt sagt dårlig. Jeg prøvde å få henne til å skjønne at det kan missforståes, at jeg følte hun ville stjele all oppmerksomheten og at kjolen er faktisk en brudekjole. Det gikk dårlig da hun bortforklarte det med at jeg skulle ha slør og at jeg får oppmerksomheten uansett. Prøvde da å ta av silkehanskene og "beordre" henne til å bruke en annen kjole. Hun satte seg totalt i vranglås og pent nektet. Hun hadde jo tross alt brukt 2500kr på kjolen, og hun ville ikke gå i tap fordi jeg var "sær" som hun pent sa. Tilbø henne å betale for en ny kjole som vi kunne finne sammen og i tillegg betale evt frakt for å levere tilbake kjolen dersom hun kun kjøpte den i adledningen av bryllupet. Det var uaktuellt for hun hadde gledet seg sånn til å bruke kjolen, og den SKULLE hun bruke. Så spurte jeg om vi ikke kunne dra til en skredder så kunne jeg betale for å legge opp kjolen så den blir mye kortere. Men nei, det ville hun heller ikke. Jeg forstår det jo litt, ettersom at hun har stygge arr på beina etter en bilulykke, men da får det være.. Ser ut som om jeg må finne meg en ny forlover (og besteveninne..) Sitter her og rister på hodet og skjønner ikke at det er mulig å være så frekk! Hvit og lang kjole er forbeholdt bruden. Jeg håper virkelig at hun tar til fornuften og innser at kjolevalget kanskje ikke var det lureste. Det er jo også mulig å få kjolen farget-lagt opp. Ja det koster litt, men hun kan ikke stille i hvit kjole! Krysser fingrene for at forloveren din skjønner hva du mener og innser hun har feil - eller at du har en annen venninne som stiller opp som forlover for deg på så kort varsel!
Piper Skrevet 24. mai 2010 #54 Skrevet 24. mai 2010 Tok en kaffe med henne tidligere. Gikk mildt sagt dårlig. Jeg prøvde å få henne til å skjønne at det kan missforståes, at jeg følte hun ville stjele all oppmerksomheten og at kjolen er faktisk en brudekjole. Det gikk dårlig da hun bortforklarte det med at jeg skulle ha slør og at jeg får oppmerksomheten uansett. Prøvde da å ta av silkehanskene og "beordre" henne til å bruke en annen kjole. Hun satte seg totalt i vranglås og pent nektet. Hun hadde jo tross alt brukt 2500kr på kjolen, og hun ville ikke gå i tap fordi jeg var "sær" som hun pent sa. Tilbø henne å betale for en ny kjole som vi kunne finne sammen og i tillegg betale evt frakt for å levere tilbake kjolen dersom hun kun kjøpte den i adledningen av bryllupet. Det var uaktuellt for hun hadde gledet seg sånn til å bruke kjolen, og den SKULLE hun bruke. Så spurte jeg om vi ikke kunne dra til en skredder så kunne jeg betale for å legge opp kjolen så den blir mye kortere. Men nei, det ville hun heller ikke. Jeg forstår det jo litt, ettersom at hun har stygge arr på beina etter en bilulykke, men da får det være.. Ser ut som om jeg må finne meg en ny forlover (og besteveninne..) Du har to valg da. Enten å bare akseptere at hun bruker den kjolen, og at andre kanskje får henne til å forstå hvor gale det er det hun har gjort. Eller at du sier at hun da ikke er velkommen i bryllupet, for da får hun jo ikke brukt den kjolen likevel. Har hun alltid vært så vrang?
SusanneGullet Skrevet 24. mai 2010 #55 Skrevet 24. mai 2010 Tok en kaffe med henne tidligere. Gikk mildt sagt dårlig. Jeg prøvde å få henne til å skjønne at det kan missforståes, at jeg følte hun ville stjele all oppmerksomheten og at kjolen er faktisk en brudekjole. Det gikk dårlig da hun bortforklarte det med at jeg skulle ha slør og at jeg får oppmerksomheten uansett. Prøvde da å ta av silkehanskene og "beordre" henne til å bruke en annen kjole. Hun satte seg totalt i vranglås og pent nektet. Hun hadde jo tross alt brukt 2500kr på kjolen, og hun ville ikke gå i tap fordi jeg var "sær" som hun pent sa. Tilbø henne å betale for en ny kjole som vi kunne finne sammen og i tillegg betale evt frakt for å levere tilbake kjolen dersom hun kun kjøpte den i adledningen av bryllupet. Det var uaktuellt for hun hadde gledet seg sånn til å bruke kjolen, og den SKULLE hun bruke. Så spurte jeg om vi ikke kunne dra til en skredder så kunne jeg betale for å legge opp kjolen så den blir mye kortere. Men nei, det ville hun heller ikke. Jeg forstår det jo litt, ettersom at hun har stygge arr på beina etter en bilulykke, men da får det være.. Ser ut som om jeg må finne meg en ny forlover (og besteveninne..) Prøv og få henne til og retunere kjolen, man har 14 dagers angrerett på så og si alle nettbutikker. Er hun ikke villig til og gjøre det, så ville ikke jeg sett på henne som en bestevenninde, bestevenner gjør ikke slik med hverandre, hun vet det godt, at dette er din dag, og ikke hennes. Tåler hun ikke og høre sannheten, nei, da ser det nok ut som du burde finne deg ny forlover og ny bestevenninde. Du fortjener bedre enn som så på din store dag.
LetThemEatCake Skrevet 24. mai 2010 #56 Skrevet 24. mai 2010 Åh, herregud! Är hon lite missunnsam mån tro? Det känns ju lite så här "Jag kommer ändå aldrig till att gifta mig, men klänning vill jag ha ändå!".. Om hon inte förstår dig när du säger att du vill att hon ska ha en annan klänning så är hon kanske fel person? Det är ändå en väldigt stor grej det här med rätt brudklänning och jag skulle bli skitsur om någon hade en brudklänning på mitt bröllop (utom jag själv då)! Det är ju en osagd regel att man inte får ha vitt på sig!
Gjest Micka Skrevet 24. mai 2010 #57 Skrevet 24. mai 2010 Si til henne at ALLE kommer til å reagere hvis hun stiller opp i den kjolen.
Darkannie Skrevet 24. mai 2010 #58 Skrevet 24. mai 2010 Hva med de andre venninnene deres? De må da ha en mening om dette! Så skjønner hun kanskje litt!
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #59 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har et ganske avslappet forhold til gjestenes bekledning, men selv jeg ville nok blitt litt bister om forloveren min troppet opp i noe sånt. Syns hvite kjoler i sommerbryllup kan være fint - så sant de ikke er klassiske brudekjoler. Noe denne kjolen åpenbart er. Ekstra ille blir det siden forloveren gjerne har en aktiv rolle i bryllupet, og slik sett blir mer synlig enn en tilfeldig gjest. Kanskje forloveren har litt manglende innlevelsesevne? Spør henne hvordan hun ville reagert dersom hun skulle gifte seg og forloveren kom i brudekjole. Dersom hun ikke skjønner hvorfor dette blir feil er det som en over her nevner hun som vil få kritiske blikk og kommentarer bak ryggen på bryllupsdagen. Kanskje du kan ta med en nøytral ekstrakjole til den store dagen slik at forloveren har mulighet til å ombestemme seg?
Gjesten Skrevet 24. mai 2010 #60 Skrevet 24. mai 2010 Ser alle her tar det som en selvfølge at alle kan normer ang hva man skal ha på seg i ett bryllup. Det er faktisk ikke noen selvfølge at ALLE vet det Jeg tar det som en selvfølge at gjestene ikke stiller i brudekjole. Såpass skjønner man.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå