Gå til innhold

Velge bikini for dama?


Tabris

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det det samme? Jeg sa ikke at han plukket ut de han likte og jeg valgte mellom de. Jeg plukker ut de jeg liker. Han kan si sin mening om hvem av de jeg har valgt ut han liker best, og jeg kan velge å høre på han eller ta en av de andre, om jeg likte de best.

Det blir nesten det samme da i hvert fall ;) hehe

Nei, det blir faktisk det stikk motsatte.

Men jeg er ikke helt urimelig jeg heller faktisk :smoke:

Jo. Men regler til for å følges vettu :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prøvekandidat

§ 15-2 Bikini skal godkjennes på forhånd.

§ 15-3 Godkjent plagg etter § 15-2 kan kun benyttes i følge med partner. Når særlig tungtveiende grunner foreligger, kan det innvilges dispensasjon fra denne bestemmelsen. Dispensasjonssøknad må være innlevert til partner minst en uke før planlagt bruk.

Puh! Hvis det fortsetter å renne på i dette tempoet, blir jeg aldri ferdig med regelboka. Men jeg skal gjøre mitt beste.

(PS. Det med søknad var noe jeg la til selv. Tenkte det er best å holde slikt i ryddige former og avklare planlagt bruk i god tid i forveien. Regner ikke med at Steinar har noen innvendinger mot det.)

Godt jobba, jeg føler at min sarte kvinnehjerne er i gode hender nå.. migrenen begynner å slippe taket kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vil hun nekte meg så er det bare å komme med gode argumenter det :)

Hvilke gode argumenter har du å slå i bordet med når det gjelder valg av bikini? Mener du at damer i forhold må ha en annen type bikini enn single damer?

For min egen del drar jeg til en badestrand for å bade selvsagt, og for å få sol på kroppen. Om noen for eksempel skulle synes bikinien min er upassende, blir det deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 15-2 Bikini skal godkjennes på forhånd.

§ 15-3 Godkjent plagg etter § 15-2 kan kun benyttes i følge med partner. Når særlig tungtveiende grunner foreligger, kan det innvilges dispensasjon fra denne bestemmelsen. Dispensasjonssøknad må være innlevert til partner minst en uke før planlagt bruk.

Puh! Hvis det fortsetter å renne på i dette tempoet, blir jeg aldri ferdig med regelboka. Men jeg skal gjøre mitt beste.

(PS. Det med søknad var noe jeg la til selv. Tenkte det er best å holde slikt i ryddige former og avklare planlagt bruk i god tid i forveien. Regner ikke med at Steinar har noen innvendinger mot det.)

:ler: :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner du ut før du dater henne, en kvinne som kler seg ok til vanlig kler seg plutselig ikke vulgært når hun skal på date. Og da er det heller ikke nødvendig å påvirke i den ene eller den andre retningen for du skygger vel unna damer du ikke liker påkledningen til?

Påvirkning fra meg har i så fall bare med min smak å gjøre.

Forutsatt at hun ikke ønsker å kle seg vulgært da selvfølgelig.

Alle her innbiller seg vel nå at jeg skal bestemme over alt hun kjøper seg, men det er altså ikke det det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det dreier seg om at hun skal kle seg etter dine normer for hva som er god smak og tekkelig, samt etter din smak. Du sier du kan vurdere å la henne påvirke dine valg av klær hvis hun har "gode argumenter". Hva om hun ikke liker din nye bukse fordi hun sier det ikke er hennes smak. Er det godt nok argument andre veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe med det å gjøre. Det dreier seg om å samarbeide og at hun også respekterer mitt syn og min smak, akkurat som at jeg gjør det samme for henne.

Hvis jeg husker riktig, går dette samarbeidet ut på at damen er fornuftig nok til å skjønne at det er strategisk lurt å følge reglene dine. Er hun ikke det, må du sette ned foten og bestemme.

Var det ikke sånn? Eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det dreier seg om at hun skal kle seg etter dine normer for hva som er god smak og tekkelig, samt etter din smak. Du sier du kan vurdere å la henne påvirke dine valg av klær hvis hun har "gode argumenter". Hva om hun ikke liker din nye bukse fordi hun sier det ikke er hennes smak. Er det godt nok argument andre veien?

I så fall må hun finne en bukse som er et bedre eller like bra alternativ for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke gode argumenter har du å slå i bordet med når det gjelder valg av bikini?

Bikinien skal være anstendig og ikke vulgær. That's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall må hun finne en bukse som er et bedre eller like bra alternativ for meg også.

Hva hvis du ikke liker noe særlg de buksene hun finner som et alternativ? Hva om den buksen som ikke var hennes smak var den du likte best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis du ikke liker noe særlg de buksene hun finner som et alternativ? Hva om den buksen som ikke var hennes smak var den du likte best?

Ja, det kan fort bli sånn dessverre hehe

Og da måtte det nok ha blitt mitt valg gitt :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan fort bli sånn dessverre hehe

Og da måtte det nok ha blitt mitt valg gitt :smoke:

Hva om situasjonen var omvendt?

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om situasjonen var omvendt?

Forutsatt at hun ikke valgte vulgære klær, så måtte jeg da ha respektert hennes valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forutsatt at hun ikke valgte vulgære klær, så måtte jeg da ha respektert hennes valg :)

Hva hadde skjedd om hun valgte et klesplagg du anså som vulgært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde skjedd om hun valgte et klesplagg du anså som vulgært?

Da hadde det sikkert blitt krangling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om hun fortsatt hadde like mye lyst på det plagget som du hadde på den buksen du syntes var finest, og det endte opp med at hun kjøpte den selv etter du hadde sagt ifra om at du ikke likte den?

Og litt på siden - anser du f.eks disse kjolene som vulgære?

http://victoriajulie.files.wordpress.com/2009/10/new-dress.jpg

http://ulrikkelunds.blogg.no/images/271522-4-1250678095667-n400.jpg

http://karolinenatalia.files.wordpress.com/2008/10/kjole1.png?w=298&h=429

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja, det spørs jo litt på om hun var villig til å endre på klesstilen da.

Det spørs også på om hun var kledt vulgært eller ikke.

Men ville du i utgangspunktet valgt ei dame med vulgær klessmak?? For hvis ikke, så ville det jo ikke være noe problem å snakke om. Da ville hun jo allerede besitte en klesstil du kunne "godkjenne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om hun fortsatt hadde like mye lyst på det plagget som du hadde på den buksen du syntes var finest, og det endte opp med at hun kjøpte den selv etter du hadde sagt ifra om at du ikke likte den?

Og litt på siden - anser du f.eks disse kjolene som vulgære?

http://victoriajulie.files.wordpress.com/2009/10/new-dress.jpg

http://ulrikkelunds.blogg.no/images/271522-4-1250678095667-n400.jpg

http://karolinenatalia.files.wordpress.com/2008/10/kjole1.png?w=298&h=429

Syns vel ikke akkurat at noen av disse kjolene er vulgære.

Kan nok hende jeg hadde blitt sur hvis hun kjøpte noe jeg ikke likte.

Spesielt hvis jeg mente den var vulgær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville du i utgangspunktet valgt ei dame med vulgær klessmak?? For hvis ikke, så ville det jo ikke være noe problem å snakke om. Da ville hun jo allerede besitte en klesstil du kunne "godkjenne".

Ja, det går jo an å håpe på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig, går dette samarbeidet ut på at damen er fornuftig nok til å skjønne at det er strategisk lurt å følge reglene dine. Er hun ikke det, må du sette ned foten og bestemme.

Var det ikke sånn? Eller husker jeg feil?

Håper du kan ta deg tid til å svare på dette, Steinar.

Hadde vært fint å ha til kapittelet om tvisteløsning i regelboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...