Gå til innhold

Er det mye å spare¨på å ta hoved service i sverige?


Gunner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må visst skrive litt her også...

Halv pris, og det gjelder ikke bare svenske biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også i underkant av halv pris på merkeverksted i Sverige. Pass bare på at du får inkludert mva i det prisoverslaget du får på ringerunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte dere moms i tollen. Er dette normalt å gjøre eller kjører man bare rett igjennom og later som ingen ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man har en ny bil med nybilgaranti, skjer det ikke noe med denne garantien da? Hvis service er utført i sverige... Og leverandøren kanskje krever at service utføres hos merkeverksted i norge???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man har en ny bil med nybilgaranti, skjer det ikke noe med denne garantien da? Hvis service er utført i sverige... Og leverandøren kanskje krever at service utføres hos merkeverksted i norge???

Leverandøren kan ikke kreve at du skal bruke merkeverksted. Det som kreves er at du bruker et godkjent verksted. Om det er i Norge, Sverige eller Danmark spiller ingen rolle. For at selgeren skal nekte deg reklamasjon på service gjort andre steder må selgeren kunne bevise at skaden er forårsaket av det andre verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Harry handel på bil-service også nå?!

Er der ingen som tenker over at det er tapte inntekter for velferds-norge og tapte inntekter for det norske næringsliv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Betalte dere moms i tollen. Er dette normalt å gjøre eller kjører man bare rett igjennom og later som ingen ting?

For all del, kjør gjennom. Jeg kan selv bekrefte at det overhodet ikke lønner seg å følge spillereglene her. For å få dette med moms riktig, ble jeg bedt om å eksportere bilen min til Sverige ved innreise, for så å skulle importere den når jeg reiste hjem igjen. For å gjøre en lang historie kort, så gjorde jeg alt de sa i tollen på ut- og innreise, og det kostet meg et par timer i venting i tollen på hjemveien, for å ikke snakke om at jeg ved innreise måtte legge ut mellom ti og tjue tusen som jeg så fikk igjen nesten to uker etter hjemkomst. Videre, fikk jeg gjentatte krav fra det svenske tollverket, hvor jeg ble bedt om å betale inn moms på hele bilens verdi fordi de manglet noen papirer. Etter gjentatte forsøk på å fortelle dem per mail og telefon at jeg ikke aktet å betale dem over tjue tusen ut av det blå, og at jeg faktisk ikke hadde kjøpt bilen på turen, forstod de til slutt at de hadde gjort en feil.

Vet ikke om alt dette var så enkelt å forstå, men saken var hvertfall den at ingen, verken på norsk eller svensk side visste hvordan dette skulle behandles. Det var det som medførte masse feil, og månedsvis med baling med krav fra svensk tollverk i ettertid. Det tyder på at svært få, om noen, privatpersoner stopper og er ærlige på dette. Hvordan skal de forresten få greie på at du har vært og hatt service?

Neste gang kommer jeg hvertfall til å kjøre rett gjennom, og det med god samvittighet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...