Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne gaar vel egentlig mest ut til menn. Men kvinner oxo kan jo svare.

Hva er en sterk kvinne for dere? ( Og da mener jeg sterk paa en positiv maate ).

Skrevet

Sterk kan hun vel være på litt forskjellige måter.

Hun er tøff nok til å være ærlig med meg og tøff nok til å være ærlig med seg selv. Hun sier ting klart og pakker det ikke inn mellom linjene. En sterk kvinne stiller krav til meg, men hun er rimelig og stiller ikke urimelige krav. I og med at hun er ærlig og ikke dobbeltmoralsk stiller hun også rimelige krav til seg selv. Hun er snill men ikke betingelsesløst. Hun forventer at jeg er snil mot henne. Hun er tøff nok til å si fra når hun er uenig med meg og jeg tar feil. Hun forventer at jeg tar ansvaret for det gale jeg har gjort. Hun er smart nok til å innse det når hun selv har tatt feil og tøff nok til å vedgå feilen og har ryggrad nok til å gjør det som kreves for å rette opp feilen. Hun går ikke i forsvarsposisjon. Hun er romslig nok til å få andre til å forlate sin skyttergrav. Hun tilgir. Hun er sterk nok til å legge ting bak seg og gå videre. Hun gjør ikke forskjell på folk og er ikke sellektivt hyggelig for hun er laget av hel ved.

.. og fyller ikke hun alle kriteriene til enhver tid så skal jeg ikke se på henne som svak for det.

Gjest mann 45
Skrevet

Hva er en sterk kvinne for dere? ( Og da mener jeg sterk paa en positiv maate ).

En sterk kvinne etter min erfaring er:

1) en som aldri sier selv hun er en "sterk kvinne" (de er somregel ustabile og hissige bitcher)

2) en som ikke er redd for å være kvinne, i alle sammenhenger

I min verden (jobb og fritid) møter jeg titt og ofte kvinner som påberoper seg å være "sterk kvinne, men som viser seg bare å være kranglefanter. Det har gått inflasjon i begrepet, og det er som med alle andre egenskaper og verdier; påberoper man seg å ha dem i alle mulige sammenhenger, har man dem som regel ikke. Eksempelvis ville du reagert med skepsis (i beste fall) på en som sa "jeg er en intelligent mann"....positive egenskaper synliggjøres i handling, ikke i ord. Og mennesker som har dem, er som oftest ikke veldig opptatt av å prate om dem. De lever dem.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Denne kvinnen har tyngde:

Skrevet

Det virker egentlig som en sterk kvinne er en mann med pupper...

Skrevet

Ja, det virker som om alle kvinner som gjør "manneting" anses som å være sterke kvinner. For meg blir det så feil, jeg syns at "sterke kvinner" (eller sterke personer) er mennesker med integritet, mennesker som har klart seg gjennom vanskeligheter på en bra måte, mennesker som har klart å være noe ekstra for andre. Dette er sterke kvinner/personer for meg. :)

Gjest Emera
Skrevet

Akkurat hva jeg tenkte da jeg leste tråden, ja. Det er ihvertfall klart at menn og kvinner ser ulikt på hva en sterk kvinne representerer.

Jeg er enig i Kosemoses syn.

Skrevet

Hun løfter sin egen kroppsvekt i benkpress uten problem minst 10 rep. Hun klarer 5-6 hangups og hun løper 3000m under 12 min ;)

Gjest Gjest
Skrevet

En venninne av meg sier det på en veldig bra måte.

"Jeg er et siv, og jeg bøyer meg lett når vinden kommer, men jeg knekker aldri. Når vinden er over, reiser jeg meg igjen, og står like rak som før. Et tre derimot, bøyer seg ikke så lett, det står i mot stormen, men det knekker når orkanen kommer, og da reiser det seg aldri igjen. Jeg er glad jeg er et siv."

Dette er en venninne som jeg opplever som veldig sterk, og hun benytter seg av den styrken hun har.

Hun har gjort sine svakheter om til styrke, og det er noe jeg beundrer hos henne.

Hun er omsorgsfull, ærlig, lojal, og prinsippfast, og sterk.

Skrevet

En sterk dame er:

En dame som gir en følelse av å væra rolig og ha kontroll over hva hun vil- sjøl når ting blir veldig vanskelig. Og som kan å gjøre det beste ut av ting sånn som dem er.

En dame som beholder ro og hodet kaldt og som kan se ting klart- og som velger det hun syns er rett og ser konsekvensen av det.

En dame som kan ta upopulære valg oxo pga hun ser at konsekvensen av et upopulært valg kan bli bra/best til slutt.

En dame som er sterk kan stå i litt styr over tid pga hun vet hvor hun vil hen- og kan tenke seg/se hvordan hun skal komme seg dit hun vil.

En dame som handler og ikke blir passiv eller lar seg styre- og som har sjøltillit.

En positiv dame og en dame som gir andre en bra følelse. (!)

En som kan høre på andre og finne ut hva som blir best- og som kan se ting fra flere sider.

En dame som ikke er overbevist om at hun alltid har rett uten å tenke over hva andre mener- og som kan tilpasse seg og justere seg uten at hun syns hun har ydmyket seg. (!)

En dame med kjærlighet for andre enn bare seg sjøl.

En dame som ikke byner å oppføre seg som en mann for å prøve og bli tatt alvorlig- men som er trygg på seg selv hele veien.

Sterkheten hennes kommer fra innsiden og batteriet/energien hennes blir ladet opp av hun har positiv innstilling og håp.

Det er en sterk kvinne, syns ivertfall jeg.

:rødme:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett på meg selv som en spesielt sterk kvinne, men fikk for en tid siden en sms fra en på jobb om at jeg er akkurat det. Det var jo hyggelig. :)

For meg er sterke kvinner de som kanskje ikke gjør så mye utav seg hele tiden. De er ikke bitcher, de roper kanskje ikke høyest. Men herregud alt det de utretter!

De er uredde, de står på, de hjelper andre, og de tar vare på seg selv. Uten å lage noe drama utav det hele.

De kan være karierrekvinner eller mammaer, eller begge deler. Å være en sterk kvinne betyr ikke nødvendigvis at en skal ta over alle sjefsstillinger. Det handler mer om å gjøre det man SELV vil, og så satse som faen på det, uten å bry seg om fordommer. Om man vil bli overlege, statsminister, skuespiller er hjemmeværende mamma er ikke så nøye. Det som er viktigst er at man tør være seg selv.

Skrevet

Sterk kan hun vel være på litt forskjellige måter.

Hun er tøff nok til å være ærlig med meg og tøff nok til å være ærlig med seg selv. Hun sier ting klart og pakker det ikke inn mellom linjene. En sterk kvinne stiller krav til meg, men hun er rimelig og stiller ikke urimelige krav. I og med at hun er ærlig og ikke dobbeltmoralsk stiller hun også rimelige krav til seg selv. Hun er snill men ikke betingelsesløst. Hun forventer at jeg er snil mot henne. Hun er tøff nok til å si fra når hun er uenig med meg og jeg tar feil. Hun forventer at jeg tar ansvaret for det gale jeg har gjort. Hun er smart nok til å innse det når hun selv har tatt feil og tøff nok til å vedgå feilen og har ryggrad nok til å gjør det som kreves for å rette opp feilen. Hun går ikke i forsvarsposisjon. Hun er romslig nok til å få andre til å forlate sin skyttergrav. Hun tilgir. Hun er sterk nok til å legge ting bak seg og gå videre. Hun gjør ikke forskjell på folk og er ikke sellektivt hyggelig for hun er laget av hel ved.

.. og fyller ikke hun alle kriteriene til enhver tid så skal jeg ikke se på henne som svak for det.

Helt enig!

Er det dette dere ser på som å oppføre seg som en mann? Skjønner ikke helt hvor det med å oppføre seg mandig kom inn i denne tråden, ingen som har nevnt det vel?

Skrevet

Etter å ha lest alt dette har dere alle styrket selvtilliten min noen hakk. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...