Gjest Huffsa Skrevet 19. mai 2010 #1 Del Skrevet 19. mai 2010 http://nb.filmbanken.no/admin/sBox.php?file=http%3A%2F%2Fnb.filmbanken.no%2Fprogflv%2Fhfilmogtv%2F1248763740_nlf_hele.mp4&image=http%3A%2F%2Fnb.filmbanken.no%2Fthumb%2F1248763740_nlf_hele.jpg&st=pro&vb=720&vh=400 En video alle burde se og lære av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #2 Del Skrevet 19. mai 2010 Repetisjon er alltid bra! Irriterer meg stort med folk som ikke bruker refleks om vinteren jeg. På vei til jobb passerer jeg mange gangfelt, så spaserer folk rett ut, uten refleks. Jeg har måttet mer enn en gang kaste meg på bremsen. Og nei, jeg kjører ikke for fort! Det er 50 grense på nevnte plass, er det mørkt og uten refleks, har ikke en sjangs å se eventuelle fortgjengere før det nesten er for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 19. mai 2010 #3 Del Skrevet 19. mai 2010 Den filmen er meget bra, spesielt med tanke på blindsonene til lastebiler. Mange innbiller seg at lastebilsjåførene har full oversikt, noe de absolutt ikke på noen måte har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 19. mai 2010 #4 Del Skrevet 19. mai 2010 Bra og informativ Under glattkjøringen fikk vi sitte i en lastebil, hvor tre biler var plassert rundt. Når man satt i førersetet så man ingen av dem. Blindsoner er skumle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #5 Del Skrevet 6. juni 2010 Denne videoen burde vært obligatorisk for alle i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 6. juni 2010 #6 Del Skrevet 6. juni 2010 Uhyre nyttig video for alle i trafikken. Dette med blindsoner, bremselengde og refleks er så viktig at jeg skulle ønske det var enda mer info om det i media. Spesielt med tanke på fotgjengere og syklister som strener rett ut i gata og tror at alle greier å stoppe på null komma null. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #7 Del Skrevet 6. juni 2010 Noe som er like viktig er at folk viser tydelig at de har tenkt til å stoppe. Har ikke tall på alle gangene jeg ikke _tør_ å kjøre på grunn av at det er noen "kjappe og effektive" folk som durer på, og som bråbremser i et sett. Hvis jeg har tenkt å gå over fotgjengerfeltet så går jeg ikke over før jeg ser at bilister faktisk stopper opp. Så tenker sikkert de bak rattet "for en treig og ineffektiv kjerring". Heller treig enn å ligge most på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 6. juni 2010 #8 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg er også en "treig og inneffektiv kjerring" for jeg vil også være sikker på at personen som durer frem i doningen sin for så å hugge bremsen faktisk har tenkt å stoppe. Det kunne jeg nemlig aldri gjettet før bilen stuper med nesen ned på stoppstreken. Idiotkjøring. Jeg har også lært mye av denne filmen - både om stopplengde og om blindsoner. Jeg er syklist i tillegg til fotgjenger og har all respekt for veggen av lastebil og buss som passerer. Jeg liker bare ikke å være der og de eneste gangene jeg befinner meg der er når lastebilen/bussen passerer meg. Da har han sett meg før han passerer. Kjører jeg forbi på innsiden vet jeg ingenting om de har sett meg og den faren utsetter jeg meg ikke for med mindre det er sykkelfelt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #9 Del Skrevet 6. juni 2010 Noe som er like viktig er at folk viser tydelig at de har tenkt til å stoppe. Har ikke tall på alle gangene jeg ikke _tør_ å kjøre på grunn av at det er noen "kjappe og effektive" folk som durer på, og som bråbremser i et sett. Hvis jeg har tenkt å gå over fotgjengerfeltet så går jeg ikke over før jeg ser at bilister faktisk stopper opp. Nettopp, jeg gjør det samme som deg. For faktum er at svært mange ikke stopper i det hele tatt, uten at vi nærmest må kaste oss uti foran bilen. Så kjære bilister, når jeg står ved fotgjengerfeltet så betyr det høyst sannsynlig at jeg har tenkt meg over, selv om jeg ikke begynner å gå før du saktner farten. Jeg prøver å få øyekontakt med sjåføren før jeg går, men ser ofte at han sitter og fikler med mobilen e.l. og ikke ser meg. Da ville jeg vært ille ute om jeg bare hadde gått. Det verste er i grunnen når den første bilen ikke stopper. Da kjører nesten uten unntak alle bak også. Dette har jeg sett en rekke ganger. "Stopper ikke han, stopper ikke vi", sånn er det tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marabou Skrevet 6. juni 2010 #10 Del Skrevet 6. juni 2010 Jøøøøøss.. at blindsonene til vogntogene er så store var jeg faktisk ikke klar over Takk for snutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå