Gå til innhold

pris på skifting av registerreim


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

noen som har peil på hva det koster å skifte registerreim på en passat b5 2003?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kommer ann på om du skal gjøre det selv eller ha den på verksted... koster nok noen tusen uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at det kosta ca 6tusen på vår 05'passat på snapdrive. Møller skulle ha minst 10tusen..

Eller vent, tror faktisk vi skifta hos møller jeg, men da husker jeg ikke prisen.. send en mail og hør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med V6 TDI (sjelden) er det obskønt dyrt, usikker på prisen på V6 bensin, på alle R4 vil jeg tro du kommer godt under 10,000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på v6 bensin på audi a6 koster det over 5000 bare i deler ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store problemet på Audiene er mengden arbeid involvert. Fronten må av for å komme til, da går det mye tid i skruing av ting som overhode ikke er relatert til registersystemet. Tror jeg landet på 14k for registerreim og vannpumpe på A6 2.5TDI. Godt å vite at Audis nyere familier av V6 er fri for denne problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å skifte ut vannpumpa også tror jeg, ettersom det er samme "operasjon" på de fleste biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missEva

Det kan være lurt å skifte ut vannpumpa også tror jeg, ettersom det er samme "operasjon" på de fleste biler?

Vannpumpe bør alltid skiftes i samme slengen. Dette fordi registerreima går over vannpumpa (altså reima driver pumpa) og siden registerreimbytte er en ganske avansert jobb så kan man faktisk komme ut for at det koster like mye å bytte bare vannpumpa som det koster å bytte registerreima.

Derfor er det vanlig å bytte vannpumpe i samme slengen.

Pris har jeg desverre ikke peiling på siden det varierer på hvor lang tid man bruker og hvor mye delene koster. Men som noen over her sa så bør du nok rekne med ganske mange tusenlapper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mye penger å spare på å ringe litt rundt, en kammerat skulle skifte på en audi, møller skulle ha 11400, snapdrive skulle ha 4000.

du må bytte reim, spennruller og vannpummpe, om du ikke har verktøy og erfaring til og gjøre slikt selv har du ikke så mye mere valg enn å betale anndre får å gjøre det.

eksempel her:-)

http://www.tv2underholdning.no/broom/sossegutt-fikk-porschepanikk-3144879.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...