Gå til innhold

Pinlige ting barn sier og gjør!

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min datter på 12 var på badeland sammen med min niese på 6. I garderoben på tur inn i dusjen ser min niese opp på sin kusine peker og sier "Store pupper" Jeg ble meget lattermild, men ventet et par sekunder for å se hvordan min datter tar en slik kommentar, da hun såvidt har begynt å få pupper, og slike ting er rimelig pinlig. Men hun tok det heldigvis humoristisk så vi lo begge så tårene trillet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var liten var jeg med min tante på ett kjøpesenter, kan vel tro at jeg var rundt om 4år. Da vi var på tur ut treffer hun på en bekjent som sitter i rullestol og har CP (Cerebral Parese), hvorpå jeg da roper til tanta mi, nysgjerrig som jeg var: "TAAANTE, hvorfor prater han der som en baby egentlig??!!?" med dertil hørende pekefinger rettet mot han.

Heldigvis tok han det bare fint og holdt på å le seg ut av stolen. Tante derimot, hun kunne ikke ha kommet seg ut av senteret fort nok og det ble nok en liten pep-talk i bilen.

En annen en er da jeg skulle passe på søstera mi, på det tidspunktet var hun vel rundt 7år. Vi skulle dra til ett badevann i nærheten for å kjøle av oss i varmen. Alt gikk greit bortsett fra at hun sa selv at hun var VEEELDIG redd for mørke menn. Da vi kom inn til sentrum, skulle vi bytte buss og ble stående litt i byen og for hver utenlandske mann som gikk forbi oss, gjemte hun seg bak meg. Til slutt tenkte jeg at dette ikke var helt bra siden man aldri vet hvordan slikt oppfattes, så jeg tok henne til siden og sa: "Du må ikke gjemme deg fra de mennene slik. Du skjønner, de kan bli lei seg da." Hun nikket forståelsesfull, som om hun skjønte hva jeg mente og vi gikk tilbake for å vente på bussen igjen.

Neste gang det passerte en mørkhudet mann, sto hun helt urørlig og nesten holdt pusten før han går forbi henne og hun rooper i glede, så ALLE kan høre: "SER DU *****, Æ E IKKE REIDD FOR SVARTE MAINNA LÆNGER Æ!!!!!" :fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen herlige fra da jeg var liten... Bare en av dem som er direkte pinlig dog.

Jeg var på hytta med mormor og morfar da jeg var to år omtrent. En ettermiddag satt jeg i sofaen og bladde i Se&Hør, og kom over et bilde av Jahn Teigen og Anita Skorgan. Jeg pekte på bildet, hulket litt og skrek "Åh! Mamma og pappaaaa!" Pappa ble dritfornærma. :P

Rett etter at Kong Olav døde var jeg, mamma og pappa på besøk hos pappas onkel og tante, begge nærmet seg 80. Jeg hadde sett bilder av kongen og visste at han var død. Da jeg møtte denne gamle mannen ble konklusjonen derfor enkel. Jeg så alvorlig på ham og sa med største selvfølgelighet "du ser ut som en død mann.". Heldigvis tok han det med et smil.

Da jeg var rundt fire var jeg veldig opptatt av at min da 26 år gamle tante ikke hadde barn, og spurte hvorfor. Min tante svarte at "for å få barn så må man finne en mann som man vil være kjæreste med, også må man ligge veldig tett inntil hverandre". Jeg godtok forklaringen, men ga ikke opp likevel. Noen uker senere begynte jeg å mase igjen, og tante forklarte at det var ikke så enkelt. Hennes svært så løsningsorienterte niese kom med følgende forslag: "Men.. Kan du ikke bare ta på gullglitrekjolen og gå på bar?" Hvor jeg hadde fått den ideen fra forblir et mysterium. Det hører med til historien at det skulle gå nesten 14 år før barnet kom til verden. :P

Kan legge til at min venninnes halvannet år gamle sønn satt ved frokostbordet på lørdag, pekte mot tissen sin og sa "mamma?". Slett ikke pinlig, men veldig veldig morsomt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til... For snaut to år siden ble jeg sammen med en annen jente. En ettermiddag i fjor skulle jeg spise middag hos min tante, og vi skulle hente kusine på 6 år på aktivitetsskolen. Mens tante var inne for å hente tingene hennes, leide kusina mi meg rundt og viste meg frem til alle vennene sine. Plutselig stopper hun opp, og roper "dette er kusina mi, hun er kjæreste med en jente!!". Hun hadde jo helt rett og det er ikke som om jeg er flau over det, men jeg ble fryktelig paff der jeg stod. Heldigvis er ikke sånt det minste sjokkerende for de fleste barn i dag, så noen stor reaksjon ble det ikke. :P

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne fra sønnen til venninnen min da han var 4:

Skulle bare en tur i butikken rundt hjørnet, en rute de gikk nesten hver dag.

På den andre siden av gaten kommer en ganske stor dame mot dem, i slutten av 50-årene tenker jeg. Hun kom ut fra et rehabiliteringssenter, tyngden så ut som en følge av store helseproblemer, hun haltet og var såpass tung at hun måtte bruke stokk (eller i alle fall så det ut som om det var grunnen).

I det de passerer damen med et litt lidende, men vennlig uttrykk i ansiktet, blåser pjokken ut. I all oppriktighet, for han lurer virkelig på dette, og i et stemmeleie som er alt annet enn dempet:

"Mamma, hvorfor er noen folk så tjukke?"

Mammaen kryper sammen innvendig idet hun ser damens ansikt falle ned i dype, triste, resignerte folder, mens ordet "damage control!" farer gjennom hjernen hennes. Det "smarteste" hun i panikken kommer på å hviske fram, i håp om at damen ikke skal høre det og at den lave stemmen skal få guttungen til å skjønne hintet er et desperat:

"Hyysjj, man sier ikke sånn, skjønner du!!"

Vel. Det hjalp ikke. Gutten repliserer, med samme skingrende stemme:

"Jammen hun er jo det, jo!!"

Et unnskyldende, fortvilet smil til den forulempede damen hadde null effekt. Dessverre.

Heldigvis, da de møtte samme damen uken etter, hadde hun tydeligvis fått satt saken i perspektiv. Et stort smil bredte seg utover ansiktet hennes, sammen med en stille latter og et humoristsk glimt i øyet. Som om hun hadde oppdaget at noe etter lang tid hadde nådd igjennom og laget et lite avbrudd i noe som ellers var ganske trist.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tantungen min for en stund tilbake. Var vell i en bursdag, og husker ikke hva han sa, men det var nok ikke bra. Så moren hans dytter borti han med benet, og han sier høyt til hele forsamlingen "mamma, hvorfor sparket du meg i benet?"

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elihol

Da jeg var 5-6 år gammel var jeg og faren min på ferie i Hellas sammen med endel bekjente. Blant disse var det en gutt på min alder, og jeg ble forelsket ved første øyekast.

I nesten to uker fotfulgte jeg han og maste om at vi skulle gifte oss :fnise: Når jeg tenker tilbake på det, ser jeg at han kanskje ikke var like interessert...

Når vi så skulle dra, og det gikk opp for meg at jeg ikke kom til å se han på en stund (eller noen gang), endte det i masse klaging og gråt. Ikke at jeg egentlig kjente han, eller hadde utveklset ord om noe annet enn vårt fremtidige giftemål, men det var altså veldig trist :)

Det ordnet seg til slutt da, for en stund senere bestemte jeg meg for å gifte meg med faren min.

Rimelig glad jeg ikke endte opp med å gifte meg med noen av dem... :sjenert:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jobber i bhg, så det blir en del gullkorn.

En kollega av meg satt med en jente (4år) på fanget, og fikler hun fikler med håret hennes. Også ser hun at kollegaen min har en ring i øret, og utbryter: "Sånn har mamma på puppen".

Jeg dreiv å småryddet avdelingen, også tuller jeg med en jente (5år) at dem roter så fælt og at jeg må går å rydde etter dem. Da sier hun til meg: "Mamma må hele tiden rydde etter pappa, også blir hun kjempe sur og kjefter".

Gutt (5år) sier plutselig til meg: "xxxxxx, du er så pen!" Og sier jeg takk og at han også er pen. Så går det en liten stund, også spør han meg om jeg ble glad nå.. Det har fått med seg at komplimenter er noe gledende.

Vi har hatt svært mange lemen i bhg i fjor høst, så vi måtte støtt og stadig rydde døde lemen bort. En gang da jeg gikk å talte over barna våres, så ser jeg at en mangler (jente 3 år), så etter litt leting så finner vi henne under en sile med en død lemen på fanget som hun koser med. Aldri skvetter litt og sier til henne at det der kan hun ikke gjøre. Og hun ble kjempe lei seg og sa: "DEN ER JO SNILL" .. Huff, den var jo død.. I ettertid når vi fortalte det til moren, så fortalte hun at dem hadde hatt en hamster som var helt umulig å kose med. Og det var nok derfor hun ble så lei seg da hun ikke kunne kose med den..

Å jobbe i barnehagen er virkelig fiint. Barna er bare helskjønne! :)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Søsteren min var en 2-3 år gammel å hadde fått falsk krupp, så hun var på legevakten etter å ha fått medisin mot det. Hun fløy opp og ned inne på kontoret, når legen spurte om det var noe mer de lurte på. Da hadde hun spurt legen om hun ikke snart skulle få en sånn av og på knapp på ryggen. :skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, æ drukne!

Småpanisk utbrudd fra nyttårspyntet treårig jente som i sin iver etter å innta store mengder sjokoladepudding med vaniljesaus presterte å bomme på munnen og heller dytte alt oppi nesa :gjeiper:

(Helt feil tråd å ta det opp i, men ler fortsatt når jeg tenker på det)

Endret av Ego
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min fetter (4) og tante i kassen for å betale på butikken:

Sønn: Mamma, tissen min vokser!

Mor: Hysssj

Sønn: Jammen, det er sant! Den blir stor, sånn som pappa sin!

Dere kan tenke dere at hun fikk betalt og kommet seg ut av butikken fort :fnise:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min på 4 1/2 sprang naken ut i hagen og pisset opp etter en prydbusk,"mamma se på meg jeg er ****** hunden til mormor og morfar! flere naboer så det og det var flere som lo godt:) han er en meget pen liten senesterk gutt:)

En anne gang sa han høyt "mormor og mamma , der er kjæresten min *******" og pekte på en jevngammel jente han er mye med i bhg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest PinkLeaf

Jente til meg: Du baby i magen?

Meg: Nei.

- Hvorfor ikke det?

- Jeg har ikke kjæreste, og man trenger kjæreste for å lage baby.

Jenta blir stille en stund og man kan se tannhjulene kverne.

- Du få låne min pappa. Han kan lage unga han.

:hoho: Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde invitert de nye naboene inn på kaffe for å bli bedre kjent. Mens vi sitter der og prater ser guttungen på snart fire bekymret opp på meg

"Mamma, hvorfor har du prikker i ansiktet? Er du syk?"

Jeg har ikke fregner eller er spesielt plaget av kviser, så jeg begynte jo å lure, men følte at jeg måtte sitte og late som ingenting :sjenert: Kunne ikke se noen prikker da jeg tittet etter at besøket var gått heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En natt endte vesla vår på 3 i senga vår etter en vond drøm og hun krøp seg inntil pappaen sin og kom hardt borti tissen hans med foten. "kjenne tissen til pappa" sa hun forskrekket og vi lo litt. Hun trodde jo dette var noe gøy å meddele, så på barnehagen neste dag hadde hun fortalt at hun kjente tissen til pappa i storsenga. Herreguuud, hvordan forklere den uten å bli svett!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...