Gå til innhold

Pinlige ting barn sier og gjør!


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

FANTASTISK tråd!

Min venninne tok datteren (3-4 år?) med på bussen og satt seg ned. Så ble datteren oppmerksom på en dame som sto i midtgangen like ved, og pekte på henne mens hun ropte høyt og tydelig: "Mamma, hun damen der lukter BÆSJ!".

Det ble en lang og svært pinlig busstur for min venninne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg var liten satt jeg og mamma på bussen i Oslo. Det satt en mørkhudet mann foran oss, mot oss (på sånn fireseters-greie). Jeg pekte på han og sa klart og tydelig at "Han der er stygg" Mamma ble jo kjempeflau! Da han hadde gått av sa hun til meg at "Sånt snakker vi om når vi kommer hjem, det sier vi ikke på bussen" En annen gang litt senere var vi i samme situasjon, men da sa jeg "Han skal vi snakke om når vi kommer hjem"

Ikke så smart ordvalg av moren min der altså, :fnise:

Må bare legge til at jeg ikke er rasist! og at jeg var ganske så liten da jeg sa det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg var liten satt jeg og mamma på bussen i Oslo. Det satt en mørkhudet mann foran oss, mot oss (på sånn fireseters-greie). Jeg pekte på han og sa klart og tydelig at "Han der er stygg" Mamma ble jo kjempeflau! Da han hadde gått av sa hun til meg at "Sånt snakker vi om når vi kommer hjem, det sier vi ikke på bussen" En annen gang litt senere var vi i samme situasjon, men da sa jeg "Han skal vi snakke om når vi kommer hjem"

Ikke så smart ordvalg av moren min der altså, :fnise:

Må bare legge til at jeg ikke er rasist! og at jeg var ganske så liten da jeg sa det :)

:skratte:

Jeg leste en lignende historie i et blad for en tid tilbake; var det kanskje moren din som hadde sendt den inn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pinlig - men søtt!

Når jeg var to år fikk jeg en lillesøster - som skreik en del..

Oppgitt spurte jeg mamma "Mamma, koffør har vi egentlig fådd ho Silje?"

Mamma svarer "Fordi det er så koselig.." før hun spørr meg "men Annikken, hvorfor har vi deg?"

"Fordi det e så ARTIG!" svarer jeg fryktelig fornøyd....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg var på bursdags feiring hos min nabo...

de hadde en datter på 7 år..

Samtalen fløyt lett og fint da jenta plutselig sier til mannen ved siden av meg:

-Hva heter du?

-jeg heter espen, det er jeg som bor på lynmoen- svarte han..

- Å, er det deg?

-Ja , svarte han mannen litt usikkert.

- Hvorfor brøyter eller strør alldri du veien? sa hun

- Åh er det faren din som sier det? sa mannen..

det var tydeligt at faren ble pinligt berørt, stemmningen var også litt pinlig...

haha, må bare le av det i etter tid

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe JEG gjorde da jeg var 6 år..:

Jeg og kusina mi var nede i havna med moren hennes, vi sykla rundt og hadde det gøy.

så stopper jeg ved bordet til tant mi å peker:

Du har hengpupper, tante!

de begynte å le, og jeg syklet vidre...

så kom jeg tilbake å sa:

Du har også gule tenner!

kan bare forestille meg hvor flau mamma ble!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passet en liten guttunge på rundt 5 år, og han gikk bort til en mann som mistet hånda si i ei ulykke, og sa jeg vet at du ikke har fingre! Det var litt... awkward!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Footloose

Jeg har en lillesøster som er en del yngre enn meg, en av de første ordene hun lærte var Ape. Og det ordet ble hyppig brukt når vi møtte mennesker, spesielt pinlig var det da hver gang vi gikk forbi mørkhudede mennesker og hun pekte og brølte APE etter dem.. de lo IKKE :sjenert:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne tråden kom opp igjen må jeg bare svare...

Minstejenta sov over til farmor, og var med henne innpå badet da farmora si stelte seg om morgenen (lillefrøkena var da 3 år).

Svigermor sto ved vasken i trusa og vasket seg med en klut. Jentungen kikket lenge forundret på henne, før hun ettertenksomt spurte; "farmor, hvorfor har du navle mellom puppene...?" Farmor er heldigvis ei humoristisk dame som holdt på å dø av latter.....(samme gjorde jeg...;-))

Samme velutalende barnebarn og farmor...; "farmor, har du baby i magen?" Svigermor; "nei, damer har sånn mage av og til".. Jentungen; "ikke mammaen min....(takk for den søte jenta mi!)"..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt ved middagsbordet med guttungen på 2,5 og hadde vell sagt noe sånt som "Spis opp maten din så du blir stor og sterk". Da mannen min kom hjem utbryter gutten "Jeg skal spise opp all maten min så jeg får stor mage, akkurat som deg pappa!" Mannen var ikke helt fornøyd med den kommentaren :ler:

Ellers så stoppet vi på en bensinstasjon nylig for å bytte bleie. Han informerte alle han så at han hadde bæsjet og måtte bytte bleie, mens han veivet med den rene bleien. En lettere småflau mamma da, ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle forklare én hvorfor jeg ikke hadde gjort det jeg egentlig skulle gjøre (hadde en god unnskyldning).

Så bryter min niese inn; "hun hadde sikkert 10 i promille!"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange artige kommentarer fra barn, men jeg lurer på dere foreldre som har barn som stadig kommer med høylydte kommentarer om andre mennesker. Tar dere en prat med barnet i ettertid forklarer at de faktisk ikke kan buse ut med alt de ser? De som blir kommentert kan bli såret og lei seg.

Barna roper ofte høyt ut nettopp kompleksene til andre. Det er ikke så hyggelig å være den personen som enten har stor rompe, skjeve tenner eller stor nese.

En ting er at barnet får kommet med en kommentar, men enkelte barn har det med å kommentere alle de ser, å foreldrene gjør ingenting for å hysje ned barnet. Det synes jeg er en uting.

Har ei søster som har 3 barn, å alle 3 har vært av typen som kommenterer andres utseende. Foreldrene hysjer ikke på barna, å når noen sier til de at de må snakke til ungene å forklare at de ikke kan holde på sånn, sier foreldrene at; det er ikke så mye å gjøre med når det allerede er sagt. Men greia er at ungene gror til å kommenterer andre langt ut i skolealder. Det er hverken søtt eller morsomt.

Nå høres sikkert jeg ut som en gledesdreper uten humor, men jeg vet jo at barn kan si det utroligste, å så lenge det ikke går på andres utseende eller personlighet er det både artig og greit.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang da vi var ganske små hadde vi ganske mange på besøk, og alle satt i stua og drakk kaffe. Lillesøstra mi tømte klesskapet til mamma for truser og kledde alle sammen på seg. Hun hadde truse på hodet, truse på armene, beina.. Overalt... Så løp hun ut i stua og ropte "SE! JEG ER TRUSE-TARZAN!!

En venninne av meg stod og snakket med en venninne av seg som jobber på ELIXIA kidz. Hun venninna mi holdt en flaske med Aloe Vera-vann i hånda. Plutselig kommer det en unge løpende ut fra Kidz-rommet og ar et godt tak i Aloe Vera-vannet og roper "EN SÅNN HAR MAMMA I NATTBORDSKUFFEN!"

Og en som mamma har fortalt meg: Jeg var liten og satt og tegnet. Pappa kom bort til meg..

Pappa: Hva tegner du da?

Jeg: En guttetiss, pappa.. Du vet guttetiss.. En sånn som du har vet du.

Pappa: Jaha...

Jeg: Neida, neida... Det er bare en tannbørste med kaviar...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er nok flinke til å forklare barne sine at ikke må si ting som kan såre, men det er ikke alltid like lett. Min mormor fikk beskjed om at dersom hun absolutt måtte kommentere andre mennesker, så fikk hun vente til hun kom hjem. Neste gang de var en tur i byen så hun en veldig tykk dame og utbrøt høyt og tidelig, pekende: "Mamma, hun der skal vi prate om når vi kommer hjem!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er nok flinke til å forklare barne sine at ikke må si ting som kan såre, men det er ikke alltid like lett. Min mormor fikk beskjed om at dersom hun absolutt måtte kommentere andre mennesker, så fikk hun vente til hun kom hjem. Neste gang de var en tur i byen så hun en veldig tykk dame og utbrøt høyt og tidelig, pekende: "Mamma, hun der skal vi prate om når vi kommer hjem!"

Øhh.. nøyaktig samme historie står litt lenger opp i tråden, pluss at jeg har lest den MANGE andre steder.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har jobbet mye i barnehage, og der dukker det opp mye rart. Dette var ikke så pinlig for meg, men jeg ser for at foreldrene hadde blitt flaue hvis de hadde hørt det.. :P

Var inne på et lekerom med noen av 5åringene. Bøyde meg ned mens jeg sto (sånn at rumpa står rett ut bakover) for å plukke opp noe.. Så hører jeg bak meg "Woooow!! DET var en stor rompe det!". Jeg kunne ikke annet enn å le, men det var greit at det bare var meg som var voksen der gitt.

En annen gang satt jeg med en 3åring på fanget på en sandkassekant ute. Da sitter man jo ganske krøkkete og bøyd, og magen ble skvist sammen. 3åringen sitter og stryker på magen min, så ser han opp på meg og sier "Eg tror du e veldig glad i mat".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh.. nøyaktig samme historie står litt lenger opp i tråden, pluss at jeg har lest den MANGE andre steder.

Tror det er tredje gangen noen beskriver denne situasjonen, med mindre forskjeller i detaljene, bare i denne tråden.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lillebroren min (4 år) var med bestefar til byen for å spise boller og drikke kakao. Da de satt på kafeen kom det en mann inn som var en av byens slitne fugler, lillebror så lenge på mannen før han så på bestefar med alvorlige øyne: han der skal vi snakke mye om når vi kommer hjem faffa". Bestefar ble selvsagt brydd o1g lo litt før han så stygt på lillebror som svarte: "hva er det? mamma har sagt det er lov!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå har jeg sittet og lest gjennom hele denne tråden, som tydeligivs starta i mai i fjor! Utrolig mye morsomt, og må dele noen jeg også. De fleste er mer søte enn pinlige, da.

* Jeg var rundt tre-fire år og var på dokketeater med familien. Ole Brumm. Kengubarnet proklamerte høyt at han ikke likte tran. Da kom det fra meg, mens hele salen var stille: "Det gjør ikke jeg heller, der inne!!" Jeg husker faktisk at jeg ikke skjønte hvorfor i alle dager hele salen lo! ;-)

* To gutter på 2-3 år i en barnehage der venninna til kjæresten min jobber. De kom gående hånd i hånd og den ene sa at de var kjærester. Da så den andre forferdet på kameraten og sa "Det kan vi jo ikke, da er vi jo homo!!"

* Tantebarnet mitt på 3 år er veldig veslevoksen, og sier mye som ikke passer til alderen. Feks "et øyeblikk" når hun skal fikse noe eller da jeg lekte med noen dekorasjoner på bordet for å få henne til å ikke kjede seg. Da så hun på meg oppgitt og sa "ikke gjør sånn, da blir de ødelagt!" Jeg fortsatte litt til, og fikk høre "neeei, åh! De blir øøødelaaagt!"

* Nevøen min er like velslevoksen som søstera, og på julaften skulle han og mora feire hos oldeforeldrene. Pappa (altså guttens bestefar) kjørte dem dit, og skulle være der noen timer. Så viste det seg at seksåringens gaver var gjenglemt hjemme hos mamma'n hans. Bestefar beklaga og spurte om han skulle kjøre tilbake og hente dem, på andre siden av Oslo. Da sier 6-åringen. "Neida, det går bra. Andre barn ville begynt å gråte i denne situasjonen!" Hvorpå han resten av kvelden delte ut gaver for alle de andre uten problemer.

* Jeg var på ridetur forbi en skole, og ble stående og prate med noen 1. klassinger som ville klappe hesten. De pleier å spørre om veldig mye rart, men det går stort sett på hesten min. Nå ville de imidlertid vite andre ting.

Liten jente 1: Har du barn?

Jeg: Nei...

Liten jente 1: Har du mann?

Jeg: Nei...

Liten jente 1: Hva har du da???

Jeg: Erm..jeg har en jentekjæreste.

Liten jente 1: Er du lesbisk?

Jeg: Ja.

*liten pause*

Liten jente 1: På Grand Prix der var det en mann, og han var faktisk homo! Og det er ikke så farlig å være homo eller lesbisk egentlig!

Jeg: Nei, det har du helt rett i.

Liten jente 2: (etter å ha tenkt lenge på dette): Jammen, er du en mann, egentlig?? (nå skal det sies at jeg er en veldig feminin lesbe med langt hår og sminke, og ser særs lite ut som en mann).

Liten jente 1: Neeei!! *himle med øya* Hun er bare lesbisk, da!!

Endret av HMS29
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...