Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og venninna mi har fått et helt vilt forslag for oss når det gjelder hennes bryllup.

Jeg bryr meg om menneskene rundt meg, ellers hadde jeg vel for fader meg bare prioritert at brudgom og jeg skulle bli fraktet i hest og vogn?? eller??

Bli enig med deg selv, da.

Skrevet

Bli enig med deg selv, da.

?

Gjest SmallTalk
Skrevet

?

Bli enig med deg selv om det er du eller venninna di som skal gifte seg.

Skrevet

haha hva er det for noe greier? jeg skrev innlegget og venninna mi har svart dere... blir det for vanskelig å forstå?

Hvis dere ikke kan svare på det tråden ble opprettet for, kan dere vel heller la være å svare... virker som mange her inne er her for å kverulere!

Skrevet

Velkommen til KG.

Skrevet

Jeg forstår heller ikke disse vanvittige kommentarene. Greit det kan bli vanskelig, kanskje umulig, og temmelig dyrt. Men det er det jo opp til TS og brudeparet selv å bestemme om de ønsker å betale for, hvorfor kalle noen bridezilla og andre ting bare fordi noen ønsker å gjøre noe uvanlig som koster litt?

Skrevet

Jeg forstår heller ikke disse vanvittige kommentarene. Greit det kan bli vanskelig, kanskje umulig, og temmelig dyrt. Men det er det jo opp til TS og brudeparet selv å bestemme om de ønsker å betale for, hvorfor kalle noen bridezilla og andre ting bare fordi noen ønsker å gjøre noe uvanlig som koster litt?

Takk for det! Nå begynte vi å lure her.... Men noen som forstår ihvertfall! =)

Skrevet (endret)

haha hva er det for noe greier? jeg skrev innlegget og venninna mi har svart dere... blir det for vanskelig å forstå?

Hvis dere ikke kan svare på det tråden ble opprettet for, kan dere vel heller la være å svare... virker som mange her inne er her for å kverulere!

ideen kan sikkert la seg gjennomføre...men dere må sikkert jenke litt på kravene til farge og slikt. men er jo morro å se om dere får det til. men som sagt, det kommer sikkert til å koste en del.

nå må jeg si meg enig med de andre i at det er vanskelig å vite hvem som svarer på tråden under nicket ditt. vi andre har faktisk ingen forutsettning for å vite om du eller venninen din skriver, eller for den del vite at dere var flere bak nicket. så det kan være greit, for ordensskyld, å si hvem av dere det er som skriver :jepp: så å sitte å le av folk fordi de ikke uten videre forstår at dere er to forskjellige personer som svarer syns jeg er ufint!

lykke til med planleggingen...oppdater oss om dere får det til eller ikke :jepp: ville vært spennende å vite.

ps. det er selvfølgelig like ufint og vel så det å kalle noen for bridezilla fordi en har et litt annerledes ønske. syns det er bra ikke alle ønsker det samme bryllupet jeg ;)

Endret av Elensire
Skrevet

80 gjester.. I de fleste tilfeller er det plass til mellom 2-6 personer i en vogn, de vanligste brukt i dag er vel 4 personer.

Det vil da kreve rundt 20 vogner. Da regner jeg ikke med folk som f.eks ikke kan være med pga allergi mot dyr eller frykt for hest.

Også er det vel i tillegg en vogn for brudeparet alene.

Etter å ha snoket litt rundt fant jeg noen priser og denne virker som en ganske gjennomsnitspris:

Vogn/slede med to hester kr. 4,500,-

Frakt kr. 600,-

Altså rundt 100.000 for hestene, for ikke å glemme at frakten kan variere for hvite hester er ikke bare bare å få tak i når det gjelder kjøring, de mest brukte er kaldblods og de er sjelden hvite.

Men så det ble nevnt winter wonderland bryllup, skal det være på vinteren? Og ligger der det skal kjøres såpass til at det evt kan brukes slede? For i såfall vil nok prisen synke litt ettersom en større slede nok kan ta flere personer også.

Skrevet

ideen kan sikkert la seg gjennomføre...men dere må sikkert jenke litt på kravene til farge og slikt. men er jo morro å se om dere får det til. men som sagt, det kommer sikkert til å koste en del.

nå må jeg si meg enig med de andre i at det er vanskelig å vite hvem som svarer på tråden under nicket ditt. vi andre har faktisk ingen forutsettning for å vite om du eller venninen din skriver, eller for den del vite at dere var flere bak nicket. så det kan være greit, for ordensskyld, å si hvem av dere det er som skriver :jepp: så å sitte å le av folk fordi de ikke uten videre forstår at dere er to forskjellige personer som svarer syns jeg er ufint!

lykke til med planleggingen...oppdater oss om dere får det til eller ikke :jepp: ville vært spennende å vite.

ps. det er selvfølgelig like ufint og vel så det å kalle noen for bridezilla fordi en har et litt annerledes ønske. syns det er bra ikke alle ønsker det samme bryllupet jeg ;)

Vi sier oss enig i det=)

Vi kom på ideen sammen, så vi er like keene på det for å si det slik! Kunne egentlig begge tenkt oss å gjort det, men det ville jo bare sett dumt ut om vi kopierte hverandre, for det er jo virkelig en original ide.

Men en av oss kommer nok til å gjennomføre det! Hvis det er mulig=)

MEN, dere kan jo kanskje komme med andre forslag til oss siden dere har så mange meninger:

Planen var at disse vognene skulle bare kjøre et lite stykke opp til lokalet hvor seremonien og middagen og det hele skulle foregå, så det kunne jo kanskje også vært en ide at gjestene kunne gått samlet opp istedetfor. Stikkord er: vinter, halvmørket, lys/fakler over alt, felespillere som står på rekke og rad å spiller Pachelbel Canon in D Major hele veien opp til lokalet (altså på veien hvor hestene går), felespillerne skulle så følge på etter vognene slik at de til slutt sto samlet alle sammen oppe ved lokalet der seremonien skulle foregå....

Skrevet

80 gjester.. I de fleste tilfeller er det plass til mellom 2-6 personer i en vogn, de vanligste brukt i dag er vel 4 personer.

Det vil da kreve rundt 20 vogner. Da regner jeg ikke med folk som f.eks ikke kan være med pga allergi mot dyr eller frykt for hest.

Også er det vel i tillegg en vogn for brudeparet alene.

Etter å ha snoket litt rundt fant jeg noen priser og denne virker som en ganske gjennomsnitspris:

Vogn/slede med to hester kr. 4,500,-

Frakt kr. 600,-

Altså rundt 100.000 for hestene, for ikke å glemme at frakten kan variere for hvite hester er ikke bare bare å få tak i når det gjelder kjøring, de mest brukte er kaldblods og de er sjelden hvite.

Men så det ble nevnt winter wonderland bryllup, skal det være på vinteren? Og ligger der det skal kjøres såpass til at det evt kan brukes slede? For i såfall vil nok prisen synke litt ettersom en større slede nok kan ta flere personer også.

Slede er jo en genial ide!! =) det kunne kanskje funket ja! hvis man får tak i en stor slede så kunne det jo gått mange personer av gangen i en slede...

Skrevet

Vi sier oss enig i det=)

Vi kom på ideen sammen, så vi er like keene på det for å si det slik! Kunne egentlig begge tenkt oss å gjort det, men det ville jo bare sett dumt ut om vi kopierte hverandre, for det er jo virkelig en original ide.

Men en av oss kommer nok til å gjennomføre det! Hvis det er mulig=)

MEN, dere kan jo kanskje komme med andre forslag til oss siden dere har så mange meninger:

Planen var at disse vognene skulle bare kjøre et lite stykke opp til lokalet hvor seremonien og middagen og det hele skulle foregå, så det kunne jo kanskje også vært en ide at gjestene kunne gått samlet opp istedetfor. Stikkord er: vinter, halvmørket, lys/fakler over alt, felespillere som står på rekke og rad å spiller Pachelbel Canon in D Major hele veien opp til lokalet (altså på veien hvor hestene går), felespillerne skulle så følge på etter vognene slik at de til slutt sto samlet alle sammen oppe ved lokalet der seremonien skulle foregå....

åååh...det hørtes bare helt fantastisk ut...men hva med å holde på den ideen da? Legge til rette for parkering et lite stykke (ikke så langt) borte fra lokalet, sett fakler langs hele veien opp til lokalet, og virkelig la gjestene få kjenne stemningen dere kommer til å skape. spesielt om dere har musikk. så kan jo brudeparet, burden og burdgommens nærmeste familie og forloverne annkomme i hest og vogn. jeg tror at jeg som gjest da virkelig hadde fått en flott opplevelse. er det for mange inntrykk å ta inn så klarer de jo ikke å ta inn alt.

og den settingen hørtes bare helt nydelig ut! hvis det er snø så kan det jo kanskje være virkningsfullt at veien opp til lokalet fra parkeringen blir strødd med røde rose blad. ikke tettpakket altså, men et lett dryss med fløyelsrøde roseblader.

Skrevet

Det er gjennomførbart, men neppe med hvite hester (en hvit hest er forresten ikke så vanlig, de kommer stort sett i forskjellige skimle versjoner som lysner med årene) Mulig du kan finne skimle hester, men da tror jeg du må lete utenfor landegrensa. I Norge bruker vi mest døl, fjording, lyngshest og kaldblodstraver til kjøring. Her finner du få hvite hester er jeg redd :)

Gjest Coarvi
Skrevet

Jeg vil heller være typisk norsk enn typisk bridezilla, men det er nå bare meg.

Ærlig talt, man er da ikke bridezilla bare fordi man tenker omkring en ide? Den dagen bruden blir sur og forbanna fordi dette ikke er gjennomførtbart kan hun kalles bridezilla, men en idemyldring må da være lov!

Men må slenge meg med på allergifolket og si at dette MÅ man i så fall gi beskjed om på forhånd. Dette vil føre til at gjestene får masse hestehår på klærne, og dermed er hele kvelden ødelagt for oss allergikere, selv om vi holder oss unna både hesten og vognen. Jeg ville endt opp med å være allergisk for alle gjestene resten av dagen.

Skrevet

Kjære Trådstarter.

Dine drømmer høres flotte ut, og en prinsesse verdig. Så jeg syntes dere skulle holde på de drømmene og ønskene, men jeg er redd for at det ikke kommer til å bli rimelig eller at dere lykkes med hvite hester.

Så har dere dette som er nevnt med allergi.

Jeg har en i familien min som er skikkelig allergisk, og for henne holder det at en eller annen i et selskap har dyrehår på seg så er hele selskapet ødelagt for hennes del.

Dere må i så fall sjekke om de som det event gjelder av gjestene deres om hvordan det stiller seg.

Men kos dere med planleggingen og la oss få vite hvordan det går.

Skrevet

Jeg kan heller ikke se hvor bridezillaen er her bare fordi hun har et annerledes ønske enn alle andre. Jeg synes det høres fantastisk ut, og har dere mulighet er det ingenting i veien for dette!

Jeg skal forhøre meg litt med noen jeg tror brukte hest og slede i en bursdag.

Når det gjelder allergier vil det alltid være noen i et bryllup som kan reagere på noen av elementene på festen. Noen har sterke matallergier, kraftige reaksjoner på pollen, parfyme osv. Jeg vet om ei som ikke kan være i et rom der noen har på parfyme, ei som reagerer så sterkt på dyr at hun nyser av å sitte siden av en som har katt osv. Disse menneskene er vant med å forhøre seg om slikt før man drar noe sted, eller medisinerer seg hvis de vet at det kan forekomme. Dere kan jo gjøre som mange gjør i forhold til middag: "Gi oss beskjed hvis du har spesielle allergier for dyr eller mat."

Skrevet

Men ja, den ideen med hvite hester ville jeg nok evt vraket. Men vi er trossalt i norge hvor fjordinger er hesterasen og fjordinger gjør seg veldig flotte foran en vogn/slede. For ikke å glemme at det vil være ufattelig mye lettere å finne de.

Du kan jo f.eks ta kontakt med vestfold fjordhestlag, de har sikkert oversikt, eller i det minste muligheten til å hjelpe til med å finne ut av det. Og skal du først ha winter wonderlaand tror jeg heller det ville passet til med flote, staute, kraftige fjordhester.

Jeg syntes nå i hvertfall dette ser pent ut, til tross for at det ikke er "store, staselige" varmblodser.. http://felles.siteman.no/kanefart.no/filarkiv/Image/bannere/bryllup.jpg

Skrevet

Takk for input alle sammen!

Angående allergi har dere så rett, så rett. Det er noe vi ikke hadde tenkt på.

Så kanskje vi dropper hele greiene med at gjestene skal sitte i vogn/slede, og at heller brudeparet med forlovere etc kommer i vogn istedet. Forslaget til Elensire hørtes helt fantastisk ut (roseblader)!! Takk for det:)

Ja dette med et winter wonderland bryllup er noe både jeg og venninna mi har drømt om. Men jeg (ASU) har også en drøm om et bryllup i utlandet faktisk! Det ville dog vært en heeeelt annen setting...

Skrevet

Jeg hadde hest og vogn i bursdagen til samboeren min. Men de kunne bare kjøre ca 30 på hver tur og det ble fort kaldt. Dette var på en stooor gård med mange hester så tror nok som flere her sier at det kan bli for mye om alle gjestene skal fraktes på denne måten.

Men at brudeparet og forlovere ankommer sånn er nok en enklere ide å få ut i live.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...