Gå til innhold

Rablerier i hytt og gevær


mysan

Anbefalte innlegg

Hvor flinke vi er, Kompis og jeg. Det ble to timer i moder naturs ville skoger i dag også. Ikke fullt så lang leketid med dekket, rett og slett fordi han vippet det langt nedover en veldig gjengrodd skråning som jeg bare ikke orket å tråkle nedover for å få det opp igjen, men han visste utmerket godt hvor det var da vi kom tilbake. :ler:

Han husket også hvor vi møtte Frk. Elg i går, for på nøyaktig samme sted gikk han ut på kanten og strakte seg i båndet mens han spente muskulaturen igjen. Men der var ingen Frk. Elg i dag.

Litt lenger borte møtte vi derimot Nøtteliten, og han var ganske interessant han også, og Kompis stod lenge og så på ham der han satt litt oppe i furustammen og holdt på kongla si. Men ikke er interessant enn at han syntes det var greit å gå videre da jeg gjorde tegn til det.

Nå ligger den firbente som et slakt under stuebordet, etter å bælmet en diger skål med vann. Selv sitter jeg her og er halvveis i en halvliter av samme sort, og kjenner at jeg rimelig fuktig under klærne. Men jeg skal ut og beise ferdig utsiden av terrasserekkverket før jeg gidder å dusje. Jeg får bare stinke så lenge. Jeg tror ikke Kompis bryr seg mye om akkurat det.

Pus ville gjerne være med på tur i dag, men han går jo så sakte så vi bare gikk, og han falt av lasset. Da vi vel var kommet i hus igjen, stod han på terrassedøren og ville inn, så han snudde nok ganske tidlig. De lunter som gamle øk, de kattene mine.

Jeg får lene meg tilbake et øyeblikk før jeg går ut og hiver meg i beisinga. Egentlig er jeg litt sliten, men her i gården er energi ferskvare, så jeg må bare benytte meg av den mens den er her. Hvem vet hvordan nivået er i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jammen hatt en aktiv helg. Tenker Kompis er veldig fornøyd med lange skogsturer. Godt at ikke fru Elg viet dere mer oppmerksomhet. Det hender at de ikke liker oppmerksomhet fra andre firbente og bestemmer seg for at angrep er det mest effektive. Båre hr og fru Elg er rimelig storvokste.

Håper at Liten blir der hun er og at de gjør de undersøkelsene de skal. Det hadde vært godt for deg å slippe å bekymre deg en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Neimen se, her var jo dagboken min gitt :D

Også jeg som var så flink å skrive side opp og side ned om alle hverdagens skjermysler - og så ble det plutselig helt stopp.

Kompis er blitt stor gutt på 4 1/2 år nå. Fremdeles like vill - i hvert fall nesten - en energibunt uten grenser, men en innmari god en. Litt trøbbel med ørene har han hatt i det siste, og veterinærdamen mener det kanskje skyldes allergi, så nå skal vi forsøke allergifor, vi må bare vente til vi er ferdig med øredråpene for ørebetennelse, for han må nemlig ha godbit for å gidde og sitte stille så man får dryppet ørene, og da er det bare med nød og neppe.

Nå har det seg imidlertid sånn at det kan se ut som om han ikke tåler de øredråpene, for han begynte å kaste opp på fredag, og litt på lørdag, og litt i går morges, så nå lar vi dem ligge litt og så ringer vi veterinærdamen igjen og hører hva vi skal gjøre med det. Det er ikke bare-bare med dyr gitt. Når denne sjauen er over med ham, skal han forsikres så det ikke koster skjorta hver gang vi stikker nesa inn hos veterinæren. Man må visstnok påregne litt veterinærutgifter med den rasen; Staffordshire Bull Terrier, for den som ikke har vært med lenge nok ;)

Med Liten går det veldig bra for tiden, men det har vært en lang og hard kamp, og det har holdt på å gå forferdelig galt altfor mange ganger. Kurven gikk bratt nedover i mange år etter at jeg begynte å skrive dagbok her på KG, og enda brattere og fortere gikk det etter at jeg sluttet å skrive, men altså; nu går alt så meget bedre :)

Det var som Cata leste i kortene sine for noen år siden: I 22-23 årsalder vil det ordne seg. :jepp:

I dag er jeg halvt sykemeldt fra min jobb som butikkmedarbeider i butikk med dameklær, rett og slett pga stress på jobb og stress med hverdagen. Som alle andre bedrifter skal jo også Pm helst ikke ha folk i arbeid. Derfor står vi mye alene på jobb, og med varemottak og utpakking tre ganger i uken i tillegg til at vi skal bedrive kundebehandling, ofte uten mulighet for å gå på do en gang, langt mindre slenge rompa nedpå for en matbit eller en kaffekopp, så sier det seg selv at det kan bli litt meget for tilårskomne damer som meg selv til slutt.

Jeg er stadig på utkikk etter noe annet å gjøre, og gjerne også fulltid. Ingen kan leve på en halv lønn. Ikke 65% heller, som jeg står på i dag (når jeg ikke er sykemeldt, fordi butikksjefen er sykemeldt).

I mitt neste liv skal jeg velge foreldre med lang utdannelse for da er sjansen større for at jeg får meg en utdannelse selv også ;)

Vel, det var bare en bitteliten oppdatering, og så får man se om jeg kommer igang med skribleriene igjen. Det er slett ikke sikkert ;)

Nu er det oppvask, dusj og deretter trening. Jeg forsøker å få til trening tre ganger per uke, med Yme som personlig trener. Han er streng både på mat og aktivitet, så det kan hende jeg får resultater. Vi begynte egentlig for halvannet år siden, men så ble jeg for sliten, og måtte droppe ut. Når jeg var klar igjen, ble han dårlig, og det varte i månedsvis. Nå er vi imidlertid i gang igjen, begge to, og selv Liten har vi fått med oss. Det vil si, hun inviterte seg selv og insisterte, og dette mennesket som faktisk burde være svak og pinglete har både kondis og styrke. :klø: Mye bedre kondis enn meg, og sterkere i musklene er hun også. Det er faktisk urettferdig fra mitt ståsted ;)

Nei, jeg får komme meg i siget. hej då!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg jobbet tre dager. Og kjenner godt at det er mer enn to ja. I går etter jobb var jeg helt kake da jeg kom hjem, og det til tross for at min arbeidsdag kun er fem timer lang. Jeg måtte legge meg tidlig, og sov i tolv timer.

Har vært på trening i dag, og det fungerte greit men resulterte i at besøket jeg skulle gjort hos min bror og hans familie bortfalt.

Jeg følte meg som en skulker og en unnasluntrer da jeg sykemeldte meg i høst/vinter, men ser nå at det kanskje var riktig å gjøre allikevel.

Joda, jeg klarte å komme meg på jobb til de timene jeg skulle, men jeg orket jo ingen ting utenom. Jeg ble deprimert og følte meg helt utslått omtrent hele tiden.

Det jeg har merket av positive ting nå mens jeg har vært sykemeldt et par måneder er at jeg har sluttet å røyte. Jeg pleide å legge fra meg store mengder hår i sluket hver gangn jeg vasket håret, og vasken var full hver gang jeg dro en børste igjennom. Nå er det så og si ingen ting! Stress kanskje?

Jeg skal ringe legen igjen i morgen, nå har jeg vært femti prosent sykemeldt de siste par ukene, og den skal jeg forlenge. Jeg ser godt at jeg ikke kan gå fullt tilbake ennå. Resultatet av det vil helt klart bli en skikkelig kjellertur, og det er det ikke verdt. Ikke for en arbeidsplass som mer eller mindre driter i sine ansatte.

Ellers har jeg det bra :)

Og det håper jeg dere har også.

Liten er avgårde til et nytt behandlingsforsøk. Hun trives tydeligvis stort, for jeg hører ikke et pip. Det er godt tegn :)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var som Cata leste i kortene sine for noen år siden: I 22-23 årsalder vil det ordne seg. :jepp:

Steikemærett, har jeg en ny karriere under oppseiling tro? :klo: Telt og krystallkule kjøpes billig.

:hallo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jamen er jeg rævva til å oppdatere her. Skjer ikke noe lenger, det er nok derfor.

Dagene er sikkert veldig normale, og jeg har jo ikke noe liv utenom jobb, hundelufting og trening, så det er jo ikke stort og lage roman av for å si det sånn.

Men jeg kan endre det. Det kan jeg. Man har jo planer. Man har alltid planer.

For et par år siden begynte jeg å skrive en bok. Nå er jeg på kapittel tjue-ettellerannet, men den har ligget siden i sommer uten at jeg har puttet inn mer enn ett kapittel i høst en eller annen gang. Den VIL jeg gjøre ferdig, og jeg vet at jeg må inn der og fjerne litt overflødig vissvas og endre ett og annet, og så flyter den sikkert videre litt til. Det er én plan.

En annen plan jeg har er å starte kurs i lavkarbo for damer (personer) som vil ned i vekt/endre livsstil. Jeg må bare gidde å sette meg ned og snekre det sammen. Jeg vet hva jeg skal ha med, og hvordan jeg skal gjøre det. Jeg må bare sette igang.

Plan nummer tre er å skaffe meg akvarellblokk, pensler og maling så jeg kan komme igang med maling igjen. Har ikke malt på gudvethvormange år, men etter å ha tittet på hjemmesiden til min gamle akvarellærer Aud Rye, kjenner jeg at det er på tide å sette igang igjen ja.

Og så lurer jeg på om jeg skal lage en treningsblogg. Mest for min egen del, for å se hvordan treninger funker på sikt med lavkarbo.

Jeg levde på ren lavkarbo i fjor sommer, og fikk masse energi pluss at en del vondter forsvant. I høst prøvde jeg å leve på lavkarbo hvor jeg laget maten selv, men det ble fryktelig ensidig, og jeg ble dritlei, men nå er jeg i gang igjen på ferdigkjøpt fireukersmeny fra spisdegslank.no. Billig og veldig godt. Og det funker veldig godt å trene på. Jeg løper mer og orker mer enn på vanlig kost - selv om jeg spiser såkalt sunt i forhold til ernæringsfolkets råd. Og vondter forsvinner nesten over natten. Så at karbohydrater er noe vi skal ha minimalt av, er det ingen tvil om.

Nuh - det var alt for i dag. God helg til dem som tilfeldigvis detter innom. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på at mikroen skal plinge. Man må ha mat før man trener, og jeg har brukt to timer på IKKE å gidde og lage meg noe, så da blir det ferdigmat. Men det er greit. Lavkarboen er god og gir energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare én gang igjen på denne treningsomgangen, og det betyr at neste uke er hvileuke! Tenk det - en HEL uke uten agenda etter jobb. Bare hjem og gjøre ikkeno'. Me like :)

Vi har et program som går over seks uker, hvor det starter med forholdsvis lette vekter, men mange repetisjoner. De to midterste ukene har færre repetisjoner, men tyngre vekter, og de to siste ukene har bare fire repetisjoner på alle øvelsene, men tre serier og steintunge vekter. Det øker gradvis med litt og litt fra dag 1 uke 1, og ender opp med ganske god fremgang til siste uke. Og man ser resultatene veldig fort. Og DA er det gøy!

Jeg har søkt på ny jobb. Igjen.

Nå har jeg jo bare halv stilling i klesbutikken hvor jeg har vært de to siste årene, og det blir aldri noe mer enn halv stilling. Lenge har jeg ønsket at det skulle bli ledig butikksjefstilling i Askim, og plutselig var det det gitt, så den har jeg søkt på.

Jeg har så bred plattform og to år i firmaet, så det ville vært midt i blinken. Det eneste jeg IKKE har gjort av administrative rutiner i denne jobben, er innrapportering av timer for de ansatte. Det lærer jeg på tretti minutter.

Jeg har skrevet en lang og utfyllende søknad ved siden av CV'n min, så får vi se da. Jeg aner ingen ting om konkurransen :) Det kan jo hende at noen av de som allerede jobber i den butikken også har søkt, og da er det kanskje ikke like store sjanser for meg. Men jeg vil, jeg vil, jeg vil og jeg vet at jeg vil gjøre en utmerket jobb der oppe. Også så kort vei til jobb a'gitt :) 12 minutter i bil i motsetning til de 40 jeg har nå. Det er forskjell på 1,4 mil og 3,7. Det er også forskjell på full butikklederlønn og halv fotslavelønn ;P

Kryss fingre og tær for meg :)

Herremin så varm man blir hver gang man spiser. I tillegg har man hetetokter og overgangsalder, så jeg er ganske heit for tiden. Sover med åpent vindu og ligger naken oppå dyna, jeg som er den frysepinnen :ler:

Liten har det fremdeles strålende fornøyd og er bare sol og blomster for tiden, og det er ingen ting som kan glede meg mer. Endelig ser det ut til at dette pikebarnet er på vei mot mål. Hun har hatt mange omveier, for å si det sånn :)

Vel, vel - dett var dett. Snart natta. Natta! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, ja det kan jeg tenke meg det ble. Jeg har aldri prøvd å skrive med kryssede fingre.

Nå sitter jeg her med morgenkaffe og skulle egentlig spille Tetris - my absolute favorite game - men så falt jeg inn her.

Skal jobbe kvelden i kveld, så jeg har god tid, og det er deilig. Eeeeeelsker lange morgener :)

Hvis... eh.. NÅR jeg blir ny butikksjef i Askim, kanskje jeg skal sette opp meg selv på bare kveldsvakter?

Nei, dårlig ide. Jeg liker nemlig også å komme tidlig hjem. :)

Nå skal jeg gjøre ferdig KG-runden min og komme meg videre. Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fikk ikke butikksjefjobben. To-tre år i bedriften teller mindre enn ei som kommer fra gullsmed. jaja... samma det.

Jeg er dritdårlig på dette med dagbok for tiden, også jeg som var så flink og flittig tidligere. Men det er ikke noe å skrive om, det er det som er saken.

Alle dager er like, bortsett fra søndag - som er i dag. Da kan jeg gjøre hva jeg vil, så da gjør jeg ingen ting.

Jeg har forresten bakt brød i dag. Lavkarbobrød med 2g karbohydrat per skive. Det ble veldig godt. Masse grovhakkede nøtter i, og jeg liker knasingen av nøtter i mat.

Ellers er jeg ikke så veldig flink med lavkarboen, det må sies. Men jeg tenker at å være litt restriktiv på karbohydratene er bedre enn å ikke være restriktiv i det hele tatt. Ikke sant?

Og det hjelper stort å ha brød med lite karbs. Eller må jeg lage så mye mat hele tiden, og det er bare morsomt i perioder. Som oftest ikke.

Nei, skal jeg få på meg noen klær og komme meg ut i luft tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå må du jammen begynne å oppdatere oss litt oftere enn tredjehver måned :fy_fy: .

Synd det gikk skeis med butikksjefjobben da. Du får se om du finner andre steder du kan sjefe i stedet. Du er vel ikke låst til bedriften du jobber i nå for tid og evighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Dæven! Nå har det gått over 4 år uten et eneste skribleri fra meg. Det er ikke fordi det ikke har skjedd noe, eller at jeg har kjedet meg i søvn. Neida, her er det bare endringer.

Plutselig bor jeg i Fredrikstad. Og plutselig er jeg mormor også. Eller "mommol", som han kaller meg. Og "han" er en liten fyr som allerede er 3,5. Mamman hans er Liten, og livet er vel så normalt som det kan bli.

Jobber fremdeles i den samme butikken, og er fremdeles stadig sykmeldt og på jakt etter noe annet. Men nå har jeg blitt så gammal at ingen vil ha meg. Og ikke har jeg vett på å vinne storpremien i Lotto heller, så... da sitter jeg her da :) 

Nuvel, ikke stort å melde egentlig. Her er fred og ro. Moffisen (vovsen) ligger og snorker ved siden av meg i soffen. Yme sitter på andre siden av salongbordet - hjemme på sommerbesøk, og snart må vi en tur i butikken for å handle litt. Det er fredda' og da er det taco. Vi spiser veganertaco som smaker minst like godt som den med kjøttdeig og som ikke setter seg som en stein i magan. I stedet for kjøttdeig bruker vi noe tørket soyagreier som vi kjøper på innvandrerbutikker med spennende vareutvalg. Smaker ikke så mye, men gir litt tyggemotstand, er stint av proteiner, latterlig billig og lett å få i seg. Så hæpp!

God helg, hvis det er så at jeg fremdeles har besøkende i boka, og så skal jeg se om jeg klarer å komme innom litt jevnlig igjen. :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...