Quinden Skrevet 18. september 2003 #1 Skrevet 18. september 2003 Noen som vet hva dette koster og hva som utføres på en slik service. ??? Håper på svar
14062003 Skrevet 18. september 2003 #2 Skrevet 18. september 2003 Det varierer veldig på merke, alder og hva du påpeker av ting de må/bør sjekke. Det kommer også an på hva som må byttes/repareres. De har gjerne en utgangspris, som bare dekker selve sjekken - og der har det ett sett definerte ting de skal sjekke. Ring og hør, for dette liker verkstedene å skryte av ... Jeg har sett slike servicehefter med punkter som skal gjennomgås ved de forskjellige testene. Det er forskjellige deler som blir slitt med tiden...
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 20. september 2003 #3 Skrevet 20. september 2003 Fortell hvilken bil det er, hvor lang den har kjørt og om den hnar hatt noe problemer - så kan jeg kanskje hjelpe deg litt på vei
Quinden Skrevet 20. september 2003 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2003 Hei Wild Thing! Det er en 96 modell VW Polo, den har kjørt 98000 km. jeg kjøpte den i april og den har til nå fulgt alle servicene, så jeg tenkte jeg skulle følge opp jeg også, da har jeg den lenger, har nettopp hatt oljeskift,s å det holder en stund. Håper du kan gi meg en ca. pekepinn på hva det vil koste. Har en bil til ser du, som skal på EU-kontroll denne mnd. så da er det godt å vite hva Poloen kommer på. Takk skal du ha!
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #5 Skrevet 21. september 2003 Ring til eller besøk aktuelle verksteder der du bor, og be om tilbud på 100.000 service på 96 modell Polo, samt oversikt over hva denne servicen. Hva som skal gjøres varierer med bilmerke og modell, alder og kjørelengde. På en service skiftes f. eks olje, mens på neste skal kanskje oljefilteret også skiftes. Du kan også skaffe deg en servicehåndbok for bilen din (koster et par hundre kroner) slik at du kan sjekke om de ulike verkstedene gjør det som faktisk skal gjøres.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 21. september 2003 #6 Skrevet 21. september 2003 Med mindre det er gjort for kort tid siden, så er det på tide å skifte registerrem og bremseklosser. Dette er vel det eneste store, resten er bare filter, eventuelle foringer og pakninger. Usikker på hvor mange halvtimer de bruker på remen på en Polo, men det bør være en kjapp jobb. Deleprisene til VW er desverre høye. Så du må nok regne med en plass mellom 2000-3000. Andre jokere som kan dukke opp: clutch, bakre dempere (sjelden det er noe behov for skifte foran allerede før 100.000, men klart - alt er mulig) og kanskje hjullagere. Kan hende du og må ha nye bremseskiver, mn som sagt - dette sistnevnte er sånn "kanskje"-ting.
Quinden Skrevet 21. september 2003 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2003 Har hatt bilden på EU kontroll og NAF kontroll, det de fant der er fikset, så jeg håper inderlig at det er bagateller i tilfelle.. får håpe på det beste. Takk skal du ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå