Gå til innhold

Menn og mathandel


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest some dude

Blir forbanna nar noen henger seg opp i hva jeg spiser , jeg spiser det jeg vil og nar jeg vil.....mest lyst a ta fram et skytevapen og skyte vedkommende som kritiserer lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Mitt råd til deg: skriv så spesifikke handlelister som overhodet mulig. Min mann klager ofte over at jeg ikke har skrevet hvilket merke jeg vil ha.

Det får da være måte på service mannen skal kunne forlange fra kvinnen. Når en lever sammen, må det forventes at mannen vet hva som skal handles inn, hvilke typer mat, vaskemidler etc de har valgt å bruke. En kvinne må kunne forvente at mannen på eget initiativ handler inn det hun ville satt på en handleliste, uten at informasjonen må gis ham med teskje eller en liste.

Når en mann, til tross for at hans kjære har tatt bryderiet med å gi ham en liste, ikke kommer med presis korrekte varer, er dette en hån mot henne, et bevis for at han ikke tar henne på alvor. Kvinnesynet slike menn med dette demonstrerer, hører hjemme tidlig i forrige århundre, og de må få vite i klartekst at de er gått ut på dato. Kvinner må aldri finne seg i å drasse på udugelige og/eller undertrykkende menn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Min ektemann er nok litt dårlig på akkurat dette her med matlaging, og det går jo også litt utover handlingen. Er de tom for creme fraiche så tenker han ikke at det er bedre å kjøpe rømme enn ingenting da, skal han kjøpe salat så ender det gjerne opp med kål og han har også bommet på å kjøpe supersalt suppekjøtt som er umulig å lage det jeg hadde planlagt på. Han skulle handle inn til texmex-kveld her om dagen og kom hjem og proklamerte stolt at han hadde funnet frem den hardeste og grønneste avocadoen i butikken. Så det ble ikke noe guacamole den kvelden, hehe. Vi handler nok mest sammen da, så kan jeg lære han litt og :)

Ei venninne av meg har en gjerrig mann, sender hun han ut for å handle så kommer han hjem med first price kneipp, bogskinke og dasspapir som er så grovt at man får brannsår i rompa av det. Det rare er at de deler matbudsjett uansett, og han kaster jo heller i seg den gode maten hun kjøper enn det tullet han selv kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Vanligvis er det jeg som står for middagslagingene og planleggingen her i huset, men i dag så kom jeg litt senere og min mann hadde fri så jeg ba han handle inn pizza. Jeg kom ikke på noe da jeg skrev handlelista, men sa bare at han fikk finne noe lettvint da jeg kom senere hjem.

Da jeg kommer hjem så har han kjøpt pizza, og det på en hverdag, en pizza også bare. Så ble ikke mye mat for her må vi ha minst to for at det skal bli nok og han vet da vel at vi kun spiser slikt til helga. Mye annet på handlelista fikk han heller ikke kjøpt. Det stod blant annet frukt og grønt og han kommer hjem med 6 grønne epler. Ingen grønnsaker. Han trodde vist det var grønne epler bare vi skulle ha.

Feil oppvaskmiddel kjøpte han, ett brød bare, melk fant han ikke.

Har ikke menn peiling på mathandel eller er det bare min mann?

Nå må jeg på butikken i morgen av likevell bare fordi mannen min ikke klarer å handle inn riktig.

***

Da skjønner du kanskje at pizza er helgemat for deg, ikke for oss.

Jeg hadde ledd høyt om kjæresten hadde "bestemt" hva som var hverdagsmat og helgemat uten å ha tatt det opp med meg.

Har du fått ham klippet også, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Det får da være måte på service mannen skal kunne forlange fra kvinnen. Når en lever sammen, må det forventes at mannen vet hva som skal handles inn, hvilke typer mat, vaskemidler etc de har valgt å bruke. En kvinne må kunne forvente at mannen på eget initiativ handler inn det hun ville satt på en handleliste, uten at informasjonen må gis ham med teskje eller en liste.

Når en mann, til tross for at hans kjære har tatt bryderiet med å gi ham en liste, ikke kommer med presis korrekte varer, er dette en hån mot henne, et bevis for at han ikke tar henne på alvor. Kvinnesynet slike menn med dette demonstrerer, hører hjemme tidlig i forrige århundre, og de må få vite i klartekst at de er gått ut på dato. Kvinner må aldri finne seg i å drasse på udugelige og/eller undertrykkende menn!!

***

Lurer fælt på hva jeg skal gjøre for å vise tydelig at jeg ikke tar deg på alvor?

Du må være det bitreste individet (kjønn uvisst) på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Min mann klarer ikke mahandel selv heller, han har aldri bodd alene før. Så jeg må skrive en handleliste, ellers glemmer han alt og kjøper det han får lyst på (frossen pizza og snop..).

Ikke send ham på butikken for å handle det du tror han vet, og forvent å få akkurat det du skulle ha. De er ikke tankelesere desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...