Gjest Alive Skrevet 17. september 2003 #1 Del Skrevet 17. september 2003 Tenker ofte på hvordan vi er skapt og hvor utrolig vi egentlig er bygd opp... Kroppen vår....-den minste ting er der med en mening. At vi kan høre, se, smake, lukte og føle er jo faktisk en utrolig bragd... Hvordan det er gått seg til fatter jeg bare ikke, en vanvittig skapelse må jeg si! Den som fant opp oss, er en stor oppfinner! Bare det at vi har fått en evne til å nyte det å reprodusere oss, evne til å elske et annet menneske, slik at vi finner en mening med livet... Evnen til å tenke, og ha meninger... Øyevipper, som beskytter mot rusk i øyet, tenner til å tygge, stemmebånd, lepper, lunger, hender til å utføre de utroligste ting,alle leddene, muskler magen om fordøyer, erogene soner....jeg slutter aldri å forundre meg over hvor fantastisk det egentlig er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 17. september 2003 #2 Del Skrevet 17. september 2003 :D Absolutt helt enig!! Kanskje vi burde tenke litt mer på dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 17. september 2003 #3 Del Skrevet 17. september 2003 JA! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. september 2003 #4 Del Skrevet 17. september 2003 Ja, naturen er utrolig og fantastisk! Vi klarer nok ikke engang å begynne å fatte hvor fantastisk det hele er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trilli Skrevet 19. september 2003 #5 Del Skrevet 19. september 2003 Vakkert sagt, Alive Skulle jammen meg vært mer ydmyke ovenfor dette. Tatt mer vare på oss selv. Satt mer pris på oss selv og den kroppen vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 20. september 2003 #6 Del Skrevet 20. september 2003 En fantastisk skapning er det sant at vi er, like sant er det at de færreste av oss husker å sette pris på det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vrimmel Skrevet 23. september 2003 #7 Del Skrevet 23. september 2003 så fint skrevet det er rart med det - mange av oss bruker så mye energi på å tenke negative tanker om oss selv og bekymre oss for alt som burde/kunne vært bedre, istedenfor burde vi jo tenke litt mer på det mirakelet vi egentlig er og mirakelet at vi faktisk er til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy144 Skrevet 23. september 2003 #8 Del Skrevet 23. september 2003 Som Christina Aguilera synger: We are beautiful No matter what they say words Can't bring us down :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 25. september 2003 #9 Del Skrevet 25. september 2003 Viktig å prøve og se det litt i perspektiv noen ganger.... Det hjelper meg til å være takknemlig for den kroppen jeg har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2003 #10 Del Skrevet 2. oktober 2003 Tenk på menneske,hjernen,den fine mekanikken vi har der.tenk på universet,solsystemet,skapelsen,dyrene,maten vi spiser.Alt har en mening hvor stor pris bør ikke vi sette på alt dette til vår himmelske skaper.Mye rart skjer i verden,men gud har en storslagen plan med oss! åpenbaringen 21:4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpebobla Skrevet 7. oktober 2003 #11 Del Skrevet 7. oktober 2003 Vi er fantastiske skapninger...så sant så sant...om Gud har noe med det å gjøre? Tror ikke det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #12 Del Skrevet 7. oktober 2003 Vi er fantastiske skapninger...så sant så sant...om Gud har noe med det å gjøre? Tror ikke det.... Jeg synes det er vanskelig å se på naturen uten å bli overveldet av følelsen av at her er det en PLAN. hvis det er en ting livet lærer oss, så er det at ut av ingenting kommer ingenting, og av kaos blir det ikke orden. Men naturen er utelukkende orden... den er et system mer komplisert enn noe vi mennesker kan tenke ut. Bare mekanikken, kjemien og aerodynamikken som ligger bak en mygg, bør gjøre oss ydmyke. Hva da med menneskekroppen? Kan et puslespill med flere milliarder biter, legge seg selv? Albert Einstein var en fysiker av de skjeldne, og et kjent sitat fra ham er "Gud spiller ikke terning". Han så en sammenheng i naturen som fortalte ham at tilfeldigheter ikke fantes der, og at naturen på den måten beviser at det finnes en skaper. Nå kan mennesker kan stort sett hva som helst, inkludert å fornekte det åpenbare. Men jeg synes Einstein hadde et vesentlig poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 8. oktober 2003 #13 Del Skrevet 8. oktober 2003 Tenk på menneske,hjernen,den fine mekanikken vi har der.tenk på universet,solsystemet,skapelsen,dyrene,maten vi spiser.Alt har en mening hvor stor pris bør ikke vi sette på alt dette til vår himmelske skaper.Mye rart skjer i verden,men gud har en storslagen plan med oss! åpenbaringen 21:4 Halleluja! Nei, det er andre ting jeg ofrer mer tankevirksomhet enn hvor fantastiske vi mennesker er. Det er mye ondskap i mennesket, vi oppfant atombomben for svarte. Og kristendommen har tatt livet av flere mennesker i sin iver etter å kristne verden enn Hitler selv. Snakk om dobbeltmoral! Jeg kan forundre meg over hvordan edderkoppen greier å lage spinnet sitt så regelmessig, hvordan katta fant hjem da den ble igjenglemt på hytta, hvor hengiven hunden er, hvor vakker naturen og blomstene er.... -men jeg ser ingen grunn til å applaudere menneskeheten, eller plassere oss "på toppen av skaperverket"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå