Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest KateW

På stranda? Er ikke det en ganske utopisk tanke da? Det kan jo være menn der! Men hvis Steinar er med så går det nok bra, han slår ned de som måtte driste seg til å kaste et blikk på dama hans, eller helst før de gjør det for det er jo bedre å være føre var. Og alene, med venninner, det kan hun bare glemme for det er ikke særlig fornuftig eller smart.

Man kan dra på ferie, med mannen, dersom det ikke går ut over parets felles interesser og økonomi. Sydentur med venninner er noe i gråsona, men det må IKKE gå utover parets felles økonomi og / eller kvalitetstid og /eller interesser.

Weekendturer med venninner utgår, da disse kan gå utover parets felles økonomi og / eller kvalitetstid og /eller interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prøvekandidat

SIden du er mann (?) Fønix, og er så smart, så hadde jeg vært deg evig takknemlig om du kunne skrevet ned disse reglene for oss på en oversiktlig og ren og pen måte, slik at vi alle kan følge dem, og bli lykkelige, som Angelique sier.

Hodet mitt sprenges litt av all denne infoen nå, skjønner du. :sexy:

Støtter denne, det blir litt for mye å holde styr på for en enkel, naiv kvinnehjerne dette.. Akk, der kommer migrenen kjenner jeg :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Man kan dra på ferie, med mannen, dersom det ikke går ut over parets felles interesser og økonomi. Sydentur med venninner er noe i gråsona, men det må IKKE gå utover parets felles økonomi og / eller kvalitetstid og /eller interesser.

Weekendturer med venninner utgår, da disse kan gå utover parets felles økonomi og / eller kvalitetstid og /eller interesser.

Jeg tror man kan reise på tur med venninner om det på ingen måte går ut over Steinars behov, men at det i et godt forhold strengt tatt ikke skal være noe man har spesielt lyst til uansett.

Det vil uansett by på en rekke potensielle og unødvendige risikoer. En gjeng sårbare, naive kvinnemennesker som kan komme i skade for å drikke alkohol og snakke om forholdene sine og gudene vet hva for noe faenskap vi kan finne på uten en mann til å passe på oss.. nei, fysj. Sydentur er nok i hvert fall utelukket, da kvinnen ikke skal gå i miniskjørt o.l. Det blir for mye som ikke hadde gått gjennom Steinars bagasjekontroll. Kroppen hennes er jo bare for hans øyne.

Muligens en weekendtur til et sted preget av fundamentale religiøse, f eks i de land hvor burka er påbudt og alkohol og ferdsel ute uten følge av menn er forbudt? Man finner alltid en løsning når man er villig til å inngå kompromisser med sin partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det litt i eggstokkene også, det er der følelseslivet mitt sitter.

Er ikke det i livmoren da? Jeg vurderer selv å fjerne den, det er slitsomt å måtte snakke om følelser hele tiden... Jeg tror ikke min fremtidige mann synes det vil være noe særlig heller. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Rundt der ja, i området forneden, rett og slett.

Er jo litt vagt hele den kvinnelige anatomien. Men følsomt er det der, visstnok.

:ler:

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er venn med min eks, og min samboer har ingen problemer med det. Faktisk så har min samboer også min eks som venn på både MSN og Facebook, og de prater sammen der rett som det er, de også.

Jeg antar du vet hvor uttrykket 'eks' kommer i fra - altså fra det amerikansk/engelske 'EX':

1. a man who was formerly a certain woman's husband

2. a woman who was formerly a particular man's wife

En eks (EX) er altså et mislykket parforhold der man absolutt bør gå videre hver sin vei, og det finnes dermed ingen god grunn til å ha kontakt - med ett unntak. Når det finnes felles barn. Dette skaper forøvrig mer enn nok av problemer og komplikasjoner.

Det at du og din samboer har kontakt med din eks, betyr ikke at dette er normalt for andre, eller at ikke de fleste andre ønsker partnerens eks(er) lenger-enn-langt vekk fra forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, etter hva jeg har forstått, så har Steinar nevnt tidligere at man ikke skal ha for mye omgang med venner av samme kjønn heller.

Det jeg har sagt, er at parforholdet må ha førsteprioritet.

Slekt og venner etc. har altså andreprioritet, og kan ikke gå på bekostning av parforholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har sagt, er at parforholdet må ha førsteprioritet.

Slekt og venner etc. har altså andreprioritet, og kan ikke gå på bekostning av parforholdet.

Seriøst? Slekt også? Så hvis dama di av en eller annen sær grunn ber deg velge mellom henne og broren din, så kutter du all kontakt med din bror? Det hadde aldri min samboer gjort, og det har jeg da full forståelse for. (Altså, det forutsetter jo at ikke broren din er en egoistisk jævel som du hadde hatt godt av å kvitte deg med likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du og din samboer har kontakt med din eks, betyr ikke at dette er normalt for andre, eller at ikke de fleste andre ønsker partnerens eks(er) lenger-enn-langt vekk fra forholdet.

Det har jeg heller aldri sagt. Du kan heller ikke uttale deg så arrogant om hva som er best for meg og oss, eller om jeg vet hva en eks er. Mitt poeng var å vise at dine generaliseringer gjentatte ganger faktisk ikke stemmer overens alltid. Ei heller sitter du på fasiten om hva som er rett for meg, på samme måte som jeg ikke gjør det for deg.

Så hvordan kan du da først si at jeg må forstå at det er best at jeg ikke har kontakt med min eks, for så å fortsette med å si at dette ikke er normalt eller ønskelig for andre. Du forsøker jo selv å presse på det du anser som "normalt" på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan reise på tur med venninner om det på ingen måte går ut over Steinars behov, men at det i et godt forhold strengt tatt ikke skal være noe man har spesielt lyst til uansett.

Det vil uansett by på en rekke potensielle og unødvendige risikoer. En gjeng sårbare, naive kvinnemennesker som kan komme i skade for å drikke alkohol og snakke om forholdene sine og gudene vet hva for noe faenskap vi kan finne på uten en mann til å passe på oss.. nei, fysj. Sydentur er nok i hvert fall utelukket, da kvinnen ikke skal gå i miniskjørt o.l. Det blir for mye som ikke hadde gått gjennom Steinars bagasjekontroll. Kroppen hennes er jo bare for hans øyne.

Muligens en weekendtur til et sted preget av fundamentale religiøse, f eks i de land hvor burka er påbudt og alkohol og ferdsel ute uten følge av menn er forbudt? Man finner alltid en løsning når man er villig til å inngå kompromisser med sin partner.

Er det noe feil med at kroppen til dama mi bare er for mine øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Slekt også? Så hvis dama di av en eller annen sær grunn ber deg velge mellom henne og broren din, så kutter du all kontakt med din bror? Det hadde aldri min samboer gjort, og det har jeg da full forståelse for. (Altså, det forutsetter jo at ikke broren din er en egoistisk jævel som du hadde hatt godt av å kvitte deg med likevel)

Har jeg snakket om å kutte kontakt med slekta (under normale omstendigheter)?

Jeg sier bare at paret må ha førsteprioritet. Det betyr IKKE at man aldri kan ha kontakt med begge siders slekt.

Men hvis jeg hadde mer kontakt med min bror enn jeg hadde med dama mi, og prioriterte han høyere enn henne, da hadde det vært noe alvorlig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg snakket om å kutte kontakt med slekta (under normale omstendigheter)?

Jeg sier bare at paret må ha førsteprioritet. Det betyr IKKE at man aldri kan ha kontakt med begge siders slekt.

Men hvis jeg hadde mer kontakt med min bror enn jeg hadde med dama mi, og prioriterte han høyere enn henne, da hadde det vært noe alvorlig feil.

Ok. Det hørtes ut som på meg at slekta/vennene hadde nærmest nullprioritet. Men jeg ser nå at jeg kanskje forveksla prioritet med verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg heller aldri sagt. Du kan heller ikke uttale deg så arrogant om hva som er best for meg og oss, eller om jeg vet hva en eks er. Mitt poeng var å vise at dine generaliseringer gjentatte ganger faktisk ikke stemmer overens alltid. Ei heller sitter du på fasiten om hva som er rett for meg, på samme måte som jeg ikke gjør det for deg.

Så hvordan kan du da først si at jeg må forstå at det er best at jeg ikke har kontakt med min eks, for så å fortsette med å si at dette ikke er normalt eller ønskelig for andre. Du forsøker jo selv å presse på det du anser som "normalt" på meg.

Jeg sier bare at det ikke finnes noen god grunn til å ha kontakt med en eks ifra et mislykket forhold. Om du ønsker å ha det allikevel er ditt problem. Så lenge vi ikke er i sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare at det ikke finnes noen god grunn til å ha kontakt med en eks ifra et mislykket forhold. Om du ønsker å ha det allikevel er ditt problem. Så lenge vi ikke er i sammen ;)

Det er faktisk ikke et problem, og for meg så er det faktisk en god grunn. Du svarte fortsatt ikke på spørsmålet mitt, men jeg håper du selv ser hva du gjør: Du setter krav til andre for hva som er "normalt", "sunt" og "riktig" å gjøre, men når folk forteller at de faktisk trives med å ha det annerledes, så sier du at de ikke må tro at dette er "normalt" eller "sunt" for andre. Hva om du lar være med å tro at du sitter på fasiten for et sunt forhold? Jeg har kontakt med min eks, det ville du aldri hatt. Hvem av oss er det som faktisk har et sunt, godt og lykkelig forhold i dag? Nei, det betyr ikke at mine valg er rett for deg. Det betyr bare at du bør komme deg ned fra den høye hesten din og tro du sitter på alle svarene om hva som er sunt og riktig for andre enn deg selv.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er det ikke OK at hun drar på ferie uten han?

Ikke uten en god grunn, nei. Det normale er at et par reiser på ferie i sammen. Helt utrolig at det skal være så vanskelig å fatte noe så enkelt! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ikke uten en god grunn, nei. Det normale er at et par reiser på ferie i sammen. Helt utrolig at det skal være så vanskelig å fatte noe så enkelt! :klø:

Ikke vanskelig å fatte, men vaskelig å fatte at det ikke skal gå heller. I fjor dro jeg fra han i totalt 5 uker fordelt på to turer. Eneste vi var opptatt av, var at den andre part hadde det bra på hver vår kant av landet.

Og vi hadde det morsomt, for da gikk plutselig ryktene om at vi hadde kranglet og måtte ha pause fra hverandre - for det er vist den eneste grunnen til at man er fra hverandre så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å fatte, men vaskelig å fatte at det ikke skal gå heller. I fjor dro jeg fra han i totalt 5 uker fordelt på to turer. Eneste vi var opptatt av, var at den andre part hadde det bra på hver vår kant av landet.

Og vi hadde det morsomt, for da gikk plutselig ryktene om at vi hadde kranglet og måtte ha pause fra hverandre - for det er vist den eneste grunnen til at man er fra hverandre så lenge...

Ja, de fleste tenker selvfølgelig sånn. Og det gjør jeg også. Hva fanken skal jeg med ei dame hvis vi ikke kan reise på ferie i sammen engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tiltror ikke damen din hennes egen gode smak, med andre ord?

Hvordan skal hun vite hva min smak er hvis jeg ikke forteller henne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...