*Numi* Skrevet 30. april 2010 #301 Del Skrevet 30. april 2010 Jammen det er jo det som er problemet med kvinnfolk! De skal finne det ut selv. Herregud sier nå jeg. Det var bedre før når mannen bestemte Kvinnene bestemmer over seg selv, mennene bestemmer over seg selv. Om du lar dama bestemme så mye over deg, så sier det jo mest om deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #302 Del Skrevet 30. april 2010 Kanskje det er derfor de aldri får bestemt seg da. Hva med menn som vingler og ikke klarer å bestemme seg da? Hvordan forklarer du at slike menn finnes? Hvis det bare er kvinner som er slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #303 Del Skrevet 30. april 2010 Kvinnene bestemmer over seg selv, mennene bestemmer over seg selv. Om du lar dama bestemme så mye over deg, så sier det jo mest om deg. Jeg lar ikke henne bestemme over meg. Jeg vil hun skal bestemme (over) seg selv. Og når det viser seg å være såpass vanskelig, så får jeg behov for å bestemme over henne. Men hun liker ikke det heller. Kvinnfolk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #304 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg lar ikke henne bestemme over meg. Jeg vil hun skal bestemme (over) seg selv. Og når det viser seg å være såpass vanskelig, så får jeg behov for å bestemme over henne. Men hun liker ikke det heller. Kvinnfolk!! Håper du var sarkastisk nå. Om du mener du har rett til å bestemme over henne så burde jo hun ha like mye rett til å bestemme over deg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #305 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Hva med menn som vingler og ikke klarer å bestemme seg da? Hvordan forklarer du at slike menn finnes? Hvis det bare er kvinner som er slik? Har aldri påstått at bare kvinner er slik. Jeg vil anta at en mann er vinglete pga ett av to ulike alternativer: A. Han er ikke moden for noe seriøst parforhold. B. Han er ikke sikker (nok) på at dama er den rette for han. Endret 30. april 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #306 Del Skrevet 30. april 2010 Har aldri påstått at bare kvinner er slik. Jeg vil anta at en mann er vinglete pga en av to ulike alternativer: A. Han er ikke moden for noe seriøst parforhold. B. Han er ikke sikker (nok) på at dama er den rette for han. hva har dette med å vingle mellom ting som overhode ikke har med forhold å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #307 Del Skrevet 30. april 2010 Håper du var sarkastisk nå. Om du mener du har rett til å bestemme over henne så burde jo hun ha like mye rett til å bestemme over deg da.. Javisst Det er jo lov til å forsøke seg på å bestemme et-eller-annet, og hvis den andre syns det er greit, så hvorfor ikke? Ellers blir det vel en diskusjon av det tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #308 Del Skrevet 30. april 2010 hva har dette med å vingle mellom ting som overhode ikke har med forhold å gjøre? Da må du nesten komme med et konkret eksempel her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #309 Del Skrevet 30. april 2010 Da må du nesten komme med et konkret eksempel her. Hmm for eksempel: skal han kjøpe det og det eller skal man ikke. Skal man kjøpe nytt kjøkken eller skal man bare skifte ut frontene. Ved først å bestemme seg for en ting mens to dager etter har man ombestemt seg igjen... sånne ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #310 Del Skrevet 30. april 2010 Hmm for eksempel: skal han kjøpe det og det eller skal man ikke. Skal man kjøpe nytt kjøkken eller skal man bare skifte ut frontene. Ved først å bestemme seg for en ting mens to dager etter har man ombestemt seg igjen... sånne ting Tja, det kan ha noe med å gjøre at det å bytte ut kjøkken koster mye penger og innsats. Det er flott med et helt nytt kjøkken, men problemet er altså at det er mye dyrere og krever mye mer innsats enn å bare bytte ut frontene. Som kanskje egentlig er bra nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 30. april 2010 #311 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Jeg lar ikke henne bestemme over meg. Jeg vil hun skal bestemme (over) seg selv. Og når det viser seg å være såpass vanskelig, så får jeg behov for å bestemme over henne. Men hun liker ikke det heller. Kvinnfolk!! Du lar henne jo herse med deg når du setter deg selv på vent for henne. Ikke noe vits å motsi det. Endret 30. april 2010 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #312 Del Skrevet 30. april 2010 Tja, det kan ha noe med å gjøre at det å bytte ut kjøkken koster mye penger og innsats. Det er flott med et helt nytt kjøkken, men problemet er altså at det er mye dyrere og krever mye mer innsats enn å bare bytte ut frontene. Som kanskje egentlig er bra nok. ja men så når man ombestemmer seg om disse to tingene frem og tilbake mange ganger da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #313 Del Skrevet 30. april 2010 Du lar henne jo herse med deg når du setter deg selv på vent for henne. Ikke noe vits å motsi det. Jeg ønsker at hun skal bestemme seg for det som er rett. Da blir det mye enklere etterpå. Men jeg innser jo at jeg ikke kan vente i all evighet, selv om det blir en dårligere løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #314 Del Skrevet 30. april 2010 ja men så når man ombestemmer seg om disse to tingene frem og tilbake mange ganger da. Da er det vel en usikkerhet rundt hva man skal prioritere tid og penger på antar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #315 Del Skrevet 30. april 2010 Da er det vel en usikkerhet rundt hva man skal prioritere tid og penger på antar jeg. Hvis en kvinne hadde vinglet om det samme hadde du sagt noe annet. Ok nytt eksempel: Han river ned en vegg og sier ja her kan vaskemaskinen stå, men når veggen alt er ødelagt finner han ut, nei den kan heller stå der istedet. Da må man bruke penger på å fikse den veggen til ingen nytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #316 Del Skrevet 30. april 2010 Hvis en kvinne hadde vinglet om det samme hadde du sagt noe annet. Ok nytt eksempel: Han river ned en vegg og sier ja her kan vaskemaskinen stå, men når veggen alt er ødelagt finner han ut, nei den kan heller stå der istedet. Da må man bruke penger på å fikse den veggen til ingen nytte Høres ut som en meget korttenkt mann. Håper ikke du har surret deg borti han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #317 Del Skrevet 30. april 2010 Høres ut som en meget korttenkt mann. Håper ikke du har surret deg borti han Det der var bare eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. mai 2010 #318 Del Skrevet 3. mai 2010 I så fall har du et forhold som ikke fungerer. Klarer ikke partene å kommunisere og løse problemene i sammen, så blir livet et helvete. Tro meg, dette vet jeg veldig mye om!! Beklager å måtte påpeke det selvsagte, Steinar, alle her har nok vært i forhold som ikke fungerer, ellers hadde vi vel ikke sittet på singelforumet og diskutert. Allikevel står jeg på mitt, og det er at når man har problemer, så diskuterer man med partner, men det kan også være lurt, ikke bare kan, men ER lurt å ha ventiler utenfor forholdet. Det gjør det hele langt mer fungerende og lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. mai 2010 #319 Del Skrevet 3. mai 2010 Det er dessverre ikke alle problemer som er like enkle å løse i dette livet. Jeg er ikke akkurat perfekt, men jeg er i hvert fall villig til å diskutere problemene med hensyn på å finne en løsning. Ikke alle som er det. Og hva var det i mitt innlegg som gjorde at du mener JEG ikke er det? Man diskuterer selvsagt med partner, men ikke alt er nødvendig å diskutere med partner. Noen ganger kan jeg spørre ei venninne, er det vanlig at menn er døden nær når de har tannverk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #320 Del Skrevet 3. mai 2010 Beklager å måtte påpeke det selvsagte, Steinar, alle her har nok vært i forhold som ikke fungerer, ellers hadde vi vel ikke sittet på singelforumet og diskutert. Allikevel står jeg på mitt, og det er at når man har problemer, så diskuterer man med partner, men det kan også være lurt, ikke bare kan, men ER lurt å ha ventiler utenfor forholdet. Det gjør det hele langt mer fungerende og lettere. Her er jeg ikke helt enig med deg. Når to personer i et parforhold, har et konkret problem med hverandre, så kan INGEN andre løse dette problemet. Det kan bare paret gjøre selv. Man kan få synspunkter og råd fra utenforstående på en generell basis, men det konkrete problemet MÅ og kan bare løses av paret selv. Dessuten kan man fort få feil råd av utenforstående, noe som vil gjøre problemet enda større. Det ovenstående gjelder forsåvidt også utenfor parforhold, det dreier seg altså om 2 individer som har et problem med hverandre på generell basis. Men som regel er det kritisk viktig å løse problemer i et parforhold. Utenfor parforhold, på jobb etc., kan man som regel omgå problemer, noe man ikke kan gjøre i lengden i et parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg