Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Anjelika

Nå synes jeg du er vrang.

Greit nok at du har kjæreste, gode venner og en harmonisk og lykkelig tilværelse. Men livet ditt er proppfullt av problemer som du ville hatt dersom du var Steinar. Og det er ikke særlig fornuftig av deg.

Kan det være så vanskelig å forstå?

:fnise:

Det er vel det alt koker ned til rett og slett. Vi kan si hva vi vil, men for Steinar er det helt ufornuftig å velge en annen levemåte enn han og umulig at det finnes folk som er annerledes enn han (dette er biologi må skjønne, alle menn er helt like).

Det Steinar ikke skjønner er at for noen av oss høres hans måte å leve livet på (f eks ingen venner av motsatt kjønn) trist ut og veldig vanskelig å få til, og at det da er langt i fra fornuftig for oss å velge hans smale sti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke kjæreste, har hatt det men er nå enke på fjerde året og jeg håper å finne en ny kjæreste med tiden. Det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det.

Meningen var ikke å si noe om deg personlig eller livet ditt, men å prøve å svare på det generelle spørsmålet du stilte. Jeg ser nå at forklaringen min kanskje ikke var så innlysende likevel. Ærlig talt så sliter jeg litt med å få tak på den selv. Men jeg tror poenget er at det er lite fornuftig av deg å være lykkelig dersom Steinar ikke ville vært det dersom han var deg. Noe i den retningen, i hvert fall.

...jeg lurer på om det ikke er en ironisk tone i dette innlegget ditt :)

Lurer litt på det, jeg også... :)

Ønsker deg ellers lykke til med å finne en ny. Det går nok bra. Bare husk å dumpe kompisene dine først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Det er parets oppgave å sørge for at ikke alt i forholdet blir som en trykk-koker.

Klarer de ikke dette selv, så er ikke parforholdet liv-laga.

Utenforstående har ingenting med interne anliggender å gjøre - under normale omstendigheter.

Jeg vet dette er en totalt fremmed tanke for deg, men noen ganger er innspill utenfra verdifullt. Det er jo en av grunnene til at det er så flott med venner, man får sett ting fra andre perspektiver, får gode råd, lærer nye ting av dem. Du er jo bevis A på hvor skrudd man kan bli om man aldri hører på andre enn seg selv.

Noe privat er selvsagt privat, men jeg har ikke behov for at hele forholdet skal være en liten boble bare for meg og han. Bobler har en tendens til å sprekke. Han skal selvsagt ta opp evt problemer med meg, men det er ikke så unormalt å spørre en venn først om de har opplevd det samme og hva de ville sagt og gjort i den situasjonen. Hadde du hatt en venninne du kunne spørre om slikt så hadde du kanskje unngått å havne i den situasjon hvor du kjefter på dama fordi hun ble tafset på på byn, hvorpå hun begynner å lure på hvem i helvete hun har klart å bli sammen med.

Endret av Anjelika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - men du burde kanskje vinke med flagget :sjenert:

Anklager du meg for å fare med fjas?

- for vi som ikke har alle de samme problemene som Steinar sliter litt med å se dem.

Hvis jeg har skjønt det riktig, sliter vi alle med de samme problemene som Steinar. Men enkelte av oss er nok litt svaksynte, ja.

Endret av Fønix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det sikkert på tide at du treffer et skikkelig mannfolk snart.

Sannsynligvis, men hun bør kanskje ikke forvente at han dukker opp med det aller første? Etter å ha lest denne tråden, sitter jeg med en fornemmelse av at skikkelige mannfolk kanskje sliter litt med å treffe damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Sannsynligvis, men hun bør kanskje ikke forvente at han dukker opp med det aller første? Etter å ha lest denne tråden, sitter jeg med en fornemmelse av at skikkelige mannfolk kanskje sliter litt med å treffe damene.

Hehe har noen børstet støvet av denne tråden igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Spørs hva man definerer som skikkelige mannfolk da. Min definisjon er annerledes enn Steinars, og jeg vil absolutt definere mannen min som et skikkelig mannfolk. :)

At ikke alle mannfolk takler at dama har venner av det motsatte kjønn er greit nok så lenge de forstår at vi da ikke passer sammen, det vil finnes andre kvinner for dem der ute og andre menn for meg. For når jeg ser på min bekjentskapskrets så vet jeg at det finnes flere menn i landet som aksepterer venner av motsatt kjønn.

Og jeg kan vente jeg til jeg finner en som matcher meg jeg, har det ikke travelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Spørs hva man definerer som skikkelige mannfolk da. Min definisjon er annerledes enn Steinars, og jeg vil absolutt definere mannen min som et skikkelig mannfolk. :)

At ikke alle mannfolk takler at dama har venner av det motsatte kjønn er greit nok så lenge de forstår at vi da ikke passer sammen, det vil finnes andre kvinner for dem der ute og andre menn for meg. For når jeg ser på min bekjentskapskrets så vet jeg at det finnes flere menn i landet som aksepterer venner av motsatt kjønn.

Og jeg kan vente jeg til jeg finner en som matcher meg jeg, har det ikke travelt. :)

En skikkelig mann ifølge steinar er en psykotisk paranoid eiesyk mann som ikke stoler på kvinner. Og som i et forhold føler behov for å kontrollere alt dama gjør og leser eposten hennes og passer på at hun ikke har venner av motsatt kjønn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - men du burde kanskje vinke med flagget :sjenert:

- for vi som ikke har alle de samme problemene som Steinar sliter litt med å se dem.

Åh, ironiflagg! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er parets oppgave å sørge for at ikke alt i forholdet blir som en trykk-koker.

Klarer de ikke dette selv, så er ikke parforholdet liv-laga.

Utenforstående har ingenting med interne anliggender å gjøre - under normale omstendigheter.

Herregud! Det er faktisk motsatt, ved å ha noen ventiler som ikke er innen forholdet, vil forholdet bli og være mye sunnere, tro meg, dette vet jeg veldig mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Ønsker deg ellers lykke til med å finne en ny. Det går nok bra. Bare husk å dumpe kompisene dine først.

Nehehei, det gidder jeg ikke, da finner jeg heller en mann som godtar dem og jeg har god tid. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har noen børstet støvet av denne tråden igjen?

Dette er en evighetsmaskin... :ler:

Nei da - denne er ny den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Herregud! Det er faktisk motsatt, ved å ha noen ventiler som ikke er innen forholdet, vil forholdet bli og være mye sunnere, tro meg, dette vet jeg veldig mye om.

Og som du sa i et tidligere svar, det er ikke sexlivet som du diskuterer med vennene. Det gjør heller ikke jeg, men mer sånn "hva er det som gjør at mannfolka ikke klarer å legge ned dolokket"-ting... og det syns jeg ikke er spesielt intimt - vi går tross alt på do alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen var ikke å si noe om deg personlig eller livet ditt, men å prøve å svare på det generelle spørsmålet du stilte. Jeg ser nå at forklaringen min kanskje ikke var så innlysende likevel. Ærlig talt så sliter jeg litt med å få tak på den selv. Men jeg tror poenget er at det er lite fornuftig av deg å være lykkelig dersom Steinar ikke ville vært det dersom han var deg. Noe i den retningen, i hvert fall.

WOW! Jeg har endelig fått en skikkelig fan her - takk! ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som du sa i et tidligere svar, det er ikke sexlivet som du diskuterer med vennene. Det gjør heller ikke jeg, men mer sånn "hva er det som gjør at mannfolka ikke klarer å legge ned dolokket"-ting... og det syns jeg ikke er spesielt intimt - vi går tross alt på do alle sammen :)

Og svaret er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Prøvekandidat

Og svaret er?

Gudene vet, ingen har klart å gi noe fornuftig svar på det ennå... ikke engang mannfolka. Det blir vel det samme som når mannen min lurte på hvorfor jeg ikke klarte å legge smykkene mine i smykkeskrinet men la dem rundt om i hele huset i stedet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Alle menn jeg har bodd sammen med har klart å legge ned dolokket, t.o.m pappa.

Er det et vanlig problem med dolokk? :klø:

Derimot klarer INGEN (uansett kjønn) å legge tallerkner i oppvaskmaskinen. :kjefte:

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Gudene vet, ingen har klart å gi noe fornuftig svar på det ennå... ikke engang mannfolka. Det blir vel det samme som når mannen min lurte på hvorfor jeg ikke klarte å legge smykkene mine i smykkeskrinet men la dem rundt om i hele huset i stedet... :)

hehe de tenker sikkert at det er urettferdig at de alltid må ta opp og ned doringen mens vi bare må ta det øverste lokket:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er jo åpenbart.

Mannfolk klarer ikke å legge ned dolokket fordi de gidder ikke eller glemmer det. Det er ikke viktig nok. Og ingen tvinger en ;)

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...