Gå til innhold

Archee venter på gutten sin


Archee

Anbefalte innlegg

:goodbye:

Hei og velkommen til min dagbok!

Nå har det seg slik at jeg har vært uten pillen i flere år. Det startet med at jeg aldri fant igjen resepten, og gikk så over til gidder-ikke-å-lete-lenger. Barn har aldri vært aktuelt for samboeren min... helt til nå. Stort ble derfor sjokket da han forrige helg spurte om vi skulle "make babies" (som han så pent kalte det). :fnise:

Om dette skulle gå som planlagt, blir vi foreldre på nyåret 2011...

:strix:

Endret av Archee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei Archee!

Lykke til med prøvingen!

Vi får satse på at ting går fort for oss begge, så sitter vi der som nybakte mødre i begynnelsen av neste år!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Archee!

Lykke til med prøvingen!

Vi får satse på at ting går fort for oss begge, så sitter vi der som nybakte mødre i begynnelsen av neste år!! :hoppe:

Takk for titten, Aries86! Så koselig! :)

Åååårrh... Det så mye jeg har på hjertet, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne i hvilken rekkefølge.

Jeg er altså inne i PP1 (må lære meg disse forkortelsene...), og i følge kalenderen har jeg IKM i dag. Det er kun 2 dager siden vi :humpe:, men ting kan skje fort, VEEELDIG fort. *krysser fingre*

Jeg hadde et snev av blødninger (TR?) for 2 og 3 dager siden. Men da var det så lite at det nærmest ble ignorert: søndag - rosa utflod (et tørk), mandag - nesten ingenting med unntak av etter :humpe:

That's it?

En annen ting: Ikke vet jeg når de første symptomene forekommer, men i dag måtte jeg tisse sånn ca. 1000 ganger. Det kan ha vært pga en mulig graviditet, det kan ha vært pga vann/kaffe, eller bare veldig tilfeldig... Ikke vet jeg, men håper selfølgelig på alternativ 1 :lur:

Til alle prøvere der ute:

Ha en fortsatt fin dag, og masse lykke til med prøvingen!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøvingen! :smilyblomst:

Koselig at du titter innom!

I går kveld kom TR... :sukk: Regnet nesten med det. Men alt håp er ikke ute enda... :lur: Ting går bare ikke så fort som jeg hadde håpet på, så her gjelder det å være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Archee :vinke:

Her skal jeg følge med videre, og håper at vi slipper å være i prøverdagbøkene så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

vi er også i PP1 :)

legger igjen et spor her så jeg kan følge litt med :)

Lykke til!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkjekset & Mokkon83

Velkommen skal dere være. Kjekt at dere vil følge med prøverdagboka mi.

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Koselig med nye prøvere - føler meg litt alene her nå ettersom mange av de som begynte som prøvere likt som meg har fått spiren til å sitte :sukk:

Uansett om det blir ensomt, så håper jeg at du lykkes like raskt!

Masse lykke til fremover :tommelopp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men har ikke rukket å lese gjennom alle dagbokene enda. Tar det når jeg får tid :jepp:

En ting jeg lurer litt på.

Når forteller man at man er gravid til

* sin 9 år gamle datter? (forteller mer senere)

* sine foreldre/svigerforeldre, og øvrige familie?

* sin arbeidsgiver/kollegaer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hei! :goodbye:

Takk for kommentar i dagboka og velkommen som ny prøver!

Håper du er en av de heldige som får det til kjapt. Skal ihvertfall heie på deg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når forteller man at man er gravid til

* sin 9 år gamle datter? (forteller mer senere)

* sine foreldre/svigerforeldre, og øvrige familie?

* sin arbeidsgiver/kollegaer?

Vi har ikke barn fra før av, men hadde vi hatt, hadde jeg ventet ganske lenge med å fortelle dem det. Hadde ikke orket tanken på å kanskje måtte fortelle ungene at ting går galt og sånn.. :sjenert:

Nærmeste familie; foreldre og søsken fortalte vi det dagen etter positiv test. Klarer ikke holde noe sånt skjult for dem, og tenker at om det går galt er det godt å ha noen som kan gi trøst og omsorg.

Arbeidsgiver og kollegaer venter vi også en stund med. Det er ikke folk jeg føler er nære nok til å ville fortelle om et evt. uheldig utfall. Ville ventet til uke 12, minst, med mindre det var helt nødvendig å si noe før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, men har ikke rukket å lese gjennom alle dagbokene enda. Tar det når jeg får tid :jepp:

En ting jeg lurer litt på.

Når forteller man at man er gravid til

* sin 9 år gamle datter? (forteller mer senere)

* sine foreldre/svigerforeldre, og øvrige familie?

* sin arbeidsgiver/kollegaer?

- Barn ville jeg nok ventet å fortelle det til det var ganske "sikkert". Slik at de slipper å bli en del av det hvis det går galt.

- Foreldre fortalte vi det ganske så med en gang. Men det er snakk om foreldre og søsken. Ville også fortelle det til min mormor og morfar, for de er ganske dårlige, så vil at de ihvertfall skal få oppleve at de vet at de skal bli oldeforeldre. Resten av familien får vite det etter uke 12 tenker jeg :)

- Jeg fortalte arbeidsgiver om det bare et par dager etter jeg fant det ut. Dette fordi jeg vil at hun skal vite om det hvis det går galt, slik at jeg slipper å forklare så mye hvis det skjer (ikke det at man MÅ fortelle om hva som er galt hvis man blir borte noen dager, men jeg har et veldig godt forhold til arbeidsgiveren min, så følte det er rettferdig ovenfor henne også). Det er også litt pga vi har krav på oppfølging av jordmor en gang i hvert trimester, i forhold til tilrettelegging på arbeidsplassen, så slik at hun kan få kontaktet jordmor og gitt beskjed om dette også.

Håper du har en fin helg Archee :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du titter innom Alabama :nigo:

I dag er det 6 dager siden vi :humpe: Nå vet jeg ikke hvor raskt symptomer på graviditet forekommer, men jeg har rett og slett følt meg litt oppblåst og kvalmen i dag. TR er over for denne gang, og satser på at den ikke vil dukke opp igjen før neste år... :lur: *krysser fingre og tær*

Archee har en plan:

* 3. mai: Jeg hamstrer inn ulike typer graviditetstester. Ved positivt utslag: Vel..., da er det jo bare å glede seg. Ved negativt utslag: Les videre.

Jeg har lest at en er mest fruktbar 24 timer før og etter EL. Min EL er i følge kalenderen den 5. mai, så...

* 4. mai: Vi :humpe:

* 5. mai: Muligens litt :humpe: da også

* 6. mai: Vi :humpe:

Lørdag satt jeg hjemme hos ei venninne for litt kaffe og sladder. Jeg hadde bare SÅåå lyst til å fortelle henne om hva vi gjennomgår akkurat nå, men tror jeg venter til etter testing. Dessuten var hun akkurat kommet hjem fra jentetur og en smule full.

Senere på dagen fikk vi overnattingsgjester av et vennepar fra andre siden av norgeskartet. Selvfølgelig ville jeg si noe til dem, men valgte også her å vente med å fortelle noe. Men muligens luktet venninna mi allerede lunta da mannfolka satt og drakk øl, hun rosévin, og jeg farris... Til vanlig er det jeg som er hardest på flaska, og ikke dem (vel og merke; vi drikker ca. 2 ganger i året). Har også følt hun har sendt et par er-hun-gravid?-blikk mot meg... Spennende! :jepp:

Resten av kvelden skal jeg bruke på å scanne meg gjennom dagbøkene deres.

STOR :klem: til dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg i korte trekk:

Vi er begge 29 år. I år 2000 ble jeg gravid, og fødte ei nyyydelig jente. Biologiske pappaen stakk av rett etter fødsel, og har ikke hørt noe fra ham siden. His choice! 3 år senere finner jeg mannen i mitt liv, og kunne ikke tenkt meg en bedre pappa til min datter som i dag er 9 år. Vi har vært kjærester i litt over 6 år, og samboere i ca. 5,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende tid dette her! :)

Vi har fortalt det til foreldrene våre, søsken og til mi bestevenninne og hans bestevenn :)

Og fortalte det til sjefen min slik at de får god tid til å ordne erstatter for meg!

sender babystøv over til dere! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tid dette her! :)

Vi har fortalt det til foreldrene våre, søsken og til mi bestevenninne og hans bestevenn :)

Og fortalte det til sjefen min slik at de får god tid til å ordne erstatter for meg!

sender babystøv over til dere! :strix:

Tuuusen takk Mokkon! Vi tar gledelig i mot babystøv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...