Gå til innhold

skal ned 6 kilo, sliter!


Rime

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å gå ned 6 kg, og har lagt om kostholdet mitt + begynt å følge dette treningsprogrammet til Jillian Michaels "30 days shred". Er støl som et lite helvete, men ellers går treningen bra :)

Det verste er maten. Jeg blir gal!! Jeg holder på å sprekke HELE TIDEN. Jeg har lyst på godteri, brus, potetgull, kaker og pizza. :grine: Dette er så hardt! Jeg har bare lyst til å kooose meg.

I dag har jeg spist havregrøt til frokost, 2 brødskiver til lunsj, 2 lomper med roastbeef som mellommåltid og en kyllingwiener + litt potetmos til middag. Hva tror dere om det?

Har dere noen tips til mat jeg bør putte inn i kostholdet mitt?

Har krom noen virkning? Vurderer å kjøpe det på helsekosten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bestemt meg for å gå ned 6 kg, og har lagt om kostholdet mitt + begynt å følge dette treningsprogrammet til Jillian Michaels "30 days shred". Er støl som et lite helvete, men ellers går treningen bra :)

Det verste er maten. Jeg blir gal!! Jeg holder på å sprekke HELE TIDEN. Jeg har lyst på godteri, brus, potetgull, kaker og pizza. :grine: Dette er så hardt! Jeg har bare lyst til å kooose meg.

I dag har jeg spist havregrøt til frokost, 2 brødskiver til lunsj, 2 lomper med roastbeef som mellommåltid og en kyllingwiener + litt potetmos til middag. Hva tror dere om det?

Har dere noen tips til mat jeg bør putte inn i kostholdet mitt?

Har krom noen virkning? Vurderer å kjøpe det på helsekosten...

6kg på 30 dager høres brutalt ut - så den følelsen du har nå hadde du vel regnet med/står det sikkert noe om? Hvordan bekjempe den ? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6kg på 30 dager høres brutalt ut - så den følelsen du har nå hadde du vel regnet med/står det sikkert noe om? Hvordan bekjempe den ? :fnise:

det er vel mer "kom i form på 30 dager" :) har ikke satt meg noe tidsfrist enda, men sånn ca innen sommeren? ;)

Jeg er 175 høy og veier 71 kg. 65 kg er min idealvekt, og nå føler jeg meg som en elefant som ikke kommer inn i noen av klærne mine. URK!

men etter en påske med fråtsing er det tøft. jeg tror jeg har sett i skapet ca 20 ganger i kveld, men ikke spist noe. enda.. skal lage meg en smoothie tenkte jeg. satse på at det demper suget litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg hadde akkurat samme problem når jeg skulle prøve å gå ned i vekt. Alt fristet. Hele tiden.

Så la jeg om til lavkarbo-kosthold, og alt ble mye enklere. Jeg var alltid mett, og suget etter søtt forsvant etter en ukes tid. Kutt altså ut karbohydratene, og sats på proteiner og fett. Det gjør virkelig susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Få deg en hobby som du kan holde på med når søtsuget er som værst! Det holder i allefall meg opptatt slik jeg glemmer av suget :)

Tegning, legge neglelakk, gå tur, vaske, sy klær.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg har bestemt meg for å gå ned 6 kg, og har lagt om kostholdet mitt + begynt å følge dette treningsprogrammet til Jillian Michaels "30 days shred". Er støl som et lite helvete, men ellers går treningen bra :)

Det verste er maten. Jeg blir gal!! Jeg holder på å sprekke HELE TIDEN. Jeg har lyst på godteri, brus, potetgull, kaker og pizza. :grine: Dette er så hardt! Jeg har bare lyst til å kooose meg.

I dag har jeg spist havregrøt til frokost, 2 brødskiver til lunsj, 2 lomper med roastbeef som mellommåltid og en kyllingwiener + litt potetmos til middag. Hva tror dere om det?

Har dere noen tips til mat jeg bør putte inn i kostholdet mitt?

Har krom noen virkning? Vurderer å kjøpe det på helsekosten...

Kan godt hende dette er veldig individuelt, men jeg får mye mer apetetitt og blir "fysen" hvis jeg spiser brød, lomper osv.

Men føler meg mer mett over lengre tid og lysten og apetetitten til småspising går betraktelig ned hvis jeg spiser egg, knekkebrød og frukt, og litt yoghurt f.eks;) Kan også anbefale havrefras!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet over her, spis mer proteiner og mindre karbohydrater. Du får mindre søthunger (viktig) og du får ikke så mye vann i kroppen.

Jeg prøvde det der for morroskyld for en god stund siden og jeg gikk ned 2kg på ei uke (målt etter dobesøk om morgenen). Skal sies at det var mest vannvekt jeg gikk ned, men det veier jo det også og det fyller jo ut kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp. Puh, nå er jeg litt motivert igjen:) Lav-karbo har jeg trua på. Har sett litt på south beach-dietten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia

Hvis det er en trøst, så sliter jeg med det samme. Jeg er på dag 4, på rikshospitalets suppe-kur og holder på å bli GAL!

Men 3kg er borte og da ser jeg at det er verdt det :-) (varer heldigvis bare en uke, men skal forbli godte fri og mindre karbo )

Ros deg selv, for hver dag du klarer deg uten godteri. Det gjør jeg :-)

"Vomma" skal bort og man må visstnok lide for det, men alt blir bedre etterpå.

Gleder meg

-3kg /14kg igjen :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Synd å tenke på at de 3kg kommer på igjen med en gang du spiser normalt igjen da sanmal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å tenke på at de 3kg kommer på igjen med en gang du spiser normalt igjen da sanmal ;)

gjorde ikke det sist ;-)

( det vil si de kom på igjen, men det var 1år og en graviditet senere) :-)

men selvfølgelig, alle er forskjellige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Haha jeg har faktisk gått OPP 1 kg!! Fantastisk. Men så har jeg vært syk også. Ikke til å stikke under en stol at trening er det viktigste elementet her... Er det noen av slankeproduktene som virker tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha jeg har faktisk gått OPP 1 kg!! Fantastisk. Men så har jeg vært syk også. Ikke til å stikke under en stol at trening er det viktigste elementet her... Er det noen av slankeproduktene som virker tro? :klø:

Slankeprodukter virker ikke, punktum. Hvis du har blitt overvektig så skyldes det at du har hatt feil livsstil over lengre tid. Da er det selvinnlysende at det ikke hjelper med piller eller pulver, skal du komme varig ned i vekt må du skifte over til sunn livsstil permanent.

Det forbauser meg at så mange helt ukritisk omfavner lavkarbodietter og ketosedietter. Det er selvsagt en vesensforskjell på disse to, men begge bygger opp under en hovedsakelig ubegrunnet frykt for karbohydrater. Rent rørsukker er selvsagt ikke bra, og det bør man søke å unngå så langt som mulig, men at karbohydratene utgjør 40-50% av energiinntaket burde fungere greit for de fleste. Det avhenger av aktivitetsnivået; utholdenhetsutøvere på høyt nivå ligger ofte på opptil 60% karbohydrater. (Til opplysning: Kroppen kan få energi fra tre forskjellige kilder; karbohydrater, fett og proteiner.)

Hvis du spiser lite karbohydrater vil du få problemer med å opprettholde glykogenlageret hvis du trener en del. Er du i ketose vil du ikke ha noe særlig glykogenlager, og da kan jeg ikke skjønne hvordan du skal orke å trene. Ketose er en ekstremtilstand som er mulig for kroppen, men som vanligvis bare har vært brukt i magre tider der det er lite tilgang på mat.

Når det gjelder trening vil jeg anbefale omtrent alt annet enn jogging og andre aktiviteter der du springer mye rundt. Når du er såpass overvektig blir jogging tung belastning for leddene dine, særlig knær og ankler. Sykling og svømming er bra, hvis du skal sykle så pass på å bruke såpass lette gir at du kan holde 70-90 omdreininger med pedalene per minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder trening vil jeg anbefale omtrent alt annet enn jogging og andre aktiviteter der du springer mye rundt. Når du er såpass overvektig blir jogging tung belastning for leddene dine, særlig knær og ankler. Sykling og svømming er bra, hvis du skal sykle så pass på å bruke såpass lette gir at du kan holde 70-90 omdreininger med pedalene per minutt.

Beklager, blandet dette med et annet innlegg, du er jo ikke så veldig overvektig, så jogging skulle gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass overvektig faktisk! Takk for den :) jeg er 6 kg overvektig... er kanskje en del... ellers takk for tips :)

edit: så at du endret svaret ditt nå. det var hyggelig :P

Endret av Rime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du spiser lite karbohydrater vil du få problemer med å opprettholde glykogenlageret hvis du trener en del. Er du i ketose vil du ikke ha noe særlig glykogenlager, og da kan jeg ikke skjønne hvordan du skal orke å trene. Ketose er en ekstremtilstand som er mulig for kroppen, men som vanligvis bare har vært brukt i magre tider der det er lite tilgang på mat.

Dette ble min erfaring med ketose/ketolyse. Veldig vanskelig å trene, kroppen stopper opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankeprodukter virker ikke, punktum. Hvis du har blitt overvektig så skyldes det at du har hatt feil livsstil over lengre tid. Da er det selvinnlysende at det ikke hjelper med piller eller pulver, skal du komme varig ned i vekt må du skifte over til sunn livsstil permanent.

Det forbauser meg at så mange helt ukritisk omfavner lavkarbodietter og ketosedietter. Det er selvsagt en vesensforskjell på disse to, men begge bygger opp under en hovedsakelig ubegrunnet frykt for karbohydrater. Rent rørsukker er selvsagt ikke bra, og det bør man søke å unngå så langt som mulig, men at karbohydratene utgjør 40-50% av energiinntaket burde fungere greit for de fleste. Det avhenger av aktivitetsnivået; utholdenhetsutøvere på høyt nivå ligger ofte på opptil 60% karbohydrater. (Til opplysning: Kroppen kan få energi fra tre forskjellige kilder; karbohydrater, fett og proteiner.)

Hvis du spiser lite karbohydrater vil du få problemer med å opprettholde glykogenlageret hvis du trener en del. Er du i ketose vil du ikke ha noe særlig glykogenlager, og da kan jeg ikke skjønne hvordan du skal orke å trene. Ketose er en ekstremtilstand som er mulig for kroppen, men som vanligvis bare har vært brukt i magre tider der det er lite tilgang på mat.

Når det gjelder trening vil jeg anbefale omtrent alt annet enn jogging og andre aktiviteter der du springer mye rundt. Når du er såpass overvektig blir jogging tung belastning for leddene dine, særlig knær og ankler. Sykling og svømming er bra, hvis du skal sykle så pass på å bruke såpass lette gir at du kan holde 70-90 omdreininger med pedalene per minutt.

Takk, Lance, for at du skrev dette. Godt poengtert, konsist og korrekt. Qudos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia

Hvis det er en trøst, så sliter jeg med det samme. Jeg er på dag 4, på rikshospitalets suppe-kur og holder på å bli GAL!

Men 3kg er borte og da ser jeg at det er verdt det :-) (varer heldigvis bare en uke, men skal forbli godte fri og mindre karbo )

Nei du har ikke gått ned 3 kilo.Mye vann har forsvunnet fra kroppen din, og det er nok mesteparten. Er ikke mye av det du har fått vekk på 4 dager som er fett. Når du begynner å spise mat igjen så kommer også vannet tilbake +vekten.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass overvektig faktisk! Takk for den :) jeg er 6 kg overvektig... er kanskje en del... ellers takk for tips :)

Å ha 6 kilo for mye på kroppen er ikke å være overvektig!!

Hvordan spiser du i løpet av en normal dag nå? Hvor mye trener du i uken?

Litt lettere å kommentere om du kommer med litt mer info.

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...