Gå til innhold

Testet meg nå... sukk...

kit-kat

Anbefalte innlegg

Nå er jeg på dag 41 i syklusen min, og har venta lenge nok på mensen, synes jeg. Jeg har alt fra 28 dager til 38 dager. Så i dag kjøpte jeg ClearBlue-test og testet i vei. ...den viste negativt. Da burde jeg jo juble, eller? Siden jeg har tre år igjen på siv.ing-utdannelsen og bor på en studentleilighet sammen med samboeren min. Jeg går på minipiller, og de er jo ikke like sikre som p-piller. Prøver å være nøye med å ta de, men det hender jo en glipp. Jeg var syk med omgangssyke for noen uker siden, og jeg skammer meg for å si det, men nesten så jeg håpte at tabletten skulle komme opp før den fikk noen virkning.

Jeg har veldig lyst på en baby! Synes det er lenge å vente tre år før vi kan begynne å prøve... Dessuten så skal vi jo da ut i jobb, og da har vi sikkert ikke tid, da heller... *sukk*. icon_cry.gif

Så, hvis jeg skal være fornuftig hele tiden nå framover med tanke på utdannelse og jobb og sånt, så blir det jo aldri baby på meg før jeg er gammel!! Jeg er 22 år nå og vil veldig gjerne ha baby i ung alder! Mine foreldre er nå 60 år, og jeg tenker jo også litt på at barna våre skal få oppleve de i mange år...

Det var vel ingen spørsmål her, men takk for at jeg får dele tankene mine.

Skriv gjerne råd eller tanker tilbake.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Kanskje du skal snakke med samboeren din om å få barn. Selv om det sikkert hadde vært flott å bli gravid nå, så hadde det sikekrt vært enda bedre når du legger fra deg pillebretter og prøver på ordentlig icon_smile.gif

Det går fint an å ta permisjon i studier vet du!

Lykke til, uansett hva du velger.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Som min lege sa til meg: "hvis du vil ha barn en gang, er det best å starte tidligst mulig".. Du vet nemlig aldri hvordan det kan gå hvis du venter til du blir eldre. Jeg for min del er ufrivillig barnløs, jeg er 22 år.. Og jeg trodde selvfølgelig at alt ville gå helt fint, helt til jeg sluttet med p-piller. Nå er jeg glad for at vi bestemte oss for å begynne tidlig, for nå har vi iallefall mange år på oss før vi trenger å bli bekymret.. Det hadde vært verre hvis jeg var 35 når jeg sluttet med p-piller.. icon_smile.gif

Men for all del, ikke bli skremt av meg. Det går jo nesten fint for alle å bli gravide. Tenk deg godt om.. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg vet akkuret hvordan du har det. Men nå har vi prøvd i 7 mnd, selvom vi er studenter begge to. Vi har planlagt mye og jeg er glad vi ikke ventet. Det går fint å ha barn selvom man studerer, iallefall om skolen ikke er obligatorisk. Lånekassen har gode tilbud. Jeg er dessverre ikke blitt gravid, og er nå enda gladere for at vi ikke ventet. Skal til ivf om 3 mnd. Gleder meg.

Prat med samboeren din, tenk litt femover og planlegg!! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for svar dere!

Jeg har pratet med samboeren min og han sier at det ikke er det beste tidspunktet nå å bli gravid for oss. Han synes vi bør vente til vi begge har jobb. Men om vi skulle bli gravide før den tid, så får vi ta det som det kommer, sier han. Han er heldigvis imot abort, og det er jeg og. (Presisert: Mot abort i Vårt tilfelle. Hva andre gjør, skal ikke jeg blande meg bort i.)

Men jeg forstår ikke... Jeg er ikke gravid (neg. CB-test på dag 41). Nå er jeg på dag 45 og mensen er fortsatt ikke kommet. Hva i all verden er galt med meg? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får mensen snart, synes jeg du skal kjøpe en ny test og teste igjen...Noen som er gravide må vente en stund før testene slår ut, pga at HCG(et hormon som skilles ut av kroppen når du er gravid, og som er avgjørende for om testen din er pos. eller neg.) ikke er skillt skikkelig ut enda...

Dvs at du KAN være gravid, selv om testene er negative....

Vent en stund til, og test på nytt hvis du ikke får mensen..

Lykke til!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Jeg tenkte jeg skulle vente til dag 50 og så teste på nytt. (hvis jeg klarer å vente så lenge).

*nesten så jeg håper jeg er gravid*

Fy skam seg kit-kat fy_fy.gif

Jeg får bare ikke tankene til å slutte å surre oppi hodet mitt. Jeg må jo skjønne at jeg må vente noen år, men jeg VIL. grine.gif

Jeg får smøre meg med tålmodighet så kommer nok mensen snart. Skader heller ikke at jeg smører på tjukke lag med fornuft.. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kit Kat!

Ja, ta en ny test.. Og hvis den også er negativ, bør du vel kanskje gå til legen å få sjekke ut hva som kan være "galt".. Men jeg vet at det vissnok er normalt at jenter i alderen 18-23 mister mensen for opptil et år.. Har noe med hormonene å gjøre.. icon_smile.gif

Du får ha lykke til uansett.. icon_smile.gif

Klem fra Nemi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...