Gå til innhold

Får lærere overtidsbetaling for å være med på leirskole/klassetur?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Får lærerere overtidsbetalt (og dermed betalt hele døgnet) når de blir med klassen sin på klassetur/leirskole? Og er det ev forskjell på lærere som blir med en barneskoleklasse, og en ungdomsskoleklasse?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg kan ikke tro at så er tilfelle - det ville i såfall vært helt feil.

I min jobb må vi reise bort på samlinger minst to ganger årlig. Vi får dekket reise, kost og losji, samt "lommepenger" på et par hundre kroner. Det er ikke snakk om overtidsbetaling selvom det er "tvungen" deltagelse.

Og jeg jobber i et selskap som tjener massevis av penger og har bunnsolid økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Lærere har ekstra ferier fordi de må være med på skoleturer, foreldremøter og må jobbe med lekseretting og prøveretting utenfor vanlig arbeidstid. Jeg tror ikke de får ekstra betalt for turer og leirskole, men kanskje de får avspasere ekstra om nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor, som er barneskolelærer, mener å tro at de får litt ekstra for å være med på utflukter med barna. Altså, ikke betalt for hele døgnet, men litt ekstra lønn.

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg kan ikke tro at så er tilfelle - det ville i såfall vært helt feil.

I min jobb må vi reise bort på samlinger minst to ganger årlig. Vi får dekket reise, kost og losji, samt "lommepenger" på et par hundre kroner. Det er ikke snakk om overtidsbetaling selvom det er "tvungen" deltagelse.

Og jeg jobber i et selskap som tjener massevis av penger og har bunnsolid økonomi.

Nå er det jo litt forskjell å være på tur med x-antall barn/ungdom som du har ansvar for 24 timer i døgnet og det å være på tur hvor du kun passer på deg selv og trolig har fri i løpet av døgnet.

Å være lærer på tur med en skoleklasse på være rett og slett superslitsomt, du er jo på jobb hele døgnet og har et voldsomt ansvar. Det er noe helt annet enn å være på firmatur med litt kursing/møter om formiddagen og middag/fest om kvelden.

Lærer som er med på leirskole/tur med elever vil motta kompensasjon for dette. Noe jeg ser på som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

På skolen der jeg jobber, får lærerne noe kompensasjon for deltakelse på klasseturer og leirskoleturer - jeg husker ikke hvor mye de får, men det er noen få tusenlapper for flere dagers deltakelse. Kortere overnattingsturer er ubetalt.

Og bare for å få sagt det: lærerne har ikke lengre ferie enn oss andre, de avspaserer mens elevene har høst-, vinter- og påskeferie, og en del av elevenes sommerferie. Det er en kompensasjon for rapportskriving, retting, telefoner med foresatte, møter med PPT, BUP og barneverntjeneste, og annet som de fleste av oss andre slipper å drive med utenom normal arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på leirskole i fjor, 5 døgn, fikk ca 5000 brutto for det.

Jeg synes pengene var fortjent. 24 timers vakt for min elevgruppe med tilnærmet null tid for deg selv.

Stor forskjell på å være på jobbreise hvor du kun har ansvar for deg selv, og en tur hvor du er tilgjengelig for elever og foreldre hele tiden, må takle elever som kaster opp på busstur, sengevætere, krangler, motivere elever som f.eks. ikke vil gå på tur, passe på at alle er godt kledd, spise med elevene (bråkete matsal), hente inn elever som ikke takler å være borte fra foreldre og stikker av, sørge for at elever dusjer og vasker håret i løpet av uken, og samtidig være på topp hele tiden og sørge for at alle har et flott opphold.

Jeg var veldig sliten etter turen, og pengene syntes jeg var vel fortjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg var på leirskole i fjor, 5 døgn, fikk ca 5000 brutto for det.

Jeg synes pengene var fortjent. 24 timers vakt for min elevgruppe med tilnærmet null tid for deg selv.

Stor forskjell på å være på jobbreise hvor du kun har ansvar for deg selv, og en tur hvor du er tilgjengelig for elever og foreldre hele tiden, må takle elever som kaster opp på busstur, sengevætere, krangler, motivere elever som f.eks. ikke vil gå på tur, passe på at alle er godt kledd, spise med elevene (bråkete matsal), hente inn elever som ikke takler å være borte fra foreldre og stikker av, sørge for at elever dusjer og vasker håret i løpet av uken, og samtidig være på topp hele tiden og sørge for at alle har et flott opphold.

Jeg var veldig sliten etter turen, og pengene syntes jeg var vel fortjent.

Hvilket trinn snakker vi om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket trinn snakker vi om her?

Leirskole mener jeg er i 6. eller 7. klasse. Det er nok en del 11-12åringer som ikke har vært på lengre opphold uten foreldre før, som har fått beskjed om at nå skal de dusje, får klærne lagt fram om morgenen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leirskole mener jeg er i 6. eller 7. klasse. Det er nok en del 11-12åringer som ikke har vært på lengre opphold uten foreldre før, som har fått beskjed om at nå skal de dusje, får klærne lagt fram om morgenen osv.

Stemmer det, jeg var med 7. trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...