inga:) Skrevet 6. april 2010 #1 Del Skrevet 6. april 2010 Har lyst til å dra til Spania, og være der i en periode, eks fra 6 uker til oppi et halvt år. Vil bo og lære språket, og er på leting etter informasjon om hvor/hvordan finne språkkurs i Spania. Noen som har vert på noe sånt? Og har anbefalinger? Eks hvor fint å bo og hvem tilbyr gode kurs. Trenger ikke nødvendigvis være storby. Setter pris på fred og ro også ) Ikke på universitetsnivå, mer ala folkeuniversitetet nybegynner. Og er ikke glad i de verste turistmagnetene ala gran canaria. Leter etter det "typisk spanske" stedet med sjel hvor turismen ikke har tatt fullstendig overhånd. Noen som har erfaringer? Sted, språkkursarrangører, priser o.l? Blir glad for svar :O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inga:) Skrevet 7. april 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 7. april 2010 ingen som har gått på spanskkurs i spania? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inga:) Skrevet 8. april 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 8. april 2010 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #4 Del Skrevet 16. april 2010 har ikke vært på språkkurs i spania, men i sør amerika. Kunne det vært noe for deg? Mye billigere enn å bo i Spania 6 mnd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #5 Del Skrevet 19. april 2010 Hva kostet dette deg da? Hvor bodde du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 1. mai 2010 #6 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er nok billigere i Sør Amerika ja. En ting du bør huske hvis du reiser til Spania er at mange steder har to språk, f.eks i Valencia snakker de ikke "vanlig" spansk (castellano) men valenciano. I Barcelona snakker de catalán. I Baskerland snakker de Vasco, osv. Alle disse snakker også castellano ( "spansk" ) men du kan nok bli ganske forvirret der, om du ikke helt klart skildrer forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lagrima Skrevet 17. mai 2010 #7 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg gikk på språkkurs i Spania i 4 mnd, i en liten (i spansk målestokk) by som heter El Puerto de Santa Maria. Ligger på vestkysten, ca 1 time fra Sevilla. Skolen jeg gikk på heter International Tourism Institute, er usikker på om den skolen er operativ ennå. Men det var flere språkskoler i byen: Languages Abroad Trinity Language School Estudio Sampere Litt om byen: Som sagt liten i spansk målestokk, ca 80.000 innbyggere dengang (2002). Ligger på vestkysten, i Cádiz, Andalucía. Her er ikke mye internasjonal turisme, og man opplever dermed det ekte spanske. Man må også bruke spansk fra dag én. Det ligger en stor, amerikansk marinebase i nabobyen Róta, noe som betyr at det i helgene kommer ganske mange amerikanere til El Puerto. Kan være både positivt og negativt det:) Ellers en veldig hyggelig by, spanjolene er ikke så opptatt av hårfarge og nasjonalitet som f.eks i Malaga, hvor blond er ensbetydende med løs på tråden og allemannseie. I El Puerto tar de seg tid til å snakke med deg før de evnt plasserer deg i en bås. Men jentene her er ikke spesielt interessert i å bli venninne med deg! Jeg trivdes veldig godt i byen! Det er et yrende folkeliv på våren når alle fiestaene tar til, og selv om den internasjonale turismen ikke har oppdaget byen i stor grad, er dette en populær ferieby for spanjoler fra andre byer. El Puerto har lange, vakre sandstrender og en deilig avkjølende bris fra Atlanterhavet. Sjømat er en spesialitet her, ettersom byen tidligere var en fiskelandsby. Det var litt om "min" spanske by. Spør gjerne hvis du lurer på noe mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 21. mai 2010 #8 Del Skrevet 21. mai 2010 Det ligger en stor, amerikansk marinebase i nabobyen Róta, noe som betyr at det i helgene kommer ganske mange amerikanere til El Puerto. Kan være både positivt og negativt det:) Ellers en veldig hyggelig by, spanjolene er ikke så opptatt av hårfarge og nasjonalitet som f.eks i Malaga, hvor blond er ensbetydende med løs på tråden og allemannseie. I El Puerto tar de seg tid til å snakke med deg før de evnt plasserer deg i en bås. Men jentene her er ikke spesielt interessert i å bli venninne med deg! Rota skrives uten strek, men Málaga derimot er med. Nicket ditt burde også skrives Lágrima, ellers uttales det helt feil. Jeg er nok pirkete men ikke snakk om Málaga som kun én ting. Málaga er ikke bare en by men også en provins. Hvis du beveger deg litt utenfor bykjernen ser du fort at det du snakker om å sette blonde damer i en bås ikke stemmer på en prikk. Det er nok heller du som satte malagueños-ene i en bås her. Hilsen malagueña. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lagrima Skrevet 30. juni 2010 #9 Del Skrevet 30. juni 2010 Rota skrives uten strek, men Málaga derimot er med. Nicket ditt burde også skrives Lágrima, ellers uttales det helt feil. Jeg er nok pirkete men ikke snakk om Málaga som kun én ting. Málaga er ikke bare en by men også en provins. Hvis du beveger deg litt utenfor bykjernen ser du fort at det du snakker om å sette blonde damer i en bås ikke stemmer på en prikk. Det er nok heller du som satte malagueños-ene i en bås her. Hilsen malagueña. Jeg skjønner at jeg tråkket deg på tærne, Bernadette, det var ikke meningen. Jeg er helt sikker på at Málaga (mejór, no? ) har mye mer å by på enn akkurat det jeg refererte til, og om man tilbringer mer tid i byen (som f.eks på et språkkurs) så oppdager man nok alle de tingene. Men faktum er at det er veldig mange norske jenter som har vært i Málaga, og som har oppført seg utrolig teit. Dette må jo neste gruppe norske jenter lide for, og det er jo ikke slik i en by uten skandinavisk turisme! Nevertheless, jeg tar poenget ditt, og vil vokte meg vel for å uttale meg så generelt om et inntrykk jeg har skaffet meg på ikke så generelt vis! No hurt feelings? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 30. juni 2010 #10 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg har gått på spanskkurs på International House i Barcelona. Var veldig fornøyd med kurset og traff masse hyggelige mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #11 Del Skrevet 30. juni 2010 No hurt feelings? Det heter No hard feelings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lagrima Skrevet 8. juli 2010 #12 Del Skrevet 8. juli 2010 Det heter No hard feelings. Jammen herregud da!!!!!! Når ble dette et språkkurs????? Drit i å rette mine feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå