Gå til innhold

På friland


Klematis

Anbefalte innlegg

Spennende med folat og mere til! :)

Tenner på gang og matnekt har vi også hatt, så da går det i masse grøt og yougurt og sånne ting som går lettere ned. Håper det snart går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Aud Long!

Spennende med folat, ja. Ikke at jeg husker å ta dem :P

Går bedre med spisingen nå. Tre jeksler har kjempet seg gjennom på en uke i tillegg til at hun hadde den 4. barnesykdommen. Så ikke så rart om matlysten ikke var på topp, stakkar.

"Alenemamma" for tiden. En lat en. Skulle ha skrevet jobbsøknad (frist i dag) og ryddet et sinnsykt rotete hus til vaskehjelpen kommer i morgen. Og lagt meg tidlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslett er en vanlig bivirkning av MMR, og oppstår gjerne etter at evt. feber er overstått, altså sist i forløpet. Bivirkninger er vanlige fra 5-14 dager etter vaksinen. Tror kanskje derfor at det sannsynligvis ikke er den fjerde barnesykdommen hun har hatt? Ikke at det har så mye å si da... ;)

Vi hadde forresten også masse dårlig humør her etter den vaksinen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslett er en vanlig bivirkning av MMR, og oppstår gjerne etter at evt. feber er overstått, altså sist i forløpet. Bivirkninger er vanlige fra 5-14 dager etter vaksinen. Tror kanskje derfor at det sannsynligvis ikke er den fjerde barnesykdommen hun har hatt? Ikke at det har så mye å si da... ;)

Vi hadde forresten også masse dårlig humør her etter den vaksinen. :sukk:

Trodde først det var bivirkninger fra vaksinen jeg også, men så var det ett eller annet som utelukket det. Husker jo ikke lengre hva det var... :sjenert: Men det er jo egentlig ikke så nøye hva det var. Frisk er hun hvertfall uansett nå :)

Men feberen fikk hvertfall fart på tanngjennombruddet! Tre jeksler på en uke. Kan ikke være spesielt behagelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Snart påske! Og vi stikker sørover til sol og varme :sol: Blir kjempeherlig.

Veldig glad jeg skrev god pakkeliste før sist tur, så er det bare å finne den frem igjen. Må en kjapp tur på butikken å kjøpe badebleier og litt allergivennlig pålegg å ha med, og så skal det pakkes.

Etter påske har jeg store planer om en måneds sukkerstopp! Hev meg på det når flickan kjørte i gang før sist gang jeg ble gravid, og synes det var utrolig mye lettere å si nei til alt mulig når jeg hadde gitt beskjed om at jeg ikke SKULLE spise.

Sukkerstopp hos meg inkluderer alt av snop, chips, brus, kaker, is og juice. Vin og øl er lov! Spesielt siden vi planlegger å starte prøving igjen snart, så må jeg kose meg med det mens jeg kan :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirk:

- Bodyer (kort og lang arm)

- Bukser

- Kjoler

- Pysjer

- Vindtett dress

- Noe litt varmt

- Sko

- Tøfler og antisklisokker

- Solhatt

- Badedress

- Badebleier

- Badering

- Bleier

- Kluter + våtservietter

- Toalettsaker: Sinksalve, Paracet, tannbørste, tannkrem, fluor, hydrokortison, fuktighetskrem, nesespray, allergimedisin

- Mei Tai

- Vogn m/vognpose, myggnett og regntrekk

- Teppe

- Sovepose

- Kaniner og smokker

- Litt leker

- Et par middagsglass

- Sinlac, Nutramigen og havregryn

- Minst to flasker

- Babycall

Begge:

- Pass

- Reiseforsikringsbevis

- Helsekort eller hva det heter

- Solkrem

- Solbriller

Meg:

- Bikini

- Et par skjørt

- Et par kjoler

- 2-3 singleter

- Gode (jogge?)sko

- Sandaler + flipfloper

- Et par bukser

- 2 cardigans

- 1 jakke

- Regnjakke?

- Paraply?

- Tykke sokker

- Undertøy (BH'er, truser og sokker)

- Toalettsaker

- Strikketøy

- Noe å lese

- Mobil og lader

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Lader opp til sukkerstopp fra og med i morgen med litt :sjokolade:... :sjenert:

Reglene for meg blir omtrent som sist. Snop, brus, juice, kaker (inkl. søte bakevarer og kjeks), is og snacks (chips o.l.) er forbudt. Øl og vin er lov. Må kose meg med det så lenge jeg kan ;) Og så har jeg gitt meg selv lov til 4 "sprekk" i løpet av måneden.

Er i utgangspunktet snakk om en måned, men regner egentlig med at det blir ut mai. Flickan har sagt hun skal være med og jeg har også fått med meg ei venninne. Noen andre som tar utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Knirk vært stor jente og tissa på potta for første gang! :nigo:

Skulle som vanlig hjelpe til og putte den brukte bleia i bleiebøtta og tissa litt på gulvet når hun sto der. Kikket overrasket ned på dammen. Jeg foreslo at hun jo kunne tisse på potta og hun satte seg ned og tissa ganske mye. Flinke, store jenta :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink jente som tisser på potta. Det hender det kommer noe her i gården også, men vi har vært litt slappe med å følge opp. Skal prøve å ta en ordentlig runde ivår og sommer og se om det er noen sjanse for bleieslutt da, hvis ikke venter vi nok til neste sommer.

Jeg er veldig med på sukkerstopp. Ikke spist noe siden mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt tidlig for noe seriøs pottetrening for Knirk enda. Men regner med at hun har sett på de større barna i barnehagen, for hun er veldig interessert i potta. Men vil helst bare sette seg og reise seg og sette seg og reise seg... Eller stå med begge beina oppi :fnise:

Flott at du er med! Jeg har også klart meg fint til nå. Men i kveld skal vi ut å feire mannens bursdag på fiiiin restaurant med satt meny. Tror nesten jeg må innvilge meg en av mine 4 tillatte "sprekk" da. Og i morgen blir det nok kake og grilling, men da tenker jeg at jeg får finne noe god frukt også så får jeg holde meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten en uke til jeg skal fjerne spiralen i dag :sjokkert:

Er spent, for jeg har vært veldig langt nede humørmessig den siste tiden og klamrer meg til et håp om at det er hormonene som gjør det... :sjenert: Hvis ikke må jeg seriøst komme meg til en psykolog, for slik jeg har hatt det i det siste kan jeg ikke ha det i lengden...

Men prøving blir det uansett! Fra juni tenkte vi. SÅ ille er de ikke, altså. Og det vil jo etterhvert føre til at jeg "slipper unna" jobben, som er det verste for tiden. Ikke fornøyd med oppgavene og langt fra fornøyd med min egen innsats.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da er spiralen ute! Prøving fra og med juni er tanken :jepp:

Satser også på at å bli kvitt de hormonene skal slå ut positivt på humøret. Sliter veldig på jobb for tiden, føler ikke jeg får gjort noe som helst... Legen mente jeg muligens var deprimert... Tok en hel haug med blodprøver og skal tilbake om to uker for å diskutere om de fant noe og hva vi eventuelt gjør videre. Psykolog ble nevnt... Nifse greier.

Ellers går det faktisk ganske fint med sukkerstoppen! Selv om jeg brukte 3 av 4 lovlige sprekker første helga... :fnise: Den siste tror jeg at jeg skal spare til is på 17. mai. Var veldig flink i helga og motsto flere runder med kake, is, snop og dessert! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst en ny dagbok litt før tida ;)

Vet ikke om jeg skal prøve å holde litt liv i denne boka også, men tror den får dø en naturlig død etterhvert.

Sitter nå og koser meg med et glass vin. Må drikke litt midt i uka så lenge jeg kan :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, har hatt avslutningssangen fra Mikkes Klubbhus på hjernen i hele dag... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...