Gå til innhold

Intelligente kvinner risikerer å forbli single?

Strenge Frk.Gerd

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe

Jeg for min del stiller spørsmål ved hvor smarte de egentlig kan være, når de ikke greier å skaffe seg noe så enkelt som et mannfolk?

Problemet er nok ikke at de ikke klarer å skaffe seg menn (hvilket er en behagelig jobb). Men de blir ikke fast ved en av mennene, de finner sannsynligvis ikke den ene som trigger/interesserer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er nok ikke at de ikke klarer å skaffe seg menn (hvilket er en behagelig jobb). Men de blir ikke fast ved en av mennene, de finner sannsynligvis ikke den ene som trigger/interesserer nok.

Og/eller de er ikke modne for noe seriøst parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi ikke vil ha et enkelt, hvilket som helst mannfolk, men det riktige mannfolket? ;)

Jeg er på en måte ikke veldig kravstor, men det er noen krit[...]

Men er det så smart da? Kan det være lurt å jage etter noe uoppnåelig mens den biologiske klokken tikker, og alle sengene i nabolaget fylles med vellystige knirk, og etterhvert tassingen av vrælende skrikerunger?

Er ikke sikkert det er den rette dere tilslutt finner? Kan det ikke muligens være at kravene umerkelig senkes proporsjonalt med kvadratet av den økende desperasjonen, og at dere ender opp med de dere takket nei til i utgangspunktet, bare nå filtrert gjennom bioklokke-briller? :plystre:

.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det så smart da? Kan det være lurt å jage etter noe uoppnåelig mens den biologiske klokken tikker, og alle sengene i nabolaget fylles med vellystige knirk, og etterhvert tassingen av vrælende skrikerunger?

Er ikke sikkert det er den rette dere tilslutt finner? Kan det ikke muligens være at kravene umerkelig senkes proporsjonalt med kvadratet av den økende desperasjonen, og at dere ender opp med de dere takket nei til i utgangspunktet, bare nå filtrert gjennom bioklokke-briller? :plystre:

Dette har ikke noe med smartness å gjøre vettu ;)

Problemet er at hvis man ikke er motivert, så er det praktisk talt umulig å gjøre noe med det. Da måtte man i så fall blitt tvunget til det. Som jo forekommer i visse kulturer fortsatt, og gjorde det i gamle dager her i Norge også.

Men i frivillig sammenheng er ingenting annet så motiverende som forelskelsen, fordi da forsvinner all sunn fornuft rett ut av vinduet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Jeg tror ikke han jeg leter etter er uoppnåelig jeg da. :) Ifølge alle mannfolka her inne, er det ingen som vil ha en slik jeg er ute etter, så da burde det jo være flust av sånne ledige. ;)

Min biologiske klokke tviler jeg sterkt på at begynner å tikke noe voldsomt, da jeg ikke er hverken særlig glad i barn eller har lyst på egne. Alle prøver å fortelle meg at jeg kommer til å endre mening etterhvert som jeg blir eldre, så jeg er ikke heeelt lukket for tanken, men er i utgangspunktet ikke interessert i å få barn. Dette er ganske nøye gjennomtenkt fra min side, og ligger dypere enn det at jeg ikke vil, bare så det er sagt. Men der innskrenkes nok antall mannfolk som kvalifiseres som den rette for meg, har han stort ønske om å få barn er jo ikke vi passende for hverandre.

Jeg er mye heller alene, enn i et forhold som ikke gir meg noe, eller enda verre, gjør meg (og han) miserabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han jeg leter etter er uoppnåelig jeg da. :) Ifølge alle mannfolka her inne, er det ingen som vil ha en slik jeg er ute etter, så da burde det jo være flust av sånne ledige. ;)

Min biologiske klokke tviler jeg sterkt på at begynner å tikke noe voldsomt, da jeg ikke er hverken særlig glad i barn eller har lyst på egne. Alle prøver å fortelle meg at jeg kommer til å endre mening etterhvert som jeg blir eldre, så jeg er ikke heeelt lukket for tanken, men er i utgangspunktet ikke interessert i å få barn. Dette er ganske nøye gjennomtenkt fra min side, og ligger dypere enn det at jeg ikke vil, bare så det er sagt. Men der innskrenkes nok antall mannfolk som kvalifiseres som den rette for meg, har han stort ønske om å få barn er jo ikke vi passende for hverandre.

Jeg er mye heller alene, enn i et forhold som ikke gir meg noe, eller enda verre, gjør meg (og han) miserabel.

Det er alltid en viss andel av kvinner og menn som ikke ønsker å få barn og/eller som ikke ønsker å leve i parforhold. Har et antall eksempler på både det ene og det andre i min egen slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Acel.

Selv tok ble jeg testet på ungdomsskolen, og er den skeptiske innhaver av ett stykk høy intelligens. :sjenert:

Jeg har helt klart nytte av å være smart, men i forhold til menn blir det raskt et problem. Jeg vil ha en mann som tenker mye, som tenker utradisjonelt, og som henger med i en diskusjon.

Det er ikke noe problem for meg å inngå hyggelige forhold til snille og gode menn, men det er ikke det jeg vil ha. Jeg trenger en som utfordrer meg og trigger meg mentalt.

Så det du altså vil ha er uhyggelige forhold til slemme og dårlige menn som behandler deg som dritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig det er å finne en mann (eller kvinne i mitt tilfelle) kommer i hovedsak an på hvor aktiv/motivert man er selv, hvilke tilfeldigheter/flaks som inntreffer, og hvor kravstor/kresen - eventuelt hvor desperat - man er selv.

Jeg tror nok generelt at over gjennomsnittet intelligente mennesker har større krav, og andre prioriteringer. Og dette er nok de største forskjellene som jeg ser det. Men det gjør jo da over gjennomsnittet intelligente folk litt sære, noe som ikke er en fordel vanligvis.

Ellers kan jeg ikke se noen sammenheng mellom normal over gjennomsnittet intelligens og mindre feminitet. Hvis man ikke tenker på dum og deilig da ;)

Derimot blir jo både kvinner og menn som har litt for høy intelligens ofte ganske så sære. Det er jo trist for dem.

Jeg er ikke sikker på om intelligente har større krav, men at de kanskje prioriterer ting som man må lete litt etter for å finne, eller egenskaper man ikke nødvendigvis ser med en gang. Så sånn sett er de intelligente kanskje litt sære, og trenger mer flaks for å treffe på en man 'klikker' med.

Og dum og deilig har vel som oftest ikke noe problem med å finne seg en mann, nei. Men det er ikke noen lov som sier at dum = deilig heller :briller2:

Jeg for min del stiller spørsmål ved hvor smarte de egentlig kan være, når de ikke greier å skaffe seg noe så enkelt som et mannfolk?

:grine:

Mannfolk er ikke SÅ enkle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om intelligente har større krav, men at de kanskje prioriterer ting som man må lete litt etter for å finne, eller egenskaper man ikke nødvendigvis ser med en gang. Så sånn sett er de intelligente kanskje litt sære, og trenger mer flaks for å treffe på en man 'klikker' med.

Ja, jeg er enig. Folk som er over gjennomsnittet intelligente har ofte sære/særere krav enn de som er mindre intelligente. Og da blir utvalget av partnere betydelig mindre.

Og dum og deilig har vel som oftest ikke noe problem med å finne seg en mann, nei. Men det er ikke noen lov som sier at dum = deilig heller :briller2:

Relatert til det ovenstående om "sære" kravstore intelligente, så er det rimelig garantert at det å være "dum" (også ikke-deilige) er en faktor som gjør det betydelig lettere å finne en partner. Gjelder både for kvinner og menn.

:grine:

Mannfolk er ikke SÅ enkle da.

Mange er nok ekstremt enkle, jo. De fleste vil ha ei som er dum og deilig.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et forhold vil jeg kun ha intelligente kvinner, men det forutsetter at de bevarer sin femininitet og at de setter hjem og familie foran karriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et forhold vil jeg kun ha intelligente kvinner, men det forutsetter at de bevarer sin femininitet og at de setter hjem og familie foran karriere.

Og dermed forsvant alle dine kandidater.

Så da må du nok begynne å lete blant de som ikke er så intelligente (i.e. skoleflinke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Teorien om at intelligente damer skremmer bort menn stemmer på min venninne hvertfall. Hun er rik, har doktorgrad og egen leilighet. Hun ser også veldig bra ut og er superhyggelig. Men med en gang gutta hører at hun tar doktorgrad finner de på en unnskyldning og stikker. Ser ikke ut til at menn takler kvinner med suksess nei.

Tror du det gjelder alle menn, eller er det tilfelle kun for de mindre utdannede? Hva om mannen også hadde en doktorgrad? Ville han fremdeles skygget unna? Ville han foretrukket en mindre intelligent kvinne? Dette er ganske interessante spørsmål, spør du meg. Det hadde vært interessant å fått tilbakemelding fra mannlige deltakere her med høyere utdannelse om hva deres preferanser er. Er det for eksempel noen her som selv har doktorgrad men som for all del ikke vil være sammen med en kvinne med doktorgrad? Det er vel så få mannlige deltagere her at sannsynligheten for å finne en med doktorgrad er tilnærmet null :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det gjelder alle menn, eller er det tilfelle kun for de mindre utdannede? Hva om mannen også hadde en doktorgrad? Ville han fremdeles skygget unna? Ville han foretrukket en mindre intelligent kvinne? Dette er ganske interessante spørsmål, spør du meg. Det hadde vært interessant å fått tilbakemelding fra mannlige deltakere her med høyere utdannelse om hva deres preferanser er. Er det for eksempel noen her som selv har doktorgrad men som for all del ikke vil være sammen med en kvinne med doktorgrad? Det er vel så få mannlige deltagere her at sannsynligheten for å finne en med doktorgrad er tilnærmet null :)

Hovedpoenget her er egentlig hvor ambisiøs en mann er selv. Og hva slags parforhold han vil ha. Hvis han vil jobbe mye selv, samtidig som han vil ha familie og barn, hvordan skal han da kunne ha ei kvinne som også ønsker å bruke mye av sin tid på jobb og karriere?

Hvis han derimot ikke er interessert i å ha barn og familieliv, så blir det helt annerledes.

Trenger ikke doktorgrad for å innse dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Og dermed forsvant alle dine kandidater.

Hvis mannen vil at kvinnen skal prioritere hjem og barn fremfor jobb utenfor hjemmet er jo det greit, såfremt mannen er i stand til å besørge pensjonen kvinnen går glipp av ved å ikke jobbe: offerkostprinsippet: mannen får en kostnad ved å betale for alternativet som er at kvinnen tjener pensjonspoeng ved å jobbe fullt utenfor hjemmet - og for at også kvinnen skal ha penger å leve av, som om hun hadde jobbet utenfor hjemmet.

Har mannen råd til dette, så er det helt greit å være hjemme og utvikle og vedlikeholde hus, hjem og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen vil at kvinnen skal prioritere hjem og barn fremfor jobb utenfor hjemmet er jo det greit, såfremt mannen er i stand til å besørge pensjonen kvinnen går glipp av ved å ikke jobbe: offerkostprinsippet: mannen får en kostnad ved å betale for alternativet som er at kvinnen tjener pensjonspoeng ved å jobbe fullt utenfor hjemmet - og for at også kvinnen skal ha penger å leve av, som om hun hadde jobbet utenfor hjemmet.

Har mannen råd til dette, så er det helt greit å være hjemme og utvikle og vedlikeholde hus, hjem og familie.

Min personlige innstilling er at kvinner selvfølgelig skal benytte sin utdannelse og jobbe. Jobbe kl 9-5 (8-4) er ikke noe problem som jeg ser det.

Mange jobber jo skift etc. også. Og man må nok bare tilpasse seg til virkeligheten.

De fleste par i Norge har ikke økonomi til noe annet heller.

Det scenarioet du beskriver, krever da at mannen betaler inn til en privat pensjonsordning for henne, samtidig som de mister hennes inntekt. Det sier seg selv at mannen da må tjene mer enn normalt. Altså er det bare et mindretall som kan gjennomføre dette i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ser ikke og ser samtidig problemet. Losningen er i hvertfall den at en smart utdannet kvinne MAA lete blant utdannete menn(hvor sjansen for aa finne en smart mann selvfolgelig er storre) og det er ikke mange av disse i frohold til 'valige' menn-folgelig faerre menn aa velge blant og vanskeligere aa treffe blink. Samtidig har jeg aldri truffet en velutdannet smart mann som IKKE har onsket seg en velutdannet smart kvinne. Ser siv.oker med siv.oker og leger med leger. Ikke leger og butikkdamer ol. Og ikke har jeg noe mot butikkdamer egentlig.

'Dum og deilig' kommentarene her inne kommer nok fra noen som ikke ser saerlig langt..beklager.

Saa begynn aa unngaa 'feil' arenaer hvis du vil unngaa feil menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke og ser samtidig problemet. Losningen er i hvertfall den at en smart utdannet kvinne MAA lete blant utdannete menn(hvor sjansen for aa finne en smart mann selvfolgelig er storre) og det er ikke mange av disse i frohold til 'valige' menn-folgelig faerre menn aa velge blant og vanskeligere aa treffe blink. Samtidig har jeg aldri truffet en velutdannet smart mann som IKKE har onsket seg en velutdannet smart kvinne. Ser siv.oker med siv.oker og leger med leger. Ikke leger og butikkdamer ol. Og ikke har jeg noe mot butikkdamer egentlig.

'Dum og deilig' kommentarene her inne kommer nok fra noen som ikke ser saerlig langt..beklager.

Saa begynn aa unngaa 'feil' arenaer hvis du vil unngaa feil menn

Du tror ikke grunnen til at du ser siv.oker med siv.oker og leger med leger, er at disse treffes under studiene eller i jobbsammenheng da?

Btw, det er jeg med 'Dum og deilig' kommentarene her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skiftet denne fokus fra intelligente kvinner til velutdannede kvinner?

Fordi det å være intelligent vanligvis regnes som å være skoleflink?

Noe som ikke nødvendigvis er helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Fordi det å være intelligent vanligvis regnes som å være skoleflink?

Noe som ikke nødvendigvis er helt det samme.

Hmm, jeg trodde faktisk arbeidsmengde og interesse hadde mye mer å si innen utdanning, mulig det er jeg som er på jordet da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...