Gå til innhold

Sex første kveld

mysterygirl

Anbefalte innlegg

Ikke ifølge Suzy.

:bond: Steinar snakker på vegne av meg!!!

:fnise:

Spøk til side:

Jeg sier jo at om man vil ha sex så syns jeg det er greit å ha sex - uten å være årsaken til verdens ondskap, ha skyld i all utroskap eller å bli kalt billig.

Jeg sier at om man treffer et annet menneske, selv om man har som grunnleggende ønske å finne en partner, så kan man på vei til å finne vedkommende fort finne på å ha sex med sannsynlige kandidater. Kanskje blir vedkommende en varig partner og kanskje ikke - men det er vel det en kalkulert risiko akkurat som det er en kalkulert risiko å i det hele tatt ta sjansen på å møte o0g involvere seg med andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan jeg bare svare utifra meg selv.

For meg er det bare ALT eller ingenting som gjelder.

Ser forøvrig ut som at jeg snart ender opp med ingenting - det som skjer, det skjer!

Så fordi jeg setter pris på flere aspekter ved nærhet og har behov for sex i tillegg til partnerskap, så har jeg ikke følelser??

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Så fordi jeg setter pris på flere aspekter ved nærhet og har behov for sex i tillegg til partnerskap, så har jeg ikke følelser??

Jupp,da er du en kald fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen begynte vel omvendt?

Altså at du bare kunne få sex men at du ville ha mer.

Om man da skal ha sex allikevel, blir jo da en individuell vurdering.

Noen vil velge det mens andre vil avstå.

Umulig å si noe generelt om det.

Men behovet for sex ser jeg på som et rent egoistisk behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det begynte med at jeg sa at man kan faktisk ha sex i god tro - men ende opp uten å se vedkommende igjen likevel. Det er nemlig en sjanse man fort kan ta når man er på jakt etter et forhold og liker sex.

Du mente da at man skal avstå fra å ha sex i en slik situasjon fordi man da antagelig ikke ser mannen igjen.

Og enda forsøker du stadig å generealisere over nettopp det ved å antyde at kvinner som ønsker sex er følelsesløse.

Behovet for sex er et basalbehov Steinar. Det er av våre mest grunnleggende og dyptgripende drifter.

Det blir som å kalle det å spise ego.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Både det og nærhet er et rent egoistisk behov. At det har en positiv bieffekt for en annen person samtidig er bare tilfeldigheter. Slik sett er alle mellommenneskelige relasjoner egoistiske.

Helvete heller, hvis ikke så består verden utelukkende av sympatiknull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både det og nærhet er et rent egoistisk behov. At det har en positiv bieffekt for en annen person samtidig er bare tilfeldigheter. Slik sett er alle mellommenneskelige relasjoner egoistiske.

Helvete heller, hvis ikke så består verden utelukkende av sympatiknull.

Nja...ikke rent egoistisk, kanskje ? Mange av oss liker faktisk at den andre har det bra, selv om det betyr at man ikke er største fan av handlinga ( f.eks blow job ) selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent teoretisk er alle handlinger pr def egoistiske, ettersom de er samsvart i hendhold til eget ego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når kvinner sier at de liker/elsker sex, så sier de bare at de er egoistiske?

Høres ikke like positivt ut da egentlig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når kvinner sier at de liker/elsker sex, så sier de bare at de er egoistiske?

Høres ikke like positivt ut da egentlig ...

Eh nei... sex er et basalbehov på linje med det å ta til seg føde. I bunn og grunn er vi biologisk programmerte til å ha sex for å føre arten videre, så kvinner som sier de liker sex er godt utstyrt for å sørge for vår rases overlevelse.

Jeeezzz... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei... sex er et basalbehov på linje med det å ta til seg føde. I bunn og grunn er vi biologisk programmerte til å ha sex for å føre arten videre, så kvinner som sier de liker sex er godt utstyrt for å sørge for vår rases overlevelse.

Jeeezzz... :roll:

Aha, så i kvinnelogikken betyr altså utsagn som at man liker/elsker sex, at man er klar for å føre arten videre? Okay, det er nok kanskje ikke helt sånn en mann tenker på det alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så i kvinnelogikken betyr altså utsagn som at man liker/elsker sex, at man er klar for å føre arten videre? Okay, det er nok kanskje ikke helt sånn en mann tenker på det alltid ;)

Jeg vet igrunnen ikke helt hvor jeg skal begynne hen med deg jeg Steinar. Jeg kan snart ikke annet enn å le! *oppgitt*

Først hevder du at alle som liker sex er billige og er årsaken til utroskap, så koker det ned til at det er bare kvinner som er billige og tilslutt at det å like sex er egiosme - ergo er kvinner billige og ego og årsaken til utroskap. Jøsseball!

Og jeg ser ikke hvor hersketeknikkuttrykk som "kvinnelogikken" kommer inn her. Du kommer med påstander som kan tyde på at sex er noe helt annet enn en naturlig drift som ligger i oss alle og når det blir besvart så forsøker du å forenkle påstander du blir møtt med for å nedgradere dine motdebattanter. Svakt.

Rart du aldri klarer å forsvare påstandene dine, men bare må slenge ut av deg mer og mer hårreisende påstander hele tiden.

Det var jo du som hevdet at du så på behovet for sex som egoisme - jeg forsøkte rett og slett å sette det i perspektiv ved å peke på at trangen til å forplante seg er grunnleggende og biologisk forankret - jeg har da vel aldri sagt at folk går og tenker på set slik hele tiden :roll:

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet igrunnen ikke helt hvor jeg skal begynne hen med deg jeg Steinar. Jeg kan snart ikke annet enn å le! *oppgitt*

Det er visstnok sunt å le sies det :)

Først hevder du at alle som liker sex er billige og er årsaken til utroskap, så koker det ned til at det er bare kvinner som er billige og tilslutt at det å like sex er egiosme - ergo er kvinner billige og ego og årsaken til utroskap. Jøsseball!

For å si det sånn, det finnes helt garantert enkelte kvinner som er såkalt billige, ego og årsaken til utroskap. Ikke sant? Poenget for meg er bare å unngå dem for enhver pris.

Og jeg ser ikke hvor hersketeknikkuttrykk som "kvinnelogikken" kommer inn her. Du kommer med påstander som kan tyde på at sex er noe helt annet enn en naturlig drift som ligger i oss alle og når det blir besvart så forsøker du å forenkle påstander du blir møtt med for å nedgradere dine motdebattanter. Svakt.

Ikke ment som hersketeknikk, men det er etter min mening utvilsomt at kvinner og menn ofte føler og tenker ulikt om samme sak. Og ingen har påstått noe annet enn at sex er en naturlig drift.

Rart du aldri klarer å forsvare påstandene dine, men bare må slenge ut av deg mer og mer hårreisende påstander hele tiden.

Det var jo du som hevdet at du så på behovet for sex som egoisme - jeg forsøkte rett og slett å sette det i perspektiv ved å peke på at trangen til å forplante seg er grunnleggende og biologisk forankret - jeg har da vel aldri sagt at folk går og tenker på set slik hele tiden :roll:

Jeg mener at behovet for sex er egoisme - og det mener tydeligvis en del andre her også.

Behovet for å få barn er da også egoisme. Akkurat som behovet for å ha sex som en nytelse.

Og du har sannsynligvis rett i at sex inngår i Maslows behovspyramide under Fysiske behov. Men kun i forplantning-øyemed, ikke som en nytelse.

http://da.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det sånn, det finnes helt garantert enkelte kvinner som er såkalt billige, ego og årsaken til utroskap. Ikke sant? Poenget for meg er bare å unngå dem for enhver pris.

Og metoden er å stemple alle som liker sex som billige i et forum?

Og ingen har påstått noe annet enn at sex er en naturlig drift.

Jeg mener at behovet for sex er egoisme - og det mener tydeligvis en del andre her også.

Behovet for å få barn er da også egoisme. Akkurat som behovet for å ha sex som en nytelse.

Og du har sannsynligvis rett i at sex inngår i Maslows behovspyramide under Fysiske behov. Men kun i forplantning-øyemed, ikke som en nytelse.

http://da.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide

Ser du ikke at naturen har gjort det lystbetont for å sørge for at det blir gjort? Hvis det ikke var godt å forplante seg og det ikke ga en type belønning i form av velbehag både å ha sex og å få barn, så hadde vi dødd ut, skjønner du vel.

Syns du det er ego å spise middag også?

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og metoden er å stemple alle som liker sex som billige i et forum?

Nei, men det har jeg ikke gjort heller.

Ser du ikke at naturen har gjort det lystbetont for å sørge for at det blir gjort? Hvis det ikke var godt å forplante seg og det ikke ga en type belønning i form av velbehag både å ha sex og å få barn, så hadde vi dødd ut, skjønner du vel.

Syns du det er ego å spise middag også?

Ja, selvfølgelig skjønner jeg det. Jeg ække helt dum heller vettu ;)

Og for å si det sånn, så spiser jeg vanligvis ikke middag for å glede noen annen enn meg selv. Er ikke det da ego?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker jeg fyren vil jeg ha sex kjappest mulig.

Liker han meg ikke pga det er det synd for han:p Teit å holde igjen bare for å spille kostbar, om begge vil!

Jeg elsker sex og er ikke redd for å si det:)

Er heller ikke billig, har ikke hatt flere enn at jeg kan telle dem på en hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest KateW

Kvinnelogikk? Takk Steinar for at du ser at vi kvinner også har en liten logikk i oss, selv om den bare er kvinnelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kvinnelogikk? Takk Steinar for at du ser at vi kvinner også har en liten logikk i oss, selv om den bare er kvinnelig....

Kjent som "penis" :cool:

Måtte bare :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...