Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig med o´hara at du har absolutt ingenting å være skuffet over når det gjelder deg selv. Jeg synes du har gjort det beste du kan gjøre ut av situasjonen og synes du er veldig flink! Det er lett for oss andre som er rundt og si det ene og det andre, for det er jo til syvende og sist kun du som vet hvordan du føler det og hva du gjennomgår. Men jeg synes du er veldig flink og det er godt at du kan kose deg litt mer fremover vel vitende at jordmoren din gjør alt for at du slipper å gå på overtid og jenta deres snart kommer ut :)

Har skrevet en liten "timeplan" fremover på hva jeg skal gjøre jeg da.. Sånn at jeg har litt å se frem til, men også så jeg vet hva som må gjøres. Jeg hadde i utgangspunktet satt 14.desember som dagen jeg skal vaske klær og sengetøy, men spørs om jeg klarer å vente såpass lenge.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok mange grunner til at jeg er skuffa over meg selv; kanskje hadde jeg for høye krav til hvordan og hva jeg skulle føle omkring dette. Jeg gikk rundt i den tro at bare jeg ble gravid, skulle jeg være så lykkelig og takknemlig, og jeg er jo det, men jeg var ikke forberedt på at jeg skulle få bekkenløsning helt fra starten, kaste opp hele svangerskapet og at angsten for å gå over termin skulle ta helt overhånd.

Men nå er det under 30 dager igjen, det er lys i enden av tunellen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et helt nytt menneske. Jeg gleder meg sånn til å kjenne på henne og lukte på henne.

Men det er rart at jeg ikke skal være gravid mer også. Kanskje er dette eneste gangen jeg får oppleve det, og selv om det har vært tungt, har det vært en fin tid for ekteskapet vårt. Vi er kommet nærmere hverandre og mannen har vært fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en god jordmor du har! Håper ting starter om ikke så lenge! :jepp:

Kom på et par ting vi syntes var veldig greit å ha med seg på fødestua/barselhotellet:

camelback vannflaske (de me sugerør oppi, kanonbra om du ligger eller henger på prekestolen), mesoft vaskeservietter til å vaske stumpen til lillingen med (bare med vann, funker kjempefint, og de hadde ikke noe godt å vaske med på sykehuset),

energibarer/energigel (ikke sikkert maylysten er på topp og dette er enkel energi),

papirlommetørkler (man kan bli ganske sippete de første dagene... ;) ),

lebepomade og håndkrem (man blir fort litt uttørket)

Ellers må jeg henge meg på de andre her. Ikke vær skuffa over deg selv!! Skjønner at du synes det er trist at det ble som det ble, men du har virkelig vært sterk, sterkere enn de aller fleste klarer. Ta med deg det du, og vit hva som bor i deg. Snart er det over, det er virkelig veldig snart!! :strix: , og da blir alt dette så fjernt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvor en fantastisk tid dere har i møte! :)

Det er ikke alltid ting blir som man har sett for seg - jeg trodde feks at jeg skulle være frisk gjennom hele svangerskapet, være med på alt selv om jeg var gravid og være skikkelig sosial. Det skjedde ikke, for jeg var kvalm de 4 første månedene, så vondt i ryggen, så nyrestein og så sykemld pga ryggproblemer. Forkjølelse har jeg hatt to ganger i høst, så synes ikke akkurat dette her er en dans på roser heller nei. Men nå er det lys i tunnelen og det blir så godt når du kan holde henne, kose med henne og se henne i øynene og vite at alt dette var ikke forgjeves, men fordi hun har kommet til verden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars :klemmer: Det er vel litt sånn stereotypisk at alle skal være i lykkerus fra dag 1, og bare slappe av og kooooose seg med graviditeten. Ikke rart man får forventninger som ikke helt slår til når realiteten treffer. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Takk for fine ord alle sammen, hva skulle jeg gjort uten dere!?

Dro med meg mannen på shopping i dag, fikk litt panikk da det slo meg om jeg har antydning til modning i morgen, kan jordmoren "fikle litt oppi der" og da er det utrolig nok en reell fare for at jeg føder snart. Måtte si det til mannen på vei hjem, og han fikk et veldig overrasket ansiktsuttrykk, han har nok ikke helt tatt det inn over seg. Så nå er han stresset her, holder på å vaske kjøkkenet sånn at det skal være helt strøkent i tilfelle vi må ha pass til kattene mens vi ligger på føden.. :fnise:

Men jeg orker ikke ha forhåpninger om at noe skal skje så snart, for da blir jeg bare skuffa. Er sikkert helt umoden, for kroppen min har nok tenkt å gå 2 uker over.

Fikk handlet det siste vi trenger av klær i dag, og endte opp med denne kjolen. Den var mye mykere enn den jeg egentlig hadde lyst på, pluss at den andre hadde knapper i ryggen. Måtte ha sånn lue med tilhørende votter også, selv om jeg vanligvis ikke liker sånne "øregreier" på babyer. Denne var så myk og god. Ergo-sele kjøpte vi også, så nå er vi snart i mål. Har bestilt soveskinn, det kommer vel om noen dager, og da kan hun bare komme! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på den kjolen du har kjøpt jeg også, synes den er fin julekjole uten å være bare jul liksom. Kjipt, og bortkastet, med klær man bare kan bruke 2-3 dager :)

Tenk... Hva om hun kommer om ei uke da?! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, de neste ukene blir spennende asså!! :strix:

(Jeg føler meg sååå klar for å få lillesnuppa ut nå, men på lørdag var jeg sikker på at noe var i gang, for hadde skikkelige mensmurringer, og tak i ryggen, og da fikk jeg litt panikk og var ikke fullt så klar allikevel.. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg kan bli mer klar! Vi har riktignok ikke alt det praktiske klart, men det som faktisk er nødvendig å ha klart er i hvert fall på plass. Jeg gleder meg VELDIG til å kunne puste igjen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Jeg bare gleder meg til den dagen hvor jeg kan snu meg i senga uten alt for mye "akk, stønn, oh", og ikke minst, ligge på rygg uten kvelningsfornemmelser... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig spennende Iril!! Er det i dag du skal på kontroll? Gleder meg til oppdatering!!! :Nikke:

Det hadde kanskje vært godt for deg om hun kommer ganske snart ja - synes du fortjener det. Man trenger ikke ha alt i hus før fødsel, men greit å ha det viktigste. I går fikk mannen her i huset litt panikk da han innså at det nærmer seg og at vi fortsatt ikke har vogn.. Så nå lurer han på om vi skal ta turen og handle det snart (har bestilt for lenge siden, men det tar jo så lang tid innimellom).

Ha en riktig så fin dag og lykke til på kontroll!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til jordmor i dag, ja, men natten har vært helt jævlig og jeg sovnet endelig i 12-tiden i formiddag. Mannen ringte til jordmoren min og spurte om hun mente han burde vekke meg eller ikke, og de ble visst enige om at jeg skulle komme i morgen i stedet. :fnise:

Har sovet til nå, og kjenner jeg trengte det. Jeg er så sliten nå, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å føde. :sukk:

Bare for å skrive noe positivt; alle de fire juleyoghurtene fra Tine er kjempegode! :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig fornuftig ut å prioritere søvn fremfor jm-timen! :) Håper du klarer å få sovet litt mer ikveld og i natt!!

Også blir det spennende å se hva JM sier imårra! :)

Juleyoghurtene er knallgode! :) Likte spesielt den med nøtter og den med vanilje! Namnam :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med nøtter var den beste, ja. Jeg ble veldig overrasket egentlig, for jeg spiste den ved en feil, siden jeg egentlig ikke liker nøtter. Trodde det var sjokoladen jeg hadde tatt, helt til jeg smakte en skje. Stakkars mannen min fikk ingen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...