Gå til innhold

Iril skal bli mamma

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle ønske jeg køddet. :kjefte:

I dag ble alt mye bedre! Fikk først snakke med en annen jordmor, og hun var heldigvis enig med meg i det jeg sa om at sf-målet som ble tatt i går var helt tullete, så hun skjønte godt at jeg ble fortvila.

Så kom verdens hyggeligste lege og tok UL. Han var sikkert over 100 år ( :fnise: ), men veldig flink. Og frøkna er helt normal! :nigo: Han mente hun veide 2,6 kg og fostervann, navlestreng og morkake var også helt normalt.

Også er vi jo 34 uker i dag!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at alt var som det skulle være!! :strix: (og veldig rart å tenke på at disse småttisene inni magene våre faktisk er så store! :dåne: )

Får håpe du slipper å treffe på han dustelegen fra igår noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte leger burde bare holdt r*va si hjemme. Godt å vite at alt er bare bra med vesla. Ingenting er bedre enn å kjenne liv. Heller for mye enn for lite :rødme: Du/Dere får ha en koselig helg og bare nyte tiden fremover.

:strix: for 34 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå hun i seteleie?

Nei, men jeg er ganske overbevist om at hun snudde seg natten før. Det var en voldsom romstering og magen bulte ut alle veier, og nå kjenner jeg spark/bevegelse helt annerledes enn før. Var bare dytting opp i ribbeinet mitt, nå er det sparking.

Utrolig nok har jeg ikke vært våken for å tisse en eneste gang i natt. :dåne: Det har kanskje sammenheng med at ingen sparker meg i blæra lenger og jeg er sånn helt på kanten til dehydrert. Må skjerpe meg på drikkingen, og jm har sagt at det er bedre med sukkerfri saft enn ingenting, jeg klarer jo bare ikke vann.

Fikk forresten høre mer om blodprosenten min av legen i går, jeg husker ikke tallet han sa, men jeg er helt på grensen for når han ville gitt blodoverføring, så nå må jeg få den opp så ikke jeg blir skikkelig syk etter fødselen. Den lave blodprosenten forklarer hvorfor jeg er så svimmel og besvimer, så da slipper jeg bekymre meg mer for det.

Alt ser i hvert fall mye lysere ut, og nå skal jeg prøve å nyte de siste ukene så godt jeg kan! Håper dere har en super helg alle alle sammen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det gikk bedre hos legen denne gangen! (Skulle bare mangle egentlig, etter en tulling av en lege med de sf målene og alt..) Godt å vite at jenta di har det bra der inne :)

Håper du får oppblodprosenten og at det ordner seg fremover :)

Ha en flott lørdag Iril!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Iril!

Har du blitt godt informert om hva du kan gjøre for å få opp blodprosenten ?

Tenk at du bare er noen uker unna fødsel, nå...er jo ikke lenge siden vi satt og var 9 og 16 uker på vei...:rødme:

Ha en herlig helg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at alt ser bra ut med den lille inni der, og at du fikk snakka med noen litt mer "normale" :fnise:

Tenk at nå er det ikke mange ukene til du er mamma!

Ha en flott søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blitt godt informert om hva du kan gjøre for å få opp blodprosenten ?

Tar noen heftige doser jern nå, pluss c-vitamin. Det største problemet mitt er at de kostholdsrådene jeg får pga. blodprosenten går litt på tvers med de rådene jeg får pga. diabetesen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Selv føler jeg kanskje at blodprosenten er viktigst, for om jeg skulle f.eks. få en kraftig blødning nå, ville det vært veldig farlig. Det skjer sikkert ikke, men det er jo en risiko i forhold til fødsel. Så lenge diabetesen ikke er veldig alvorlig (har ikke så mange høye målinger), tror jeg det er minst viktig å ta hensyn til den.

I tillegg er jeg omtrent dehydrert, og hva jeg skal gjøre med det aner jeg ikke. Det er en dårlig kombinasjon med blodprosenten, for pga. jernet må man drikke mye så man ikke får forstoppelse, men jeg klarer bare ikke. Fikk beskjed om å drikke 3 liter vann i døgnet, i går klarte jeg ca 5 dl + to glass melk. Jeg tisser nesten ingenting, er ikke opp om natten lenger engang.. :sjenert:

3 uker så kan hun begynne å komme ;)

Nå når jeg leste dette, kom jeg på at jeg skal ut i permisjon om 3 uker og har fullstendig glemt permisjonssøknaden! :hakeslepp:

Vi sliter veldig om jeg ikke får penger altså, så jeg får levere den på tirsdag og håpe det går bra. Jeg har helt glemt hele greia, merker godt at det har blitt litt vel mye for meg nå.

Men sånn utover det; hurra for kanskje bare 3 uker igjen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, permisjonssøknaden er greit å få sendt ;) Husk at du må ha med bekreftelse fra lege eller jordmor om når du har termin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...