Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Gjest Alabama

:5:

Tror jeg går for annenhver dag denne syklusen siden det tydeligvis har funket for mange her inne, så får vi eventuelt sette opp tempoet neste måned hvis det ikke blir noen resultater! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin statistikk. Det betyr at jeg snart har 75 % sjanse :jepp:

Er helt lov å bli skuffa når andre får det til så fort, når en selv sliter. Selv har jeg ei venninne som har slitt lenge og jeg har tenkt å si ifra veldig skånsomt om jeg får det til før henne. Kommer og å legge til at jeg forstår hvis det er vanskelig for henne.

Ja, det er sykt urettferdig dette her. Ser det i jobben min og. Mange som aldri burde vært foreldre som blir det, og omvendt. (ikke det at dette er linka til dine familiemedlemmer). Venninna mi og mannen hennes kommer til å bli fantastiske foreldre, så det er så urettferdig :kjefte:

Du får tenke at din tid kommer og når det kommer så blir det fantastisk :)

Huff, å blir født inn i en storrøykende familie unner jeg ingen. Tror du moren gir opp røyken i svangerskapet? Røyking gjennom svangerskapet og passiv røyking gjennom livet.. Hører jeg asma? ;)

:sengekos: annenhver dag synes jeg og er en fin regel. Sånn ca ihvertfall. Blir det to dager i mellom skal det og gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hun har sagt det tidligere at hun skal slutte når hun blir gravid, men syntes det var urettferdig når de fikk det til før oss og hun ikke har slutta å røyke før de begynte prøving engang!! Det har nemlig jeg gjort.

Men men... Nå synes jeg bare det er hyggelig! Så fremt hun har slutta å røyke!

Jo lengre tid vi venter, jo større sjanse er det jo for at vi får det til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hva skjer med kroppen?? :klø:

Vært litt dårlig til å tempe denne mnd, ikke klart å følge opp daglig.. Kom tilbake fra påskebesøk hos mamma og pappa på mandag kveld. Tempet morgenen etter (dette var på tirsdag). Da var tempen 36,51, rundt der den pleier å være rett etter eggløsning, noe jeg syntes var litt rart. Tenkte at det bare var en feilmåling eller noe.. Dagen etter målte jeg ikke fordi jeg våkna flere ganger i løpet av natta og trodde tempen kom til å bli feil(våkna siste gang en time før måling). Dagen etter det igjen var tempen enda høyere og jeg tenkte at det kanskje var fordi jeg sov dårlig også denne natta og hadde stått opp og gått på do en time før måling. Neste dag (fredag) våknet jeg også en time før måling og da målte jeg bare der og da, da var den litt lavere. I dag har jeg også sovet kjempedårlig og tempen er enda høyere.

Begynte å teste for el på tirsdag siden jeg venta el i dag (lørdag) og sist syklus fikk jeg utslag på testen torsdag kveld og fredag morgen.

Skal som sagt ha eggløsning i dag, emn begynner å lure på om den kom allerede på mandag!?? Pleier å ha veldig stabil syklus på 28 dager, så veldig merkelig.

I tillegg hadde jeg plutselig veldig ømme bryster tirsdag kveld som egentlig har vedvart og da vi hadde sex på torsdag var det litt vondt, stakk på en måte hvis han støtte litt hardt.. :sjenert: I tillegg oppdaget jeg at det hadde kommet litt blod. Pleier ikke å blø i forbindelse med el, så skjønner ingenting, håper bare ikke det er cystene som er tilbake..:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Har funnet ut at hvis jeg legger inn "juksetemper" de første dagene basert på tidligere tempkurver, så vil jo FF-charten gi meg eggløsning..

Hmm... Altså, jeg tror jeg har kommer fram til at jeg har hatt el, mest sannsynlig på mandag.

Satser på det. Da er det tidligere til testing også..:gjeiper:

Hvis jeg i tillegg justerer den tempen som var tatt en time for tidlig...

Hmmm...

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF har jo sånn temp corrector, prøv den. ;)

Men har du hatt EL på CD10 i så fall? Det er jo temmelig tidlig, for å si det mildt. Men høres jo ut som om det er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

FF har jo sånn temp corrector, prøv den. ;)

Men har du hatt EL på CD10 i så fall? Det er jo temmelig tidlig, for å si det mildt. Men høres jo ut som om det er det..

Ja, er jo tidlig, men da har jeg jo sikkert en kortere syklus, altså 24 dagers syklus, denne mnd.

I dag er jeg fryktelig oppblåst i magen og litt småuggen. Men det er mest sannsynlig fordi jeg ikke har spist enda :gjeiper: .

Men igår kveld spurte samboer om jeg hadde fått større pupper! Tror kanskje de er litt større, ihvertfall den ene, men dette er jo også sånn som varierer i løpet av en syklus. De er heller ikke like vonde lenger, men det er ikke noe behagelig å ligge på dem. Og de er sånn vonde som de er når man begynner på p-piller, eller faktisk sånn de kjentes ut i puberteten..

Blir bare mer og mer glad for at jeg hadde tidlig eggløsning. Tror ikke det klaffet så aller verst likevel. Vi hadde sex både fredag og mandag kveld (jeg var bortreist fra lørdag til mandag kveld), så hvis eggløsningen var på mandag, så kan det jo være fulltreffer!

Nå skal jeg spise litt og igang med leilighetskjøp! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånn vondt i puppene som jeg hadde under puberteten, det føles helt annerledes enn det pleier på slutten av en syklus. Da er de mer ømme, nå er de vonde "inni" på en måte. Og mye fastere, så de større ut.

Tror det begynte sånn rundt 7DPO for meg, hadde sånn "rett etter EL"-ømt frem til 6DPO, så roet det seg veldig, og jeg fikk vondt på en helt annen måte i løpet av 7DPO.

Kanskje det har klaffet for dere!? :popcorn:

Er du sånn som begynner å teste tidlig eller? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Skal prøve å ikke teste tidlig, hadde lovet meg selv å ikke gjøre det denne gangen.. Men kanskje hvis jeg venter til lørdag? Da er det jo bare to dager før IKM!

Irriterende med den dårlige nattesøvnen også.. Fysj, i natt måtte jeg sjekke klokka når jeg våkna, for jeg visste det ville ta lang tid før jeg sovna igjen. 04.01 viste den.. Og det må ha vært på samme tidspunkt jeg har våkna de andre nettene også, for ligger som regel våken en times tid før jeg sovner igjen. Så sover jeg kjempegodt helt til klokka ringer 06.30 og samboer står opp. Da sovner jeg igjen og kan sove til 9-10.

Tror jeg har kommet inn i en dårlig søvnrytme siden jeg har sovet så lenge på morran. Blir digg når jeg skal tilbake på jobb. (Vært sykmeldt i snart 6 uker pga salmonella og kan ikke gå tilbake på jobb før diareen har gitt seg og jeg har tre negative avførinsprøver å vise til..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

I går kveld trodde jeg helt seriøst at jeg var gravid! :fnise:

Begynte på dagen med at jeg kjente et lite stikk i underlivet. Seinere på kvelden kjente jeg tre små stikk igjen, rett etter hverandre. Var helt merkelig for jeg satt sammen med mange venninner og ble så satt ut..

Da jeg kom hjem og skulle legge meg kjente jeg på puppen igjen, og så var den ene kjempehard!! Det var akkurat som om det lå noe hardt rett under huden litt til høyre for brystvorta, et område på kanskje sånn tre-fire cm i diameter som var ekstra hardt der. Smaboer kjente det også, og ble kjempebekymret. Trodde det var noe alvorlig! Der og da var jeg overbevist om at jeg var gravid!

Ble liggende lenge og bare smile for meg selv etter at samboer sovna, og kjente at det kilte litt i korsryggen også. :rødme:

Våkna på samme tid som "vanlig", kl 04, etter tre-fire timers søvn. Var en tur på do og lå våken en times tid før jeg sovna.

I dag er ikke puppen like hard på utsiden som igår kveld, men de er fortsatt vonde sånn som du beskriver, Iril. Kjennes som om det er to steiner som ligger løst under huden.

I tillegg hadde jeg en liten dipp i tempen i dag, selv om jeg målte en halvtime for seint.

Jaja, tenker at jeg tester i morra tidlig hvis jeg får noen flere symptomer eller puppen (-e) er like harde ikveld.

I morra er det jo 9dpo, så en bitteliten sjans for positiv. :jepp:

Edit: Glemte to viktige ting!! Veldig tørst igår og syntes at samboer lukta skikkelig svette da han kom hjem fra jobb... :fnise:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Tester i morra. Da er jeg 9dpo. Har billigstrips, så da gjør det ingenting om jeg sløser litt.. Hadde tenkt til å vente til IKM med å teste denne pp, men nå er jeg så spent!!

Spennende med tempcharten også, håper den stiger i morra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Testet negativt på morgenen i går..

Ikke testet i dag, men tempen stiger da! :)

Kanskje jeg tester igjen i morra, men lurer på om jeg bare skal vente.

Puppene er ikke blitt mindre vonde, men er ikke blitt noe større heller. Hadde litt stikkinger på tirsdag kveld, men ikke noe særlig etter dette.

Bortsett fra puppene har jeg ingen symptomer nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare 10DPO. Jeg testet ikke før 11DPO og fikk en svaaaaak strek. Sterkere 12DPO, og 13DPO testet jeg med CB digital på kvelden. Ikke gi opp håpet ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Neida, ikke gitt opp, men veit ikke om jeg skal vente til mandag for å se om mensen kommer, eller teste før.

Blir så skuffa hver gang den er negativ, men er jo nysgjerrig også! Uff, vanskelig det her...

Testa du tidligere også, eller var 11dpo første dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11DPO var første gangen, for jeg orket bare ikke få negative tester, dessuten var jeg jo helt overbevist om at jeg ikke var gravid så var ingen vits å teste.. :ler:

Hva slags tester bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...