Gå til innhold

Rett i søpla pga utseende?

Neshorn

Anbefalte innlegg

Ang. om han lyvde eller ei; jeg anser det ikke som en direkte løgn å velge et bilde der en ser mye bedre ut enn IRL. Om han var yngre på profilbildet vet jeg ikke.

Var vel mer den overfladiske delen av meg som ble skuffet og mistet interessen.

Og til dere som hinter om at jeg sikkert er like stygg selv og at jeg er en bitch som dropper han pga utseende; mener dere virkelig at jeg skal date en fyr jeg ikke finner tiltrekkende i det hele tatt?

Synd å si, men jeg MÅ finne en persons utseende relativt vakkert for å bli interessert.

Har funnet ut at nettdating neppe er noe for meg, jeg er så sinnsykt kresen ift IRL (da kan ikke-billedskjønne gutter være herlige pga personligheten). Så da slipper dere møte på sånne fæle bitcher som meg;);)

Tror ærlig talt de fleste av oss kan forstå dilemmaet. Jeg har prøvd nettdating en eneste gang (har møtt to andre fyrer fra nettet, men da på andre måter), og jeg sier bare ALDRI IGJEN!! Jeg forsto ikke hvem han var da han kom bort til meg, og da var det litt for sent å snu på hælen og stikke av! Og, før noen kritiserer meg; jeg synes ærlig talt ikke det er slemt, når fyren tydeligvis ikke hadde respekt nok til å fortelle/vise meg sannheten. Daten ble en pinlig affære, jeg skyldte på sykdom, og stakk etter en knapp time. Han ringte i noen uker, jeg avviste konsekvent alle forsøk på kontakt. Hvis det gjør meg bitchy, foretrekker jeg å være det, fremfor å innlede et forhold med noen jeg ikke vil ha!

For øvrig, støtter din avgjørelse om å møte mannfolka IRL fremfor via nett. Da får man bedre inntrykk av dem, og som du sier, sjarm og en fantastisk personlighet kan i noen tilfeller veie opp for et ikke veldig fantastisk utseende. Det er dessverre vanskelig å se sånn utstråling på noen dårlige profilbilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ærlig talt de fleste av oss kan forstå dilemmaet. Jeg har prøvd nettdating en eneste gang (har møtt to andre fyrer fra nettet, men da på andre måter), og jeg sier bare ALDRI IGJEN!! Jeg forsto ikke hvem han var da han kom bort til meg, og da var det litt for sent å snu på hælen og stikke av! Og, før noen kritiserer meg; jeg synes ærlig talt ikke det er slemt, når fyren tydeligvis ikke hadde respekt nok til å fortelle/vise meg sannheten. Daten ble en pinlig affære, jeg skyldte på sykdom, og stakk etter en knapp time. Han ringte i noen uker, jeg avviste konsekvent alle forsøk på kontakt. Hvis det gjør meg bitchy, foretrekker jeg å være det, fremfor å innlede et forhold med noen jeg ikke vil ha!

For øvrig, støtter din avgjørelse om å møte mannfolka IRL fremfor via nett. Da får man bedre inntrykk av dem, og som du sier, sjarm og en fantastisk personlighet kan i noen tilfeller veie opp for et ikke veldig fantastisk utseende. Det er dessverre vanskelig å se sånn utstråling på noen dårlige profilbilder!

Ja, tror gutter må være i blant de topp ti % for i det hele tatt ha en sjanse på nettsider som Sukker, Nettby og møteplassen. Har selv ikke sjanse på nettet, men får mer attraksjon IRL. Om det skyldes utseende eller om jeg er dårlig til å formulere meg vet jeg ikke. Har tilgode å bli kontaktet av noen på disse sidene ivertfall. For de med vanlig eller de som ikke har utseendet med seg er medlemskap på sånne sider bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på date med en fra nettet én gang. Og aldri mer. Han troppa opp i rosa skjorte og vannkjemmet hår og sa ikke en dritt....

Tror man skal være veldig, veldig heldig om man klaffer med noen man kun har snakket med og "sett" i Cyberspace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Man blir jo selvsagt tiltrukket av noen som ser bra ut på disse datingsidene. Har jo ikke så mye annet å gå etter. Jeg var på date med en tulling på søndag som var veldig kjekk, men stilte 150 spørsmål så jeg følte jeg var på jobbintervju. I tillegg spurte han meg hele tiden spørsmål som "syns du jeg er kjekk?", "syns du jeg har kule klær?", "tror du jeg har bra gener?". Nettdating er ikke noe for meg hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo selvsagt tiltrukket av noen som ser bra ut på disse datingsidene. Har jo ikke så mye annet å gå etter. Jeg var på date med en tulling på søndag som var veldig kjekk, men stilte 150 spørsmål så jeg følte jeg var på jobbintervju. I tillegg spurte han meg hele tiden spørsmål som "syns du jeg er kjekk?", "syns du jeg har kule klær?", "tror du jeg har bra gener?". Nettdating er ikke noe for meg hvertfall!

Hadde du brukt litt tid på å bli bedre kjente skriftlig først, så hadde du sannsynligvis sluppet å treffe han fyren der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Hadde du brukt litt tid på å bli bedre kjente skriftlig først, så hadde du sannsynligvis sluppet å treffe han fyren der.

Jeg gjorde det, skrev i flere uker og da virket han jo normal! Dette beviser også at flere faktorer enn utseendet spiller inn. Et fint profilbilde betyr ikke nødvendigvis at man blir interessert... Derfor bedre å møte folk irl så man får en følelse om det er noen kjemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det, skrev i flere uker og da virket han jo normal! Dette beviser også at flere faktorer enn utseendet spiller inn. Et fint profilbilde betyr ikke nødvendigvis at man blir interessert... Derfor bedre å møte folk irl så man får en følelse om det er noen kjemi.

Ja, men det spørs jo på hva man skriver også. Intelligente og relevante spørsmål må jo være smart, tenker jeg.

Uansett blir det sikkert fort total skivebom som du opplevde. Men det blir det jo IRL også.

Man må ha flaks for å treffe noen man passer i sammen med.

Tror egentlig ikke så veldig mange par har hatt denne flaksa.

Det spørs bare på hvor mange kameler man er villig til å svelge.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Neshorn, du står fritt til å gjøre hva du vil. Er du ikke keen så trenger du jo absolutt ikke sympatimøte ham.

Men jeg reagerer på at du aldri vil nettdate en som er under gjennomsnittlig pen.

Mener du at litt styggere mennesker ikke kan gi deg fysisk og mental stimuli på lik linje med vakre?

Eller er det en annen årsak?

Jeg vil gjerne ha et begrunnet svar på dette.

Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan på hvorfor jeg ikke vil nettdate en under gjennomsnittet pen.

Den ene grunnen er den innlysende at jeg vil ha en penest mulig partner. På samme måte som guttene higher etter pene jenter. Jeg mener det er naturlig å ville ha en pen partner. Og på en nettside kan man velge og vrake, da går man etter de peneste.

Også vil jeg ha en på samme nivå som meg selv. Er egentlig ikke noe fan av denne rangeringen 1-10, men det er noe i det enten man vil eller ei. Er jeg selv feks en 8-er vil jeg ha en ca 6-9er, ikke en 3-4-er. Det er jo veldig subjektivt ang. hvem som er pen og jeg plasserer ikke meg selv eller andre på skalaen, men den ligger litt i bakhodet når man er på partnerjakt. Altså, man vil finne noen som er ca på samme utseendenivå. Ikke for langt under og helst ikke over.

Jeg vet at det er upopulært å si og at "alle på KG sier det", men jeg er over gjennomsnittet utseendemessig selv. Dere trenger ikke tro på det, jeg forventer heller ikke det iom at "alle lyver på nett og absolutt alle jenter tror de er penere enn de er osv osv", men det må nevnes når jeg skal begrunne hvorfor jeg vil ha en over gjennomsnittet pen gutt.

En mindre pen gutt kan garantert gi meg mental stiumuli på linje med en annen, men jeg er nødt til å bli fysisk tiltrukket for å gi han denne sjansen (som mer enn en venn). IRL kan jeg som sagt falle for gutter under gjennomsnittet fordi personligheten hever nivået, men på nett ser man ikke denne.

Man kan ikke gi alle på nettet en sjanse, og jeg ser det som bortkastet tid å knytte relasjoner til gutter jeg ikke finner tiltrekkende.

Utseende er en del av "hele pakken" jeg søker hos en kjæreste og jeg ser ikke noe slemt i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dette med utseende og nivå. Jeg klarer rett og slett ikke å sette meg inn i det. Det er helt umulig for meg å vite om min samboer er "på mitt nivå" utseendesmessig, jeg forstår ikke hvor jeg skal begynne for å finne ut av noe slikt. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm!

Jeg har funnet tonen med flere gutter IRL som jeg hadde droppet glatt på nettet.

Møter og ser også mange flere gutter jeg finner tiltrekkende i det virkelige liv enn jeg gjør på nettet. Det er sjeldent jeg går på en fest eller på byen uten å havne i samtale med noen jeg liker både utseende og personligheten til, så i praksis er jeg ikke så kresen og "slem" som på nett:)

Tror ikke jeg egner meg til nettdating:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Liker svaret ditt, Neshorn.

Forstår at man plukker den fineste frukten i butikken, for å si det på den måten.

Er litt uenig med deg angående at personligheten ikke skinner frem over nett - synes den ofte det er motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker svaret ditt, Neshorn.

Forstår at man plukker den fineste frukten i butikken, for å si det på den måten.

Er litt uenig med deg angående at personligheten ikke skinner frem over nett - synes den ofte det er motsatt.

Problemet er vel heller at jeg ikke gir dem sjansen til å la personligheten skinne frem på nett. Gutter jeg absolutt ikke liker utseende på sender jeg ikke brev med nok til at jeg blir kjent med dem. Få greier fange oppmerksomheten min kun ved ord i første brevet (men dem finnes!)

Utseende er gjerne det første man siler bort vha når man er på nett, fordi det er det man ser først og det konkrete man har å forholde seg til. Hvem personen egentlig er, hvordan kjemien er osv vet man ikke før man står face to face i virkeligheten. Og dit kommer man sjeldent.

Kanskje man går glipp av mange BRA fyrer, men man kan ikke date alle som sender brev heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan på hvorfor jeg ikke vil nettdate en under gjennomsnittet pen.

Den ene grunnen er den innlysende at jeg vil ha en penest mulig partner. På samme måte som guttene higher etter pene jenter. Jeg mener det er naturlig å ville ha en pen partner. Og på en nettside kan man velge og vrake, da går man etter de peneste.

Også vil jeg ha en på samme nivå som meg selv. Er egentlig ikke noe fan av denne rangeringen 1-10, men det er noe i det enten man vil eller ei. Er jeg selv feks en 8-er vil jeg ha en ca 6-9er, ikke en 3-4-er. Det er jo veldig subjektivt ang. hvem som er pen og jeg plasserer ikke meg selv eller andre på skalaen, men den ligger litt i bakhodet når man er på partnerjakt. Altså, man vil finne noen som er ca på samme utseendenivå. Ikke for langt under og helst ikke over.

Jeg vet at det er upopulært å si og at "alle på KG sier det", men jeg er over gjennomsnittet utseendemessig selv. Dere trenger ikke tro på det, jeg forventer heller ikke det iom at "alle lyver på nett og absolutt alle jenter tror de er penere enn de er osv osv", men det må nevnes når jeg skal begrunne hvorfor jeg vil ha en over gjennomsnittet pen gutt.

En mindre pen gutt kan garantert gi meg mental stiumuli på linje med en annen, men jeg er nødt til å bli fysisk tiltrukket for å gi han denne sjansen (som mer enn en venn). IRL kan jeg som sagt falle for gutter under gjennomsnittet fordi personligheten hever nivået, men på nett ser man ikke denne.

Man kan ikke gi alle på nettet en sjanse, og jeg ser det som bortkastet tid å knytte relasjoner til gutter jeg ikke finner tiltrekkende.

Utseende er en del av "hele pakken" jeg søker hos en kjæreste og jeg ser ikke noe slemt i det:)

Er mye det som er utfordringen på nettet. Er kun en liten del av personligheten som kommer frem. Jeg har mye lettere for å treffe damer IRL enn på nettet. Har også vært på noen dater, men kjemien på nett og IRL er to forskjellige ting.

Tror ikke jeg utseendemessig skremmer noen, er ganske normalt der. Kan selvsagt være formuleringene jeg bruker når jeg kontakter damer, men har prata med såpass mange på nett at jeg tror ikke det er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...