Gå til innhold

♥ Det finnes ingen vei til lykken - lykken er veien ♥


Blåmor

Anbefalte innlegg

Endelig! Endelig kan jeg starte opp min egen bryllupsdagbok. God følelse! Vi er forlovet på fjerde dagen, og er allerede godt i gang med forberedelsene. Nå skal det sies at vi har snakket mye om dette tidligere, og jeg har mye klart allerede, men likevel er det mye som skal spikres! Til uken skal vi forhøre oss om datoen vi ønsker er ledig (i oktober 2010), så derfor har vi ikke så mye mer enn tiden og veien med tanke på planlegging. Heldigvis elsker jeg lister, så det er en fryd å gå i gang med det.

Sitter og surfer rundt, mest på KG, og leser om bryllupsbudsjetter, fotografer, blomster, meny etc, det er jammen mye å tenke på! Jeg er overbevist om at jeg kommer til å stortrives her inne i bryllupsdagbøkene og gleder meg til å titte rundt i "nabolaget".

Klem fra Blåmor :strix:

Endret av Blåmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grønt = klart Oransje = under planlegging Rødt = ikke klart

Dato 02.10.2010

Tidspunkt Kl 13.00

Inngangsmarsj Brudemarsj fra Sørfold, forlovere synger/spiller

Utgangsmarsj Bruremarsj (Brazz Brothers), venner spiller

Musikk/musikk Har sendt melding og sagt at vi ønsker å booke, men har ikke fått bekreftelse

Lokale

Mat Lager selv

Meny Bestemt

Servise Låner porselen av restaurant, bestikk/glass av lokalet

Bryllupskake - vi kikker

Vin/annen drikke Bestemt, men ikke kjøpt

Avec - Bestemt, men ikke kjøpt

Location for fotografering

Mottakelsen Hva skjer

Mottakelsen Hvem har ansvar

Ringer Se etter i New York

Brudekjole Kjole 705

Slør

Underskjørt

Undertøy

Sko Fulgte med kjolen

Strømper

Smykker

Hårpynt

Bestemme frisyre Gjøres på prøvetime i september

Antrekk brudgom Hardangerbunad

Forlovere Begge er spurt og har takket ja

Fotograf Innhenter tilbud for tiden

Toastmastere Våre brødre

Gaveåpnere Tre er spurt og har takket ja

Kokker/servitører En kokk, hovmester og servitør har sagt ja. Mangler å spørre 2/3 servitører til.

Hold av datoen Har sendt mail til alle gjester

Gjesteliste Ferdig

Bestemme invitasjoner Skal lage selv, men vet ikke hvordan ennå

Bestemme bordpynt Ikke bestemt

Bestemme bordkort Ikke bestemt ennå

Bestemme bryllupskake Skal i møte i løpet av mai

Bestemme brudebukett Titter på harde livet

Bestemme frisør/sminkør Bestilt

Sende invitasjoner

Bestille brudebukett

Bestille blomster til lokalet

Bestille bryllupskake

Endret av Blåmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk Blåmor :strix: Gratulerer med forlovelse og dato for giftemål :) Super liste du har laget da :Nikke:

Lykke til med forberedelsene :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Lucky! Nå kan du bare overøse meg med din visdom om bryllupsplanlegging, du er jo snart ferdiggått planlegger :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livia

Gratulerer så fantastisk mye søta! Så det ikke på facebook før nå, men gratulerer så mye!! :strix:

:klem: (Reka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sakset et liste fra "Hva glemte du til bryllupet"-tråden. Mange lure tips, dog er jeg svært i tvil om vi skal ha dokurver. Har vært prinsipiell motstander, men etter forrige bryllup hvor jeg hadde bruk for både hårspray, q-tips og tyggis, så vurder jeg faktisk å lage en dokurv light. Det trengs uansett ikke å bestemmes akkurat nå da...

Jeg må huske å ha med meg

ekstra strømpebukse

kleenex

vannflaske

hodepinetablett

sminke

kamera til bryllupsnatten

nål og tråd

sikkerhetsnåler

hårnåler

Kurv på do

hodepinetabl.

str. bukse

hårnåler

deo spray

parfyme

mascara

plaster

frisk/tyggis

tamponger

blank neglelakk

Ting å huske på

Noen må heise flagget på festlokalet

Avtale hvordan vi gjør entre på festen

Ta ut buketten i god tid så den ikke drypper på kjolen

Skrive liste over hvilke bilder man vil at skal bli tatt.

Ekstra servietter til kake og lignende.

En som organiserer fotograferingen på trappen

Avtale med kirketjener så han ikke åpne dørene med en gang…

Vase til brudebuketten

Teip til å pakke ned gaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

En sånn liste med 'hva glemte du' har jeg også laget meg. Tror det kan være praktisk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også kan være lurt, Tusle :jepp:

I dag har jeg bestilt kirke og lokale, så nå er det i boks. Da tror jeg nesten det er lov med ticker, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig veldig heldig med en mann som er svært deltakende og interessert i planleggingen - så jeg skal ikke ha på meg at jeg bestemmer alt her i gården alle fall. Jeg kan ikke annet enn si at jeg koser meg når jeg ser han leser "Ditt bryllup" :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at sambo er med å ser i blader og planlegger :hjerte: Sambo tar ikke helt av på den fronten og synes jeg skal bestemme det meste, men han hjelper til når jeg spør da ;)

Så flott at kirke og lokaler var ledige da, og gratulerer med ticker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har plutselig alle uthevinger og farger blitt borte fra liste-innlegget mitt? Uæææh :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen, gratulerer så mye med forlovelse!! :klemmer: Så morro!

Et lite tips jeg vil komme med, som du sikkert allerede har snappet opp et sted, men jeg skriver det likevel. Kjøp inn engangskameraer og del ut til noen av gjestene, og spør om de kan ta bilder iløpet av dagen, så samler dere inn alle kameraene igjen på kvelden. Da får du med utrolig mye fra både bryllupet og festen, og du får de viktige hendelsene fra mange forskjellige vinkler ;)

Håper dere får en kjempefin helg med planlegging :hjerte: Heldig er du! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer med forlovelsen, spennende å planlegge den store dagen :)

Jeg ser at også du har fått "ødelagt" listen med koder, tror det er et problem alle vi her i bryllupsdagbøkene har for tiden :( Håper det ordner seg etterhvert, jeg vet moderatorene er gjort oppmerksom på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg irriterer meg fremdeles over listen, men det får nå så være. Håper det ordner seg snart, ellers får jeg lage en ny liste på et annet vis.

Mer og mer begynner uansett å komme på plass. Menyen er klar, velkomstdrink og rødvin til middag er bestemt, forlovere er spurt og takket ja, toastmastere har vi ønsker, men har ikke spurt dem ennå. Den store kjolejakten er i gang, og jeg fant en fantastisk flott kjole i et bryllupsblad i påsken, men etter iherdig leting og mailing frem og tilbake er de selvfølgelig utsolgt for akkurat den kjolen. Sukk, den var perfekt i snitt og type og pris og alt! Nå er min nye drømmekjole denne denne, men det spørs om det blir den. Tør ikke kjøpe uten å prøve, dessuten er det årets kolleksjon og sikkert ikke kjempebillig. Har vært inne på noe som heter buyer100.com som syr en kopi og sender fra Kina, og det var det jo kjempebillig, men får ikke prøvd og aner jo ikke om den kommer til å se lik ut, så spørs om det er verdt det. :vetikke:

Jeg elsker å planlegge bryllup og kunne sikkert gjort det hele dagen. Dessverre er det mye annet som krever oppmerksomhet, men i sommerferien - da skal jeg kose meg med alle de små detaljene! Gode tips tas i mot med takk fra alle og enhver :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaveåpnere er forresten også klart. Absolutt ingen bråhast med å bestemme det, men hvorfor ikke?

Bare 177 dager igjen :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det går unna med planleggingen hos deg ja :) Moro når ting begynner å falle på plass :Nikke:

Den kjolen var kjempefin! Ikke lett å bestemme seg uten å prøve nei...men går jo ann å prøve i en brudesalong i nærheten da, så får du prøvd hvilken kjole du kler og hvilken str :) Jeg trodde ikke jeg skulle ende opp med tubekjole, så liksom for meg noe stopper og sånt....men endte opp med tube :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er det brudekjoleprøving på en av de større salongene i området :strix: Jeg er spent, kanskje finner jeg selveste KJOLEN i dag!?

I går hadde jeg storoverhaling av meg selv, farget ettervekst, full kroppsskrubb, fikset på vinterekle legger før sommersesongen - og det føltes så deilig. Nå mangler jeg bare noen timer i solarium så jeg mister fargen av skummet melk, så kan sommeren bare komme. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...