Gå til innhold

Stoffet drømmer lages av


Klips

Anbefalte innlegg

Slik jobb vil jeg også ha! Merkelig det der, gjennom hele studiet var ønsket å få noe relevant noe. Nå innser jeg at relevant= gørrkjedelig. Jeg vil ha det gøy på jobb! Sikkert en del som ligger i attituden (og her er du en evig inspirasjonskilde, sender deg ofte en varm tanke når jeg har disse små perfekte øyeblikkene - det er så _deg_ å være disse bevisst!).

Og hvis man ikke kan kose seg etter fylte femogtjue vil jeg hvertfall ikke bli voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og drukket whisky av kaffekopper før lunsj på ukrainsk tog med de samme sjefene. I liten sort kjole og høyhælte sandaler i hånden.

Som det sømmer seg en gift tobarnsmor på snart 40.

Hmmm... Det er jo ganske uskyldig. Når sømmer det seg gjøre slikt, da? Selvfølgelig et retorisk spørsmål.

Høres ut som en bra tur.

Jeg for min del har hatt en mye mindre eksotisk uke for å si det pent, men akkurat nå kjennes det likevel ut som om jeg både har røyket vannpipe og drukket veldig mye whisky. *må finne senga*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Så deilig å se at flere kan nyte livet på den måten, sømme seg eller ei... livet er for kort til å gi seg konformiteten i vold.

Jeg hadde blitt gal hvis jeg skulle gi opp små crazy moments, som skiller seg ut fra hverdagen og på den måten gjør dem mer meningsfulle i sin regelmessighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, jeg nyter det sjeldne i å kunne leve et slikt eksentrisk liv på siden av det vanlige livet mitt. Og da den slående kjekke danske verten bestemt svarte at "du kjører med meg" da vi skulle finne våre svarte taxier i den varme svarte Krakovnatten ble jeg et øyeblikk til og med litt mo i knærne.

:plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jobb vil jeg også ha! Merkelig det der, gjennom hele studiet var ønsket å få noe relevant noe. Nå innser jeg at relevant= gørrkjedelig. Jeg vil ha det gøy på jobb! Sikkert en del som ligger i attituden (og her er du en evig inspirasjonskilde, sender deg ofte en varm tanke når jeg har disse små perfekte øyeblikkene - det er så _deg_ å være disse bevisst!).

Og hvis man ikke kan kose seg etter fylte femogtjue vil jeg hvertfall ikke bli voksen!

:ler:

Så hyggelig å høre om de varme tankene :)

Jeg ønsker meg jo egentlig også noe relevant (selv om det muligens er for sent), men jeg kommer til å klore meg fast til min sekretærstilling så lenge det er gøy.

På de tre årene der har jeg spist på Stockholm og Københavns beste restauranter utallige ganger, seilt mellom isfjell på Grønland, spist smalahove på Voss, bodd på designhotell i Hamburg og i bryllupssuiten på et gammelt svensk slott der jeg fikk skyte lerduer og spilte biljard om kveldene, blitt svermet for av kolleger fra 25 til 52 og røkt vannpipe på en takterrasse i Kiev. Bare sånn for å nevne noe som de sier. :ler:

Ikke en sjanse i havet for at jeg slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de tre årene der har jeg spist på Stockholm og Københavns beste restauranter utallige ganger, seilt mellom isfjell på Grønland, spist smalahove på Voss, bodd på designhotell i Hamburg og i bryllupssuiten på et gammelt svensk slott der jeg fikk skyte lerduer og spilte biljard om kveldene, blitt svermet for av kolleger fra 25 til 52 og røkt vannpipe på en takterrasse i Kiev. Bare sånn for å nevne noe som de sier. :ler:

Ikke en sjanse i havet for at jeg slutter.

Synes jeg husker at du vurderte å bli lærer, Klips. Selv om jeg elsker lærerjobben så må jeg si at jobben din høres *litt* kulere ut. (Men idag går jeg ut i ferie til 16.august, bare så det er sagt. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Enig, Klips - jeg har også "settled for less" på noen måter, rent faglig, litt økonomisk og i hvert fall statusmessig, men jeg har av en eller annen grunn opplevd mer enn mange andre takket være jobbene jeg har hatt.

Viktig å se helhetsbildet, sier jeg bare :sjarmor: og ta for seg av det livet triller i ens retning.

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Så hyggelig å høre om de varme tankene :)

Jeg ønsker meg jo egentlig også noe relevant (selv om det muligens er for sent), men jeg kommer til å klore meg fast til min sekretærstilling så lenge det er gøy.

På de tre årene der har jeg spist på Stockholm og Københavns beste restauranter utallige ganger, seilt mellom isfjell på Grønland, spist smalahove på Voss, bodd på designhotell i Hamburg og i bryllupssuiten på et gammelt svensk slott der jeg fikk skyte lerduer og spilte biljard om kveldene, blitt svermet for av kolleger fra 25 til 52 og røkt vannpipe på en takterrasse i Kiev. Bare sånn for å nevne noe som de sier. :ler:

Ikke en sjanse i havet for at jeg slutter.

Så noen si "settle for less" her oppe, det var ikke det jeg mente altså! :ler: For min del hjelper det ikke det minste at jobben er aldri så relevant for utdannelsen min når jeg synes den er nitrist. Ble kanskje vel rask progresjon, for nå spyr jeg nesten av å se en paragraf... Det viktigste er å ha det gøy, og ikke minst føle at man gjør det man er best til. Så lenge man er dritflink i jobben sin (og det pleier vel å være en forlengelse av å trives?) betyr det mer enn jobbens objektive status. Synes nå jeg.

(Men så er det det der med gresset og grønnheten, da. Er jeg sur en dag kan jeg låse meg inne på kontoret med sjokolade og musikk mens jeg jobber med "en stor og tung sak"... Sikkert ikke like kosher over alt, haha.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:også bokmerke: Jeg kjenner at jeg trenger litt inspirasjon når det gjelder visse områder i Livet (stor forbokstav viktig). Hvorfor vet man ikke på forhånd hva man går til? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bartenderen på Aku Aku som opererer delen av disken nærmest utgangen, med de lange platinakrøllene, dra dit og nyt å observere henne mens hun jobber og drikk drinkene hennes og gi henne masse tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her vil jeg også følge med. Du er så flink til å beskrive de små tingene som man blir inspirert av. Jeg er ganske god på å legge merke til sånt, og bli inspirert der og da, men så går de i glemmeboka. Veldig smart å samle dem som du gjør, så man kan ta dem frem igjen når det trengs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig, Imogen. Del gjerne noe av det du har blitt inspirert av. Hadde vært spennende å høre mer om hva andre fascineres av.

Selv har det visst ikke vært så mye i det siste ser det ut til, eller har jeg bare glemt å skrive? Tenke...

Møtte en supermorsom jente på en fest, elsker jenter med skikkelig bra humor. Det kryr ikke av dem, det er fler av mannfolka som er bra på de beste kommentarene, derfor ekstra fascinerende når det er en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet er jeg i en skikkelig bølge av lyst til matlaging, av typen bake brød eller rundstykker og lage pesto selv, sånn litt utenom det vanlige ting. Må være at jeg har flyttet til hus :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Under en stor jobbmiddag på restaurant forrige uke, hadde servitøren vår en litt Elvis-aktig sleik i det svarte håret sitt og litt piercinger mener jeg å huske, i hvert fall en antydet rocka look. Og midt under middagen mens jeg satt der i den søte kjolen min med bar rygg hører jeg fra henne på sidelinjen "Fin rose!" :)

Gjett om jeg ble fornøyd.

(ref. tatoveringen min som jeg for det meste glemmer at jeg har bak der, enda den ikke akkurat er unnselig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Åkei, så mens man lurer på om man er den fullstendige, uklippede versjonen av seg selv, hvilke små, morsomme ting kan man gjøre for å være mer det?

I går brukte jeg kreppetangen min igjen. :ler: På noen seksjoner i håret slik jeg har sett det bli gjort. Syntes det ble dødskult. Skal så ha det både på skogstur med familien i morgen og på neste konsernledermøte i sort blyantskjørt :)

I dag kjøpte jeg gummistøvler. De trauste, billige fra sist var sporløst borte. I dag ble det knalrøde høye (dyre) Hunterstøvler. Så røde at jeg likner litt et barnehagebarn.

Så hvis noen ser en på skogstur i morgen med kreppa hår og knallrøde støvler kan det ikke umulig være meg.

I morgen skal jeg bake muffins og ta med over til naboene bak som jeg ikke har hilst ordentlig på ennå.

Og så skal jeg brenne røkelse.

:)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nei og nei, må ikke glemme denne, dette er jo den fineste boken min. Hjelp meg å holde liv i den ved å legge inn fine ting :)

Litt mini-inspirasjon, det røde blyantskjørtet min kollega hadde som jeg bare måtte kjøpe likt, og alle anledninger jeg gleder meg til å ha på dette ultimate hotnessplagget :ler:

Å levere i barnehagen en slik mørk, våt høstmorgen og kjenne lukten av kongerøkelse og tenke på all kosen som skal produseres i huset nå frem mot jul.

Ha en rik dag, alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...