Gå til innhold

Stoffet drømmer lages av


Klips

Anbefalte innlegg

Moralen er altså at jeg e lykkelig og helt ute av takt med egne behov som uansett ikke kommer til å føre til nobelpris og at jeg kan lære tysk og sy mine egne klær når barna er blit store for jeg har ikke lyst på noen nobelpris lenger. Faktisk. Jeg leser "buzz aldrin" og det er ikke bare meg som ikke vil noe sted. Har ikke lest hele ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endte på en "smink deg som marlene dietrich" tutorial på youtube, fascinert av antall børster og produkter, gikk opp og klinte litt skjevt på de ca tre greiene jeg selv er i besittelse av, slo på webcam som i flg meg og alle jeg kjenner umulig kan vise bilde av oss selv men muligens vårt værste mareritt.

Ikke bare uglybugly, men det blir speilvendt fra hva man er vant til å se, og jeg er så sinnsykt usymmetrisk!?!

Jeg har ett skikkelig kult marlene dietrich øye og ett ku-øye, og dermed var det i gang, opp med photoshop og hvordan ville jeg egentlig sett ut hvis jeg var symmetrisk? Lagde to ansikter, et av den ene halvdelen og et av den andre og lo meg skakk, men facebook nektet å la meg poste, den vet nok bedre enn meg hva som er bra for meg.

:ler:

Hjemmealenemoro

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt annen ting, lurer på om jeg skal flørte en hel dag? Med alle jeg møter? Ikke sånn overdrevent i alle tilfeller, men en god del. Hadde vært gøy. Mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Mandag må være en strålende dag å flørte på!

Kjenner veldig godt igjen det du skriver om å være fanget, men heller ikke nødvendigvis å se for seg hvor man ellers ville vært hen... jeg drømmer meg så veldig bort til et annet liv noen ganger, det vil si, tanken på å være uten forventninger og forpliktelser, pliktpliktplikt og må og burde, men pokker om jeg vet hva jeg ville gjort da. Iallfall sånn på lang sikt. jeg ser meg for meg reisende, skrivende på en bok, eller lesende under en palme, og vet jeg ville kjedet meg sanseløs innen relativt kort tid hvis jeg var helt fri... Noe med at jeg trenger virkelig å ha en funksjon for andre, ellers blir jeg borte. Og det er jo ikke noen vits i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg glemte det helt på mandag, men jeg skal gjøre det i dag. Tirsdag. Hihi.

Følte meg på mitt lykkeligste i går da jeg så datter trene basket for første gang, hun gliste fra øre til øre i en time, og jeg kjente at jeg ville mye heller sitte i den gymsalen og se sekundene tikke forbi enn å ha meg-tid med mine voksne greier. Sånn er det altså bltt.

Og da gjør det vel ikke noe at jeg ikke "realiserer meg selv" og danser barbent i blomsterenger mens jeg drikker champagne, så lenge jeg er så lykkelig.

Dessuten er jeg så heldig at jeg får danset litt barbent i blomsterenger mens jeg drikker champagne også. Mer enn de fleste i min situasjon kanskje. Eller kanskje jeg bare legger merke til blomsterengen og champagnen bedre.

Imponert over at du fikk noe ut av de fanget-tankene, for det gjør jeg knappest selv.

Men nå var det altså slik at jeg følte meg innesperret og litt ulykkelig da barna var bittesmå, noe som kanskje gjør at jeg nyter alle disse litt-større-barn greiene i så enorm grad. Jeg er som en som nylig har sluppet ut av fengsel.

Og jeg er ikke typen til å ta ting for gitt heller, jeg tenker daglig på hvor heldig jeg er som har et helt hus, som har barn det går bra med osv. Ikke noe jeg pålegger meg selv å huske på, tankene kommer helt av seg selv.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn. Jeg leser for eksempel opptil 2 (og 3....) timer for ungene på kvelden i feriene (minsten først og fremst, men noenganger blir eldstemann "tvunget" til å høre på hvis vi deler rom). Andre venninner som ikke kan vente med å få ungene i seng så de kan drikke vin og ha barnefri i feriene, synes det høres helt merkelig ut og som en dårlig ferie for min del. Men jeg har det helt strålende, jeg! Det er snart over, tenker jeg. Snart er de så store at de ikke vil masseres om kvelden (eldstemann) eller blir lest for (minsten). Så får jeg mer fritid på kvelden - men på bekostning av det? Nei, jeg klamrer meg litt fast så lenge jeg kan.

Ikke for det - det er gøy å drikke vin og snakke skit. Og jeg skulle gjerne hatt en ferie der jeg kunne lest alle bøkene mine og slumret på en solseng i ro og mak, opplevd spennende ting ungene synes er kjedelige (som å traske rundt i Roma). Men nå er det en gang ikke slik, og de feriene kan jeg ta om få år.

Ser jeg roter meg litt bort - du snakker mer om hverdag. Men jeg tenker slik om det også. Bortsett fra fotballkampene til tider, for de var alltid stress og langt i gokk. Fredagskveldene med ungene, for eksempel: :hjerte:. Nå har jo jeg så store unger at de til tider er for selvstendige. Og de er mye på rommet foran en skjerm = jeg surrer rundt "alene" i huset. Dessuten har jeg de jo bare 6 måneder i året, så sånn sett har jeg mye "barnefri" (dessverre), og kunne sikkert i prinsippet danset barføtt i gresset. Men ferier uten barn har jeg aldri: Jeg har en jobb med ingen mulighet/tid for ekstra ferie - og ikke minst en fullstendig skviset økonomi - som fullstendig stopper enhver ferie- eller reisemulighet utover feriene med ungene (med mindre det er "gratis" hyttetur), Å danse barføtt er gratis, men det gjør jeg nok altfor sjelden likevel.

Hmmm, dette ble et veldig rart innlegg. Jeg mener heller ikke å forherlige meg selv som "oppofrende mor", selv om det kanskje kan virke slik her. Mener det ikke slik.

----Øh, siden jeg har skrevet så mye, poster jeg, selv om dette ble rare greier... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn. Jeg leser for eksempel opptil 2 (og 3....) timer (....)

Jeg tenkte på dette innlegget i går kveld og gremmet meg litt, da jeg antar det ble ganske usammenhengende. Siden jeg har selvpålagt PC-nekt på kveldene, fikk jeg ikke sagt noe om det da. Men det var altså ment som en respons på din betraktning ved basketballbanen.

Må igjen presisere at jeg ikke kimser av folks behov for vin og voksentid og sånt no' - det er viktig det også. Men jeg føler ikke det som noe offer (stort sett) å isteden legge meg (alt for sent) med ungene og lese for dem til langst på natt. Og jeg er også klar over at jeg har mer mulighet til "å danse barføtt i gresset" siden barna ikke er hos meg hele tiden. Jeg sa vel det over her også, men vil gjerne presisere det igjen, for sikkerhets skyld. At jeg egentlig er ganske ekstrovert og asosial til tider, gjør det også enklere å velge bort elementer av "meg-tid" og sosialt "voksenliv".

Øh, ok, klart som blekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

- lydbok "Hellemyrsfolket" av Amalie Skram. (Ellevill: Innspillingen er fra 70-tallet og er helt fantastisk.)

Kjenner jeg nesten får litt "prestasjonsangst" når jeg anbefaler noe veldig sterkt. Hva om den andre ikke liker det? :)

Men jeg må igjen si at det var en glede å høre på denne lydboken, eller de fire lydbøkene. Det er jo en serie på fire bøker. Men den er jo så trist, så trist. Kampen for tilværelsen. Armod, sosiale forskjeller og urettferdighet.

Jeg har kanskje sagt det før, men husker fortsatt siste setning i den første boken (Sjur Gabriel): "Og fra den dag drakk både mann og kone i Hellemyren". *grøss* Jeg kan faktisk fortsatt høre den fantastiske oppleseren si setningen. Tror jeg må høre på disse ennå en gang. :)

Ohhh, nå søkte jeg på Hellemyrsfolket, for å sjekke at jeg ikke hadde rotet og oppgitt feil navn på boka, og avslutningen av boken har tydeligvis gjort inntrykk på flere, for også på Wikipedia er samme setning sitert. Hey, det var litt rart. og morsomt. (http://nn.wikipedia.org/wiki/Hellemyrsfolket)

Okay, jobbe litt kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: har ikke vært innom på litt, men så koselig at du har det!

Ikke gremmes i det hele tatt, jeg leste det ikke som selvskryt i hvert fall :)

Har nok noen dager jeg vil ha dem i seng og senke skuldrene, men som oftest er det heller at jeg vet de bør få noe søvn som får dem i seng. Og bøkene ja, jeg elsker å lese høyt :ler:

Er vel en grunn til at Hellemyrsfolket har blitt en klassiker, vel ;) . Jeg gleder meg.

Kommer tilbake til dere alle, forhåpentlig med mer enn nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er muligens en av de beste dagene på jobb hele året. Jeg har akkurat gjennomført et vellykket arrangement (og ikke minst fest!) for 230 ansatte, og dagens viktigste (eneste) oppgave er å laste opp alle bildene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fin ting når det blir høst er å booke billetter til forestillinger, for det å stikke av fra alle plikter en mørk høst- eller vinterkveld for å bli oppslukt av noens opptreden er en stor gledesskaper.

Nå renner invitasjonene både inn og ut, her, så langt ser det ut til at det blir "Scener fra et ekteskap", Mgp Julekonsert, Ricky Gervais, Cirque de Soleil og kanskje Evita og noe på Nationaltheateret.

Ahh, lykke.

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping: en mood-ring.

:ler:

Har av en eller annen grunn ønsket meg en slik i mange mange år, så i går kjøpte vi en til meg og en til datter i lekebutikken for 30,- stk. Nå er den... grønn og litt blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den koboltblå med rødt glitter...

En fin ting med denne shoppingstoppen er at man blir jo himla glad når man faktisk trenger noe!

Ikke trenger som i at man fryser i hjel eller lider annen fysisk nød uten, men at man i det minste føler et skikkelig behov.

Og nå er vi ca tom for hårspenner!

Vi er to stk jenter i familien som vil ha luggen ut av øynene i blant, og nå er det knapt en skikkelig hårspenne å oppdrive i hele huset er vi enige om. Oh lykke!

Dessuten kunne jeg trenge et par cardigans i fine farger. Alle høstklærne mine er sorte, så en fargerik cardigan eller to hadde virkelig lysnet opp livet.

Samtidig som et par som har mistet både farge og form skal ut av skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prosjektet.

(Prosjektet går ut på å øke bevisstheten rundt hva jeg bruker pengene mine og tiden min på.)

Shopper ikke for å shoppe lenger. Drikker dessuten te i stedet for vin de fleste kvelder og er blitt flinkere til å stå opp tidsnok til at familien får en rolig start på dagen.

Første 133 dager, 15. mai - 24. september:

- MIT, most important task

- fylt en stor flytteeske til loppemarked og ryddet kjelleren (decluttering)

- startet "1 bilde om dagen" prosjekt på Instagram

- ... og sluttet igjen :ler:

- mye (mest) penger går til barn, fotballcup m/bollesalg, markedsdag på skolen... etc

- shopping (inkluderer ikke vin, garn, blomster, billetter til gøye ting og bøker, for det er livsessensielt):

--- frisørx2. Med tilhørende produktkjøp (forsåvidt nødvendig, har en jobb der jeg trenger å se stelt ut)

--- et flettet hage/strandnett

--- FIRE kjoler... men var i Barcelona

--- 2 topper

--- to par klikklakker (det ene var nødvendig) samt knallrøde fake Ray Ban

--- rød skinnjakke, Berlin T-skjorte, Berlin bag

--- retro øreringer og blodstein-ring. mood-ring

--- blå neglelakk, nude neglelakk, rosa leppestift

--- to cardigans

--- et par svarte ankelstøvletter, kastet to utgåtte par på slutten av sesongen i fjor

- hvite dager: ikke overveldende mange før ferien, men i god avholds-te-steam nå

- fine ting:

(denne begynte å bli veldig lang, starter på scratch)

--- Renset spisebordstoler og hørt på søndags-P1

--- Startet arbeidsdagen med fiskesprettkasting på en fin strand

--- Tur i høstværet med datter, baskettrening i skolegården

- lest:

--- "Snakk til meg" av Vigdis Hjorth,

--- "Nu, Jävlar!" av Heidi Linde

--- "Harens år" av Arto Paasilinna. Bra bøker!

--- "16.07.41" av Dag Solstad, bra når man skal til Berlin, men litt merkelig?

-På feire:

--- Virginia Woolf av Bjørg Vindsetmo,

--- A tiny bit marvellous

--- Juliet, Naked - eget innlegg om disse

--- "Life" av Keith Richards, litt langdryg, men fantastisk gode historier,

--- "Stardust" Neil Gaiman, kjente meg igjen i hans fantasiunivers fra Sandman tegneseriene. Må få igjen de utlånte tegneseriene og lese dem igjen :hjerte: .

- Etter ferie:

--- Helene Uri maraton: Dyp rød 315, Honningtunger, Engel av nylon, Kjerringer.

--- "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?" Johan Harstad.

--- "Evig søndag" Linnea Myhre

--- Begynt på: "før jeg brenner ned" Gaute Heivoll" - den har fått innmari mye skryt.

- Syklet til jobb (etter ferien)

--- 2 dager? :sjenert:

- Finne meg sjæl/hippie/friskus:

?

Og, mens jeg ikke kjøper noe (unødvendig) kan jeg skrive ønskeliste:

- tredemølle? Asså DET er sært. Og dyrt! Og tar plass. Og ville jeg brukt den?

- lydbok "Hellemyrsfolket" av Amalie Skram. (Ellevill: Innspillingen er fra 70-tallet og er helt fantastisk.)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fin høstferie :hjerte:

Burde jobbet, men har ikke. Bare jeg og barna har hatt fri, og vi har gjort så mye fint :)

Sopptur med lillebrors hund, som er vill og gal valp som min sønn er livredd for, haha.

Leos lekeland som er ca like gøy for meg som for barna (jeg måtte spørre ekstra i kassa på vei inn: er jeg gratis selv om jeg hopper?), sønnens skjønne kamerat på overnatting, overhøre hviskingen og tiskingen, skattejakt i huset, sykkeltur til biblioteket (mine hjemtrakter) der vi også kjøpte den forsvunne diamant og spilte på favorittkafeen...

MM, litt trøtt nå, så ble litt stikkord for å huske alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har jo/tar meg aldri tid til å skrive her, men lørdag hadde jeg verdens fineste kveld som jeg vil huske. Mannen var ute og jeg så Daudinger med barna og etterpå snakket vi om spøkelser og store tanker og om drømmer og vi begynte å le av morsomme drømmer og de komiske infallene til min sønn, og vi lo og lo og datter nevner stadig "kan vi ikke snakke litt om drømmer" eller sier til venninne at Lørdag hadde vi det såå gøy. De var oppe alt for lenge, og da de skulle legges gjespet jeg også, så de begynte å synge vuggesanger for meg så jeg skulle få lyst til å legge meg sammen med dem og så la vi oss alle tre i dobbeltsengen og jeg sov som et barn, rett og slett (dvs. lenge).

Søndag var også perfeksjon, mange timer i skogen, deretter varmt bad med kald øl og morsom bok, og så vinglass og søndagskokkelering av dampende gryte med kjøtt og grønnsaker. Klisjedag :ler:

Denne uken er litt stress, men jeg har et vakkert bilde i hodet som får meg gjennom dagen; av tynt koksgrått garn og fresh neglelakk som skal på i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser og leser. Klok(e) damer. Jeg tror det handler om å se det store i det små i blant. Viktig det...

Og; Før jeg brenner ned likte jeg veldig godt. Må også anbefale Ragdes Jeg skal gjøre deg så lykkelig. Svært bra, innbiller meg at du hadde likt den? Ha en fin dag! Og jeg danser barbent i blomstereng hver dag jeg. I bilen, med favorittsang på repeat, synger så høyt jeg kan. Og blir jeg sittende fast i kø, oppdaterer jeg meg på FB så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...