Gå til innhold

Stoffet drømmer lages av


Klips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fulgte deg for lenge siden da Rosa var liten og mener hun var noe kresen i matveien. Var det så at det var fiskepinner til middag de aller fleste dagene?

Jeg har nå en datter på to år som spiser fiskepinner, pølser, pasta, pizza og litt til, men det å smake på ting er slettes ikke enkelt og veldig mye kommer rett ut igjen.

Hvordan er Rosa i matveien nå?

Har du tips og råd til hvordan man får barn til å bli mest mulig altetende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kiri :)

Nja, nå smaker hun i hvert fall frivillig på det meste, og spiser en del forskjellig.

De må egentlig spise den maten som er. Og så blir de eldre, det er det som skjer. Og alder hjelper.

Fiskepinner hver dag har vi aldri hatt, da ville jo ikke jeg spist på årevis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er hun ikke skjønn hun polske vaskehjelpen i Upperdog? Hvordan hun går løs på sine mange

jobber med full energi og null klaging, og synger en liten sang mens hun polerer glassene.

Hjertevarm og sjarmerende.

En person å ha i bakhodet som idol når hverdagen er tilbake etter en alt for kjapt unnagjort juleferie.

Og den småskandaløse oppførselen til Holly Golightly som jeg nøt lille julaften.

Munter livsglede og evne til å gjøre som man har lyst til.

Fine inspirasjonskilder til den daglige livsinstilling.

Hei lilla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Omsider har jeg blitt voksen nok til å skjønne at eneste måten å leve lykkelig for meg i et land med så mye vinter, er å glede meg over vinteren. Ut og leke i snøen. Langrenn er jo supergøy. Slædde med bilen. Yeeei :)

Hehe, nei, ikke ironisk. Oppsøke snøgledene, så lengter jeg mystisk nok ikke stort etter sommer lenger.

Da året startet så jeg til min store overraskelse at kalenderen var helt tom for sånne spesielle ting å glede seg til. Men det er kjapt ordnet. Nå er det:

:) Fest på fredag, lenge siden sist

:) For første gang på fem år sendt bilder til fremkalling, lage album

:) Langrennskurs, bedre teknikk

:) To bestevenninner jeg ser alt for sjelden på bursdagsmiddag

:) En dag med VIP-billetter til VM

:) Hemsedal i påsken, telemark yeeei, barnas første alpintest

:) New York i mai, need I say more

:) Foo Fighters i juni

aah, such a lucky bitch

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Så fin dagbok! Den fikk meg til å tenke på min egen, som både ble opprettet og er blitt opprettholdt som et resultat av frustrasjon, noe som dessverre har vedvart og som skinner ganske godt i gjennom :sjenert: for det er jo ikke sånn jeg egentlig er?! Nå skal jeg gå og måke innkjørselen og tenke over hvordan jeg egentlig er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Vet du om hun som er mamma til Brunetten og Blondinen er her inne ennå? Hun byttet nick og har trolig gjort det flere ganger siden jeg fulgte med i boken hennes. Hun som flyttet til Trh og som jeg mener du har besøkt der og reist på tur med.

Skjønner du hvem jeg mener? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Må ikke glemme denne boken :)

Inspirasjon akkurat nå...

Var i teater og så "Forvandlingen" nylig. Kafka & Cave & Gisli ôrn Gardarsson. Herlig. Elsker teater, det sitter i kroppen som en forelskelse etterpå.

En ny jente på jobb, så ung, spinkel, understated, delikat, hjemmelagde perlearmbånd med buddha på og presis svart eyeliner.

Ellers gleder jeg meg grønn til å kunne ta fatt på hagen, første året med ordentlig, egen hage, bitteliten, så liten at plenen ikke kan brukes til stort og man like gjerne kan dyrke gulerøtter, markjordbær og valmuer og ha en liten klosterhage med timianplanter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og bøker, mere bøker, bøker i stabler på stuegulvet siden bokhyllene er et annet sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Sånn første tanker:

Om å bruke mindre penger og tid på unødvendigheter.

Lønna forsvinner. Alltid. Uansett om den blir større. Og den er ikke liten i utgangspunktet.

Jeg vet jeg bruker mye penger på vin og mat, både til hverdag og fest. Liker å stelle til selskaper, liker å kose meg. Og det er ikke nødvendigvis noe jeg vil slutte med. Bortsett fra vin til hverdags. Mer om det senere. Og snus.

Ellers blir jeg faktisk glad i mer enn tre minutter av mye av det andre jeg kjøper, til huset og til meg selv. Men kunne det vært gøy å ha en måneds prøveprosjekt der jeg kun kjøper nødvendigheter?

Jeg kjøper aldri kaffe på kaffebarer, eller flaskevann hvis jeg ikke dør av tørste, jeg har ikke vært hos frisøren på et halvt år :sjenert: (og akkurat det hadde jeg tenkt å unne meg snart, det trengs å freshes), jeg tar aldri ansiktsbehandlinger, sol eller massasje, og kjøpte min første dyre krem i høst. Glemmer for det meste å bruke den.

Så jeg slenger ikke rundt meg med penger. Men borte blir de.

Og så ser jeg ca aldri TV, men jeg ser gjerne serier på DVD og det har jeg slett ikke tenkt å slutte med. Nå ser jeg six feet under igjen, elsker den.

Jeg surfer gjerne på pc og telefon, og det har jeg heller ikke tenkt å slutte med. Jeg liker det. Ser ikke på det som en tidstyv, ville ikke reddet seler og lest Ulysses i den tiden jeg bruker på det uansett.

Mat - det snakker de også om på disse bloggene. Jeg bruker lite ferdigmat og spiser aldri søtt fordi jeg ikke er spesielt glad i det. Lagde ukesplaner for middag før, men ikke like flink lenger. Kaster sjelden mat - spiser det opp :ler: . Ikke så mye å hente der, tror jeg.

Det jeg KaN gjøre:

- SOm sagt: en måned uten å kjøpe noe unødvendig. Bortsett fra hvis det er helt fantastisk fint ;)

- Kjøre mindre bil, jeg kjører ikke overalt som det er nå heller, men jeg kan helt fint klare å sykle eller gå til jobb adskillig oftere. Når det bare ikke regner så innmari :sjenert:

- Declutter. Jeg vil ikke ha et minimalistisk hjem, blir glad av kos. Men ikke av rot. Har sannsynligvis masse ting jeg aldri bruker.

- Drikke mindre vin og øl. Lastet ned "hvite uker" appen fra helsedirektoratet for et par uker siden, og logger. Det er kosen min (der andre spiser junk), men det er jo ikke bra. Ikke snusen heller. Men venter på motivasjonen der.

- Gjøre en ting av gangen, og gjøre det langsomt

- Bli flinkere til å kose meg med mannen min (men han vil ikke se six feet under :grine: )

;)

Hmmm, det er en start.

Nå skal jeg gå og kaste noe jeg ikke trenger.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Klipse-inspirasjon! Takk takk takk, akkurat det jeg trengte nå faktisk.

Kjenner meg så godt igjen i disse tankene.

Jeg blir så henført av damer som blogger om at de ikke har kjøpt et klesplagg på et helt år jeg. Også tenker jeg at det vil jeg og gjøre, jeg må bare ordne sommergarderoben først... Men jeg har faktisk blitt flinkere.

Jeg har blitt flinkere til å klare å nyte synet av fine interiørting uten å kjøpe det. Uavhengig om det er superbillig på IKEA eller litt for dyrt i en litt for dyr butikk. Jeg trenger ikke eie alle pene ting, jeg kan nyte synet når tingene dukker opp, der de er. Så har jeg blitt flinkere til å tenke flerbruk på de tingene jeg har. Det er en liten ledetråd for meg. Altså ting som har mange funksjoner istedenfor en dings og en ting for alt mulig rart. Tingene skal da helst også oppfylle funksjonen "pen å se på". Og jeg skjønner hva du mener med å kvitte seg med rot men ikke med hyggen i ting som betyr noe. Det er et stykke mellom rot&skrot og sterilt. Det jeg ikke er flink på er å strukturere tiden min. Bruker for mye tid på å sose på nett. Tror det er fordi jeg er sliten og overveldet av alt jeg skal gjøre, også gjemmer jeg meg bort på nett. Slipper å forholde meg til det jeg må og skal gjøre, litt som en flukt. Kanskje jeg skulle innføre nettfrie dager, på linje med andre som har hvite dager eller uker eller kjøttfri mandag?

Okkesom, ble glad over å se litt liv i Klipse-leiren, ble bare så veldig inspirert og skavlete av det! :vinke::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hyggelig!

Glamourbibliotekaren er også fin inspirasjon i denne gata.

Og vet du hvor tankene kom fra? Gode gamle Vinga (og alt hva hun kalte seg), husker du henne? Sendte meg en laaang mail nylig, skulle gjerne klippet den inn her, så henne for meg, med hår som ikke lenger kommer til frisøren men vokser vilt og ustyrlig til korsryggen, mens hun utforsker sine alternative levemåter og interesser.

Herlig :)

Vel, jeg er i møte nå, hehe, men kommer veldig tilbake til dette. Kanskje vi skulle startet prøveprosjekt sammen?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Der var du igjen :hoppe:

Lure tanker! Kjenner igjen "skal bare ordne noe først"-tanken, Kosemose... skal spare penger, jeg må bare skaffe det jeg trenger først, og sånn går nu dagan :sukk: og så kommer ferien, og så kommer det en bursdag eller et bryllup, og så... pengene samler ikke støv, for å si det sånn. Ikke renter heller :roll:

Hvite dager-app - har jeg ikke hørt om, vet ikke om jeg tør prøve :fnise: men som et ledd i sunnere livsstil jeg har innført burde den ha en selvsagt plass på førstesiden på skjermen. Hårda bud... :ler:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er ute etter å spare penger, egentlig. Jeg er mer opptatt av å ... rydde opp, ikke overforbruke, bevisstgjøre ...

Dag 1, 15. mai 2012:

- jeg kommer til å kjøpe tax-free i dag. For jeg går ikke forbi en tax-free uten å kjøpe kvota :ler:

Men, jeg kan la være å drikke den opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... altså la være å drikke tre liter vin og en liten sixpack på en kveld ;)

Men en øl må jeg ha for å våkne, haha, høres ut som verdens dårligste unnskyldning, men jeg får energi av det og jeg sto opp 04.55 men kan ikke legge meg ennå.

Anywho - MIT (Most Important Tasks) - den skal jeg innføre. Er verdensmester i procrastination.

I dag har jeg flyttet en knapp i korpsskjørtet så det passer. En uvesentlig ting for verdenshistorien, men en fin liten hverdagsting hos meg. Og ca. alt jeg orker resten av i dag :ler:

Altså, oppsummert

Dag 1, 15. mai 2012:

- kjøpte tax-free og drikker noen småpils

- flyttet en knapp :ler:

- og fikk lest litt bok på flyet (leser "Snakk til meg" av Vigdis Hjorth og "Life" av Keith Richards)

Jeg kjenner meg veldig igjen i det med å ikke måtte eie alt som er vakkert, Kosemose. Har tenkt akkurat det samme selv, for lenge siden, men kanskje glemt det litt :sjenert: .

Har det litt sånn med fascinerende/flotte kvinner også. Kan nyte dem, trenger ikke være misunnelig og måtte være dem. Det er jeg flink til, altså å glede meg over at andre er fine. :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...