Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

-Jeg visste egentlig ikke at jeg var et sånt sippetryne, men tydeligvis...

Jeg synes det er helt innafor å grine litt på tv nå du tar din første pallplass i verdencupen - jeg sitter tross alt i sofaen og sipper litt på Ingrid Landmark Tandrevolds vegne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flirte forøvrig litt av Marte Olsbu Røiseland som sa hun hadde fulgt spurten på storskjerm - mens hun selv gikk inn til 8. plass. Multitasking på høyt nivå :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære zen-spiller begynner å hinte om at pensjonsalderen nærmer seg - når et fulladet batteri ikke lenger rekker én tur til og fra jobb er det ikke så mye kapasitet igjen. Ti års lang og tro tjeneste må jo sies å være god innsats; jeg kan skjønne at den begynner å bli sliten, men jeg kjenner på separasjonsangsten... Ikke får jeg tak i en ny zen heller - de produseres ikke lenger. :sukk: Utvalget mp3-spillere er i det hele tatt ikke så omfattende lenger, det gjør det i minste enklere å bestemme seg... (Jada, jeg vet at min nye telefon også kan brukes til dette, men en mindre, separat spiller har sine fodelerr, særlig på jobb og på hytta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille zen. Min har ikke vært i bruk på noen år og jeg aner faktisk ikke hvor den er. 

 

Men det er ikke umulig å få tak i mp3 spiller, men kanskje ikke i vanlig el-butikk. :vetikke:

 

Her er en slitsom langhelg over. Barnebarn fra torsdag til lørdag og bursdag i dag. Litt mye unger i det siste gitt.... Blir godt med en vanlig uke igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se Så ska det låta på svt - Richard Söderberg er som alltid sprudlende entusiastisk, særlig når han får synge Carola :fnise: Og Sarah Dawn Finer gruser jo Atle Pettersen på absolutt alle områder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Daria skrev:

Etter vinterens abortdiskusjoner, toppet med ukas allerede famøse "Klare du å bærer en, klarer du vel å bære to"-uttalelse, er det virkelig et hån mot landets kvinner hvis Ropstad blir likestillingsminister.

Det var min første tanke også.... Etter å ha sjekket at det ikke var 1. april. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det står om hans engasjement for barns rettigheter, og jeg tviler forsåhvidt ikke på det, men det bli så utrolig umusikalsk med likestillingsdelen. Jeg nekter å tro at hele regjeringsapparatet er så korttenkte at de ikke ser det, og da blir alternativet at det er en bevisst provokoasjon. Det kan bli folksomt i 8.mars-toget i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Ropstad blir ikke likestillingsminister - han må jo få slippe krav om å gå i pride-paraden og sånne ubehagelige ting, så da flyttes det ansvaret over til kulturministeren. Jeg håper noen journalist snarest mulig tar ansvar for å spørre mannen som skal være så opptatt av barns rettigheter hvordan han vil verne om rettighetene til barn med homofile foreldre, en familieform barne- og familieministeren er motstander av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2019 den 16.07, Daria skrev:

16.01: Fem lest, tre kjøpt.

Jeg synes jo leseåret har fått en god start... Hekseringene, del en av en trilogi av Kerstin Ekman, vil naturlig nok bli fulgt av bind to og tre. Hvem Gro vil bli fulgt av er litt uklart, mulig jeg skal ta en politikerpause og gå løs på noen kunstnerbiografier. Både Oda Krogh, Frida Kahlo og Gustav Vigeland står jo i hylla og venter...

21.01: Fem lest, seks kjøpt.

Jeg vandret visst forbi innom bruktbutikken i dag... En sangbok, en svensk roman og en kongelig biografi (den har stått der lenge - det er begrenset hvor lenge motstandskraften min varer); bare ting det er mangel på i hyllene, med ande ord... Til sammen kom det på den voldsomme sum av 45 kroner, det gjør jo også sitt til å byte ned motstandskraften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vandring tok meg også gjennom Slottsparken og skulpturparken til dagens bursdagsprinsesse og ned til togstasjonen hvor det ble te, cookie og boklesing (ikke i noen av de nyinnkjøpte, jeg hadde selvfølgelig en i veska fra før av. Amy Sackvilles The still point - det er en passende tid på året for å lese om polarekspedisjoner) på kaféen og en tur innom blomsterbutikken hvor jeg kjøpte roser for å erstatte de visne tulipanene, og en potteplante med rosaspraglede blad (fordi den var rosa...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potteplante med rosaspraglete blad? :hoppe: 
Jeg har en calathea dottie. Også kjøpt pga. fargen. Den er veldig morsom, og liksom lukker seg om kvelden.  

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Ord betyr noe, sier Hareide til Ropstads kritikere. Det er vel nettopp det som et mye av problemet - Ropstads ordvalg som han tror han kan ro seg ut av ligger  til grunn for mye av kritikken han har fått i det siste...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise Fjeldstad med kjøkkentips fra diva-avdelingen:

Sitat

Vi som bor i Oslo, er heldige som har Fjelberg i Bygdøy allé. Den gourmetbutikken redder nervesystemet mitt når jeg blir redselslagen – eller ble – dette jobber jeg jo med. Av Wenche Foss, skuespillerinnen, lærte jeg å ta med eget fat: «Da ser det ut som om du har gjort alt selv, Lise.»

Vurderer å henge opp denne på kjøleskapet :fnise: Fjelberg ligger jo i nærheten...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kommet forbi Fjelberg et par ganger på julaften formiddag, da stå køen av folk som skal hente ribbe helt ut på fortauet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har kommet forbi Fjelberg et par ganger på julaften formiddag, da stå køen av folk som skal hente ribbe helt ut på fortauet...

Det er jo veldig greit om man bare en er par stykker som skal ha ribbe. Jeg kunne nok fint gjort det om jeg var alene julaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...