Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

På 10.1.2019 den 14.49, Daria skrev:

10.01: Tre lest, tre kjøpt.

Ferdig med det første bindet i Gros selvbiografi. Selvkritikk og -refleksjon er ikke noe hun driver med i særlig grad, men det overrasker vel egentlig ingen...

15.01: Fire lest, tre kjøpt.

Ferdig også med del to av Gros verden, hvor det til nød aksepteres at andre har andre meninger og synspukter, men det finnes ingen forståelse for at de har det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I NM på direktesendt tv har hopperne startnummer-reklame for forbrenningstoaletter. Det glamorøse livet som toppidrettsutøver... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokklubben har tydeligvis ryddet på lageret - plutselig sto tre av bøkene på ønskelisten min som utsolgt :overrasket: Om min umiddelbare reaksjon var å skynde meg over i nettbutikken til Tanum, hvor de fortsatt sto som tilgjengelige, og bestille dem der? :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid like overrasket når jeg ser bilder fra det britiske parlamentet - hvordan kan britene som overalt eller er så høflige og veloppdragne oppføre seg som en gjeng fotnballsupportere i underhuset? Roping og buing til den store gullmedalje... Ser nrks Brexit-sending, dette kan bli stygt for May. På den annen side ser hun kanskje fram til muligheten for å vie tiden sin til noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på mengden snø som er spådd i natt og i morgen tidlig virker det veldig unødvendig å bruke så mye tid, energi og desibel på å måke og skrape gaten utenfor nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sno:

Da jeg var oppe i 6-tiden hadde det så vidt begynt å komme noen få korn, nå snør det store kjerringer og det lagt seg et tykt, hvitt teppe. Det blir jo pent ute - særlig sett inne fra sofaen med pledd og tekopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Daria skrev:

15.01: Fire lest, tre kjøpt.

Ferdig også med del to av Gros verden, hvor det til nød aksepteres at andre har andre meninger og synspukter, men det finnes ingen forståelse for at de har det....

16.01: Fem lest, tre kjøpt.

Jeg synes jo leseåret har fått en god start... Hekseringene, del en av en trilogi av Kerstin Ekman, vil naturlig nok bli fulgt av bind to og tre. Hvem Gro vil bli fulgt av er litt uklart, mulig jeg skal ta en politikerpause og gå løs på noen kunstnerbiografier. Både Oda Krogh, Frida Kahlo og Gustav Vigeland står jo i hylla og venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangerinnen forteller publikum om arien hun skal synge, tilhørende prinsen i Massenets Cendrillon (Askepott): -Han er egentlig litt whiney... I havet av Rotary-pensjonister var jeg den eneste som lo... :fnise: Hun hadde også en helt glitrende gjenfortelling (med påfølgende framføring) av en Ravel-arie om en seksuelt frustrert kvinne med to ubrukelige elskere, som begge kommer når hennes mann er ute og stiller byens rådhusklokke. Det holde ham bote fra huset én time i uka. -Det var jo ikke lenge, konkluderte den eldre damen ved siden av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol, blå himmel og ikke spesielt kaldt ute (du vet det er januar og blå dager i vente når fire minusgrader anses som mildt :fnise: ), det tyder vel på at jeg bør komme meg ut en litt lengre tur i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK da, så er det mulig det var litt optimistisk å pakke med seg termos, sitteunderlag og bok på tur, selv om det var sol... Jeg hadde en tanke om å finne en benk i i en lun solvegg på festningen, men det var litt for kaldt (og for mye snø på benkene) til at det fristet i praksis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger etter pause ringte det mobiltelefoner i pauser i musikken i filharmoniens konsert i kveld. Begge ganger ble dirigenten stående med armene hevet og bare holde pausen helt til telefonen ble bragt til taushet. Jeg håper eierne skammet seg dypt og inderlig - sammen med idioten som begynte å klappe høyt omtrent før siste tone var over, før dirigenten hadde senket hendene og markert at det var over. Igjen ble dirigenten bare stående og holde pausen, mens han ventet på at det skulle bli stille i salen. Jeg likte ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-På høna kan man ha det man lik best, før man et ho.

Publikum hos Linda Eide så selvfølgelig ingen dobbeltbetydning i det utsagnet... :fnise:

Forøvrig vil jeg hevde at korrekt norsk uttale av wi-fi er nett, evnt nettverk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Taktikken min er å holde fokus på meg selv og min egen stang.

Det hadde vel ikke tatt seg ut i et familieprogram om hun hadde fokusert på andres...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...