Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

To av de største nederlandske favorittene i skøyte-EM i samme par - og det var sannsynligvis det siste begge gjorde i det mesterskapet :overrasket: Den ene gikk rett på rumpa (det blåmerket kan bli episk...), den andre blir etter alle solemerker (les: kommentatorantakelser) diskvalifisert for å ha gått over streken (bokstavelig talt). Drama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå satt jeg godt i sofaens dyp - men det venter en teaterpremiere i kveld, en jeg kjøpte billett til for over halvannet år siden, så jeg får vel klare å dra meg opp og børste håret og finne en passende veske og komme meg ut snart...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Her går det så temmer og røy ryker...

Det gikk visst litt fort i svingene for tv2s alpinkommentator også :rulle:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Det va nån franskmenn som sku sleike snøen borti svingen her...

:hoho: Lite medlidenhet med konkurrenter som går overende hos Erik Valnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kom hjem fra teateret etter å ha sett Bjarte Hjelmelands nesegrev og Kristian Støvinds Disneyprins-framtoning og rigget seg til i sofaen med ost, kjeks, te og en liten konfektbit, samt Gros selvbiografi, annet bind. Nok en løssluppen lørdagskveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopper og kar med knast. Når kopper og kar får knast på kanten, blir de ikke bare stygge, men også farlige

Er knast et vanlig ord? :klo: I mitt vokabular har det gått et skår av koppen, knast har jeg aldri vært borti hverken i denne eller andre betydninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knast kan også være bøyningsform av det godt kjente og mye brukte verbet å kneste (ordbokas eksempel kommer fra Mikkjel Fønhus, det sier vel det meste), som betyr å gi fra seg lyd. Hvis koppene dine står og smeller for seg selv i skapet, er det grunn til bekymring...

Og med det avsluttes Språknerding på en søndag for denne gang - tror jeg... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart på tide å legge Benny Hill-musikken som bakgrunnslyd på skiskytterstafetten - jeg har kommet ut av tellingen på antall fall i løssnøen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observasjoner fra herrens skiskytterstafett:

🔫Vetle Sjåstad Christiansen har syrinlilla gevær
🔫Svensken på første etappe heter Femling. Da blir jo veien til Carolas gamle MGP-slager veldig kort...
🔫Svingen som felte så mange av jentene er ikke så enkel for gutta heller...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer meg at Mona Levin ikke anerkjenner London som en del av Europa (stykket hadde premiere der i 2017). Hvorvidt det er Brexit-relatert skal være usagt...

Dette er det blitt en ganske så spennende politisk krim av i den amerikanske dramatikeren J.T. Rogers’ stykke Oslo, som Det Norske Teatret har fått den europeiske førstefremførelsen til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig:

Sitat

Egeland er en mørk statue som utstøter «gode gud» i ett sett, mens ekteparet Rød Larsen/Juul er de sympatiske heltene.

(Egeland var til stede teateret, og det ble for fristende ikke å spørre om han ofte sier «gode gud». Latteren hans var svar nok.)

Godt noen tar ansvar for å finne ut av sånne ting :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Ian McEwan-bok i kjømda! :hoppe: Litt skeptisk til 80-talls-robotkjærlighet-konseptet, men om noen kan få det til er det jo ham. Noen på twitter la ut bilde av mottatt forhåndseksemplar allerede nå, utgivelsesdato er ikke før i april - det er tydeligvis forskjell på folk... :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første tulipaner er i hus :strix:Samt en bregne - det er nesten like umulig å bare handle én blomst som det er å bare handle én bok... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yr lover flere kuldegrader og tett snøvær i morgentimene i morgen. Jeg skal ærlig innrømme at enkelte dager er det helt greit å ikke skulle på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten var det jo svært god timing at det lå en halvkilo te i postkassen min i dag, akkurat i tide til den varslede kuldeperioden 🍵 Jeg sto i heisen og sniffet på pakken, jeg kunne lukte hvilken te som lå i hvilket hjørne :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...