Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Ingenting er pakket inn ennå da, det blir vel kveldens aktivitet - hvertfall de jeg ha tenkt å få levert i morgen. Jeg har ikke tålmodighet til å stå og vente på at de skal pakke inn i butikken, hvertfall ikke når det er mye folk og lange køer (og de bak kassa hverken er så flinke eller så raske...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt nytt julepapir! :hoppe: Det er en litt større anledning enn det høres ut - jeg har nemlig de siste 15 årene stort sett tæret på den gigantiske butikkrullen med gavepapir jeg fikk da butikken jeg jobbet i ble nedlagt :fnise: Nå tok jeg med resten på jobben for å bruke til utstilling der, og har endelig annet papir enn ensfarget rødt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolly Parton fikk også være med på moroa... Nå er alt pakket inn og fordelt i poser og nett. Etter litt leting fant jeg den siste gaven jeg visste jeg hadde kjøpt, men ikke var helt sikker på hvor jeg hadde lagt, jeg snublet over en haug pakkelapper fra i fjor og jeg fikk varslet Røde Kors om en feil på et av gavekortene deres.

Ny ladning te og pepperkaker en funnet fram, det ligger vel an til å bli en kveld med Dagsrevyens jubileumssending...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Her er programlederbordet - se hva vi fant på lageret!

:hoho:

Ingerid Stenvold har det jo i kjeften når hun får lov...

Og Einar Lunde har tatt ansvar og lært opp generasjoner ankermenn i å knytte slips :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har satt på Dagsrevyjubileet også. Glemte det tidligere i kveld. 

 

 

Og Richard Herrmann fra London. Og Erik Tandberg..... han hadde jeg en del kontakt med i første jobben min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-La meg først få si noe om dette...

-La meg understreke...

Gron og Kåre må fortsatt småkrangle litt, bare av prinsipp og sedvane :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gråhårede tidligere ankerkvinnen hvis navn jeg ikke fikk med meg har samme jakke som meg. Litt usikker på om det gjør henne ung eller meg gammel, men Gudrun Sjödén handler vel mer om livsstil enn om alder :fnise: 

Bursdagsfesten i en naboleilighet har kommet i dans-og-allsang-fasen. Jeg satser på at ut-på-byen-fasen er nær...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer et nyhetsvarsel på skjermen under 5080s satiresending under Dagsrevyfeiringen blir det så meta at jeg ikke aner om det er reellt eller rikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julegrøt er spist (jeg fikk ikke mandelen...), julegaver overlevert, familiesamvær gjennomført. Søster, kusine og en tante strikket, den andre tanten imponerte forsamlingens yngste med å løse Rubiks Kube. Fetter med samboer og to små glimret med sitt fravær, noe vi i og for seg satte pris på all den tid de har omgangssyke i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skomaker Andersen har gått tom for kaffe to ganger på 16 dager. Litt usikker på om det er forbruket eller planleggingsevnen som er det største problemet, men det som virkelig er bekymringsfullt er hvor roverasket han blir hver gang boksen viser seg å være tom. Det er jo nødvendigvis ham selv som har tømt den, senest dagen før...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv formiddag - jeg har gått tur i Slottsparken, vært en tur på julemarkedet, hentet pakke på posten, kjøpt juleblomster og sittet på kafé og lest og drukket te. Et skjørt (som passet under tvil, går nok for en større størrelse neste gang) og en strømpebukse (ennå ikke prøvd) er i hus, sammen med to hyasinter og en mini-julestjerne som sammen skal bli en liten julegruppe og en hvit juleglede med én rosa blomst midt i (ja, selvfølgelig valgte jeg nettopp den på grunn av det...). Dessuten ble jeg nesten kjørt ned av en barnevogn - selvfølgelig går man to i bredden med doble barnevogner og er mer opptatt av å snakke sammen enn å se framover, inne på julemarkedet... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Favrot er et blankt A4-ark, mens Hircher har vært med i alle Harry Potter-bøkene...

Poeng til NRKs kommentator for sitt litterære bilde på styrkeforholdet mellom kveldens to finalister :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2018 den 16.58, Daria skrev:

13.12: Fire lest, tre kjøpt.

Boka jeg kjøpte på Bjerkebæk i sommer om Sigrid Undsets boksamling er ferdig - den har vært en i-rykk-og-napp-bok...

17.12: Fem lest, tre kjøpt.

Jeg skulle bare lese ett kapittel til - og så viste det seg å være der handlingen snudde, og da måtte jeg jo bare lese de resterende 75 sidene også... Is av Ulla-Lena Lundberg, om et ung prestepar som kommer til et øysamfunn i den ytterste finlandsvenske skjærgård rett etter krigen. Kjøpt på salg uten å kjenne til hverken tittel eller forfatter - et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte desembers tredje pepprekakeboks i dag - to bokser på tre uker er da ikke så ille...

*nevner ingenting om de to boksene sjokoladeflarn eller de to pakkene med romkuler som også har gått med*

:plystre:

:arwen:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og følger halvveis med på en episode av Flyhavarikommisjonen, og stemmen til en av skuespillerne minnet meg om en karakter fra en tv-serie. jeg husket ikke hvem eller hva, men noe kjent var det... Plutselig falt det på plass - dr Weaver fra Akutten. Fåglarna vet når jeg så på den sist, men hjernens assosasjonsarkiver er dype og kompliserte...

...hvilket minner meg på at jeg, da jeg ikke fikk sove i natt, ble liggende og tenke på en scene fra en bok. Bohuslän, smågutter, muligens en stefar?, 60-70-tall. Jeg som har lest så få svenske bøker de siste årene... Har en vag følelse av at det kan være fra trilogien til Jonas Gardell, men det kan også være noe helt annet... 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...