Gå til innhold

Oktoberjenta vil bli mamma igjen - NÅ :)


oktoberjente

Anbefalte innlegg

Heia :) Har,som mange andre her inne ser det ut til, sniktittet litt i ymse prøvedagbøker de siste ukene - etter at vi sluttet på prev selv. Kaster meg ut i prøvedagbokverden og håper oppholdet her blir kort :)

Jeg er ei jente på snart 29, er samboer og har ei lita jente på 16mnd. Har lekt med tanken om et barn til en stund, men da vi først kastet pillene så har jeg hatt 0 tålmodighet og synes dagene går ufattelig tregt! Sist gang ble det litt uplanlagt baby, så gleder meg til å forhåpentligvis gå planlagt gravid!

Det virker som om syklusen er relativt på plass igjen etter fødsel og p-piller, sluttet på Cerazette i januar og har hatt mens 2 ganger etterpå, hhv 27dgr og 28dgr sykluser. Håper det holder seg sånn! Har forsøkt å tempe disse to syklusene, men med ei jente som er mye våken på natta så vet jeg ikke helt hvor pålitelig det blir, men antar at eggløsning er på plass siden syklusene er såpass regelmessige..?

Ellers er jeg sykepleier og trives innmari godt med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest orkan

Jeg vet egentlig ikke hvordan man svarer på sånne graviditetsgreier, men antar at jeg kan safe med lykke til? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke hvordan man svarer på sånne graviditetsgreier, men antar at jeg kan safe med lykke til? :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 i syklus og mens er over allerede, hurra! Før jeg ble gravid sist hadde jeg alltid mens i en drøy uke så dette er jo fantastisk (små barn store gleder :fnise: ) Håper det holder seg sånn..men aller mest håper jeg jo på at dette er siste gang med mens på en stund!

De to forrige mnd kjente jeg alskens symptomer hele dpo-perioden, murringer i magen,ømme pupper, stikninger, småkvalm osv osv, merkelig hvor godt man kjenner etter når man prøver :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prøverdagboka, og masse lykke til med prøveprosjektet! :klem:

Eg er også prøvar, og har som deg ei jente frå før på 16 mnd! :) Har vore prøvar sidan i fjor sommar, så eg begynnar å bli veldig utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med prøverdagboka, og masse lykke til med prøveprosjektet! :klem:

Eg er også prøvar, og har som deg ei jente frå før på 16 mnd! :) Har vore prøvar sidan i fjor sommar, så eg begynnar å bli veldig utålmodig.

Takk for det - og lykke til til deg og! :) 16mnd er en utrolig festlig alder synes jeg, morsomt å se hvordan hun opplever noe nytt hver eneste dag.. Etter at vi bestemte oss for å prøve på en til så har jeg vært utålmodig så det holder, så kan bare tenke meg hvordan du har det :) Tvi tvi og håper at mars er din måned :)

I utgangspunktet så ønsket jeg meg et vårbarn, men klaffer det denne måneden så blir det et rett-før-jul barn og tror at det blir fint og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bestilt noe fra babyornot her? Og som vet når man kan forvente å få det levert? Står 2-3dager på siden, men nå er det 11dager siden jeg bestilte så syns jeg burde få det snart.. Tenkte og EL-teste denne måneden, men er på CD9 nå så må jo snart begynne :) Gidder ikke kjøpe de dyre fra apoteket..

Er spent på syklusen denne gangen, må vel ha stabilisert seg noenlunde etter pillestopp/fødsel nå? Er syklus nr 3 dette her.. Sist gang brente jeg av et par tester litt i blinde siden jeg ikke helt visste når EL var, denne gangen skal jeg prøve og la det være :fnise: Så får man se om det holder seg når det nærmer seg litt mer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bestilt noe fra babyornot her? Og som vet når man kan forvente å få det levert? Står 2-3dager på siden, men nå er det 11dager siden jeg bestilte så syns jeg burde få det snart.. Tenkte og EL-teste denne måneden, men er på CD9 nå så må jo snart begynne :) Gidder ikke kjøpe de dyre fra apoteket..

Eg har bestilt eit termometer frå babyornot ein gang, når eg skulle begynna å tempa. Men det var forrige gang me var prøvarar, så eg hugsar rett og slett ikkje kor lang tid det tok før det kom i posten. Ikkje mykje hjelp å få av meg, med andre ord. :sjenert:

Eg anbefaler deg forresten å kjøpa EL-testar her: http://billige-tester.no/

Det tar berre 2-3 dagar frå du bestiller testane, og til du har dei i posten. :Nikke: Eg bestiller alltid både EL-testar og graviditetstestar derfrå.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ooomsider fått pakken nå, tok bare 14 dager ;) Har prøvd billig-tester før og da fikk jeg ingenting, men verdt å gi det en sjanse til kanskje :)

Igrunn litt usikker på denne EL-testingen, har testet etter jobbtid,dvs sånn mellom 5-6 tiden, er det for sent? evt for tidlig? De to jeg har tatt er blendahvite (dag 11 og 12), og i en 27-28 dagers syklus burde det jo snart begynne å vise noe...?

Temping er en genial måte synes jeg, men når lillefrøkna er noe våken på natta blir det innimellom lite sammenhengende søvn og dermed ikke helt til å stole på..

Utrolig hvor opphengt man blir i dette her altså! Omtrent det eneste jeg tenker på for tiden er når kommer EL? har EL vært? hvor lang blir syklusen denne gangen? osv.. Skulle likt å skru av den funksjonen i hodet innimellom :)

Må jo ikke glemme av at jeg har en fantastisk jente fra før heller :)

Fri i dag før massse jobbing fremover *godt* :) Har sendt mann og barn på jobb/bhg og skal krype under dyna igjen noen timer.. zzZzz :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..ingen EL påvist ennå, har utrolig masse murringer i magen - akkurat som når mensen kommer og de to første dagene av mensen. Kan dette være tegn på EL?? Er på dag 16 nå så burde jo komme snart syns jeg..Har hatt murringer de andre syklusene også,men ikke tenkt så mye over det i forhold til det.. Kan ikke huske å ha hatt det sist jeg var uten prevensjon, men da var ikke barn i tankene heller så kjente vel ikke så mye etter :)

Ellers er vi ganske slitne i heimen for tiden og når mannen i huset er sliten er det lite :sengekos: å få gitt :kjefte: Er nok jeg som er mest ivrig i dette barneprosjektet, han har god tid og stresser ikke og tar ting som de kommer. Skulle ønske jeg klarte å ha den samme holdningen :) Når jeg først har bestemt meg for noe så er jeg nemlig aaltfor utålmodig :/ dum egenskap det der!

Er bare i 3.PP, men tenker innimellom at hva om det ikke går? Vet jo at 3PP ikke er noe som helst, men siden det klaffet så fort sist så tenker jeg litt sånn likevel.. *oppgitt* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ooomsider fått pakken nå, tok bare 14 dager ;) Har prøvd billig-tester før og da fikk jeg ingenting, men verdt å gi det en sjanse til kanskje :)

Igrunn litt usikker på denne EL-testingen, har testet etter jobbtid,dvs sånn mellom 5-6 tiden, er det for sent? evt for tidlig? De to jeg har tatt er blendahvite (dag 11 og 12), og i en 27-28 dagers syklus burde det jo snart begynne å vise noe...?

Temping er en genial måte synes jeg, men når lillefrøkna er noe våken på natta blir det innimellom lite sammenhengende søvn og dermed ikke helt til å stole på..

14 dagar var veldig lenge, synst eg! Eg får alltid det eg bestiller frå billige-tester, i løpet av 2-4 dagar. Men det er viktig at du passar på at du ikkje bestiller for mykje i ein pakke, slik at du unngår toll - for ellers kan det ta lang tid før pakken kjem i posten! Kanskje det du gjorde forrige gang du bestilte testar derfrå?

Klokkeslettet du testar på høyrest heilt fint ut! :) Eg har høyrt at det er best å testa på ettermiddagen med EL-testar, men ein bør ikkje drikka noko i nokre timar før ein testar, slik at urinen ikkje er utvatna. Men eg har likevel alltid pleid å testa om morgonen. Eg har nemlig ein tendens til å gløyma at eg ikkje skal drikka noko, viss eg testar på ettermiddagen - og då blir jo urinen utvatna. Så då foretrekker eg heller å testa på morgonurin! Men eg får alltid positive EL-testar 1-2 dagar kvar syklus, så eg har funne ut at det ikkje betyr noko kva tid på døgnet eg testar!

Trur ikkje du treng å bekymra deg, sjølv om du ikkje har fått EL enda. Eg har hatt EL alt frå dag 13 i syklusen, til dag 20! Når i syklusen ein har EL kan jo variera veldig frå person til person, og frå syklus til syklus. (Og kanskje du har lengre syklus denne gangen, enn du pleier å ha?). Så eg ville vel ha brukt EL-testar frå mensen var over, og fram til eg nærma meg IKM, viss eg var deg - slik at du er sikker på at du får med deg EL! Så kan du heller testa færre dagar, når du finner ut omtrent når i syklusen du har EL. For eg vil jo tru at du har EL, sidan du har eit barn frå før! Men syklusen kan forandra seg etter ein fødsel, så syklusen treng ikkje å vera slik den var før du vart gravid forrige gang! Eg har iallfall hatt mykje syklustull etter at eg fekk jenta mi, og eg trur det er ganske vanlig.

Grunnen til at eg ikkje tempar denne gangen, er fordi jenta mi også ofte er våken på natta. Og då er eg redd at eg berre vil bli forvirra av tempane, sidan dei ikkje er heilt til å stola på. Og det trur eg berre ville ha gjort meg frustrert. :sjenert: Men eg synst det var kjempespennande og nyttig å tempa forrige gang me var prøvarar - så hadde det ikkje vore for at eg ofte blir vekt og må opp om natta pga jenta mi, så ville eg definitivt ha tempa denne gangen også!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo: oktoberjente. Jeg er innom og snoker litt. Spennende med nye prøverdagbøker!

Håper EL har meldt sin ankomst og at du og mannen din ikke er for slitne til litt :sengekos: i kveld. :fnise:

Endret av pinkpus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det var nok det som skjedde. Sendte mail og spurte og da var svaret at den nok "satt fast" i tollen. Når jeg først bestilte slo jeg til og kjøpte en hel del :P

Gikk på Cerazette fra 6ukers kontrollen og frem til januar, og før jeg ble gravid sist gikk jeg også på pillene så husker ikke hvordan syklusene mine var. Men blødde myye mer før og det er jeg jo glad for at jeg slipper - hvertfall inntil videre :) Hadde EL de to forrige syklusene utfra tempene hvertfall og da fikk jeg rundt dag 17 så håper det samme nå..

Ja..jeg temper de dagene jeg får sove nok også ser jeg om det blir en viss stigning.. ikke optimalt, men siden jeg har ganske lav temp før EL så fungerer det greit nok likevel..Er det noen grunn til at jenta di våkner foressten?? Ønsker meg sårt en lang periode med god søvn nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra temp i dag tidlig så har ikke EL vært ennå, men fikk nå lurt med mannen til litt :sengekos: i går kveld så får vi se... :fnise:

Føler jeg driver et visst sexpress for tiden, så håper påskeegget kommer snart :fnise: og ikke minst at det er gullegget :)

Endret av oktoberjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja,det var nok det som skjedde. Sendte mail og spurte og da var svaret at den nok "satt fast" i tollen. Når jeg først bestilte slo jeg til og kjøpte en hel del :P

Gikk på Cerazette fra 6ukers kontrollen og frem til januar, og før jeg ble gravid sist gikk jeg også på pillene så husker ikke hvordan syklusene mine var. Men blødde myye mer før og det er jeg jo glad for at jeg slipper - hvertfall inntil videre :) Hadde EL de to forrige syklusene utfra tempene hvertfall og da fikk jeg rundt dag 17 så håper det samme nå..

Ja..jeg temper de dagene jeg får sove nok også ser jeg om det blir en viss stigning.. ikke optimalt, men siden jeg har ganske lav temp før EL så fungerer det greit nok likevel..Er det noen grunn til at jenta di våkner foressten?? Ønsker meg sårt en lang periode med god søvn nå :)

Viss du skal bestilla fleire ting på ein gang frå billige-tester, så er det lurt å bestilla kun ein ting om gangen. Eg har bestilt både EL-testar, graviditetstestar m.m. på ein gang, men bestiller i fleire omgangar, slik at det kjem i forskjellige pakkar. Dermed unngår eg toll. ;)

Satsar på at du får EL omtrent på same tid denne syklusen, slik at du ikkje har gått glipp av EL! :)

Det er vel ingen spesiell grunn til at jenta mi våknar i løpet av natta, nei. Frå jenta mi var nyfødt og fram til ho var nesten 2 månader gammal hadde ho kolikk, og skreik heile nettene! :( Så ga kolikken seg, og ho begynte å sova heile nettene - 9-12 timar i strekk! Dette varte fram til jenta mi var litt over 5 mnd gammal. Då begynte ho å våkna om nettene. Først ein gang i løpet av natta, men det vart etter kvart berre oftare og oftare. Då jenta mi var 11 mnd gammal, våkna ho altfor mange gangar i løpet av natta, og låg og saug på meg (eg amma henne fortsatt om natta då) halve natta. Så då tok me ei avvenning då jenta mi var 11 1/2 mnd gammal, og kutta heilt ut nattamminga. Etter ei vekes tid var nettene mykje bedre, og det hendte at ho sov natta gjennom. Og slik er det fortsatt, men det går veldig opp og ned. No er jenta mi 16 mnd gammal, og søv innimellom heile nettene, sjølv om det er ganske sjelden. Dei fleste nettene er ho våken 1-3 gangar i løpet av natta - men ho sovnar vanlegvis igjen med ein gang eg går inn på rommet og seier at det er natt, og breier dyna godt rundt henne. Ein gang innimellom er eg nødt til å sitja ganske lenge inne på rommet med henne før ho sovnar, men det skjer heldigvis ikkje så ofte.

Problemet i det siste har vore at jenta mi har tatt veldig tidlig morgon! Ho legg seg i 8-tida om kvelden, og pleier å sovna rundt halv 9. Og mellom kl halv 6 og halv 7 om morgonen er ho lys våken, og nektar å sova vidare! Og no trur eg at eg har funne ut kva som er grunnen. Me har ikkje rullegardin på soveromma våre, og no er det ganske lyst ute på den tida om morgonen, og ikkje særlig mørkt på soverommet. Og det var først no når det begynte å bli lyst tidleg på morgonen, at jenta mi ikkje lenger ville sova vidare, når ho våkna på den tida om morgonen (og det gjer ho alltid). Kvar einaste morgon i mange veker har jenta mi nekta å sovna igjen, når ho våknar tidleg om morgonen. Men no har me vore hos foreldra mine 3 netter, og jenta mi har sovna igjen og sove vidare til ca kl 9 kvar einaste morgon. Og her er det rullegardin på soverommet, så det er nesten heilt mørkt i rommet. ;) Så viss det er lyst på rommet til jenta di om natta, så kan eg iallfall tipsa deg om at det er lurt å ha det ganske mørkt i rommet. Det er iallfall heilt tydelig at jenta mi sovnar mykje lettare igjen, viss det ikkje er for lyst i rommet når ho våknar før det er på tide å stå opp!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er u-t-å-l-m-o-d-i-g! Hvor har EL tatt veien mon tro.. Dag 18, fortsatt ingen tempstigning og murringene er borte igjen. Håpet på at 27/28dagers syklusene skulle fortsette, men ikke denne gangen ser det ut til!

Frem til jeg kastet pillene i januar så tenkte jeg ikke så mye på barnelaging, nå er det omtrent det eneste jeg tenker på etter at lillesnupp har lagt seg. Hjelper jo ikke på at det kryr av gravide på jobb heller og at jeg ser gravide mager overalt.

Hjelpes - snart tipper det vel over for meg og jeg blir innlagt et sted til over påske :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Tror jeg har fått en positiv ELtest..?? Hvertfall ser strekene like sterke ut og det kom opp nesten med engang.. Litt sent på dag 19, men bedre enn ikkeno! :)

post-34472-1270120662,3503_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...