Gå til innhold

NAF-test eller tilstandsraport hos forhandler ved privatkjøp av bruktbil


Gjest Gjest_Mai_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mai_*

Hei!

Jeg skal kjøpe bruktbil privat, antakeligvis en Golf 1.4 fra 2004. Kan lite om bil og trenger derfor faghjelp til sjekk. NAF-tester skal jo være grundige, så har tenkt på det. Men så hører jeg at tilstandsrapport fra forhandler skal være like grundige som NAF-test i tillegg til at det gir en garanti fra forhandleren på at bilen er i samsvar med rapporten. Det blir jo som en bruktbilgaranti man ellers bare får fra forhandler?

Går det an å bestille en slik test fra forhandler uten å kjøpe bil gjennom dem?

Er godt resltat på NAF-test klarsignal for å kjøpe, eller er det mer jeg bør gjøre? Kan som sagt lite bil selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marlo

Jeg ville tatt en NAF-test.

Vet ikke om det går ann å bestille en test fra en forhandler uten at man kjøper bilen gjennom dem, men om det hadde gått så ville jeg nok ikke gjort det.

NAF er helt nøytrale og sjekker bilen GRUNDIG.

Om NAF mener at man burde kjøpe bilen så stoler jeg på dem - men husk, de mener ofte at bilen er et røverkjøp til den prisen dersom prisen er lav - dette betyr jo ikke at bilen er feilfri ;) Men om det er feil på den så står jo dette på papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Marlo. NAF er nøytrale og gjør en grundig sjekk. Jeg ville vært skeptisk til en merkeforhandler, da jeg tror de skryter mer av "sitt eget" merke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF absolutt. når jeg testet min der ved kjøp ble det til og med kommentert at de ikke fikk testet setevarmeren pga høy utendørstemperatur (og bilen var ikke det jeg klassifiserer som dyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...