Gå til innhold

¤Pernille¤ blir fru! "Den 2. juli 2011 er jeg din for alltid"


¤Pernille¤

Anbefalte innlegg

Hei! Lenge siden!

Ja, ting begynner virkelig å falle på plass! Om fem dager drar jeg opp til nord-norge og møter den andre siden av familien også, det blir spennende!

Jeg håper også virkelig jeg får plass i Oslo snart. Har endelig fått svar fra sykehuset om at jeg har fått plass på venteliste på psykriatrisk avdeling, og skal få time innen september. Legen min mente jeg burde ha noen samtaler i tillegg til spesialisten, for å lære å takle angsten og stresset som setter seg så fryktelig hardt i skuldrene og ryggen. Det blir nok bra :)

I dag kommer den ene brudepiken min hit, skal spørre henne om hun vil lese en tekst i kirken :) Håper hun har lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott å høre at det ordner seg, og spennende, nå begynner liksom bryllupet å nærme seg for oss begge. Endelig!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det ikke lenge til! :D

Er morsomt å følge hverandre her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja! :bolledeig: Det er fantastisk! Det begynner å bli mer og mer virkelig for meg nå, nå er det tross alt under ett år til... Hoho!

Har nettopp kommet hjem fra Danmark (er halvt dansk), og har funnet ut at der selger de Hylleblomstsaft til lavere pris enn vanlig saft i Norge :omg: Så hvis vi drar dit en gang til før bryllupet, så skal jeg jammen meg kjøpe et par kasser!

Skal jo ikke ha alkohol i bryllupet, og da vil vi ha noe annet lekkert å drikke -- noe hylleblomstsaft definitivt er, og som vi i tillegg elsker begge to :)

Fant også masse fint pyntestæsj som jeg har lyst på. Om ikke jeg drar og kjøper det, så har jeg i hvert fall inspirasjon :)

Skal begynne på invitasjonene snart, gleder meg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I dag er det ett år siden vi ble forlovet! :yvonne:

Min kjære ringte meg nettopp fra byen og minte meg på det, har vært så mye som har skjedd i det siste at jeg helt hadde glemt det! Han skal visst spandere middag på meg, og er på vei med blomster :) Fine mannen som aldri kan holde på hemmeligheter :fnise:

Siden sist har jeg fått en herlig tapetbok i hus, den skal jeg lage invitasjoner og andre trykksaker av! Den er i fransk,landlig stil, med blonder og snirkler og delikate farger. Det blir ordentlig fint! Så nå må jeg egentlig bare få tid og overskudd til å begynne!

Tenker å lime tapeten på baksiden av et litt fint stykke kartong, og skrive på kartongen. Så skal vi prøve å få laget et stempel med forbokstavene våre snirklet sammen :)

Jeg har også ENDELIG fått plass hos en spesialist, her i byen faktisk! Så nå går ting virkelig fremover :) Det er godt å se!

Har begynt behandlingen gradvis, altså den mentale delen. Så nå krysser jeg bare fingrene for at ting vil gå litt fort fremover :)

I dag har jeg vært überproduktiv, har faktisk turt å ringe tannlegen og klage på den dårlige behandlingen jeg har fått. Så nå skal jeg bare få samlet opp telefonmot igjen til å ringe han som har ansvar for lokalet. Vi har nemlig ikke hørt noe mer, han skulle ringt oss for lenge siden. Håper inderlig ikke han har dobbeltbooka nå, da smeller det i bridezillaen langt der inne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Måtte koble hjernen ut litt etter LANG eksamenslesning, og lagde derfor en liste med alle gjøremål. Den ligger også i åpningsinnlegget!

Her er listen over alt som er klart, ikke klart, eller er under konstruksjon!

Rødt- ikke klart

Grønt- Ferdig

Orange- Under konstruksjon

Brud

Kjole – Sys av svigersøster!

Sko

Slør - usikker!

Hårpynt - Hvit rose med "blondedeler"

Øreringer - perler

Strømper - bestemt, men ikke kjøpt

Undertøy - bestemt, men ikke kjøpt

Strømpebånd - usikker

Sminkør - gjør selv (evt. venninne)

Frisør - Annen svigersøster ordner dette!

Brudgom

Smoking - låne av svigerstefar

Skjorte -

Sko -

Mansjettknapper -

Slips -

Frisør - Svigersøster

Blomster

Bukett - Roser og liljer

Dekorasjoner til bordene – Vi tenker å plukke markblomster, og kanskje kjøpe noen bukettter ekstra med roser og liljer. Blir nok fint!

Trykksaker

Lage invitasjoner - nesten ferdig

Lage bordkort -

Evt andre trykksaker -

Til bordet

Duker - på lokalet

Servise og bestikk - på lokalet

Maten

Buffet

Fisk - fra nordnorge

Kjøtt - Sverigetur

Kaker

Red velvet - lage selv/svigersøster

Bløtekake - mamma

Brownies - svigersøster

Kvæfjordkake - svigermor

Sjokoladekake - den som vil

Drikke

Hylleblomstsaft - lages av svigerstefar

Brus

Juice

Cider - (alkoholfri)Ikea

Lokale

Booket, men venter enda spent på at han skal svare alle telefonene mine...!

Kirken

Booket – Vet ikke med betaling enda?

Prest - Usikre enda

Inngangsmarsj - Prelude i c-dur av Bach (well tempered clavier), spilt på klassisk gitar av min svigersøster og forlover

Utgangsmarsj - Ikke bestemt, men kanskje på klaver av en venn

Salmer -

Organist - ønsker kun orgel til salmene.

Hjelperene våre

Forlover til meg - min svigersøster og bestevenninne

Forlover til min kjære - Bestekamerat

Fotograf – Usikkert enda...!

Toastmaster - 99,99% i boks (han er ikke helt sikker på om han er opptatt den helgen...!!)

Kokk - Litt alle sammen, våre foreldre med hjelp av søsken og oss antageligvis!

Gaveåpnere - Mine yngre kusiner?

Transport til-fra kirke og lokale - Haha! Vi vurderer sykkelvogna vår, jeg i vogn og han i sykkel, siden lokalet er rett nedi gata fra kirka! Hvis ikke labber vi alle ned i tog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

I dag fikk vi også endelig kontrakten fra lokalet i posten, så nå blir også det i boks snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk for omtanken!!

Vel, det begynte med at jeg reserverte det i sommer, han sa han skulle ringe meg opp igjen når han fikk tid til å avtale en titt, så vi kunne få sett det før vi skrev under.

Da han sa at han var veldig opptatt i hele sommer, ventet jeg bare helt til høsten før jeg begynte å trippe litt. Da prøvde jeg å ringe han utallige ganger, uten å få svar. La alltid igjen beskjed på svareren, da jeg sa at jeg ville snakke om reservasjonen, og få bekreftelse på at alt var greit.

For jeg ble selvsagt kjempestressa for at han hadde dobbeltbooka eller noe sånt, når han aldri ringte meg opp igjen, og ville jo gjerne vite om vi hadde en skikkelig avtale, i begges øyne, ikke bare mine.

Så plutselig en dag, etter at min kjære også har ringt flere ganger, dukker kontrakten bare opp i posten.

Der står det at hele beløpet må betales, og kontrakten sendes tilbake innen to uker.

Da blir vi jo mildt sakt stressa, og prøver å ringe igjen.

TROR DU IKKE HAN HAR STUKKET PÅ FERIE?!?!?

Nå går det altså ikke AN å få tak i ham innen disse to ukene. Etter dette har vi likevel prøvd å legge igjen flere beskjeder, hvor vi sier at vi vil se stedet før vi skriver under på noe. Har også prøvd å sende mail, men den kom tibake i retur med teksten "error", "not found" osv.

Jeg er fortvilet :( Det finnes ikke noe kontor for lokalet, det er en privatperson som leier det ut gjennom sin andre jobb... Når jeg ringer dit, setter de meg bare over...

Hva kan jeg gjøre? Synes det er så leit å måtte krangle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig, denne mannen høres jo umåtelig useriøs ut! Har dere fått høre tidligere at dere måtte betale alt nå med en gang? Jeg ville ikke gjort det før dere faktisk har fått "varen", om jeg kan si det på den måten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Tror ikke dette er hans høyeste prioritet, akkurat! Kommer nok ikke til å anbefale lokalet til andre, om ikke han plutselig tar seg opp igjen.

Nei, det han sa når vi snakket i sommer var at vi måtte betale et depositum, på halve beløpet. Dette skulle betales når vi fikk kontrakten, men det skulle vi altså ordne først etter at vi hadde fått sett stedet.

Så jeg er litt fortvila, skulle ønske jeg hadde alt av samtaler på trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En muntlig avtale er bindende, så da er det dét dere skal forholdere dere til. Uansett, jeg ville ikke gitt den mannen en krone før han faktisk tar kontakt, og jeg ville kanskje sett meg etter andre steder å ha festen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er jo det jeg også alltid har hørt, er bare redd han setter seg helt på bakbeina hvis jeg begynner med "men du sa at..." :(

Lurer på om jeg skal få min strenge, nordnorske forlover til å ringe ham nå. Hun er mye barskere på sånne telefoner enn meg!

Hvis han ikke tar telefonen mer nå, så tror jeg rett og slett at vi finner et annet sted. Lurer litt på steinerskolen, faktisk, for jeg var elev der, og vet at det ikke er noe dyrt å leie. Kan hende vi kan få det nesten gratis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var smart, takk for råd :D

Godt å få noen andre til å samle tankene i stresshodet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siden sist har jeg endelig fått diagnosen på papiret.

Det har tatt lang tid, og mange krefter. Men nå får jeg endelig alle de rettighetene jeg har krav på. Det hjelper veldig! Nå kan jeg for eksempel få trene på sykehuset, sammen med andre i lignende situasjoner. Det ser jeg frem til :) Har savnet å trene, og jeg gleder meg til å få begynne igjen, med riktig veiledning!

Jeg har også endelig fått tatt målene mine til kjolen!! Jeg gleder meg så enorm til å prøve den! :rødme:

Vi har også bestilt ringer, og får dem i hus neste helg :bolledeig:

Ingenting nytt om lokalet, dessverre... Nå begynner det å haste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...