Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #1 Del Skrevet 2. mars 2010 Skal kjøpe ansvarsforsikring til en ny bil jeg skal kjøpe. Etterhvert (når jeg får ordnet opp i "rotet" mitt) kommer jeg også til å samle alle forsikringer på ett sted. Dvs. hus, innbo, båt, bil osv. Men i første omgang nå haster det med å få forsikring til bilen. Planen er å sende rundt forespørsel til de ulike forsikringsselskapene, men siden mange av dere sikkert også har gjort dette, så er jeg veldig interessert i å høre hvilke selskaper dere har erfart som har de beste prisene. Enten på bil, eller samlede forsikringer. En annen ting: Jeg har kjørt bil i over 20 år, men har (som mange andre damer) aldri hatt forsikring i mitt navn, bare ekssamboerens navn, og har derfor ikke opparbeidet meg bonus. Hørte noen som nevnte at noen selskaper tilbyr at begge parter får den bonusen de har opparbeidet, hvis de kan dokumentere at begge har brukt bilen i x antall år. (Eller har hatt hver sin bil, men begge har stått registrert på han.) Stemmer dette, og i tilfelle hvem tilbyr dette? Er det andre måter jeg kan få godskrevet den bonusen jeg har vært med å opparbeide, uten at eks'en mister bonus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 2. mars 2010 #2 Del Skrevet 2. mars 2010 Prisene varierer fra selskap til selskap, og det er sjeldent noen som er noe særlig billigere enn andre. Større prisforskjeller finner man først når man begynner å samle mange forsikringer hos ett selskap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 2. mars 2010 #3 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg har 70 % bonus, innbo, tre biler(kasko) og reise forsikring, og gikk ned 8000,- i året da jeg bytta fra Gjensidige til TrygVesta. For deg som kun har en forsikring, nja, det er vel heller liten forskjell på prisen, også i.o.m at du kun skal ha ansvar.. Jeg tror jeg heller ville sett på de som kan forsikre alt med det samme. Og når det gjelder en event. bonus kan vel det være forskjellig fra selskap til selskap. Enn å ta kontakt med det selskapet du/dere har brukt, de kjenner jo dere, og vet hvor lenge dere har vært sammen, osv.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #4 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg har 70 % bonus, innbo, tre biler(kasko) og reise forsikring, og gikk ned 8000,- i året da jeg bytta fra Gjensidige til TrygVesta. For deg som kun har en forsikring, nja, det er vel heller liten forskjell på prisen, også i.o.m at du kun skal ha ansvar.. Jeg tror jeg heller ville sett på de som kan forsikre alt med det samme. Og når det gjelder en event. bonus kan vel det være forskjellig fra selskap til selskap. Enn å ta kontakt med det selskapet du/dere har brukt, de kjenner jo dere, og vet hvor lenge dere har vært sammen, osv.? Oi, det var jo en god del du sparte da, så tydelig at det lønner seg å sjekke flere steder. Som sagt er planen å samle alt på ett sted, så det er kanskje like godt å gjøre det med en gang, når jeg henter inn tilbud. Det er vel da jeg best ser forskjellene. Da er ihvertfall TrygVesta med på listen min, men selskapet som vi har hatt biler forsikret i tidligere, kommer jeg selvsagt også til å snakke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fra nord Skrevet 2. mars 2010 #5 Del Skrevet 2. mars 2010 Det jeg opplevde med Vesta var at det første året var billig men deretter doblet de nesten prisen. Fikk mye bedre tilbud fra Sparebank1 og valget var lett - aldri mer Vesta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 2. mars 2010 #6 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Vesta og Tryg Vesta er ikke det samme! However, alle forsikringsselskaper kan og vil forandre prisen etter et år, dessverre har vi aldri noen "forsikring" om at denne prisen vil gjelde for mange år fremover. Derfor må man jo ta en telefon når året begynner å nærme seg over, for å høre ang. neste år. Jeg er selv spent på hva som vil komme fra TrygVesta til neste år, men håper jo at prisen ikke vil stige! Den har heldigvis ikke gjort det tidligere! F.eks; Jeg kjøpte ny bil for et par år siden.. I VESTA skulle de ha mellom 30 - 60 000,- i året for å forsikre den(veeeldig stor forskjell).. Sparebanken skulle ha 25 000,- for samme bilen... Jeg fikk den forsikra MYE billigere, den gang hos Gjensidige. Det lønner seg å sjekke forskjellige selskaper! Endret 2. mars 2010 av Heart7086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #7 Del Skrevet 2. mars 2010 Du aner ikke hva du snakker om! I Norge ble selskapet dannet som Vesta i 1880 og var da et brannforsikringsselskap. TrygVesta ble etablert i 2002, men det var ikke før 30. juni 2007 at Vesta endret navn til TrygVesta. Navnet kommer av gruppens to største selskaper, Tryg Forsikring i Danmark og Vesta i Norge. Kilde: Wikipedia. Jeg har hatt selskapet i mange år og er strålende fornøyd både med prisen og behandlingen av skadesaker, noe som faktisk er viktigere enn pris. Var utsatt for en bilulykke i fjor som helt og holdent var den andre personens feil. Han hadde Vital som sitt selskap og er det en ting jeg er sikker på er at jeg blir aldri kunde hos dem, for maken til dårlig behandling har jeg aldri vært i nærheten av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå